Originally posted by KeDa21
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 325i kiihtyy heikosti.. Päivitetty, mutta vika ei!
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eipä ole vielläkään vika selvinnyt. Lambdassa ei mitään vikaa ollut ja en usko että myöskään maffissa. Maffin puhdistelin, mutta eipä siitäkään eroa huomannut puhdistuksen jälkeen.Originally posted by fastandfurious View PostOnkos tämä jo selvinnyt??:think
 
 Seuraavaksi pitää kokeilla jos venakopan tiivisteen laittas vaihtoon, kun parissa syvenyksessä on hieman öljyä - - > Lämmetessä vähän höyrystyy ja vaikuttaa jotenkin sytytykseen :think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Samat olis ongelmat täälläkin, tosin niinpäin, että vaihdoin virilastun takaisin orkkikseen ja rupes nykimään n. 2000 - 3000 rpm ja välillä myös jotain 4000 rpm kanttiin. Sama jurnuttaminen alakierroksilla esiintyy myös. Nyt on akunkengät irti ja seuraavaksi imuvuotoja etsimään. Kiinnostaa kuitenkin tietää jos saat(te) jollain ongelmat kuriin. Kuuluukos konehuoneesta (konepelti auki) muuten kuulua sellainen suhaus, kun kaasua polkasee vähän reilummin ? 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Määrittele tuo suhaus. Tuo übertehokas M50b25 kyllä suhisee melkoisesti kun pienelläkin kaasun polkaisulla imausee koneeseen sen verran ilmaa!Originally posted by Aapo View PostSamat olis ongelmat täälläkin, tosin niinpäin, että vaihdoin virilastun takaisin orkkikseen ja rupes nykimään n. 2000 - 3000 rpm ja välillä myös jotain 4000 rpm kanttiin. Sama jurnuttaminen alakierroksilla esiintyy myös. Nyt on akunkengät irti ja seuraavaksi imuvuotoja etsimään. Kiinnostaa kuitenkin tietää jos saat(te) jollain ongelmat kuriin. Kuuluukos konehuoneesta (konepelti auki) muuten kuulua sellainen suhaus, kun kaasua polkasee vähän reilummin ?   
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Autobahnboy View PostMäärittele tuo suhaus. Tuo übertehokas M50b25 kyllä suhisee melkoisesti kun pienelläkin kaasun polkaisulla imausee koneeseen sen verran ilmaa!  
 ...übertehokas 
 
 Kuuluu sitten vasta kun höllää kaasulta, tulee mieleen hukkaportti.
 
 Tuolla toisessa threadissa noi nykimiset oli vissiin saatu kuriin suuttimien pesulla...jännä miten virilastuun vaihto oli myös jeesannut joitain. Vai tuuppaako se viriviri vaan enemmän bensaa kehiin tai jotain ? 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 pientä jellpiä kaipais mun 325 vanos -93... ykkösellä kiihdyttäessä on todella vaikeaa menemistä niinkuin pätkisi ja kakkonen hiukan parempi mutta pätkäsee myös. kolmonen vääntääkin sitten loppuu asti tasaseen. itse vielä avuton näissä asiaoissa siksi kysyn. kaikki neuvot plussaa  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itellä kanssa M50B25 hieman ongelmallinen. Tulpat, puolat, venakopantiivisteet, imusarjan ilmaliitäntöjen o-renkaat ja lambda vaihdettu. Saman tyylistä vikaa että kylmänä tuntuu olevan menohaluja enemmän kuin lämpimänä. Mutta seuraavaksi menee putkisto remonttiin, tuntuu vuotavan aika pahasti kun otti vaihdekepin kumisuojan pois niin kuulu hyvin. Moottorijarrutuksella kuuluu semmonen aika kova sihinä ja kaasulla muutenvaa pörisee. Toki jos vuoto on ennen lambdaa niin voi vaikuttaa moneenkin asiaan.
 
 Ja tyhjäkäynnillä tärinä laukkaa hieman, eli siis kierrokset ei laukkaa yhtään vaa kone täristää jaksoittain vähän. Mutta mistä vois johtua se että kun painaa kaasua niin kestää aika pitkään ennenkuin toipuu tästä, eli ihan kuin ei lisäis rikastusta kaasuläpän potikan mukaan. Mutta potikka on mitattu miljoonaan kertaan ja vaikuttas olevan kunnossa. Liikkelleekki lähtiessä saa tarkkaan käyttää kaasua ettei stumppaa 
 
 EDIT: Miten muuten, te ketkä ootte ongelmat ratkasseet, onko vika yleensä sähköpuolella vai joku mekaaninen asia?- E90 320i LCI M-sport -09
 - Porsche Boxster 987 2.7 -07
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Otin kokeeksi MAFfin liittimen pois ja alun humppaamisen jälkeen tuntu, että alkup. ongelma ei esiintynyt enää, ainakaan yhtä voimakkaasti. Sain nyt jopa sateella sutimaan 
 
 Eli MAFfissa vois olla vikaa, osan korkean hinnan takia tuli mieleen, että olikos
 tota saatavilla jonkun muun merkin valikoimista halvemmalla ? Kovasti tuntuu diisselimiehet vaihtaneen Volvon yms. MAFfeja, mutta entäs M50B25 (9/92->), mikä siihen sopii ?
 
 Tota filmianturia ei taida pystyä "fiksailemaan" millään kiinnityskohdan muuttamisella tms. ? 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei pysty fiksaamaan. Jos siitä MAF: n toiminnasta haluaa varmuuden että se on rikki niin ainakin Autosunilla sanoivat että pystyvät oskilloskoopilla mittaamaan sen jolloin saa varmuuden sen toiminnasta. Tunnin homma noin 75e.Originally posted by Aapo View PostOtin kokeeksi MAFfin liittimen pois ja alun humppaamisen jälkeen tuntu, että alkup. ongelma ei esiintynyt enää, ainakaan yhtä voimakkaasti. Sain nyt jopa sateella sutimaan 
 
 Eli MAFfissa vois olla vikaa, osan korkean hinnan takia tuli mieleen, että olikos
 tota saatavilla jonkun muun merkin valikoimista halvemmalla ? Kovasti tuntuu diisselimiehet vaihtaneen Volvon yms. MAFfeja, mutta entäs M50B25 (9/92->), mikä siihen sopii ?
 
 Tota filmianturia ei taida pystyä "fiksailemaan" millään kiinnityskohdan muuttamisella tms. ?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 kokeile
 
 mulla ainakin moottorin lämpötila-anturi auttoi maksaa noin 10€, mittaa vastukset
 lämpömittarin anturilta ja tältä ruiskun lämpöanturilta pitäis olla lähes samat kun kattoo boschin anturien vastusarvoja myös imuilman lämpöanturi näyttää samaa samoissa lämmöissä kuin vedenlämmöt. Eli jos ei veden lämpötila-anturit samoja arvoja koko lämmityskäynnin niin vaihda ruiskuun anturi.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vähän haki mitä tahtoo sanoo tolla, mutta ainakin se sinipäinen lämpötila-anturi moottorin kylkeen on jo vaihdettu kesällä.Originally posted by forbi View Postmulla ainakin moottorin lämpötila-anturi auttoi maksaa noin 10€, mittaa vastukset
 lämpömittarin anturilta ja tältä ruiskun lämpöanturilta pitäis olla lähes samat kun kattoo boschin anturien vastusarvoja myös imuilman lämpöanturi näyttää samaa samoissa lämmöissä kuin vedenlämmöt. Eli jos ei veden lämpötila-anturit samoja arvoja koko lämmityskäynnin niin vaihda ruiskuun anturi.
 
 Niin mites se oli, kelpaako joku volkkarin tms. MAFfi tohon tilalle ?
 En mä ainakaan löytäny vastausta muista topikeista. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Käyttääkö volkkari boschin osia? En tiiä mut kaipa se käy mikäli on sama boschin osanumero ja liitännät täsmää? Luulen kuitenkin ettet samanlaista löydä, mutta paha sanoo kun en tiiä mitää volkkareista. - E90 320i LCI M-sport -09 - E90 320i LCI M-sport -09
 - Porsche Boxster 987 2.7 -07
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jep, tarkistin kaikki merkit lävitse, eikä samalla osanumerolla löydy muilta.Originally posted by Supa View PostKäyttääkö volkkari boschin osia? En tiiä mut kaipa se käy mikäli on sama boschin osanumero ja liitännät täsmää? Luulen kuitenkin ettet samanlaista löydä, mutta paha sanoo kun en tiiä mitää volkkareista. 
 Toi sivu tosin vähän hämää...mitähän noi muut osanumerot on siellä sivun alalaidassa ?
 
 Last edited by Aapo; 29-08-2007, 14:24. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Minä veikkaan samaa, turha etsiskellä kaikenmaailman vuotoja, tsekkaa vikakoodit ensimmäisenä. Mulla antoi vikakoodin kys. asentotunnistimesta(96e) ja pirssi pelaa kuin unelma. Nätisti saa ite vaihdettua (m52)kun on vaan 32mm avain sen solenoidin edestä pois ottamiseen. Ei ois ennen ollut puhettakaan 5 vaihteella kiihdyttää tyhjäkäyntikierroksilta.Originally posted by fastandfurious View PostOnko vikakoodit tsekattu? Itse veikkailen nokka-akselin asentotunnistinta, painin sen ongelman kanssa tässä para-aikaa myös  Eli veikkaisin että mulla oli vanos aikalailla pois pelistä, tyhjäkäynnit ok jne. mutta alaväännöt oli vain kadoksissa ja pientä nykimistä alakiekoilla.
							
						---- Bee äm dapl juu ---- Eli veikkaisin että mulla oli vanos aikalailla pois pelistä, tyhjäkäynnit ok jne. mutta alaväännöt oli vain kadoksissa ja pientä nykimistä alakiekoilla.
							
						---- Bee äm dapl juu ---- 
 Comment
Comment