Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Joo eipä kyseisessä tapauksessa pulloa tarvi, ilmaantuu itsestään.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Aadolf
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 285

      Lainaan threadia sillä näyttää olevan varsin suosittu.

      '97 Z3 1.8:lla koneella tihuuttaa jäähynestettä hieman, ja vuotokohdaksi on paljastunut se kohta juuri sieltä paisuntasäiliön alapuolelta. Uusi tiiviste, siis se paisarin, on haettu ja odottaa enää asennusta, mutta sedät tiskillä väittivät ettei tässä autossa olekaan sitä nestemäärän anturia siellä paisarin pohjassa, joten sitäkään tiivistettä ei kuulemma tarvita.

      Äimistyttävää, voiko pitää paikkansa?

      Vuotaako se paisarin tiiviste todennäköisemmin kuin se olematon anturin tiiviste?

      Vai onks mulla paisuvaissäiliö nyt sitte halki, häh?
      Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
      Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

      Comment

      • BMW_De_Muesli
        Newbiemmer
        • Nov 2008
        • 16

        Hyvä ohje. Tulee käyttöä pian omassa autossa.

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Originally posted by Aadolf View Post
          Lainaan threadia sillä näyttää olevan varsin suosittu.

          '97 Z3 1.8:lla koneella tihuuttaa jäähynestettä hieman, ja vuotokohdaksi on paljastunut se kohta juuri sieltä paisuntasäiliön alapuolelta. Uusi tiiviste, siis se paisarin, on haettu ja odottaa enää asennusta, mutta sedät tiskillä väittivät ettei tässä autossa olekaan sitä nestemäärän anturia siellä paisarin pohjassa, joten sitäkään tiivistettä ei kuulemma tarvita.

          Äimistyttävää, voiko pitää paikkansa?

          Vuotaako se paisarin tiiviste todennäköisemmin kuin se olematon anturin tiiviste?

          Vai onks mulla paisuvaissäiliö nyt sitte halki, häh?
          Ei ole anturia, jos autossa ei ole check controllia!
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Aadolf
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 285

            No jep, eipä siinä liene sitä Check Controllia. Ja kun se anturin tiiviste vissiin vuotaa, ainakin näiden sivujen perusteella, paljon todennäköisemmin kuin se paisuntasäiliön pohjan O-rengas, niin sittenhän lienee syytä olettaa että siellä on jäähdytin tai paisuntasäiliö halki...ikäänkuin pessimistisellä maailmankatsomuksella tarkasteltuna.
            Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
            Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

            Comment

            • Kuula-
              Newbiemmer
              • Jul 2008
              • 11

              Mitenkäs, kun jäähdytysneste on hyvin erikoisen näköistä niin ajattelin että jos sitten kerralla vaihtaisi koko litkun, niin mitä kautta nuo nesteet luonnollisesti poistetaan, ja toimiiko ilmausprosessi ihan samalla periaatteella 1.6l koneessa?

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by Kuula- View Post
                Mitenkäs, kun jäähdytysneste on hyvin erikoisen näköistä niin ajattelin että jos sitten kerralla vaihtaisi koko litkun, niin mitä kautta nuo nesteet luonnollisesti poistetaan, ja toimiiko ilmausprosessi ihan samalla periaatteella 1.6l koneessa?
                Jos jäähdyttimen alareunassa on ruuvi kannattaa siitä ottaa ne mitä tulee tuota kautta ja loput lohkon kyljestä, siellä on jossainpäin yleensä pakopuolella proppu mistä saa tyhjennettyä.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • 323 bimmer
                  Newbiemmer
                  • Apr 2007
                  • 19
                  • pk-seutu

                  Originally posted by 323 bimmer View Post
                  Ilmattiin taas kerran uudestaan tänään. Vaihdettiiin samalla siili. Lähdin koeajolle ja pidin lämmityslaitteen täysillä, lämmöt pysyi puolessa välissä ja kabiiniin tuli kuumaa ilmaa reilusti. Mutta heti kun laskin lämmitylaittetta hieman viileemmälle (20astetta) niin kohta nousi lämmöt taas 3 viivaan. Mitä mieltä olette voisko olla menossa vesipumppu? Syylari on siis uusi merkkiä nissens.
                  Ilmakuplia ei tullut ja tyhjäkäynnillä lämmöt pysyi normaalina, kuormittaessa nousivat tuonne 3 viivaan.
                  No niin nyt on sitten vaihdettu vesipumppu ja termari ja ilmattu 2 kertaa. Ja hommahan lähti toimimaan. ei seilaa lämmöt enää vaan pysyy tasasesti keskellä. Eikä oikein hajuakaan missä vika oli. Vesipumppu tuntuu ihan tiukalta eikä tuossa termarissakaan näy mitää erikoista. Täytyy vissiin linkittää kuva tuosta vesipunpusta tänne jos joku siinä jotain vikaa näkisi. Kiitoksia vaan kaikille hyvistä neuvoista

                  Comment

                  • Ville86
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 397
                    • Lapua

                    kiitokset taas kerran hemille hyvistä ohjeista ilmaus onnistu tosi hyvin vaikka kestikin 3-4 h
                    -LapuaConnection-

                    E30 320 cabriolet -91
                    E46 320d touring -05
                    E36 316 sedan -92
                    ex:
                    E36 325 cabriolet -94
                    E39 520 touring -98
                    E39 528 sedan -97
                    E36 325 coupe -94


                    Comment

                    • Pahvi_1UP
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 60
                      • Pieksämäki

                      Mikähän minun ilmaustekniikassa mahtaa olla vikana, kun noin vartin pumppailun jälkeen tyhjäkäynnillä limupullossa alkaa veden pinta NOUSTA joten sammutin auton, jonka jälkeen kone imaisikin kaikki vedet sisäänsä. -> Pulloon lisää vettä ja kohta sama homma, tosin ei ihan yhtä paljoa enää imaissut.

                      Onko tuo ihan normaalia, kun painetta rupeaa kertymään vai onko jossain vikaa?

                      Autoa ei ole ajettu mihinkään liuskalle, koska sellaista ei ole mutta tunkilla nostettu keulaa toiselta reunalta hieman ylöspäin, parempaan ei kotipihassa pysty.

                      EDIT: Nyt taitaa pelittää ihan normaalisti, mutta meinaa vaan kunto loppua, kun itestään joutuu letkua puristelemaan. Pieni huilitauko pidettävä tässä =)
                      Last edited by Pahvi_1UP; 12-05-2009, 16:48.
                      BMW E34 525i Touring
                      ex. BMW E36 325i Sedan

                      Comment

                      • Torppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2008
                        • 291
                        • Vihti

                        Auto johonkin mäkeen, niin että keula reilusti ylhäällä. Ja lisää vain niin kauan kun pinta ei enää laske syylarissa täysin tyhjään järjestelmään menee sen 10-12l nesua. Aina saanut kaikki ilmat pois, tekemällä näin. Ei ongelmia
                        ------------------------------------------------
                        Entiset:
                        E61 535D M-sport 11/-05
                        E61 535D M-sport 12/-04
                        E46 330D Touring 11/-03
                        E36 325i Coupe 8/-92
                        E30 318i Coupe -89

                        Comment

                        • manzneri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 551
                          • Kesälahti

                          Eilen vaihdettiin tohon omaan kotteroon (e36 328i coupe 10/95 m52b28) vesipumppu ja termari (92 asteinen). Hemin ohjeen mukaan ilmailtiin ja meinas alkaa usko loppumaan kyllä, varmaan tunnin lypsämisen jälkeen ilmantulo loppui mielestäni mutta kabiiniin puhalsi edelleen vielä haaleampaa kun ennen remppaa...Ainetta meni koneeseen kyllä reilusti valmistajan ilmoittavaa tilavuutta enemmän (jonkin verran tietysti vaikuttaa varmaan tuo webasto mistä seuraavaksi enemmän juttua).

                          Sitten rupesin miettimään että kun tossa on tosiaan tuo jälkiasennuksena pistetty webasto saksanmaalla (ja vähän sen näkönen on että voipi olla itse asennettu) ja tosiaan noi webaston letkuthan on nyt korkeammalla kun paisarin korkki. Sieltä se ilmausruuvi auki mutta eipä tuntunut mitään tapahtuvan ja webaston letkut tuntu aika tyhjiltä nesteestä. Avasin sen nipan kokonaan ja totesin että se reikähän on sieltä ruostunut umpeen Nipan entraamis-operaation jälkeen laitoin muutaman metrin pätkän läpinäkyvää letkua tuohon nippaan ja jatkoin puristelua ja aika helvetisti tuli tuolta webaston päästä ilmaa ulos vielä, oikein isoina kuplina. Kabiiniinkin rupes pikkuhiljaa lämmintä puhaltamaan ja lämmöt on koko ajan pysynyt ajossa normaalina.

                          Kuitenkin kysyisin vielä ohjeita että miten porukka on tuota hemin ohjetta soveltanut webastollisen koneen kanssa? Eli jatkanko puristelua vielä niin maan perkeleesti että saan varmasti kaikki ilmat koneesta pois...Kun edelleenkään tuota ei mielestäni ihan saunaksi saa ja tuntuu vaativan hieman kierroksia ennenkun kunnolla puhaltaa lämmintä.

                          Kaikki vastaukset tervetulleita...

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            Saattapi helpottaa aikalailla kun laittaa sen Webaston päälle, se kiertovesipumppu nimittäin pumppaa sitä nestettä helpottaen ilmausta. Sitten voi tietysti kaataa sinne Webaston letkuun suoraa sitä lientä jotta järjestelmä täyttyisi nopeammin.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • manzneri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 551
                              • Kesälahti

                              Tosiaan, se unohtu sanoa (tai tarkotuksella jätettiin sanomatta kun en tiedä olinko tyhmä vai viisas...) niin pistin sen webaston päälle ja kaadoinkin suoraan sinne letkuihin ainetta jo...

                              Mutta niin, ehkä se nyt sitten ilmaantu jo niin hyvin kun pitäiskin :think

                              Comment

                              • Pilsneri
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 71
                                • Alavus

                                Asiaan vähän viitaten, mutta mistä löytyisi tuohon syyläriin uusi ilmausruuvi?
                                Vanha oli mennyt poikki ja vuotaa vähän siittä välistä.
                                E46 318i Touring '03
                                Ex: E36 328I M-Sport '97
                                Ex: E36 318Is '92
                                Toisen sukupolven Bemaristi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎