Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 compact kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • escort
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 339

    #31
    voihan se silti olla kunnolla autossa kiinni eikä tulla puoli metriä auton sivulla

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by escort View Post
      voihan se silti olla kunnolla autossa kiinni eikä tulla puoli metriä auton sivulla
      Akselisto vai? Eli vinoheiluriakselistossa apurunko joustaa pari astetta ja itse tukivarsi 3-4 astetta voiman mukaan, veto päällä renkailla on aurausta ja apurunko pysyy likipitäen suorassa, moottorijarrussa renkaisiin syntyy haritus ja apurunko lisää sortokulmaa.

      Ja siis silloin kun akselisto toimii ajatellulla tavalla akselisto pehmentää pidon ja luiston rajan hyvinkin huomaamattomaksi ja auto vaihtaa luistokulmaa kaasulla kuin itsekseen, kaikkihan eivät em. akselistosta pidä yhtään vaan tykkäävät neutraalista käyttäytymisestä, vinoheiluriakselistolla on tarkoituksella joka tilanteessa yliohjaava taipumus.

      Mutta saahan sen akseliston raiskata jäykillä puslilla jos tykkää

      Comment

      • escort
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 339

        #33
        raitisilmasuodatin

        onko foorumilla ketään kuka olisi vaihtanut E26 323TI COMPACT -98 autoon raitisilma suodatinta/suodattimia??

        tarvikeliikkeestä tilasin suodattimen,2vaihtoehtoa ilmastoinnilla ja ilman ilmastointia,ilman ilmastointia 2kpl pyöreitä konehuoneen kautta,ilmastoinnilla 2kpl cd levyn kannen kokoista kulmikasta suodatinta.

        autossa on ilmastointi ja ilmaa tulee huonosti sisälle puhallin täytyy olla 3-4 asennossa ja lämpimällä autolla pärjää 2asennolla.
        voiko olla molemmat yhtäaikaa?
        vanha autodata näyttää että pyöreät konehuoneesta sisään ja kulmikkaat jonnekin muualle? mahdollisesti sisälle? ohjetta ei ole vain kuvat mistä ei saa tolkkua.
        tis tarjoaa vain pyöreitä konehuoneeseen tai sitä isoa panelia mikä on e36 coupessa/touringissa ilmastoinnin kanssa.

        mihin 2kpl pieniä kulmikkaita suodattimia kuuluu??

        Comment

        • JonasG
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 2160
          • Porvoo/Helsinki

          #34
          Originally posted by escort View Post
          onko foorumilla ketään kuka olisi vaihtanut E26 323TI COMPACT -98 autoon raitisilma suodatinta/suodattimia??

          tarvikeliikkeestä tilasin suodattimen,2vaihtoehtoa ilmastoinnilla ja ilman ilmastointia,ilman ilmastointia 2kpl pyöreitä konehuoneen kautta,ilmastoinnilla 2kpl cd levyn kannen kokoista kulmikasta suodatinta.

          autossa on ilmastointi ja ilmaa tulee huonosti sisälle puhallin täytyy olla 3-4 asennossa ja lämpimällä autolla pärjää 2asennolla.
          voiko olla molemmat yhtäaikaa?
          vanha autodata näyttää että pyöreät konehuoneesta sisään ja kulmikkaat jonnekin muualle? mahdollisesti sisälle? ohjetta ei ole vain kuvat mistä ei saa tolkkua.
          tis tarjoaa vain pyöreitä konehuoneeseen tai sitä isoa panelia mikä on e36 coupessa/touringissa ilmastoinnin kanssa.

          mihin 2kpl pieniä kulmikkaita suodattimia kuuluu??


          Omassa 323ti:ssa oli neliskulmaiset ja vähän kaarevat suodattimet. 96-98 mallisissa jossa ilmastointi niin ne löytyy tuulilasin alareunasta olevasta kaukalosta mikä löytyy konepellin alta.

          Nosta konepelti ylös, irroita kaukalon muovi + tiivisteet. Kaukalomuovin alta tulevat näkyviin kun kurkkaat sisään kaukaloon. Tilaa on todella vähän joten joutuu vähän kikkailemaan mutta kyllä se vaihto onnistuu suht kivuttomasti.
          Last edited by JonasG; 16-03-2010, 17:08.

          Comment

          • escort
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 339

            #35
            öljyt

            autodata antaa öljy suositukseksi vaihteistoon
            värikoodi
            -oranssi atf
            -vihreä mobil sch630 erikoisöljy
            -keltainen ei vaihtoa/remontin yhteydessä lifetime erikoisöljy
            mistä värikoodi löytyy??

            Comment

            • Daa Daa
              BTCF Member
              • Aug 2004
              • 910
              • Jyväskylä

              #36
              Vaihdelootan kupeesta löytyy tarra josta asia selviää.

              Comment

              • escort
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 339

                #37
                askissa ei ole mitään kilpeä mistä öljy tyyppi selviää ja öljyä pitäisi lisätä,vuotaa ilmeisesti vaihteensiirto tangolta hieman.
                askissa oleva öljy on ihan kirkasta ja juoksevaa kuin vesi?
                mitkä öljyt sinne laitan/mitä on käytetty?
                vaihteisto on getrag 220.0.0225.98 onko tyyppi silloin 220?
                mun vanhassa e36 325 coupessa oli atf öljyt.

                käytin searchia mutta mitään selvää vastausta en löytänyt.

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  #38
                  Compactiin ei taida saada takakaaren korjauspalaa muualta kuin marmorilta..? Eipä kyllä sielläkään mahdottoman hintainen ole(~80-100e). Motonetistä saa sedaniin ja coupeen, tuskin kovin suurta eroa on tuossa kaaren muodossa?
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • escort
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 339

                    #39
                    sain tiedon että vm 97 ja eteenpäin on kaikissa lifetime öljyt askissa.
                    mitä se pitää sisällään? voiko sen korvata atf öljyllä?

                    Comment

                    • Masatus
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 867
                      • Haukipudas

                      #40
                      Onkos kukaan vaihtanut osaa 2. eli vaihdelaatikon tukikumea? Joutuuko paljon purkamaan jotta sen saa vaihdettua?


                      Mietin vaan pitäisikö hommata kaikki perän psulat ennen kuin alkaa tuota vaihtaan jos joutuukin purkamaan enemmän niin saisi vaihdettua muutkin puslat siinä samalla eikä tarvi moneen kertaan jumpata niiden romujen kanssa.
                      Vaan vähämpä tuolla compactin perässä noita puslia on verratuna veljiinsä coupeen ja sedaniin.


                      Comment

                      • Kouna
                        Newbiemmer
                        • Mar 2010
                        • 1
                        • Tuusula

                        #41
                        Mitä tällaisesta olisi hyvä tietää/kysyä myyjältä ostettaessa (huollot, muut vaihdetut osat)? Autolla, jota katselen on ajettu 180tkm ja se on vuosimallia 1998.
                        Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista.

                        Comment

                        • escort
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 339

                          #42
                          [QUOTE=Masatus;1968599]Onkos kukaan vaihtanut osaa 2. eli vaihdelaatikon tukikumea? Joutuuko paljon purkamaan jotta sen saa vaihdettua?


                          kuvassa on perän tukikumi ei laatikon.

                          Comment

                          • Willtord
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 3302
                            • Vaasa

                            #43
                            kuinka vaikea homma olisi vääntää sedanin ajovalot compactiin? tarviiko jotain adapteria ym.?

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16445
                              • Asikkala

                              #44
                              Originally posted by Willtord View Post
                              kuinka vaikea homma olisi vääntää sedanin ajovalot compactiin? tarviiko jotain adapteria ym.?
                              Pulttaakiinni ? Piuhoissa voi olla jotain eroa.

                              Comment

                              • Tomi T
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 3838
                                • Nokia

                                #45
                                Originally posted by Willtord View Post
                                kuinka vaikea homma olisi vääntää sedanin ajovalot compactiin? tarviiko jotain adapteria ym.?
                                Mistä syystä moinen toimenpide pitäisi suorittaa? Typerältä kuulostaa.

                                No, jos haluaa laittaa väärät valot siihen autoon niin ebaysta löytyy adaptereja liittimiin.
                                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                                ex. 53*BMW

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎