Ja tuossakin taisi jo innostus lopahtaa, kuten käy 99,9% näissä tapauksissa.
Innostus lopahtaa pääsääntöisesti kahdesta syystä:
1. Tullaan realistiksi kustannusten suhteen ja ymmärretään että kaikkine kustannuksineen koko hommasta tulee aivan saatanan paljon kalliimpaa kun esson baarissa on puhuttu.
2. Tajutaan ettei sellaista saa laillisesti kilpiin tässä maassa.
Last edited by jannmann; 10-02-2008, 20:59.
Reason: typo
Uudellamaalla on rakenteilla ainakin yksi pakokaasuahdettu E36 M3, joka on tarkoitus saada kilpiin (eli mm. VTT:lle menossa). Projektin toteuttaja voi kertoa itse enemmän mikäli tämän topikin huomaa ja kokee sen tarpeelliseksi tässä vaiheessa
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Uudellamaalla on rakenteilla ainakin yksi pakokaasuahdettu E36 M3, joka on tarkoitus saada kilpiin (eli mm. VTT:lle menossa). Projektin toteuttaja voi kertoa itse enemmän mikäli tämän topikin huomaa ja kokee sen tarpeelliseksi tässä vaiheessa
Olisi kiva nähdä aikanaan tuon projektin teholaput,millä katsastusta yritetään (VTT:n jälkeen).On nimittäin aika liipasimella jo muutenkin tuo teho/paino raja.
Uudellamaalla on rakenteilla ainakin yksi pakokaasuahdettu E36 M3, joka on tarkoitus saada kilpiin (eli mm. VTT:lle menossa). Projektin toteuttaja voi kertoa itse enemmän mikäli tämän topikin huomaa ja kokee sen tarpeelliseksi tässä vaiheessa
Tuleeko tästä ensimmäinen auto jolle saadaan poikkeuslupa tuon 7kg/kw säännön suhteen?
Vai onko moottori niin "omavalmiste" että siihen upotetaan tuhansia euroja kiinni ahtimen kanssa ja loppujen lopuksi teho on laskenut alkuperäisestä?
Näihin mietteisiin olisi kyllä kiva saada vastauksia.
Eikös se tärkein ole siinä että otteessa on laillisesti kirjattuna ahdin?
Sama se mitä lukemia sitte paperilla on leimaa varten.
Totta, mutta eikö mielestäsi uskottavuus asiassa hivenen kärsi kun tehot ahtimen kanssa on alkuperäsitä lähtökohtaa pienemmät?
Siis tyyliin:
Mulla on vakiona tehtaalta lähtiessä 321hv ja kun investoin ahtimen, välijäähdyttimen, tatec:in, muut oheis tarvikkeet ja vtt:n pussitestin on autossa se 295hv.
Itse toivon että tähän tulisi joku pykälä millä tällainen naurettava menettely loppuisi...
Last edited by jannmann; 11-02-2008, 10:59.
Reason: typo
Saakohan EU:ssa olevilla mailla olla omat maakohtaiset lait autojen rakentelua/tehorajoituksia koskien, vai olisiko nekin muutettava EU:n perustuslain tai jonkun vastaavan säännöksen nojalla muita maita vastaaviksi, kuten autoverojutuissa on käymässä? Tuo kuitenkin olis ehkä suomalaisten ainoa toivo saada erikoisempia laitoksia kilpiin..:think
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Totta, mutta eikö mielestäsi uskottavuus asiassa hiven kärsi kun tehot ahtimen kanssa on alkuperäsitä lähtökohtaa pienemmät?
Siis tyyliin:
Mulla on vakiona tehtaalta lähtiessä 321hv ja kun investoin ahtimen, välijäähdyttimen, tatec:in, muut oheis tarvikkeet ja vtt:n pussitestin on autossa se 295hv.
Onkos sillä mitään väliä niin kauan kun vaan pykälien vaatimukset täyttyy?
Itse toivon että tähän tulisi joku pykälä millä tällainen naurettava menettely loppuisi...
Aamen.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrotblogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablaublogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablaublogi
Onkos sillä mitään väliä niin kauan kun vaan pykälien vaatimukset täyttyy?
Sepäs siinä, kun ne eivät täyty kuin "paperilla".
Vielä Suomessa ei ole ennakkotapausta jossa auton tämänkaltainen tieliikenneasetusten vastaisuus olisi todettu olleen osasyynä onnettomuuteen.
Mutta kun tällaiset "kusettamiset" jatkuvat netti aikakaudella, eivät viranomaiset ja vakuutusyhtiötkään(maksava osapuoli) loputtomiin sitä läpi sormien katsele.
Varsinkin kun todistus aineistoa voi ladata netistä mielinmäärin.
Vielä Suomessa ei ole ennakkotapausta jossa auton tämänkaltainen tieliikenneasetusten vastaisuus olisi todettu olleen osasyynä onnettomuuteen.
Mutta kun tällaiset "kusettamiset" jatkuvat netti aikakaudella, eivät viranomaiset ja vakuutusyhtiötkään(maksava osapuoli) loputtomiin sitä läpi sormien katsele.
Varsinkin kun todistus aineistoa voi ladata netistä mielinmäärin.
vähän ot, mutta tässä keskisessä suomessa ajoi yksi kappaletta evo 9 mitsuja metsään. Täyskasko ei korvannutkaan mitään kun hansikaslokerosta sattui löytymään teholappu minkä tehotlukemat ei täsmännytkään auton vakiotehoihin.
Comment