Et sitten isompaa fonttia löytänyt. Mutta mitä tämä todistaa(??), ei mitään. Ainut, mitä näyttää on se, että tämä 330i ei ole rekisterissä ahtimella(enkä ole näin missään välissä väittänytkään, että olisi). Se mitä itse aiemmin sanoin, että muitakin merkkejä/malleja tuoreeempia, kuin vm.95 vähäpäästöisiä on kyllä ahdettuna, sekä leimattuna, vaikka ei olisi koko mallissa vakiona ahdettua mallia saatavana jne. Eli tämä osoittaa myös sitä, että ei ole mikään mahdottomuus vähäpäästöistä BMW:tä saada ahdettuna leimasta läpi, joten ei kannata heittää henkseleitä narikkaan, en minäkään ole heittänyt. Itsellä remmiahtimen leimaan saaminen aivan ovella, enkä kenellekään täällä spekuloi miten
Välillä vaan tuntuu että on pakko huutaa kun muuten ei asiaa sisäistetä.
Välillä on myös pakko lyödä kapuloita turhien huhujen etenemiseen ne kun eivät auta ketään rakentelijaa. Päinvastoin saattavat saada joitakin haaskaamaan vähätkin rahansa turhien huhujen takia.
Näistä asioista olisi oikeasti kiva saada jotain oikeaa faktaa.
-onko joku oikeasti saanut vähäpäästöisen BMW:n ahdettua?
-onko joku oikeasti saanut jotenkin kumottua tuon 7kg/kw asetuksen?
Kaikki todellinen tieto sellaisilta henkilöiltä joilla on yritteliäisyyttä ja voimia vääntää ja selvittää noita rakentelua eniten rajoittavia kummituksia vastaan kiinnostaa minuakin.
Erityisesti tuo 7kg/kw raja on itselläkin työn alla.
Eli rohkeasti vain kättä pystyyn jos joku on onnistunut perustelemaan luvan /päästöt läpi.
Last edited by jannmann; 11-02-2008, 23:24.
Reason: typo
Ne, joilla olisi tietotaitoa pussitestin läpäisevän auton rakentamiseen, eivät ole siitä kiinnostuneita. Ne, joilla olisi kiinnostusta ja huutavat suu vaahdossa ONNISTUU ONNISTUU, eivät tajua asiasta paskaakaan eikä ole toivoakaan läpäisystä. Välissä ovat ne, jotka ovat suht kiinnostuneita asiasta mutta tajuavat siitä sen verran että tarvittavan tietotaidon ostaminen maksaa liikaa. Kuka arvaa missä kastissa on eniten tunkua
Onneksi tästä reilusta viidestä miljoonasta on löytynyt muutama ihminen jotka ovat tuollaisen ruljanssin läpi käyneet, merkkinä ei taida olla bmw kylläkään yhdessäkään.
Jos viranomaiset ei itse keksi tarkastaa autoa niin joku kateellinen foorumilainen käräyttää
Onkos tässä nyt se jonkun mainitsema "todistusaineisto" jo tuotu esiin .. Valuuko jossain kylmä hiki kun nimetkin esillä.. Valitseeko "kateellinen" nissan kuski virkavallan numeroa kännykkään juuri tällä hetkellä?
Onneksi tästä reilusta viidestä miljoonasta on löytynyt muutama ihminen jotka ovat tuollaisen ruljanssin läpi käyneet, merkkinä ei taida olla bmw kylläkään yhdessäkään.
No mikä siinä on sitten että muita vähäpäästöisiä merkkejä on sitten laillisesti ahdettu mutta BMW:tä ei voi MILLÄÄN saada läpi??:think:think
No mikä siinä on sitten että muita vähäpäästöisiä merkkejä on sitten laillisesti ahdettu mutta BMW:tä ei voi MILLÄÄN saada läpi??:think:think
En minä tuollaista ole väittänyt. Edelleen aikaisempaa kommenttiani toistaen, ei mopolla kuuhun. Ei mitenkään ylitsepääsemätön homma jos tietää mitä tekee ja laitteet on kohdallaan. Suuri osa täällä olevista "turbottajista" ei vaan osaa edes kompressorikarttaa lukea
suomessa on ainakin yksi e36 328 kompressor cabrio,muistaakseni sininen,mutten nyt siitä ole aivan varma,vuosimalli tais olla -97,myytiin nettiautossa laillisesti remmihdettuna,auto oli tuotu saksasta valmiiksi remmiahdetuna.Joku täällä tietää asiasta enemmän koska siitä muistakseni oli jotain juttua joskus,ei voi tietää huono muisti.Harmillisia herneitä menee porukalla nenuun,vaikka joku ihan omaksi ilokseen haluaa ahdetun m3:n.
E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta www.mpanet.fi
Ihan hyvä että tuli selvyys tuohon remmiahdinhommaan vaikka olisihan tuon voinut diplomaattisemminkin sanoa
Asioilla on tapana muuttua hyväksytyksi totuudeksi kun sitä toistetaan tarpeeksi monta kertaa, itselle tulee mieleen jenkkifoorumien varma tieto siitä että M42 moottoreiden kampiakselin värinänvaimentimet räjähtää atomeiksi 7200 kierroksen kohdalla. Kukaan ei vaan ole koskaan tuohon ilmiöön itse törmännyt...
Tietääkö kukaan onko tuo vaadittava pussitesti ajettava oikeasti tiellä vai simuloidaanko se jotenkin dynamometrissä? Kuinka kauan se testi kestää?
Selvittelin vähän asiaa ja testin läpäisyssä tuntuu olevan erittäin tärkeää lämmön hallinta, tietenkin sen lisäksi että tekniikka on muuten kunnossa ja optimoitu. Normaalissa ajossa kesäpäivänä katalysaattori alkaa toimimaan vasta noin 10 minuutin kuluttua käynnistyksestä kun se saavuttaa 250 asteen lämmön ja moottoriöljyillä voi kestää 15-20 minuuttia ennenkuin ne on 80 asteiset, vedet lämpenee noin puolessa ajassa tuosta. Ei-lämmitettävällä lambdallakin kestää melkein yhtä kauan päästä toimintalämpötilaansa.
Tuon uskoisin merkitsevän sitä että auto käy rikkaalla kymmenenkin minuuttia ja päästöt on taivaissa. Tai no, aluksi noin 5 kertaiset verrattuna lämpimään moottoriin.
Tuosta voisi päätellä sen että lambdat ja katit pitää saada lämpenemään nopeasti niin että ne saavuttaa mahdollisimman pian täyden tehon eli katit mahdollisimman lähelle moottoria ja mieluiten pakosarja ja katit eristetään niin ettei ne säteile lämpöä ympäristöön.
Lisäksi itse testissä öljyn pitäisi olla ohuinta ja notkeinta litkua millä moottori suostuu käymään ilman vaurioita
Riippumatta siitä ajetaanko testi tiellä vai dynossa, alle kannattaa laittaa keveimmät saatavissa olevat vanteet ja kapeimmat renkaat häviöiden minimoimiseksi. Ja jos testi ajetaan tiellä niin vähintään tankki ja peräkontti tyhjäksi. Turha kuljettaa mukana turhaa painoa jonka kiihdyttäminen vie energiaa -> nostaa päästöjä.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrotblogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablaublogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablaublogi
suomessa on ainakin yksi e36 328 kompressor cabrio,muistaakseni sininen,mutten nyt siitä ole aivan varma,vuosimalli tais olla -97,myytiin nettiautossa laillisesti remmihdettuna,auto oli tuotu saksasta valmiiksi remmiahdetuna.Joku täällä tietää asiasta enemmän koska siitä muistakseni oli jotain juttua joskus,ei voi tietää huono muisti.Harmillisia herneitä menee porukalla nenuun,vaikka joku ihan omaksi ilokseen haluaa ahdetun m3:n.
Tais olla se auto ni mitä tarkotat, E36 328i Coupe ja tosiaan remmi siinä oli...en muista miten se kilpiin meni, ei se helposti mennyt, mutta oli kuitenkin papereissa ahtimella
Jannmann: Voin kertoa että Hape ei kertonu sulle paskan vertaa puhelimessa autosta Luuletko tosiaan että jollekkin anonyymille soittajalle joka ei edes ole ostamassa auto niin kerrotaan autosta totuus!!
Myynninedistämistarkoituksessa valehdellaan että se on laiton? Ihan hyvää settiä heitätte
Jochen: Riippuen tavoiteltavasta päästöluokasta, mittausta ei aina aloiteta heti käynnistyksestä vaan määritellyssä kohdassa. Ajetaan dynossa tietyn ohjelman mukaan.
Comment