Eikös just ollut yksi tapaus jossa vaihdettiin 325:seen Alpinan tekniikka ja vertailukohteena oli ollut juuri M3 vaikka sen pitäisi olla periaatteessa eri mallisarjaa. Eli ilmeisesti riippuu vähän katsastusinssistä, että lukeeko se M3:sen samaan mallisarjaan kuuluvaksi. Jos lukee niin eipä tuossa sitten pitäisi mitään ongelmia olla. Ei muuta kuin V8 jylisemään E36:sen keulille!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 V8
Collapse
X
-
Koneiden painoista, ETK:n mukaan eli varmaan on jotain kuormalavaa yms. mukana, imu- ja pakosarjat puuttuu.
'94 S50B30 155.40 kg
'94 4.0i V8 154.00 kg
'00 4.4i? V8 140.50 kg
'00 5.0 M5 V8 158.50 kg
Ainakin nuo "mopo"kasit on alumiinilohkoisia joka selittää homman.
Ps. Eikö se ACS:n monsteri E34 ollut ruottista?- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Kyllähän sen vois tietysti tehdä 325 koriin mutta pelottaa vaan että MINULLE sattuu se katsastusmies joka ei pidä M3 vertailu pohjana
Halvempi olis jos ei tarviis ostaa M3 koria.
Alumiiniahan se V8 kone on, ilmeisen hyvin ne kuitenkin on kestäneet..
Asia on tutkimusvaiheessa että mitä kaikkea pitää muuttaa/vaihtaa. En ole netistä löytänyt sivuja joissa olis kuvia V8 e36 nokalla. Sais vähän selvyyttä miten se sinne asettuu.
Tyhmä kysymys tuli mieleen että käykö 535 laatikko V8 vai onko siinä ihan omanlaisensa laatikko?
Comment
-
-
Originally posted by CalypsocoupeHei, mitenkäs kolmelitrainen kasi, meneekö 325:seen vakiojarruilla?
Kävin konttorilla kysymässä saako 325 koriin laittaa 4 litrasen myllyn mutta ei OSANNUT sanoa mitään varmaa.. No pitää käydä kysymässä joltain muulta asiaa.
Comment
-
-
Tää sama idea on alkanut itselläkin pyörimään päässä. Vähän oon kahden vaiheilla pitäiskö vaan vähän kutitella is:n omaa konetta vai mitä tekis. Tohon M-sporttiin olis silleen passeli tehdä, että sisusta ja korisysteemit on jo valmiiks ok. Vakaajatkin olis valmiiks tuhdimmat.
Vaihtoon menis varmaan jarrut, vetarit, navat, perä, aski ja kone. Kyllähän niistä niitä prosentteja tulee... Samalla rahalla sen kasin sais kuin 180hv tuosta 1.9 koneesta ja hauskuuskerroin olis ihan eri luokkaa. Luotettavuuskin olisi vakiokoneella parempi ja tuskin vakio kasi tuossa kopassa edes söisi enempää bensaa. Tässä mielessä kasi olisi paljon järkevämpi vaihtoehto. Mites noi luistonestot noissa menee? Mulla semmoisia ei ole, mutta pitäiskö olla, jos tekniikanvaihton tekee? Ei kaikissä M3 malleissakaan asc:tä ole?
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTää sama idea on alkanut itselläkin pyörimään päässä. Vähän oon kahden vaiheilla pitäiskö vaan vähän kutitella is:n omaa konetta vai mitä tekis. Tohon M-sporttiin olis silleen passeli tehdä, että sisusta ja korisysteemit on jo valmiiks ok. Vakaajatkin olis valmiiks tuhdimmat.
Vaihtoon menis varmaan jarrut, vetarit, navat, perä, aski ja kone. Kyllähän niistä niitä prosentteja tulee... Samalla rahalla sen kasin sais kuin 180hv tuosta 1.9 koneesta ja hauskuuskerroin olis ihan eri luokkaa. Luotettavuuskin olisi vakiokoneella parempi ja tuskin vakio kasi tuossa kopassa edes söisi enempää bensaa. Tässä mielessä kasi olisi paljon järkevämpi vaihtoehto. Mites noi luistonestot noissa menee? Mulla semmoisia ei ole, mutta pitäiskö olla, jos tekniikanvaihton tekee? Ei kaikissä M3 malleissakaan asc:tä ole?E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
ei mene 36:seen bolt on
koneenkorvat joutuu tekemään/teettämään
pakosarjat ei mahdu kuskin puolella (ohjausakseli tiellä)
öljypohja ei mahdu ottaa etuakseliin kiinni
kone tulee konepellistä läpi
tossa noita ensi alkuun....käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"
kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
e36 touring1.8i,
e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTää sama idea on alkanut itselläkin pyörimään päässä. Vähän oon kahden vaiheilla pitäiskö vaan vähän kutitella is:n omaa konetta vai mitä tekis. Tohon M-sporttiin olis silleen passeli tehdä, että sisusta ja korisysteemit on jo valmiiks ok. Vakaajatkin olis valmiiks tuhdimmat.
Vaihtoon menis varmaan jarrut, vetarit, navat, perä, aski ja kone. Kyllähän niistä niitä prosentteja tulee... Samalla rahalla sen kasin sais kuin 180hv tuosta 1.9 koneesta ja hauskuuskerroin olis ihan eri luokkaa. Luotettavuuskin olisi vakiokoneella parempi ja tuskin vakio kasi tuossa kopassa edes söisi enempää bensaa. Tässä mielessä kasi olisi paljon järkevämpi vaihtoehto. Mites noi luistonestot noissa menee? Mulla semmoisia ei ole, mutta pitäiskö olla, jos tekniikanvaihton tekee? Ei kaikissä M3 malleissakaan asc:tä ole?
Hammua odotellessa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Osta e36 M3 , tulee halvemmaksi kuin V8-swappi.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Juu kyllä mähän arvelin että aika vaikeeks menee. Pakosarjoja ja koneenkorvia mä kyllä voin tehdä, se ei oo ongelma. Pari swappitarinaa kaivelin netistä ja luin läpi. Ei mitään mahdotonta, mutta työlästä kyllä.
Suuremmat ongelmat taitaa olla säädösteknisiä juttuja... E36 M3 ei kiinnosta, mutta tuo V8 olis ollut vähän eri juttu. Alpinat näytti olevan niin kovissa hinnoissa, että ne voi unohtaa. Taitaa jäädä märäksi uneksi. No pikkukasin sinne vois vielä saada, mutta siinä ei oo oikein järkeä, kun en pelkkien äänien takia viitsi moiseen lähteä ja mitään pikkukasista tehtyä 4.4 konetta en jaksa alkaa askartelemaan.
Comment
-
-
Originally posted by #BMW# View Postmiks ei pikkukasin tilalle isoakasia katsastusrumban jälkeen??Last edited by BMW; 27-08-2010, 16:23.
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostM3:seen tuota et sitten vertaamaan pysty. Eri mallisarjaa..
Hammua odotellessa.
Originally posted by petrolhead View PostOsta e36 M3 , tulee halvemmaksi kuin V8-swappi.
Että jos kaverilla innostus riittää, niin olisi se mukava erikoisuus suomen teilläAudi s4 b5
e21 323 (Ikuisuus rojekti)
M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc
Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,
Comment
-
-
Originally posted by j.laitine View PostJos M3.sta ei voi verrata esim 325.seen, niin miten saa sitten tehtyä 325.sesta M3.sen tekniikan vaihdon?? Olen meinaa kaksi kappaletta niitä nähnyt.. 192hp+20%=230,4Max hp... Koska eikäs 325.nen ole mallisarjan tehokkain sitten jos ämmää ei oteta huomioon.. :think tai pilkkua nussitaan niin 2,8..
se yks m3. vissii punannen 316 sedani on tehty affenanmaalla.
onks tää vielä turussa?sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
Comment