Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///saMi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1198
    • 52300

    Mikä virka sillä m50 ilmanputsarikotelon kyljessä olevalla osalla on mihin tulee kaasuläpältä ja kannesta letkut? Onko suurta haittaa mikäli sen delegoi kokonaan?

    Eli osa nro 11: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_1142

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Se on kaasuläpän vedenkierron termostaatti. Riippuu missä käytössä auto on että onko se fiksua.
      Jos tuon poistaa nii poistaisin sen myös kaasuläpältä. Ei sitä läppä runkoa kesällä kannata lämmittää(jos jättää vain termarin pois)
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • ///saMi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1198
        • 52300

        Joo eli kesäautossa kyseinen osa on ihan turha. Täytyy tulpata molemmat päät ja ottaa koko palikka pois.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16460
          • Asikkala

          Originally posted by ///saMi View Post
          Joo eli kesäautossa kyseinen osa on ihan turha. Täytyy tulpata molemmat päät ja ottaa koko palikka pois.
          Jätä termari paikalleen niin ei mene likaa koteloon, taitaa olla puhtaan ilman puolella. Tulppaat vaan letkut.

          Comment

          • Iltsu
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 778
            • Espoo

            M42 pitäisi vaihtaa kylmempi termari. Tuleeko 71 asteisella talven kovilla pakkasilla lämpöä kabiiniin ollenkaan vai olisko 80 asteinen hyvä kompromissi?
            Tesla Model Y Performance
            E36 318iS "jäärata/rallicross"

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              Originally posted by Iltsu View Post
              M42 pitäisi vaihtaa kylmempi termari.
              Miksi ?

              Comment

              • Iltsu
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 778
                • Espoo

                Kilpa-autoissa niitä käytetään.
                Tesla Model Y Performance
                E36 318iS "jäärata/rallicross"

                Comment

                • Jalmarsson666
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2017
                  • 91
                  • Raasepori

                  Originally posted by biimerrrrville View Post
                  koko jalan, mutta tuo kotelohan valahtaa tuolleen tyhjäks kun kannen otat irti. eli tuosta kuvasta nyt ei voi päätellä mitään. ainakin näin siis metalli kantisessa suodatin kotelossa mutta olettasin että tuossa muovikantisessakin. pitäsi se keskitikku/pultti laittaa paikolleen ilman kantta, täyttää öljyllä ja tarkastella sitten miten se vajuaa. muovikantisessa se vaan taitaa olla kiinteä. siinnä muuten saattaapi olla myös huonot o-renkaat, siis siinä tikussa.
                  Purkasin ton jalan tossa joutessani ni enpä usko että vettiilin on tarkotus olla tossa asennossa?

                  Last edited by Jalmarsson666; 07-04-2019, 02:10.

                  Bmw f32 - 435d &
                  M50b20 Bmw e30

                  Comment

                  • biimerrrrville
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 297
                    • Suomi

                    Originally posted by Jalmarsson666 View Post
                    Purkasin ton jalan tossa joutessani ni enpä usko että vettiilin on tarkotus olla tossa asennossa?

                    juu ei, joskus koitin käytettynä ehtiä tommosta muovikantista jalkaa nii jäi löytämättä tommonen missä ei oisi ollu tuo venttiili tuolleen syöny tuohon alumiiniin koloa. metalli kantisissa taasen en törmänny tuohon ongelmaan. ebayssa oon nähny nuihin jotain korjaus sarjojakin.

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      Onkos LUKin kaksoismassavauhtipyöristä kokemusta?

                      Antaa Realoemin osanumerolla nämä vaihtoehdoksi:
                      Halvempi: https://www.autodoc.fi/luk/970731
                      Kalliimpi: https://www.autodoc.fi/luk/970801

                      Ainoat erot näiden välillä löydän suurimassa päästökulmassa (halvemmassa 14 ja kalliimmassa 15 astetta) sekä hammaslukumäärässä (halvemmassa 4 ja kalliimmassa 5). LUkin tuotenumerotkin näyttää olevan myös erilaiset. Noilla kahdella ensin mainitulla on tuskin mitään merkitystä? Viisaammat valaiskoot :think

                      Vaihtoehtoisesti alkuperäinen Schmiedmannilta 900 ja risat.


                      EDIT:
                      Täällä oli vielä näköjään koko kytkinpaketti vauhtipyörineen:
                      Last edited by MikkoJII; 08-04-2019, 08:45.
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16460
                        • Asikkala

                        Originally posted by MikkoJII View Post
                        Ainoat erot näiden välillä löydän suurimassa päästökulmassa (halvemmassa 14 ja kalliimmassa 15 astetta) sekä hammaslukumäärässä (halvemmassa 4 ja kalliimmassa 5)
                        Mitäs nämä termit tarkoittavat tuplamassapyöristä puhuttaessa ?

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Mitäs nämä termit tarkoittavat tuplamassapyöristä puhuttaessa ?
                          Ei mitään hajuakaan. Jos avasit linkit niin nuo tiedot näkyvät tuotetiedoissa. Kuten kirjoitin, viisaammat vastatkoon.
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16460
                            • Asikkala

                            Originally posted by MikkoJII View Post
                            Ei mitään hajuakaan. Jos avasit linkit niin nuo tiedot näkyvät tuotetiedoissa. Kuten kirjoitin, viisaammat vastatkoon.
                            Avasin kyllä mutta ei auennut termistö heti.

                            Comment

                            • jaakr
                              Newbiemmer
                              • Jul 2014
                              • 13
                              • -

                              Originally posted by jaakr View Post
                              Käytin autosta taka-akselin irti ja laitoin vahvikepalat ja uudet apurungon + muut puslat. Auton alusta on madaltamaton.

                              Nyt näyttäisi siltä, että camberia ei saa säädetyksi alemman tukivarren ulommasta epäkeskopultista kuin ihan maksimissaan pystyyn ja muissa pultin asennoissa mennään reippaasti positiivisen puolelle. Liekkö termi nyt oikein, mutta renkaan alaosat siis sisempänä mitä yläosat. Vähän päinvastainen tilanne siis verrattuna madallettuun autoon, missä yleensä kai ongelmana lienee liiallinen negatiivinen camber.

                              Tukivarsien pultit on kyllä kirastu ajokorkeuteen tunkattuna jne. Onko muilla ollut vastaavaa/mitään hajua missä vika, vai onko missään? Luulisi, että orkkisalustallakin pääsee negatiivisen puolelle. Ei kyllä tullut mittailtua ennen remonttia noita kulmia. Taka-aurauskin pitää toki vielä säädellä jollain tasolla tontilleen.
                              Vastaan omaan viestiini, kun vielä on muistissa tämä homma. Eli semmonen kämmi oli käyny, että takakynkkien etupidikkeet olin asennellu ylösalasin ja väärille puolille. Ne kolme reikää siis passaa kohilleen, kun ovat tuolleen joka vinkkelistä väärin päin... No nyt on kamppeerit ja auraukset ainakin jotensakin kohillaan.

                              Comment

                              • Jalmarsson666
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2017
                                • 91
                                • Raasepori

                                Originally posted by biimerrrrville View Post
                                juu ei, joskus koitin käytettynä ehtiä tommosta muovikantista jalkaa nii jäi löytämättä tommonen missä ei oisi ollu tuo venttiili tuolleen syöny tuohon alumiiniin koloa. metalli kantisissa taasen en törmänny tuohon ongelmaan. ebayssa oon nähny nuihin jotain korjaus sarjojakin.
                                Juu heitin toho nyt toisen käytetyn jalan jonka sain suht halvalla, ei ollut venttiili niin paljon tuota alumiinia syöny mutta oli siinäkin jo pieni alku. Ainakin öljypaineen valo sammuu nyt alle sekunnissa käynnistyksen jälkeen eli parempi kuin ennen.

                                Bmw f32 - 435d &
                                M50b20 Bmw e30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎