E36 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mahtuu, mutta jos ihan tonttiin laskee niin saattaa joskus hipsiä ihan hieman kaareen.
Tässä kuva jossa 17x9 et20 @ 205/40

Autossa olisi myös hyvä olla cambersäädettävä yläpää...
Leave a comment:
-
17x9 et 25 205/40 gummit. Mahtuuko pyörimään edessä vakiokaarilla ja säädettävällä alustalla?
Leave a comment:
-
ennemmin tekisin spacereista sopivat autoon kuin muovaisin autoa. Sitten ne lintit sopii muihinkin autoihin tarvittaessa.Originally posted by Playpig View PostKysästäänpä tässä kun saattaa auttaa muitakin tällainen asia.
Tuli sorvautettua alumiinista spacerit tuohon cabiin. Paksuutta on 15mm ja navan ja vanteen keskityshuullosta 10mm. Kaverille tuli samanlaiset ja sanoi, että tuo navan keskitysreikä ei ole tarpeeksi syvä. Spaceri jää siis kantamaan noin 3mm verran. Itse en siis omaani pääse kokeilemaan, kun auto on vielä talvisäilössä.
Voiko navasta ottaa sen tarvittavan 3mm laikkaamalla pois, vai sorvataanko spacerin navan reikää syvemmäksi?
Ja kokemuksesta voin sanoa ettei kannata laittaa niitä kiinni ennenkuin on jotain tehty. Itse en huomannut kerran että jäi lintti kantamaan niin aika herkästi rapsahtaa paskaks/irti se keskiö siitä spacerista kun kiristää pultteja.
Leave a comment:
-
Kysästäänpä tässä kun saattaa auttaa muitakin tällainen asia.
Tuli sorvautettua alumiinista spacerit tuohon cabiin. Paksuutta on 15mm ja navan ja vanteen keskityshuullosta 10mm. Kaverille tuli samanlaiset ja sanoi, että tuo navan keskitysreikä ei ole tarpeeksi syvä. Spaceri jää siis kantamaan noin 3mm verran. Itse en siis omaani pääse kokeilemaan, kun auto on vielä talvisäilössä.
Voiko navasta ottaa sen tarvittavan 3mm laikkaamalla pois, vai sorvataanko spacerin navan reikää syvemmäksi?
Leave a comment:
-
NO sittenhän se oli melkeen niinku aattelin. Mulla menee 0,33cl kaljatölkki suorassa renkaan ja kaaren väliin jos takana 7,5 vanne. 35 offsetillä, että on sitä kyllä aika paljo mankeloitu, tosin kuitenkin ei mittään sirppiä oo tehty. eikä nouse tyhmästi pystyyn niinku monessa autossa on mitä kattonut tälläki foorumilla,Originally posted by QUASIMODO View Post10" et10 vanteen kanssa saa mankeloida kyllä aika reilusti. Kaarta 3cm ulospäin:think
Leave a comment:
-
10" et10 vanteen kanssa saa mankeloida kyllä aika reilusti. Kaarta 3cm ulospäin:think
Leave a comment:
-
Kertokaas viisaammat, Paljolla offset tippuu jos alkup, koko on 8x17 ET35 josta tehdään 10 leveä. Eli Rh zw1 vannemalli sisäkehä 6,75 ja ulkokehä 1,25 joka muutetaan ---> 3,25 :think luin NPS foorumilta että ois 0 offset tällöin ja joku väitti taas että 10 hujakoille. :think Muistaakseni aikoinaan sovitettiin mankeloituihin kaariin tommosta vannetta siis 10'' leveänä niin tuli noin puolitoista senttiä ulos kaaresta
Last edited by Qeequ; 19-04-2013, 06:50.
Leave a comment:
-
Vakio kaaret, joissa vanteet 9x18" ~29 et:llä ja 225/35 kumilla..Originally posted by ///Joonas View PostEtuvanne 8.5x18 et 40
Takavanne 9x18 et 48
Millaisilla säädöillä saisin vakio kaarilla tuossa cäbissäni(m3) tuolaisiin vanteisiin mahdollisimman paljon lippaa ja kaarelle? Renkaat, lipat, spacerit ym??

..ehkä 1-2mm mahdollista tuoda ulospäin.
jos laitat esim 1":n leveämmän ulkokehän, niin speksit on 10x18" et~37(?)
245/35 kumilla voi juuri ja juuri mahtua...
Leave a comment:
-
Noissa on päällä nyt 225/45-16, mutta kun tekis mieli jättää noi renkaat ton mun E28 9x16 vanteisiin ja heittää noi 205/55-16 ton E36 alle..Originally posted by bemu2000 View PostKamalat pullat
50 sarjalaiset ihan maksimissaan...
Leave a comment:
-
Joo, perässä on vielä vanhat madallusjouset kiinni, en laittanut uudesta sarjasta kuin etutolpat ens hätään kun keuli niin pahasti.Originally posted by bemu2000 View PostKai ne nyt mahtuu kun perä on traktorikorkeudessa keulaan nähden
Mutta ei varmaan offtopiccia enempää tästä autosta täälä. Kai nuo noinkin tommosessa käyttispaskassa menee
Voihan tuota hieman vielä hienosäätää paremmin tasapainoon perän ja keulan suhteen kun saa uudet palikat taaksekkin asennettua. Alkuperäinen ajatus oli jokatapauksessa saada auto vaan hieman paremmannäköiseksi varastosta löytyvillä vanteilla+renkailla, kuin tuo keuliva look- 225/60 pullonkorkeilla.
Last edited by 426Hemi; 18-04-2013, 21:08.
Leave a comment:
-
Niinkuin sanoin, niin menee överi matalaksi jos haluaa näyttämään järkevältä noilla kumeilla.Originally posted by 426Hemi View PostVanteet on aivan vakiot koskemattomat, 8" eessä 9" takana. ET:t varmaan nuo mainitsemasi, muistin itse väärin nuo 19 ja 21. No, orkkis style 21:t kuitenkin.
Hyvin nuo tonne mahtuu, tosin onhan tuo 215/35 takana aika veny 9" vanteella. Madalluksen myötä camberia myös hieman joten se auttaa asiaa. Vanteen reuna takana on aivan kaaren tasolla ja kumi kaartuu(venyy) sopivasti sisään.
Ainoa ongelma on nyt että runkopalkit raapii joka helvetin paikassa maahan kiinni
Edit: ymmärtämättömyyden korjailuja
http://www.bmwstylewheels.com/bmw/21
Leave a comment:
-
Originally posted by 426Hemi View PostVanteet on aivan vakiot koskemattomat, 8" eessä 9" takana. ET:t varmaan nuo mainitsemasi, muistin itse väärin nuo 19 ja 21. No, orkkis style 21:t kuitenkin.
Hyvin nuo tonne mahtuu, tosin onhan tuo 215/35 takana aika veny 9" vanteella. Madalluksen myötä camberia myös hieman joten se auttaa asiaa. Vanteen reuna takana on aivan kaaren tasolla ja kumi kaartuu(venyy) sopivasti sisään.
Ainoa ongelma on nyt että runkopalkit raapii joka helvetin paikassa maahan kiinni
Edit: ymmärtämättömyyden korjailuja
http://www.bmwstylewheels.com/bmw/21
Kai ne nyt mahtuu kun perä on traktorikorkeudessa keulaan nähden
Leave a comment:
Leave a comment: