Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 etupään säädöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #31
    Pitäisi mennä hankkimaan tuollaiset pultit viimeinkin...siis 12 mm on oikea mitta ja lujuus 10.9? Mistä olette ostaneet noita? Tarvitseeko mennä Wurthille vai "normaaliin" rautakauppaan?

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #32
      Originally posted by Lanttu View Post
      Pitäisi mennä hankkimaan tuollaiset pultit viimeinkin...siis 12 mm on oikea mitta ja lujuus 10.9? Mistä olette ostaneet noita? Tarvitseeko mennä Wurthille vai "normaaliin" rautakauppaan?
      http://www.mafisa.fi/
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #33
        RealOEM:ssa on merkitty pultin pituudeksi 42 mm. Tarkoittaako se kierteen pituutta? Jos, niin onko siinä varaa yhtään eli riittääkö vaikkapa 40 mm? Ei viitsisi irroittaa pyörää, olisiko jollain teistä heittää vinkkiä?

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #34
          Muistaako joku, minkä pituisilla ruuveilla hoiti homman? Ha2? Anyone?

          Comment

          • mikalkai
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 308
            • Oulu

            #35
            Itse tilasin ainakin suoraan tuon Hemin määrittelemän M10/50mm pultin 12.9 lujuudella. 5e pari + toimituskulut.

            -Mika K
            Ajossa:
            E39 530i Touring M-Sport

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #36
              Ite ostin pultit siis ihan normaalista pulttikaupasta. Tuli ostettua vahingossa muistaakseni M10/60 mm 10.9 (vai olikohan ne 12.9) pultit mutta onneksi sattu prikkojakin mukaan tarpeeksi niin kierrettä riitti. Realoem:n antama pultin mitta on alkuperäisen pultin oikea mitta. Prikoilla voi aina pelata, jos uudet pultit ei oo precis samanmittaset ja ei meinaa kierre riittää.
              E61 525d LCI

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #37
                Kiitos neuvoista. Täytyy tosiaan harkita 10-millistä, niin saisi varmasti camber-kulmat kohdalleen.

                Comment

                • goldenm
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 544

                  #38
                  Nostetaanpas vanhaa ylös.. Onkos tuo pultti nro 5 alkuperältään 8.8 lujuusluokan pultti?
                  Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                  Comment

                  • M.J.P
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 82

                    #39
                    Tais olla muistaakseni 10.9

                    Comment

                    • goldenm
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 544

                      #40
                      Tais olla muistaakseni 10.9
                      M12 10.9 pultin vetomurtolujuus on 87,7 KN ja M10 12.9 pultin vetomurtolujuus on 70,8 KN..
                      Voisiko noihin alapulttien alle ajatella prikkoja camberin säätöä ajatellen?
                      Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16475
                        • Asikkala

                        #41
                        Originally posted by goldenm View Post
                        Voisiko noihin alapulttien alle ajatella prikkoja camberin säätöä ajatellen?
                        Miksi, silloinhan negatiivinen camber lisääntyy vai onko se tark ?

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #42
                          Originally posted by goldenm View Post
                          M12 10.9 pultin vetomurtolujuus on 87,7 KN ja M10 12.9 pultin vetomurtolujuus on 70,8 KN..
                          Voisiko noihin alapulttien alle ajatella prikkoja camberin säätöä ajatellen?
                          Kyllä voi ja on laitettukin.

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Miksi, silloinhan negatiivinen camber lisääntyy vai onko se tark ?
                          Juuri se on tarkoitus, mutta silloin on kyseessä e30 jossa on e36 tolpat.
                          Olli.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16475
                            • Asikkala

                            #43
                            Originally posted by Rocla View Post
                            Kyllä voi ja on laitettukin.



                            Juuri se on tarkoitus, mutta silloin on kyseessä e30 jossa on e36 tolpat.
                            Selvishän tämäkin mutta aikaa meni... No juu, hyvää joulun jatkoa

                            Comment

                            • tumppu86
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 900
                              • E-pohjanmaa

                              #44
                              Kävin nelipyöräsuuntauksessa eilen. Asentaja vaihtoi tuon pultti nro. 5:sen 10mm pultiksi. Nyt en tosin oo yhtään varma, että laittoiko 8.8 lujuisen pultin vai 10.9 lujuisen. Jos siellä nyt on tuo 8.8 lujuinen niin pitäisikö se varmuudeksi vaihtaa 10.9 lujuiseen?

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16475
                                • Asikkala

                                #45
                                Originally posted by tumppu86 View Post
                                Kävin nelipyöräsuuntauksessa eilen. Asentaja vaihtoi tuon pultti nro. 5:sen 10mm pultiksi. Nyt en tosin oo yhtään varma, että laittoiko 8.8 lujuisen pultin vai 10.9 lujuisen. Jos siellä nyt on tuo 8.8 lujuinen niin pitäisikö se varmuudeksi vaihtaa 10.9 lujuiseen?
                                Jos vaihdat niin varmista että pyöränkulmat pysyy samoina.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎