Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SuklaaMonni
    Newbiemmer
    • Apr 2020
    • 3
    • Sastamala

    Originally posted by SuklaaMonni View Post
    Olis hyvin mystinen vika kolmekutosessa...
    Jos täältä saisin apua ongelmaan.

    Eli autona on e36 cabrio vm96 m52b28 turbo kdfi 1.4lla.

    Ongelma on että auto käynnistyy kylmänä mutta sammuu kuin seinään minuutin käymisen jälkeen ja enään ei saa yhteyttä kdfihin läppärillä ja ei käynnisty. Pienen ajan jälkeen taas käynnistyy mutta sammuu pian. Joskus jää suuttimetkin auki ja viinaa menee ihan huolella koneeseen.

    Lämpösestä tallista käynnistäessä toimii normaalisti.
    Vaihdettu jo
    Virtalukonpohja
    Kampiakselin asentotunnistin
    Päärele
    Akku
    Kdfi kävi tutkimuksissa ja on kuulemma ehjä mutta vähän rupeen epäileen.
    Johdot, liitokset, sulakerasia ja releet kaikki putsailtu yms.

    Auto on toiminut tällä setupilla viime kesän. Leimattu penkitetty ajettu ihan huolella yms.

    Olis mukava saada vähän neuvoja ja mietteitä missä vika vois olla.

    Joo vika löyty. Kdfihän se siellä on rikki

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16354
      • Leppävirta

      Kertoilkaas mikä olisi tänä päivänä fiksu rosterinen vaimennin kateilta taaksepäin. Äänimaailma tulisi olla matalaa murinaa. Missään tapauksessa ei sellaista että naapurit herää aamuisin tai peltorit päässä tarvii ajella.

      M52b28 jatkoksi tulossa
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Vicious_e36
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 842
        • Hämeenlinna

        Originally posted by DirtyDiesel View Post
        Pitääkö e36 ’98 bägivalo erikseen nollata, vai riittääkö akun irroitus? Autoon vaihettu bägitön ratti ja leimaa varten laitoin bägillisen kiinni josta oli se kela levinny, niin mietin vaan, että onko vika siinä ratissa vai jossain muussa
        Näköjään ratin bägi on ok, mutta apparin bägistä antaa vikakoodia vaikka bägi on paikallaan ja piuha kiinni. Ideoita?:think
        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

        ex:
        e36 328i ’95 Touring,
        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

        Comment

        • Aki T
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 193
          • Tampere

          Originally posted by Haju69 View Post
          Kertoilkaas mikä olisi tänä päivänä fiksu rosterinen vaimennin kateilta taaksepäin. Äänimaailma tulisi olla matalaa murinaa. Missään tapauksessa ei sellaista että naapurit herää aamuisin tai peltorit päässä tarvii ajella.

          M52b28 jatkoksi tulossa
          Mulla on omassa autossa ollu Scorpionin rosterinen vaimennin, joka oli omaan makuun aivan liian kovaääninen. Siihen kyllä naapurit herää.

          Sitten Supersrintin sport, joka ei oo rosterinen. Siinä aika maltilliset äänet, hieman sporttisemmat kuin vakiovaimentimella.
          Nyt viimesimpänä käytetty Eisenmann rosterinen, todella mukavat saundit. Se on uutena tosi kallis, mutta laatu maksaa.

          Suosittelen siis Eisenmannia tai Supersprintiltä race vaihtoehto vois toimia, tästä race mallista ei oo omaa kokemusta. Jos uutena tilaa niin kannattaa miettiä ulostulojen kokoa, koska se vaikuttaa myös ääniin. Mitä isommat ulostulot, sen matalempi saundi. Tässä käsityksessä ite oon. Esimerkiksi Scorpionissa on 2x76mm ja todella matalat murinat.
          BMW 328i -95, BMW 523i -00

          Comment

          • _ville
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 244
            • Pirkanmaa

            Miten päin perän etummainen pusla asennetaan apurunkoon? Kyseessä vakiopusla 1134871. Tuleeko kuvan puslan oikea puoli (puoli jossa sisäholkki on ulompana) kohti auton perää?
            Attached Files

            Comment

            • hermunen
              Bimmer Rookie
              • Aug 2015
              • 78
              • -

              Originally posted by _ville View Post
              Miten päin perän etummainen pusla asennetaan apurunkoon? Kyseessä vakiopusla 1134871. Tuleeko kuvan puslan oikea puoli (puoli jossa sisäholkki on ulompana) kohti auton perää?
              Juurikin näin.

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1827
                • N/A

                Bank 1 lambda-anturi antaa silloin tällöin vikakoodia, koodin perusteella hidas reagoimaan säätöön.

                Kumpikos noista nyt on Bank 1, etummainenko? Toimiiko tarvikeanturit?

                Potilas e36 323i M52B25.
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11112
                  • Oulu

                  Originally posted by bmw323it View Post
                  Bank 1 lambda-anturi antaa silloin tällöin vikakoodia, koodin perusteella hidas reagoimaan säätöön.

                  Kumpikos noista nyt on Bank 1, etummainenko? Toimiiko tarvikeanturit?

                  Potilas e36 323i M52B25.
                  Mikäs koodi se on? Jos on säätöraja ylittynyt, niin sillon imuvuoto tms. Bank1 on pytyt 1-3

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1827
                    • N/A

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Mikäs koodi se on? Jos on säätöraja ylittynyt, niin sillon imuvuoto tms. Bank1 on pytyt 1-3
                    Luin nyt koodit INPAlla uudelleen. Koodi 229 ja tulee tosiaan vain silloin tällöin. Auto toimii niin kuin kuuluu.

                    Liitin tähän noita INPAn näyttöjä, jos niistä olisi apua. Lambda 1:n jännite pumppaa n. 0.5V ja 4.5V väliä niin kuin kai kuuluukin? Lambda 2 jännite jököttää tuossa arvossa. Onko tuo normaalia? Entä onko normaalia että nuo lämmitysarvot on noin erilaiset?
                    Attached Files
                    Last edited by bmw323it; 07-04-2020, 18:23.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • Timppeliini
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 221
                      • Joensuu

                      Onko joku toteuttanut avon takalasin tummennukseen jollakin muulla tapaa kun vaihtamalla koko ikkunan tummaan versioon? Itsellä kirkas ikkuna hyvässä kunnossa niin ei sen takia kehtaisi vaihtaa, jos joku on toteuttanut jollain muulla tapaa? :think
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


                      Kesä: E36 cabrio m-sport
                      Talvi: E36 touring
                      Käyttis: E39 touring

                      Comment

                      • lappihullu
                        BTCF Member
                        • Jul 2017
                        • 23
                        • Uusimaa

                        Missä voisi olla vika? Kytkin jää satunnaisesti pohjaan. Poljin on normaalin tuntuinen eikä löysä. Nesteitä ei kuluta. Kerran palautui itsestään ja löi vedon päälle :think

                        Comment

                        • _ville
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 244
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by lappihullu View Post
                          Missä voisi olla vika? Kytkin jää satunnaisesti pohjaan. Poljin on normaalin tuntuinen eikä löysä. Nesteitä ei kuluta. Kerran palautui itsestään ja löi vedon päälle :think
                          Kuulostaisi vialliselta pääsylinteriltä.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16451
                            • Asikkala

                            Originally posted by lappihullu View Post
                            Missä voisi olla vika? Kytkin jää satunnaisesti pohjaan. Poljin on normaalin tuntuinen eikä löysä. Nesteitä ei kuluta. Kerran palautui itsestään ja löi vedon päälle :think
                            Originally posted by _ville View Post
                            Kuulostaisi vialliselta pääsylinteriltä.
                            Kerran olen törmännyt myös sellaiseen että työsylinterin tappi ei ollut irrotinhaarukan kolossa vaan nojasi haarukan päässä olevaan reunaan, tappi oli niin vinossa että oli jo syönyt työsylinterin reunaan koloa ja jumitti siihen. Silloin poljin oli normaalia kevyempi.

                            Comment

                            • wsq´_
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 458
                              • Lohja

                              Minkä kokoset reijät täytyy porata helmoihin jotta saa oem kiinnikkeet helmamuovien kanssa kiinni peltiin?
                              e36 m60

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16354
                                • Leppävirta

                                Onko kokemuksia Supersport rst pakoputken loppuvaimentimista?

                                Edit: Kaikki vinkit hyvistä RST vaimentimista otetaan vastaan. Ei räkivät äänet eikä korvasuojia vaativat mallit
                                Last edited by Haju69; 10-04-2020, 18:28.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎