Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 perä repeää irti korista!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsk
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 279
    • eurajoki/pori

    #76
    samaa vikaa täällä... mut laitan kuvia kun saan homman aluille! (olis tulossa M3 3.2 palalukko perä.... tarvis kestää sen rasitukset)
    kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



    DSK c.c

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 718

      #77
      Omasta pommista tuli korjattua nuo apurungon kiinnityspisteet. Ei tosin ollut kuin etummainen repsikan puoleinen revennyt, muut olivat vielä kiinni. Korjasin hajonneen kotelonosan uudella pellillä ja tein kaikkiin vahvikkeet 2mm pellistä. Vahvikkeista tuli hyvin tarkat kopiot niistä joita saa orkkis osana. Epäilisin että repeäminen on voinut johtua powerflex puslien alimitoitetuista peltilevyistä jotka ovat puslien alla / päällä. Melkein kaikki levyt olivat venyneet pilalle josta on hyvinkin voinut johtua normaalia kovemmat iskut kiinnityspisteisiin koska levyt ovat sallineet normaalia suuremman liikkeen puslalle / apurungolle. Alkuperäiset levyt (2mm) on nyt vaihdettu 5mm paksuihin joihin sorvattiin upotukset kierteiden riittämisen varmistamiseksi.

      Eikä todellakaan ollut 4h urakka kun kunnolla tuli tehtyä.

      Sen verran voisi antaa muille vinkkiä tähän hommaan että jos vahvikkeita aikoo laittaa niin kannattaa ostaa ne alkup vahvikkeet niin säästää todella paljon aikaa.

      Comment

      • kiqero325
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2007
        • 1303
        • Mansesteri

        #78
        multapa ei oo hajonnu
        E39 528 M-Sport -97
        ex:
        E34 525 m50b25 -90
        E30 316i Bavaria -91
        E36 325 sedan -91
        E30 325 2,7 eagleracing -86
        E36 325 coupe -92
        E34 535 -89
        E34 525Tds -89
        volvo 240 race -86




        Comment

        • Silvio
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 293
          • *

          #79
          Originally posted by kiqero325 View Post
          multapa ei oo hajonnu

          Kyllä ne sieltä vielä ropsahtaa..
          ...

          Comment

          • Maniver
            BTCF Member
            • Apr 2005
            • 1953
            • Helsinki

            #80
            Vai tällästä näissä muoveissa on.. Tarviiki ottaa työn alle samalla ku vaihtaa noi powerflexit taakse.
            F20 125

            Comment

            • LEO
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 67
              • Kuusamo/Kuopio/Rovaniemi

              #81
              täältä kaverilta irtos perä korista tänää ku sae kelillil luisua otettii....
              ei muutaku hitsailee...:think
              e21-LEO-(myyty)
              e21--(paskaksi)
              e21-Blue LEO- (myyty)
              ------
              nykyään:
              e21 3XX projekti
              e32 730ia

              Comment

              • kampiaksila
                Newbiemmer
                • Jun 2008
                • 23

                #82
                Onkohan mullaki perä revennyt irti korista

                Käsijarru päälle, hitaasti eteenpäin, niin auto tuntuu muljahtavan takaa :think

                Comment

                • tuning_bemaristi
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 224
                  • Mikkeli

                  #83
                  hitsauksesta

                  pitäisiköhän ihan suosiolla vahvistaa itseltäkin perää vaikka ei ole vilä revennytkään...(lukkoperällä) 325 -93

                  Comment

                  • Juubi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 999

                    #84
                    Originally posted by tuning_bemaristi View Post
                    pitäisiköhän ihan suosiolla vahvistaa itseltäkin perää vaikka ei ole vilä revennytkään...(lukkoperällä) 325 -93
                    Kannattaahan tuo heikko paikka vahvistaa/korjata ajoissa. Omassakin (325 -91 lukkoperä) oli taka-apurungon kiinnityspisteissä sanomista, joten hitsauksen jälkeen alkup. vahvikepalat löysivät paikkansa:

                    Comment

                    • visa e36
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 753
                      • Järvenpää

                      #85
                      Tosiaan itsellä repesi kanssa pari vuotta sitten perä korista irti. Kuskin puolelta takakiinnike ja apparin puolelta etukiinnike. Alapuolelle hitsasin plootua ja vielä pitäisi kontin puolelta vahvistaa ja tukea jollain kunnon levyllä. Puslat vaihtuu uretaanisiin niin ei pääse perä notkumaan ja muljahtelemaan.
                      Nykyiset
                      -63 Pontiac Catalina convertible
                      -05 E53 X5 3.0d

                      Comment

                      • Aspiriini
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 40
                        • Turku

                        #86
                        saako e36:sessa hitsattua ne alkuperäiset kaikki 4 alkuperäistä pultin paikkaa kuntoon yläkautta?
                        @ E61 525i 3.0

                        Comment

                        • JD
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1194
                          • Espoo

                          #87
                          Originally posted by Aspiriini View Post
                          saako e36:sessa hitsattua ne alkuperäiset kaikki 4 alkuperäistä pultin paikkaa kuntoon yläkautta?
                          Palkit yläpuolelta avaamalla, paikat sijaitsevat takaluukun ja takapenkin alla.

                          Tässä kuvia joissa palkki avattu ja alta paljastuva kiinnityspalkki on jo pilkottu, mutta kierreholkin yläosasta näkyy vielä kuinka se on ihan irti.
                          Pelkkä alapuolinen hitsailu jättää yläpuolen irti.
                          Tuo alapuolenkaan vaurio ei näkynyt akselin kiinni ollessa kuin aivan pienenä hiusmurtumana, loput oli piilossa akselin alla.

                          jaridebner,jaridebner.com,Keimola,Debner,Jari,Formula,offroad,BMW, kisakuvia, moottoriurheilu kuvia,autokuvia,traktorikuvia,maamoottori,rokkiralli,formula offroad,
                          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #88
                            Onko compacteissa ollut tätä repeämisongelmaa?

                            Comment

                            • NCmotorsport
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 645
                              • Naantali

                              #89
                              Originally posted by superb View Post
                              Onko compacteissa ollut tätä repeämisongelmaa?
                              Eikai, koska compacteissa on e30pin taka-akseli

                              Comment

                              • JD
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 1194
                                • Espoo

                                #90
                                Originally posted by JD View Post
                                Palkit yläpuolelta avaamalla, paikat sijaitsevat takaluukun ja takapenkin alla.

                                Tässä kuvia joissa palkki avattu ja alta paljastuva kiinnityspalkki on jo pilkottu, mutta kierreholkin yläosasta näkyy vielä kuinka se on ihan irti.
                                Pelkkä alapuolinen hitsailu jättää yläpuolen irti.
                                Tuo alapuolenkaan vaurio ei näkynyt akselin kiinni ollessa kuin aivan pienenä hiusmurtumana, loput oli piilossa akselin alla.

                                http://www.jaridebner.com/albumi/bmw...nkiinnitykset/
                                Nyt lisätty kuva korjauksesta ja etummainen kiinnitys leikattu esiin takapenkin alta kotelosta.
                                Siellä sekin holkki oli nätisti irti revenneenä ylä-ja alapäästään

                                jaridebner,jaridebner.com,Keimola,Debner,Jari,Formula,offroad,BMW, kisakuvia, moottoriurheilu kuvia,autokuvia,traktorikuvia,maamoottori,rokkiralli,formula offroad,
                                Last edited by JD; 22-11-2008, 12:56.
                                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎