Otin akun sisälle lataukseen ja mittasin vielä jännitteen. 12.78 näytti edelleen. Koitan huomenna vielä ladatulla akulla/kaapeleilla tota käymään. Tuli mieleen ajonestokin, mutta en tiedä johtuuko siitäkään kyllä. Jos tuo lähtee kaapeleilla esim käymään niin tuon ajoneston voi varmaan lukea pois laskuista. Akku on päivän vanha, mutta toki oli aamusti "tyhjä" eli startti ei pyörinyt jännitettä en älynnyt mitata. Ojan puolella oleva moottorin maajohto näytti hapettuneelta, sitä voisin huomenna koittaa vielä putsailla. Äsken koitin vielä eri avaimilla käymään, mutta ei kyllä tapahdu mitään avainta vääntämällä.
Akku ollut laturissa illalla ja aamulla, löin autoon kiinni ja edelleenkään ei starttaa. Koitan seuraavaksi puhistaa tota maajohtoa josain kohtaa päivää ja sen jälkeen koitan vielä uusiksi.
Putsailin nuo johtojen liittimet hiekkapaperilla ja löin kamat kasaan ja koitin käymään, eipä starttaa taaskaan. Ei auttanut edes ns ylimääräinen maajohto. Vähän tuntuu että tuo elää ihan omaa elämäänsä, käynnistyy jos siltä tuntuu. Akussa taas 12.77. Tuo startti on niin pahassa paikkaa että sitä ei oikein kovin helposti pääse mittailemaan. Jokin rele naksahtaa, kun pistää virrat päälle. Sain sen tosiaan käymään tänään, kun koitin tuon ylimääräisen maan kanssa. Otin sen pois siirsin autoa muutaman metrin ja lähti käymään ilman ylimääräistä maatakin ja nyt ei tee taas mitään. Abs valo palaa mittarissa, mutta sillä nyt ei taida merkitystä olla.
Putsailin nuo johtojen liittimet hiekkapaperilla ja löin kamat kasaan ja koitin käymään, eipä starttaa taaskaan. Ei auttanut edes ns ylimääräinen maajohto. Vähän tuntuu että tuo elää ihan omaa elämäänsä, käynnistyy jos siltä tuntuu. Akussa taas 12.77. Tuo startti on niin pahassa paikkaa että sitä ei oikein kovin helposti pääse mittailemaan. Jokin rele naksahtaa, kun pistää virrat päälle. Sain sen tosiaan käymään tänään, kun koitin tuon ylimääräisen maan kanssa. Otin sen pois siirsin autoa muutaman metrin ja lähti käymään ilman ylimääräistä maatakin ja nyt ei tee taas mitään. Abs valo palaa mittarissa, mutta sillä nyt ei taida merkitystä olla.
Kuinkahan hapettunut on startin kiinnityspinta eli maadoitus lohkoon ? Tai lootaan, kummassako tuo nyt sitten on kiinni.
Noniin vähän viisaampia ollaan taas, auto käy nätisti pihassa. Startti tosiaan hyvin hankalassa paikassa ja aikana ettiessäni väliä mistä pääsisin sitä paremmin koputtaan löysin pienen välin mistä pääsi kädellä ottamaan siitä jopa kiinni. Koko startti heiluu tuolla, heiluttelin sitä hiukan ja menin koittaan avaimesta ja nätisti lähti käymään. Vika siis tiedossa, nyt pitäisi vaan jaksaa imusarjat purkaa että siihen pääsee käsiksi.
Noniin vähän viisaampia ollaan taas, auto käy nätisti pihassa. Startti tosiaan hyvin hankalassa paikassa ja aikana ettiessäni väliä mistä pääsisin sitä paremmin koputtaan löysin pienen välin mistä pääsi kädellä ottamaan siitä jopa kiinni. Koko startti heiluu tuolla, heiluttelin sitä hiukan ja menin koittaan avaimesta ja nätisti lähti käymään. Vika siis tiedossa, nyt pitäisi vaan jaksaa imusarjat purkaa että siihen pääsee käsiksi.
Jos startti löysällä niin pultit ovat laatikon puolella yläreunassa vasemmalla. Toinen pultti on sisäkierteellä ja jos huono tuuri käy, toisessa pultissa mutteri vastapuolella. E torxeja. Todella ilkeät kiristää yksin.
Comment