Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 madaltaminen yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mane400
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 76
    • Etelä-Pohjanmaa

    E36 madaltaminen yhdistetty topikit

    Eli aikomuksena olisi madaltaa alustaa jonkin verran, jotain 30-40mm ja ajattelin kysyä alan ammattilaisilta apua Onko kenelläkään hyviä tai huonoja kokemuksia Eibach, Weitec, H&R tms jousista tai iskareista? Onnistuuko katsastaminen helpolla, tarvitseeko olla TUV todistusta tms, kannattaako ostaa kokonainen alustasarja tai esim. erimerkkiset jouset ja iskarit? Tänks!
    Last edited by petrolhead; 14-01-2012, 12:23. Reason: Yhdistetty 9 samannimistä topikkia -petrol
  • FreeZ
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 814
    • Hamina

    #2
    haulla löytyy paljon tietoa asiasta.. :wink:
    BMW 320i

    Comment

    • astro76
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 222
      • Keuruu

      #3
      Kyselin tossa itse samaa kun olis tarkoitus vaihtaa iskarit.
      Yleinen mielipide (?) tuntuu olevan - ja oma järkikin sen nyt sanoo - että koko alustasarja uusiksi.

      Kommentteja odottelen itsekkin eri valmistajista. Tarkastele toi "uudet iskarit" topicci välillä jos sinne jotain putkahtaa...
      Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

      Comment

      • Mane400
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 76
        • Etelä-Pohjanmaa

        #4
        Joo, niimpä taitaa tietoa tosin löytyäkin, uusiksihan se alusta menee tottakai, se on selvää. Kiitos.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          no ei iskareita tarvi vaihtaa noin pienellä madalluksella, jos ne vaan on kunnossa eikä mitkään progressiiviset.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • pete81
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 2056
            • .........

            #6
            itselläni on e36 eibachin jouset ja tyytyväinen olen ollu, olikohan ne nyt sitten 35mm madaltavat, kl:stä saa 200e! muulta kun kyselin niin oli melkein 300e!

            Comment

            • juiccy
              Bimmer Rookie
              • Aug 2003
              • 98

              #7
              toi e36 eibach jousi juttu vois olla munki lompakkoo sopiva...onko ne hintaansa nähden hyvät? eihän mitää erikoista voi tietenkää odottaa, mutta kannattaako niihin sitä 200e (eikö se ole 190e) laittaa? kokemuksia... :juo

              Comment

              • tumppu86
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 900
                • E-pohjanmaa

                #8
                Jeps,minäkin kaipaan kokemuksia tuosta eibachin 190€ setistä.Lähinnä,että paljonko tiputtaa keulaa ja perää ja miten toimii vakioiskareilla.

                Comment

                • kiraffi
                  BTCF Member
                  • Sep 2004
                  • 427
                  • Shangri'la / SYSMÄ

                  #9
                  E36 madallus

                  Elikkäs mahtuuko 18" 225/40 kumit pyörimään -40 madalluksen kanssa? tuleeko ongelmia esim raapimista tms...

                  Mitä pitää ottaa huomioon näin ensimmäistä kertaa madaltaessa?
                  aattelin ajaa noi vakioiskarit loppun kun ovat muutenki paskat, pitääkö niille tehdä jotain? :roll:
                  Ajossa: Citroën Jumper h1l2
                  Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

                  Ex:
                  1x F30
                  1x E60
                  5x E36
                  1x E34
                  1x E46
                  2x E30
                  2x Toyota
                  1x Ford
                  1x Honda

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #10
                    Riippuu täysin siintä, et kuin levee vanne on ja mikä on vanteen ET. Gti lehdes oli ainaskii vastaavilla vanteilla ja ne oli 8,5 tuumaa leveet ja ET 30, ni sillä ainaskiin repi jo kaariin.
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • kiraffi
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 427
                      • Shangri'la / SYSMÄ

                      #11
                      Vanne on muistaakseni 8.5 ja et 35.. Missähän noita kaaria voi "rullauttaa" ja mitähän se taas maksaa? =)
                      Ajossa: Citroën Jumper h1l2
                      Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

                      Ex:
                      1x F30
                      1x E60
                      5x E36
                      1x E34
                      1x E46
                      2x E30
                      2x Toyota
                      1x Ford
                      1x Honda

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        38-42 et:llä pitäisi mennä.

                        Comment

                        • Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

                          #13
                          Joo ET 42 on maksimi 8,5 tuumasella. Itellä on 8,5 tuumanen ET:llä 45 ja joutuu eteen laittaa 3 mm:n levityspalan... Veikkaan et tolla ET:llä 35 voi tehdä jo aika tiukkaa ulkoreunassa. Koita haulla ettiä täältä, tästä kaarien pokkauksesta on ennenkin ollu juttua täällä...
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

                          Comment

                          • sterix
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 559
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Re: E36 madallus

                            Originally posted by kiraffi
                            Mitä pitää ottaa huomioon näin ensimmäistä kertaa madaltaessa? aattelin ajaa noi vakioiskarit loppun kun ovat muutenki paskat, pitääkö niille tehdä jotain? :roll:
                            muista viedä auto aurauskulmien säätöön madalluksen jälkeen, muuten renkaat kuluvat epätasaisesti. jos sulla on alapallonivelissä väljää niin noita kulmia ei pysty säätämään joten tarkista ne samalla ku vaihdat sitä alustaa.

                            Comment

                            • kiraffi
                              BTCF Member
                              • Sep 2004
                              • 427
                              • Shangri'la / SYSMÄ

                              #15
                              Alapallonivelet on onneks uudet
                              mutta aurauskulmien säätö ei varmaan ole pahitteeks, ei raaskis uusia kumeja tuhota 8)

                              Kaverilla meni kesässä 3:lmet renkaat ku oli aivan päin vittua aurauskulmat.. Nojoo! oli kuulemma hieno näköst ku kumit oli "länkällää" :lol: :lol:
                              Ajossa: Citroën Jumper h1l2
                              Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

                              Ex:
                              1x F30
                              1x E60
                              5x E36
                              1x E34
                              1x E46
                              2x E30
                              2x Toyota
                              1x Ford
                              1x Honda

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎