E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aae30
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Siksi kyselinkin tuosta tulppaamisesta, koska kesäautoon sopisi tilapäisratkaisuksi paremmin lämppärin toimimattomuus.

Venttiiliä ihmetellessä minusta kyllä näytti että sinä tosiaan on vain 2 letkulähtöä. Siksi ilmeisesti ohitus tehtäisiin vain yhdistämällä letkujen päät eikä T-haaralla?
    Jooh, minä missasin et kyseessä 4cyl+ilmastoimaton.

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Riippuu mitä autolta haluat, mutta voi sen ohittaa vaikka T-haaralla.
    Virrattomana sen pitäisi T-haaraa vastata, eli hikinen ratkaisu kesäautoon.
    Siksi kyselinkin tuosta tulppaamisesta, koska kesäautoon sopisi tilapäisratkaisuksi paremmin lämppärin toimimattomuus.

Venttiiliä ihmetellessä minusta kyllä näytti että sinä tosiaan on vain 2 letkulähtöä. Siksi ilmeisesti ohitus tehtäisiin vain yhdistämällä letkujen päät eikä T-haaralla?

Leave a comment:

• aae30
    replied
    Latolöytö e36:n kunnostus on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että auto on saatu käyntiin ja ekat lenkit ajettu. Imuvuoto haittaa käyntiä, mutta siihen on osat jo tilauksessa. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että vesiventtiili vuotaa jäähdytysnestettä.

Kun vielä ei ole varmuutta onko autossa toivoa kunnostettavaksi, niin ei viitsisi vielä tässä vaiheessa lähteä uutta 100eur vesiventtiiliä ostamaan. Voisiko tuon ohittaa tai kenties letkut tulpata?

Autossa ei ole ilmastointia, ja vesiventtiilissä on kaksi letkulähtöä.
    Riippuu mitä autolta haluat, mutta voi sen ohittaa vaikka T-haaralla.
    Virrattomana sen pitäisi T-haaraa vastata, eli hikinen ratkaisu kesäautoon.

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    Vesiventtilin ohitus /tulppaus?

Latolöytö e36:n kunnostus on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että auto on saatu käyntiin ja ekat lenkit ajettu. Imuvuoto haittaa käyntiä, mutta siihen on osat jo tilauksessa. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että vesiventtiili vuotaa jäähdytysnestettä.

Kun vielä ei ole varmuutta onko autossa toivoa kunnostettavaksi, niin ei viitsisi vielä tässä vaiheessa lähteä uutta 100eur vesiventtiiliä ostamaan. Voisiko tuon ohittaa tai kenties letkut tulpata tilapäisenä ratkaisuna? Jos letkut tulppaa, niin kabiinin lämmitys ei toimi, onko se näin yksinkertaista? Häiritseekö tulppaus jotenkin jäähdytysjärjestelmän toimintaa muutoin?

Potilas on ’94 316i sedan. Autossa ei ole ilmastointia, ja vesiventtiilissä on kaksi letkulähtöä.
    Last edited by bmw323it; 23-05-2021, 20:03.

Leave a comment:

• energy
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Onko missään e36 mallissa ollut typ 188 avoperää 3.23 välityksellä? Käsittääkseni M3 on ollut kyseisellä välityksellä, mutta näissä lienee aina lukko. :think
    Vain yhdessä ainoassa, 325tdA (td, ei tds!) sedanissa.

Leave a comment:

• _ville
    replied
    Onko missään e36 mallissa ollut typ 188 avoperää 3.23 välityksellä? Käsittääkseni M3 on ollut kyseisellä välityksellä, mutta näissä lienee aina lukko. :think

Leave a comment:

• kiraffi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Oliko molempia syyskuu 96 asti vai miten tämä menee :think Minulla oli 11/93 autossa sitten tuo -940 ? Eli auto oli pre-facelift.
    Tod.näk juuri noin
    Väitteeni korvavuudesta perustan tuohon ketjuun:

ja siihen et tuo + Info sisältää tiedon mahdollisten lisäosien / muuttuvien osien
    tarpeesta. Sikäli mikäli varaosapuolelle mahdollisista muutoksista on muistettu ilmoittaa

Leave a comment:

• QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Moi,

e36 m3 ilmamassamittarin uusimisesta. Tekeekö tarvike osalla mitään vai kannattaako siirtää katse suosiolla OEM osastolle?
    Minulla olisi alkuperäinen toimiva ylimääräisenä.
    Purettu 1997 m3 3.2.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Moi,

e36 m3 ilmamassamittarin uusimisesta. Tekeekö tarvike osalla mitään vai kannattaako siirtää katse suosiolla OEM osastolle?
    Eipä niitä halvimpia tarvikkeita ainakaan kannata ostaa.
    Maf-shopista sai joskus Boschin järkevään hintaan.

Leave a comment:

• Danukos
    replied
    e36 M3 MAF

Moi,

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by alppiE39 View Post
    Tähän liittyen, oli auto pumpannu itekseen koneen täyteen joten ei pyörinyt yms. Nyt ku oon öljyt vaihtanu ja saanu koneen pyörimään nii ei starttaa ja rupee bensaa vaan vuotamaan pakoputkesta.
    Nyt oon niin hämärä homma etten tiiä mitä tuolle pitäs tehrä
    Siellä putkessakin voi olla melkoisesti sitä bensaa jos on noin päässyt menemään läpi.

Eiköhän tuo nyt sähköisellä puolella ole vialla ja vuotaa siellä ainakin yksi suutin jos bensapumpulla saa koneen täytettyä.

Leave a comment:

• alppiE39
    replied
    Originally posted by alppiE39 View Post
    E36 316 -95 releitä jää päälle

Eli heitin aamulla duunipaikalla parkkiin ja ruokiksella ihmettelin ku haisee bensa ja pellin alta kuuluu surinaa.
    Ja siellä tosiaa happianturin rele surisi, bensapumpun rele oli mykkä mutta ainakin ollut päällä ku on bensat iskeny jostain pihalle?

Otin pumpun, m.ohjauksen ja happianturin releet irti loppupäiväksi ettei kävis ny mitää. Mistä tommosta lähtis tutkimaan?
    Tähän liittyen, oli auto pumpannu itekseen koneen täyteen joten ei pyörinyt yms. Nyt ku oon öljyt vaihtanu ja saanu koneen pyörimään nii ei starttaa ja rupee bensaa vaan vuotamaan pakoputkesta.
    Nyt oon niin hämärä homma etten tiiä mitä tuolle pitäs tehrä

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by kiraffi View Post
    Höp höpö.

-472 korvautuu -982 loppuisella johon sopii nuo uudemmat munuaiset -151 & -152
    Oliko molempia syyskuu 96 asti vai miten tämä menee :think Minulla oli 11/93 autossa sitten tuo -940 ? Eli auto oli pre-facelift.

Leave a comment:

• kiraffi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    -982 loppuisesta kun klikkaa +info niin kertoo että:

Only in conjunction with

Grille left
    51 13 8 195 151

Grille right
    51 13 8 195 152

eli myydään munuaisten kanssa ? Miksi näin, en tiedä mutta itse peltiosa täytyy olla sama tähän asti: to Sep '96
    Höp höpö.

-472 korvautuu -982 loppuisella johon sopii nuo uudemmat munuaiset -151 & -152

Leave a comment:

• jr66
    replied
    '94 316i tarvitsisi uuden maskipellin, siis osa numero #21:

Autossa on ajovalojen pesimet. Listalta löytyy kaksi vaihtoehtoa. Mitähän eroa noilla kahdella versiolla on, mistä tiedän kumpi sopisi omaani?
    -982 loppuisesta kun klikkaa +info niin kertoo että:

Only in conjunction with

Grille left
    51 13 8 195 151

Grille right
    51 13 8 195 152

eli myydään munuaisten kanssa ? Miksi näin, en tiedä mutta itse peltiosa täytyy olla sama tähän asti: to Sep '96

Leave a comment:

Working...
X