vähän ot, mutta tässä keskisessä suomessa ajoi yksi kappaletta evo 9 mitsuja metsään. Täyskasko ei korvannutkaan mitään kun hansikaslokerosta sattui löytymään teholappu minkä tehotlukemat ei täsmännytkään auton vakiotehoihin.
Milläs ne sen todisti et se lapun lukema pitää paikkansa? Kyllä tuossa tainnut olla silleen et auton omistaja ei oo pysyny tarpeeks kovana.
En mä ainakaan nää mitään estettä etteikö muka s5b30 koneeseen voisi luvallisesti laittaa ahdinta, Kilosäännön mukaan laskettuna ainakin mun omaan saa luvallisesti ilmoitettuja tehoja olla 220kw eli 301hv. Kun vaihdoin vakuutus yhtiötä niin lisäksi sain mukavan plussan ++++ otteesta ake hävitti tekstin vähäpäästöinen ! ! JOTEN TEHOT SAA NOUSTA ainakin mun autos 10kw .
vähän ot, mutta tässä keskisessä suomessa ajoi yksi kappaletta evo 9 mitsuja metsään. Täyskasko ei korvannutkaan mitään kun hansikaslokerosta sattui löytymään teholappu minkä tehotlukemat ei täsmännytkään auton vakiotehoihin.
Ja tulevaisuudessa varmasti tulevat vielä tarkemmin tutkimaan. Sehän on vain vakuutusyhtiön etu, jos voivat välttää korvauksien maksamisen. Ja eikä siinä mitään väärää olekkaan, kun auto ei ole sitä, miksi se on vakuutettu. Ja pitää muistaa että vakuutus yhtiöt tekevät bisnestä eikä SPR-toimintaa!
Kun vaihdoin vakuutus yhtiötä niin lisäksi sain mukavan plussan ++++ otteesta ake hävitti tekstin vähäpäästöinen ! !
Ei todellakaan tarkoita sitä että autosi olisi nyt ei-vähäpäästöinen !
Ja jottei mene ihan OT, kuten lähes aina niin Suomessa tuskin on ensimmäistäkään ahdettua E36M3sta, JOKA on ilman vilppiä leimattu! Tosin en tiedä mikä on tilanne jos konehuoneeseen sovitetaan uuden 335i moottori ?
No mitenkä on mahdollista et e36 325 -92 autos on kolmitoimi katalysaattorit ? meinate tollanen teksti sit taas lukee emännän autos viime katsastuksen jälkeen ja m3 -94 autos ei mitään päästö rajoituksia.
suomessa ei saa kyllä mitää tehdä noilla autoille, vois tulla sama laki mikä on yhdysvalloissa ettei tartte katsastaa autoa ollenkaa!
Oikea valopää. Olis niin hyvä juttu tosiaan ettei mitään rajaa! Ja kyllä sielläkin katsastuspakko taitaa olla...
jani: Eikös vakuutusyhtiö joudu osoittamaan toteen että onnettomuus on johtunut tuosta laittomuudesta ennen kuin voi evätä korvaukset? Jos ei, niin tilannehan olisi karannut jo täysin käsistä ja korvaukset voitaisiin evätä vaikka autossa olisi pelkästään vaihdettu takapönttö tai spacerit. Kaikki onnettomuudet kun eivät tuosta laittomuudesta johdu, ja liiallinen kukkahattutäti -asenne olisi hyvä muistaa siinäkin tilanteessa kun se osuu omalle kohdalle.
En sano ettäkö olisi hyvä että kaiken maailman viritykset saadaan vilpillä kilpiin, ei todellakaan. Se on ihan laillista puuhaa, jos ne tehot on laskeneet ahtimen lisäyksellä (kuten 99% tapauksista käy niin kauan kun ahdot ovat 0bar) niin homma on ihan ok, laitonta on ruuvata niitä ahtoja lisää niin kauan kun ollaan tieliikenteessä. Kilvellisen ratapelin siirtely on huomattavasti helpompaa kun ei tarvita traileria, se on henkilökohtaisesta moraalista kiinni paljonko siinä pitää sitten kadulla tehoa. Oikean ja väärän raja on lain mukaan selvä kuin pläkki, mutta eri ihmiset kokevat tuon rajan hienoisen ylittämisen eri tavalla. Tässä kohtaa onkin hyvä kysyä itseltään, kumpi on suurempi rikos, pepe-lakun näpistäminen vai tehorajoituksen ylittäminen 100hp? Ja vastauksen perusteluksi ei millään muotoa käy se, että toisessa olisi suurempi vaara ulkopuolisille. Molemmissa kun voi henki lähteä muiltakin kuin itseltä tai sitten ei.
Moniko täälläkin (siis yleensä foorumilla, en osoita ketään sormella enkä tästä topicista) olevista jeesustelee tehorajoista ja silti lastuttaa autonsa? Se vaan tuntuu siltä että höpsis joku lastutus, hiukan lisää tehoa vaan, eihän toi ketään haittaa. Laki vaan ei oikein tunne eroa asiassa. Sama ylinopeuksissa. Jollain käy paska säkä vähän räppäillessä ja kaveri ristiinnaulitaan, seuraavaksi mennään vaikkapa kehumaan henkilön X uutta porkkea ja nauretaan sille surkealle civicille joka jäi kuin nalli kalliolle motarilla, paska riisi Puhumattakaan siitä että matka-ajossa pidetään aina ylinopeutta, mutta eihän kymppi yli ole mikään rikos, eihän?
aikamoisen ryöpyn aiheutti kysymys... itse vastauksia taisi olla yksi tai kaksi? noh, itse ainakin leimaan omani ilman sen suurempia mutinoita.
Laita infoo sitten kun oot sen laimannu,että mitä sille on pitänyt tehdä leimaa varten tai onko siihen edes esteitä?
Kaikki kun tuntuvat olevan vastaan taas yllättäen tätäkin mahdollisuutta,tiedä vaikka olis tuttu leimamies tai jotain mutta antakaa hyvät ihmiset kokeilla kepillä jäätä,kun alkuperäinen kysymyskin koski että onko näitä ja montako,ei sitä saako niitä olla!
Helvetin hyvä jos saat ton leimalle
Minkä ikänen auto on?
E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta www.mpanet.fi
Saakohan EU:ssa olevilla mailla olla omat maakohtaiset lait autojen rakentelua/tehorajoituksia koskien, vai olisiko nekin muutettava EU:n perustuslain tai jonkun vastaavan säännöksen nojalla muita maita vastaaviksi, kuten autoverojutuissa on käymässä? Tuo kuitenkin olis ehkä suomalaisten ainoa toivo saada erikoisempia laitoksia kilpiin..:think
Kyllä näin on että joka maalla on omat rakentelua koskevat pykälät, eikä niitä voida käyttää hyväksi.
Täytyy myös muistaa että tuo 7kg/kw pätee myös vapari virityksiin, jos auto on alle 7 niin pelkkä pakosarjan vaihto tms. mikä voidaan todeta tehoa nostavaksi on auto välittömästi Suomessa laiton. Tämän takia kyseiseen kohtaan on minusta(tuntuu että monesta muustakin) saatava jonkinlainen järkevä muutos...
Mikäli joku tuntee, tietää, on keskustellut tms. Jacek:in kanssa niin kiinnostaa todella paljon mitä tarkoitti eräässä topicissa kun kirjoitti, että olivat valittaneet kyseisen 7kg/kw pois ja näin saaneet nämä M3/M5 vehkeet läpi. Kyseinen 7kg/kw on ollut ennen vuotta 98 laissa merkattuna.
Milläs ne sen todisti et se lapun lukema pitää paikkansa? Kyllä tuossa tainnut olla silleen et auton omistaja ei oo pysyny tarpeeks kovana.
Tai enpä minä tiiä kuhan mutuilen
Niin ei ole otettu huomioon että auto on ajettu penkissä ja haettu huipputehoja, mutta tehot laskettu takaisin sallittuihin penkityksen jälkeen(luultavasti ei ole tiputettu, mutta näin voisi olettaa ).
No mitenkä on mahdollista et e36 325 -92 autos on kolmitoimi katalysaattorit ? meinate tollanen teksti sit taas lukee emännän autos viime katsastuksen jälkeen ja m3 -94 autos ei mitään päästö rajoituksia.
voi olla etten ymmärtäny ihan kaikkea tosta kirjottamastasi, mutta vaikka otteessa ei lukisi vähäpäästöinen on auto silti sellainen tässä tapauksessa. Uudessa otteessa on vaan todella nihkeästi tietoa autoon liittyen...
Comment