tästä.. jostain toiselta bmw -foorumilta luin, että jokaisessa 325:ssä ja 328:ssa pitäis olla molemmat 18 nappisen OBC:n vaatimat liittimet valmiina. Onko joku täältä todennut tämän paikkansapitäväksi? :think
Vaihdoin tänään 18-nappisen 11-nappisen tilalle ja mulla löyty valkonen liitin autosta valmiina ja alkoi heti toimimaankin. Auto on 11/96 käyttöönotettu 328.
Olisko kenelläkään heittää kuvia kehiin tuosta asennuksesta.
joo samaa kaipailisin ihan pihalla ku lukenu näitä asennus juttuja vaikka on jonkin verran kokemustakin..
Mistä mä ne piuhat repäsen mitä siihen tarvii lisää?? nyt 11 nappinen
Ohessa kytkentä kaavio, kuvassa vihreällä värillä olevat on ne piuhat jotka joudut lisäämään. Eli joudut hankkimaan myös tuon yhden liittimen ja siihen pinnit. Suht helppo homma jos vähän on touhunnut sähköjen kanssa.
Eli uuteen liittimeen tarvitaan vain 5 johtoa että toimii
Virta ja maa. mittarin taakse yht:4 johtoa??? Niinkö muut ei pakollisia
Valkoiseenliittimeen mittarin takana yks paikkaa 21. ja muut 2 ryöstetään?? ja sinisestä ryöstetään yksi?? voiko mustasta jättää maa ja virta piuhat pois kun vai ottaako kummastaki virran ja maa??
Onko homma näin???
[QUOTE=JuhaX;1165750]Apuva. Tietämättömänä varmistan että jääkö X1070(=mustaliitin) paikat 17 & 18 tyhjäksi siirron myötä( Maa&virta) Tarkoitan,että ne tod. siirretään ettei niistä ns.ryöstetä?:think
Eikö ne jää tyhjäksi kun 18 nappinen ottaa virran valkoisesta liittimestä?? Vai ryöstetäänkö niistä vaan virta ja maa??
Tääl on aika elotontonta, mut voisiko joku vähän vilkaista mun kirjotuksia, että olen oikeilla jäljillä.
eipä näitä paljon enää vaihdella ,mutta kun nyt sattuu olemaan tossa niin vaihdan
Eikö ne jää tyhjäksi kun 18 nappinen ottaa virran valkoisesta liittimestä?? Vai ryöstetäänkö niistä vaan virta ja maa??
Tuohan selviää aika äkkiä kokeilemalla miten se pelittää jos ne pinnit vaan siirtää. Ton yllä olevan kytkiksen perusteella kuitenkin ryöstetään, eli täältä ääni sille. Kun saat kokeiltua, niin kerro miten onnistuu pelkällä pinnien siirrolla. Samainen proggis ois itellä edessä tässä kesän aikana.
Tuohan selviää aika äkkiä kokeilemalla miten se pelittää jos ne pinnit vaan siirtää. Ton yllä olevan kytkiksen perusteella kuitenkin ryöstetään, eli täältä ääni sille. Kun saat kokeiltua, niin kerro miten onnistuu pelkällä pinnien siirrolla. Samainen proggis ois itellä edessä tässä kesän aikana.
[QUOTE=antti79;751063]Ohessa kytkentä kaavio, kuvassa vihreällä värillä olevat on ne piuhat jotka joudut lisäämään. Eli joudut hankkimaan myös tuon yhden liittimen ja siihen pinnit. Suht helppo homma jos vähän on touhunnut sähköjen kanssa. [/QUOTE
Onko sama systeemi 92- ?????
Jos joku vois vastata.
Mulla on ilmeisesti siis 11-nappinen ajotietokone, mutta toimiiko tossa mitään ton 18-nappisen toimintoja? (kielen vissiin pysty ainakin vaihtamaan), mutta onko mitään muuta erikoista.. kun painaa nappeja 1000 ja 10 samaan aikaan syttyy näyttöön teksti: funktion ja siihen voi laittaa jonku koodin mut ihan muutama vaan toimii, mm. toi kielen vaihto (tosin en uskaltanu vaihtaa enkkua saksaks, et 100% en edes ole et vaihtuuko kieli).
Mutta siis mitä kaikkee mä täl pikku tietokoneel voin seurata? Täytyy vissii purkaa ja kattoo jos tohonki sais kiinni helposti sen 18 nappisen..
Onko tuo 4-nappinen? Tuleeko tässä asennusongelmia jos haluaa 18-nappisen tilalle?
Eikös tuossa ole 8 nappia?
On räpläämistä jos/kun ei ole check controlliakaan. Mutta katso silti onko laitteen takana valkoista liitintä irtaallaan. 18-nappiseen tulee 2 pistoketta kiinni toisin kuin 8 ja 11 nappisissa vain 1 pistoke. Joissain on tuo valkoinen liitin valmiina, joissain ei. Sitten on piuhoja vedettävä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment