Joo eipä kyseisessä tapauksessa pulloa tarvi, ilmaantuu itsestään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 ilmaus
Collapse
X
-
Lainaan threadia sillä näyttää olevan varsin suosittu.
'97 Z3 1.8:lla koneella tihuuttaa jäähynestettä hieman, ja vuotokohdaksi on paljastunut se kohta juuri sieltä paisuntasäiliön alapuolelta. Uusi tiiviste, siis se paisarin, on haettu ja odottaa enää asennusta, mutta sedät tiskillä väittivät ettei tässä autossa olekaan sitä nestemäärän anturia siellä paisarin pohjassa, joten sitäkään tiivistettä ei kuulemma tarvita.
Äimistyttävää, voiko pitää paikkansa?
Vuotaako se paisarin tiiviste todennäköisemmin kuin se olematon anturin tiiviste?
Vai onks mulla paisuvaissäiliö nyt sitte halki, häh?Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07
Comment
-
-
Originally posted by Aadolf View PostLainaan threadia sillä näyttää olevan varsin suosittu.
'97 Z3 1.8:lla koneella tihuuttaa jäähynestettä hieman, ja vuotokohdaksi on paljastunut se kohta juuri sieltä paisuntasäiliön alapuolelta. Uusi tiiviste, siis se paisarin, on haettu ja odottaa enää asennusta, mutta sedät tiskillä väittivät ettei tässä autossa olekaan sitä nestemäärän anturia siellä paisarin pohjassa, joten sitäkään tiivistettä ei kuulemma tarvita.
Äimistyttävää, voiko pitää paikkansa?
Vuotaako se paisarin tiiviste todennäköisemmin kuin se olematon anturin tiiviste?
Vai onks mulla paisuvaissäiliö nyt sitte halki, häh?DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
No jep, eipä siinä liene sitä Check Controllia. Ja kun se anturin tiiviste vissiin vuotaa, ainakin näiden sivujen perusteella, paljon todennäköisemmin kuin se paisuntasäiliön pohjan O-rengas, niin sittenhän lienee syytä olettaa että siellä on jäähdytin tai paisuntasäiliö halki...ikäänkuin pessimistisellä maailmankatsomuksella tarkasteltuna.Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07
Comment
-
-
Originally posted by Kuula- View PostMitenkäs, kun jäähdytysneste on hyvin erikoisen näköistä niin ajattelin että jos sitten kerralla vaihtaisi koko litkun, niin mitä kautta nuo nesteet luonnollisesti poistetaan, ja toimiiko ilmausprosessi ihan samalla periaatteella 1.6l koneessa?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by 323 bimmer View PostIlmattiin taas kerran uudestaan tänään. Vaihdettiiin samalla siili. Lähdin koeajolle ja pidin lämmityslaitteen täysillä, lämmöt pysyi puolessa välissä ja kabiiniin tuli kuumaa ilmaa reilusti. Mutta heti kun laskin lämmitylaittetta hieman viileemmälle (20astetta) niin kohta nousi lämmöt taas 3 viivaan. Mitä mieltä olette voisko olla menossa vesipumppu? Syylari on siis uusi merkkiä nissens.
Ilmakuplia ei tullut ja tyhjäkäynnillä lämmöt pysyi normaalina, kuormittaessa nousivat tuonne 3 viivaan.
Comment
-
-
Mikähän minun ilmaustekniikassa mahtaa olla vikana, kun noin vartin pumppailun jälkeen tyhjäkäynnillä limupullossa alkaa veden pinta NOUSTA joten sammutin auton, jonka jälkeen kone imaisikin kaikki vedet sisäänsä. -> Pulloon lisää vettä ja kohta sama homma, tosin ei ihan yhtä paljoa enää imaissut.
Onko tuo ihan normaalia, kun painetta rupeaa kertymään vai onko jossain vikaa?
Autoa ei ole ajettu mihinkään liuskalle, koska sellaista ei ole mutta tunkilla nostettu keulaa toiselta reunalta hieman ylöspäin, parempaan ei kotipihassa pysty.
EDIT: Nyt taitaa pelittää ihan normaalisti, mutta meinaa vaan kunto loppua, kun itestään joutuu letkua puristelemaan. Pieni huilitauko pidettävä tässä =)Last edited by Pahvi_1UP; 12-05-2009, 16:48.BMW E34 525i Touring
ex. BMW E36 325i Sedan
Comment
-
-
Auto johonkin mäkeen, niin että keula reilusti ylhäällä. Ja lisää vain niin kauan kun pinta ei enää laske syylarissa täysin tyhjään järjestelmään menee sen 10-12l nesua. Aina saanut kaikki ilmat pois, tekemällä näin. Ei ongelmia------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Eilen vaihdettiin tohon omaan kotteroon (e36 328i coupe 10/95 m52b28) vesipumppu ja termari (92 asteinen). Hemin ohjeen mukaan ilmailtiin ja meinas alkaa usko loppumaan kyllä, varmaan tunnin lypsämisen jälkeen ilmantulo loppui mielestäni mutta kabiiniin puhalsi edelleen vielä haaleampaa kun ennen remppaa...Ainetta meni koneeseen kyllä reilusti valmistajan ilmoittavaa tilavuutta enemmän (jonkin verran tietysti vaikuttaa varmaan tuo webasto mistä seuraavaksi enemmän juttua).
Sitten rupesin miettimään että kun tossa on tosiaan tuo jälkiasennuksena pistetty webasto saksanmaalla (ja vähän sen näkönen on että voipi olla itse asennettu) ja tosiaan noi webaston letkuthan on nyt korkeammalla kun paisarin korkki. Sieltä se ilmausruuvi auki mutta eipä tuntunut mitään tapahtuvan ja webaston letkut tuntu aika tyhjiltä nesteestä. Avasin sen nipan kokonaan ja totesin että se reikähän on sieltä ruostunut umpeen Nipan entraamis-operaation jälkeen laitoin muutaman metrin pätkän läpinäkyvää letkua tuohon nippaan ja jatkoin puristelua ja aika helvetisti tuli tuolta webaston päästä ilmaa ulos vielä, oikein isoina kuplina. Kabiiniinkin rupes pikkuhiljaa lämmintä puhaltamaan ja lämmöt on koko ajan pysynyt ajossa normaalina.
Kuitenkin kysyisin vielä ohjeita että miten porukka on tuota hemin ohjetta soveltanut webastollisen koneen kanssa? Eli jatkanko puristelua vielä niin maan perkeleesti että saan varmasti kaikki ilmat koneesta pois...Kun edelleenkään tuota ei mielestäni ihan saunaksi saa ja tuntuu vaativan hieman kierroksia ennenkun kunnolla puhaltaa lämmintä.
Kaikki vastaukset tervetulleita...
Comment
-
Comment