Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i kiihtyy heikosti.. Päivitetty, mutta vika ei!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #76
    Originally posted by KeDa21 View Post
    Kaupunki-ajossa näyttää keskikulutukseksi n.13 L/100km ja niin että saa kuitenkin vedätellä välillä..ei siis kovin hirmuinen kulutus.

    Pitääkin kokeilla tuota mafin puhdistusta jollain aineella esim. CRC Industrial Contact cleaner jos vaan olis niin paskan peitossa että nykii yms..eikai tuo puhdistaminen ainakaan pahaksi ole :think
    Onkos tämä jo selvinnyt??:think
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • KeDa21
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 322

      #77
      Originally posted by fastandfurious View Post
      Onkos tämä jo selvinnyt??:think
      Eipä ole vielläkään vika selvinnyt. Lambdassa ei mitään vikaa ollut ja en usko että myöskään maffissa. Maffin puhdistelin, mutta eipä siitäkään eroa huomannut puhdistuksen jälkeen.

      Seuraavaksi pitää kokeilla jos venakopan tiivisteen laittas vaihtoon, kun parissa syvenyksessä on hieman öljyä - - > Lämmetessä vähän höyrystyy ja vaikuttaa jotenkin sytytykseen :think

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #78
        Joko toimii?

        Comment

        • Aapo
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 126
          • Tampere

          #79
          Samat olis ongelmat täälläkin, tosin niinpäin, että vaihdoin virilastun takaisin orkkikseen ja rupes nykimään n. 2000 - 3000 rpm ja välillä myös jotain 4000 rpm kanttiin. Sama jurnuttaminen alakierroksilla esiintyy myös. Nyt on akunkengät irti ja seuraavaksi imuvuotoja etsimään. Kiinnostaa kuitenkin tietää jos saat(te) jollain ongelmat kuriin. Kuuluukos konehuoneesta (konepelti auki) muuten kuulua sellainen suhaus, kun kaasua polkasee vähän reilummin ?

          Comment

          • Autobahnboy
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 400
            • Espoo

            #80
            Originally posted by Aapo View Post
            Samat olis ongelmat täälläkin, tosin niinpäin, että vaihdoin virilastun takaisin orkkikseen ja rupes nykimään n. 2000 - 3000 rpm ja välillä myös jotain 4000 rpm kanttiin. Sama jurnuttaminen alakierroksilla esiintyy myös. Nyt on akunkengät irti ja seuraavaksi imuvuotoja etsimään. Kiinnostaa kuitenkin tietää jos saat(te) jollain ongelmat kuriin. Kuuluukos konehuoneesta (konepelti auki) muuten kuulua sellainen suhaus, kun kaasua polkasee vähän reilummin ?
            Määrittele tuo suhaus. Tuo übertehokas M50b25 kyllä suhisee melkoisesti kun pienelläkin kaasun polkaisulla imausee koneeseen sen verran ilmaa!

            Comment

            • Aapo
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 126
              • Tampere

              #81
              Originally posted by Autobahnboy View Post
              Määrittele tuo suhaus. Tuo übertehokas M50b25 kyllä suhisee melkoisesti kun pienelläkin kaasun polkaisulla imausee koneeseen sen verran ilmaa!

              ...übertehokas

              Kuuluu sitten vasta kun höllää kaasulta, tulee mieleen hukkaportti.

              Tuolla toisessa threadissa noi nykimiset oli vissiin saatu kuriin suuttimien pesulla...jännä miten virilastuun vaihto oli myös jeesannut joitain. Vai tuuppaako se viriviri vaan enemmän bensaa kehiin tai jotain ?

              Comment

              • fullsons
                Newbiemmer
                • Apr 2007
                • 5
                • Hämeenlinna

                #82
                pientä jellpiä kaipais mun 325 vanos -93... ykkösellä kiihdyttäessä on todella vaikeaa menemistä niinkuin pätkisi ja kakkonen hiukan parempi mutta pätkäsee myös. kolmonen vääntääkin sitten loppuu asti tasaseen. itse vielä avuton näissä asiaoissa siksi kysyn. kaikki neuvot plussaa

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #83
                  Itellä kanssa M50B25 hieman ongelmallinen. Tulpat, puolat, venakopantiivisteet, imusarjan ilmaliitäntöjen o-renkaat ja lambda vaihdettu. Saman tyylistä vikaa että kylmänä tuntuu olevan menohaluja enemmän kuin lämpimänä. Mutta seuraavaksi menee putkisto remonttiin, tuntuu vuotavan aika pahasti kun otti vaihdekepin kumisuojan pois niin kuulu hyvin. Moottorijarrutuksella kuuluu semmonen aika kova sihinä ja kaasulla muutenvaa pörisee. Toki jos vuoto on ennen lambdaa niin voi vaikuttaa moneenkin asiaan.

                  Ja tyhjäkäynnillä tärinä laukkaa hieman, eli siis kierrokset ei laukkaa yhtään vaa kone täristää jaksoittain vähän. Mutta mistä vois johtua se että kun painaa kaasua niin kestää aika pitkään ennenkuin toipuu tästä, eli ihan kuin ei lisäis rikastusta kaasuläpän potikan mukaan. Mutta potikka on mitattu miljoonaan kertaan ja vaikuttas olevan kunnossa. Liikkelleekki lähtiessä saa tarkkaan käyttää kaasua ettei stumppaa

                  EDIT: Miten muuten, te ketkä ootte ongelmat ratkasseet, onko vika yleensä sähköpuolella vai joku mekaaninen asia?
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Aapo
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 126
                    • Tampere

                    #84
                    Otin kokeeksi MAFfin liittimen pois ja alun humppaamisen jälkeen tuntu, että alkup. ongelma ei esiintynyt enää, ainakaan yhtä voimakkaasti. Sain nyt jopa sateella sutimaan

                    Eli MAFfissa vois olla vikaa, osan korkean hinnan takia tuli mieleen, että olikos
                    tota saatavilla jonkun muun merkin valikoimista halvemmalla ? Kovasti tuntuu diisselimiehet vaihtaneen Volvon yms. MAFfeja, mutta entäs M50B25 (9/92->), mikä siihen sopii ?

                    Tota filmianturia ei taida pystyä "fiksailemaan" millään kiinnityskohdan muuttamisella tms. ?

                    Comment

                    • Kouris
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 724

                      #85
                      Originally posted by Aapo View Post
                      Otin kokeeksi MAFfin liittimen pois ja alun humppaamisen jälkeen tuntu, että alkup. ongelma ei esiintynyt enää, ainakaan yhtä voimakkaasti. Sain nyt jopa sateella sutimaan

                      Eli MAFfissa vois olla vikaa, osan korkean hinnan takia tuli mieleen, että olikos
                      tota saatavilla jonkun muun merkin valikoimista halvemmalla ? Kovasti tuntuu diisselimiehet vaihtaneen Volvon yms. MAFfeja, mutta entäs M50B25 (9/92->), mikä siihen sopii ?

                      Tota filmianturia ei taida pystyä "fiksailemaan" millään kiinnityskohdan muuttamisella tms. ?
                      Ei pysty fiksaamaan. Jos siitä MAF: n toiminnasta haluaa varmuuden että se on rikki niin ainakin Autosunilla sanoivat että pystyvät oskilloskoopilla mittaamaan sen jolloin saa varmuuden sen toiminnasta. Tunnin homma noin 75e.

                      Comment

                      • forbi
                        Newbiemmer
                        • Aug 2006
                        • 7

                        #86
                        kokeile

                        mulla ainakin moottorin lämpötila-anturi auttoi maksaa noin 10€, mittaa vastukset
                        lämpömittarin anturilta ja tältä ruiskun lämpöanturilta pitäis olla lähes samat kun kattoo boschin anturien vastusarvoja myös imuilman lämpöanturi näyttää samaa samoissa lämmöissä kuin vedenlämmöt. Eli jos ei veden lämpötila-anturit samoja arvoja koko lämmityskäynnin niin vaihda ruiskuun anturi.

                        Comment

                        • Aapo
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 126
                          • Tampere

                          #87
                          Originally posted by forbi View Post
                          mulla ainakin moottorin lämpötila-anturi auttoi maksaa noin 10€, mittaa vastukset
                          lämpömittarin anturilta ja tältä ruiskun lämpöanturilta pitäis olla lähes samat kun kattoo boschin anturien vastusarvoja myös imuilman lämpöanturi näyttää samaa samoissa lämmöissä kuin vedenlämmöt. Eli jos ei veden lämpötila-anturit samoja arvoja koko lämmityskäynnin niin vaihda ruiskuun anturi.
                          Vähän haki mitä tahtoo sanoo tolla, mutta ainakin se sinipäinen lämpötila-anturi moottorin kylkeen on jo vaihdettu kesällä.

                          Niin mites se oli, kelpaako joku volkkarin tms. MAFfi tohon tilalle ?
                          En mä ainakaan löytäny vastausta muista topikeista.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #88
                            Käyttääkö volkkari boschin osia? En tiiä mut kaipa se käy mikäli on sama boschin osanumero ja liitännät täsmää? Luulen kuitenkin ettet samanlaista löydä, mutta paha sanoo kun en tiiä mitää volkkareista.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Aapo
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2006
                              • 126
                              • Tampere

                              #89
                              Originally posted by Supa View Post
                              Käyttääkö volkkari boschin osia? En tiiä mut kaipa se käy mikäli on sama boschin osanumero ja liitännät täsmää? Luulen kuitenkin ettet samanlaista löydä, mutta paha sanoo kun en tiiä mitää volkkareista.
                              Jep, tarkistin kaikki merkit lävitse, eikä samalla osanumerolla löydy muilta.
                              Toi sivu tosin vähän hämää...mitähän noi muut osanumerot on siellä sivun alalaidassa ?

                              http://www.mitsubishidistributors.co...chStr=PDAFS084
                              Last edited by Aapo; 29-08-2007, 14:24.

                              Comment

                              • jamoc8
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 277
                                • Oulu

                                #90
                                Originally posted by fastandfurious View Post
                                Onko vikakoodit tsekattu? Itse veikkailen nokka-akselin asentotunnistinta, painin sen ongelman kanssa tässä para-aikaa myös
                                Minä veikkaan samaa, turha etsiskellä kaikenmaailman vuotoja, tsekkaa vikakoodit ensimmäisenä. Mulla antoi vikakoodin kys. asentotunnistimesta(96e) ja pirssi pelaa kuin unelma. Nätisti saa ite vaihdettua (m52)kun on vaan 32mm avain sen solenoidin edestä pois ottamiseen. Ei ois ennen ollut puhettakaan 5 vaihteella kiihdyttää tyhjäkäyntikierroksilta. Eli veikkaisin että mulla oli vanos aikalailla pois pelistä, tyhjäkäynnit ok jne. mutta alaväännöt oli vain kadoksissa ja pientä nykimistä alakiekoilla.
                                ---- Bee äm dapl juu ----

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎