Originally posted by Perlenbacher
View Post
Ja tuo ilmaa käytännössä ihan itsestään, muutakuin ilmaruuvi auki ja syylärin nestettä niin kauan kuin menee, ilmalla on aivan vapaa reitti pois koneesta kunhan vain ilmaruuvi on auki. Lämmityslaite ei ilmaannu ennenkuin moottori on käynnissä, mutta ei siinäkään ole sen suurempaa ongelmaa, pitää vain päästää ilmat pois ainakin sen kahteen kertaan.
En muista miten M50:ssä oli tuo nestekierto.
Ja kannen takaosaan ei jää ilmaa, kunhan nesteen saa kiertämään ja systeemin paineistettua(eli se syylärin korkki kiinni kun aletaan käyttämään lämpöiseksi) ilma poistuu, jos ei poistuisi ei koko jäähdytysjärjestelmä voisi toimia ikinä kunnolla.
Kaikki ongelmat mitä itsellä on tullut kavereiden ilmaamisessa vastaan on liittynyt siihen että ilmataan aivan väärin, syyläri vain täyteen ja käyttämään autoa jolloin moottorissa ei ole yhtään vettä eikä sinne ikinä menekään, se vähä mikä menee keittää ja tulee höyrynä pois, ei tänkään aloituspostauksessa ole mitään vihjettä ilmojen laskemisesta pois, sen sijaan nostetaan keulaa ja puristellaan nestettä väkisin sisään, kyllähän sitä hirmu pumppaamisella ja hikoilulla saa sen millilitra kerrallaan menemään.....
Leave a comment: