Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17526
    • Turku

    Originally posted by hencca89 View Post
    Nestetoiminen.
    Työsylkky moro tai ilmaa järjestelmäs. Veikkaan sylkkyä jos ei ole tehty mitää juuri ennen onkelmaa.
    Ei ole tehty mitään ennen ongelmaa, kiitos!
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • airovaurio
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 37
      • Kuopio

      Morjesta. Olisiko e36 perän shimmaukseen ohjeita ja välysten ohjearvoja kellään tiedossa?

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11122
        • Oulu

        Originally posted by airovaurio View Post
        Morjesta. Olisiko e36 perän shimmaukseen ohjeita ja välysten ohjearvoja kellään tiedossa?

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • kukkakeppi
          Bimmer Rookie
          • Feb 2020
          • 38
          • Joensuu

          Tervehdys!
          Nyt on pientä probleemaa m43b16:n jäähdytysjärjestelmän kanssa.
          Eli alunperin oli tilanne seuraavanlainen. Pakkasella kone ei lämmennyt oikein kunnolla käyntilämpötilaan, joten arvelin termostaatin menneen. Tämä piti paikkaansa, toinen kannakkeista oli poikki, jolloin termari oli kokoajan auki.
          Noh, uusi termari paikoilleen, nesteet sisään ja ilmaamaan (hemin ohjeilla). Tästä ne ongelmat sitten alkoivat. Sisälle puhaltaa kuumaa oikein mukavasti, mutta ajaessa moottorin lämpötila alkaa tasaisesti nousemaan edeten punaiselle asti jos ajoa jatkaa. Alavesiletku pysyy kylmänä. Yritin ilmausta tuntitolkulla, ei vaikutusta. Eli vesi kiertää lämmityslaitteeseen, mutta ei syylärille. Kokeilin ottaa termarin pois (jos uusi olisikin ollut jumissa), mutta vesi ei kiertänyt vieläkään. Vesipumpunkin jo ennätin vaihtamaan (vanhakin oli näköjään ehjä), ei vaikutusta.

          Mikä voisi olla siis vikana?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            Olikos se nyt niin että ilman termaria vesi kiertää väärin eli viimeiseksi syylärissä tai ei ollenkaan :think Olisiko syyläri tukossa sisältä ? Kokeile toisella termarilla. Onko auto uusi tuttavuus vai pidempiaikainen ajopeli ?

            Comment

            • kukkakeppi
              Bimmer Rookie
              • Feb 2020
              • 38
              • Joensuu

              Originally posted by jr66 View Post
              Olikos se nyt niin että ilman termaria vesi kiertää väärin eli viimeiseksi syylärissä tai ei ollenkaan :think Olisiko syyläri tukossa sisältä ? Kokeile toisella termarilla. Onko auto uusi tuttavuus vai pidempiaikainen ajopeli ?
              Aikaisemmin siis vesi kiersi (moottori jäähtyi) sillä rikkinäisellä kokoajan auki olevalla termarilla. Nyt ei enää kierrä silläkään. Ei tietoa miten vesi kiersi ennen, ei tullut kiinnitettyä sen suurempaa huomiota. Ja joo, auto ollu pari kuukautta, tämmöinen takaveto talveksi ruoska, huoltohistoriasta ei mitään tietoa. Vanha vesipumppu oli kuitenkin metallisiivillä eli on sitä ehkä jos huollettukin.
              Miten tuon syylärin mahdollisen tukoksen voisi havaita? Jos puristelee letkuja niin virtauksen kyllä tuntee toisessa letkussa :think

              Comment

              • Jesse93
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 940
                • Mustio

                Ylä ja alavesiletku irti ja huuhtele järjestelmä puutarhaletkulla ja molempii suuntiin esimerkiksi
                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  Originally posted by kukkakeppi View Post
                  Tervehdys!
                  Nyt on pientä probleemaa m43b16:n jäähdytysjärjestelmän kanssa.
                  Eli alunperin oli tilanne seuraavanlainen. Pakkasella kone ei lämmennyt oikein kunnolla käyntilämpötilaan, joten arvelin termostaatin menneen. Tämä piti paikkaansa, toinen kannakkeista oli poikki, jolloin termari oli kokoajan auki.
                  Noh, uusi termari paikoilleen, nesteet sisään ja ilmaamaan (hemin ohjeilla). Tästä ne ongelmat sitten alkoivat. Sisälle puhaltaa kuumaa oikein mukavasti, mutta ajaessa moottorin lämpötila alkaa tasaisesti nousemaan edeten punaiselle asti jos ajoa jatkaa. Alavesiletku pysyy kylmänä. Yritin ilmausta tuntitolkulla, ei vaikutusta. Eli vesi kiertää lämmityslaitteeseen, mutta ei syylärille. Kokeilin ottaa termarin pois (jos uusi olisikin ollut jumissa), mutta vesi ei kiertänyt vieläkään. Vesipumpunkin jo ennätin vaihtamaan (vanhakin oli näköjään ehjä), ei vaikutusta.

                  Mikä voisi olla siis vikana?
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Olikos se nyt niin että ilman termaria vesi kiertää väärin eli viimeiseksi syylärissä tai ei ollenkaan :think Olisiko syyläri tukossa sisältä ? Kokeile toisella termarilla. Onko auto uusi tuttavuus vai pidempiaikainen ajopeli ?
                  Originally posted by kukkakeppi View Post
                  Aikaisemmin siis vesi kiersi (moottori jäähtyi) sillä rikkinäisellä kokoajan auki olevalla termarilla. Nyt ei enää kierrä silläkään. Ei tietoa miten vesi kiersi ennen, ei tullut kiinnitettyä sen suurempaa huomiota. Ja joo, auto ollu pari kuukautta, tämmöinen takaveto talveksi ruoska, huoltohistoriasta ei mitään tietoa. Vanha vesipumppu oli kuitenkin metallisiivillä eli on sitä ehkä jos huollettukin.
                  Miten tuon syylärin mahdollisen tukoksen voisi havaita? Jos puristelee letkuja niin virtauksen kyllä tuntee toisessa letkussa :think
                  Originally posted by Jesse93 View Post
                  Ylä ja alavesiletku irti ja huuhtele järjestelmä puutarhaletkulla ja molempii suuntiin esimerkiksi
                  Eikö alavesiletkun pidäkin pysyä kylmänä kun siellä kiertää jäähtynyt neste?
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by MikkoJII View Post
                    Eikö alavesiletkun pidäkin pysyä kylmänä kun siellä kiertää jäähtynyt neste?
                    Kohtuullisen joo. Tällä säällä se ei kovin lämmin ole jos autossa on jokin flekti paikoillaan.

                    Comment

                    • kukkakeppi
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2020
                      • 38
                      • Joensuu

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Kohtuullisen joo. Tällä säällä se ei kovin lämmin ole jos autossa on jokin flekti paikoillaan.
                      Joo mutta tosissaan alavesiletku pysyy täysin kylmänä lämpöjen kuitenkin lähestyessä punaista. Tyhjäkäynnillä lämmöt kestää kurissa kun huudattaa lämmitintä täysillä, sen jos kytkee pois niin lämmöt karkaavat melko nopeasti.

                      Tuota puutarhaletku huljuttelua täytynee kokeilla

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by kukkakeppi View Post
                        Joo mutta tosissaan alavesiletku pysyy täysin kylmänä lämpöjen kuitenkin lähestyessä punaista. Tyhjäkäynnillä lämmöt kestää kurissa kun huudattaa lämmitintä täysillä, sen jos kytkee pois niin lämmöt karkaavat melko nopeasti.

                        Tuota puutarhaletku huljuttelua täytynee kokeilla
                        Olisiko mahdollista että siellä on ilmaa järjestelmässä?
                        Ei se näissä oikein kierrä lämppärillekkään jos jos pumppu ei pelaa.

                        Koita tosiaan tuota huuhteluakin.

                        Comment

                        • kukkakeppi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2020
                          • 38
                          • Joensuu

                          Joo, elikkäs huuhtelin koneen ja syylärin vedellä, hyvin virtasi läpi kummastakin. Mutta edelleen sama ongelma, lämmöt karkaa käsistä. Sisälle puskee kuumaa ilmaa (~50°C ir-mittarilla). Alavesiletku pysyy kylmänä.
                          Voiko ilmalukko jossain aiheuttaa vastaavia oireita? Ja millähän siitä sitten pääsisi eroon, kaikki mahdolliset ilmausniksit alkaa olla jo käytetty

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            Originally posted by kukkakeppi View Post
                            Joo, elikkäs huuhtelin koneen ja syylärin vedellä, hyvin virtasi läpi kummastakin. Mutta edelleen sama ongelma, lämmöt karkaa käsistä. Sisälle puskee kuumaa ilmaa (~50°C ir-mittarilla). Alavesiletku pysyy kylmänä.
                            Voiko ilmalukko jossain aiheuttaa vastaavia oireita? Ja millähän siitä sitten pääsisi eroon, kaikki mahdolliset ilmausniksit alkaa olla jo käytetty
                            Tyhjeneekö paisari yhtään vai onko se tiukasti samassa tasossa koko ajan? Onko ilmausruuvia aukaistu kertaakaan syyläristä?
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • kukkakeppi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2020
                              • 38
                              • Joensuu

                              Originally posted by MikkoJII View Post
                              Tyhjeneekö paisari yhtään vai onko se tiukasti samassa tasossa koko ajan? Onko ilmausruuvia aukaistu kertaakaan syyläristä?
                              Kestää aika hyvin samassa tasossa, laskee aivan maltillisesti kierroksia lisätessä, mutta pinta palautuu sitten kierrosten laskettua. Siis sitä ilmausruuvia mikä on paisarin korkin vieressä on availtu. Pelkkää nestettä pulppuaa (ei kai näissä muita ilmausruuveja olekkaan?).

                              Comment

                              • MikkoJII
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 1807
                                • Lapua

                                Originally posted by kukkakeppi View Post
                                Kestää aika hyvin samassa tasossa, laskee aivan maltillisesti kierroksia lisätessä, mutta pinta palautuu sitten kierrosten laskettua. Siis sitä ilmausruuvia mikä on paisarin korkin vieressä on availtu. Pelkkää nestettä pulppuaa (ei kai näissä muita ilmausruuveja olekkaan?).
                                Ei oo muita ilmausruuveja. Tuosta pullopatentti ilmauksesta muistan joskus lukeneeni, että ilmausruuvikin on jätetty aukaisematta ilmauksen yhteydessä.
                                E32 750i 11/89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎