Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fallu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1780
    • oulu

    Originally posted by bemu2000 View Post
    no mitäs haluat vielä tietää? aika tarkasti voin kertoa mitä sinne mahtuu ja kaaret voin mankeloida, jos pienestä jää kiinni. erilaisia vanteita on tullu soviteltua varmaan ainakin kymmeneen E36:een.
    kerros oma ehotuksesi miten leveet hommais eteen ja taakse ettei tartteis mankeloida:think
    |Sotkamo Connection|

    Originally posted by Eetu
    Dry vodka auttaa tähänkin.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by bemu2000 View Post
      tuossa kuvassa kaaret on jo reilusti mankeloitu... näitä on mullekin tuotu muutamia joissa piti olla kaaret vakiot, mutta ne olikin jo sitten joku edellinen omistaja kuitenkin rullannut.

      9x17" vanne 235/45 kumilla mahtuu pyörimään raapimatta 35-40 ET:llä... ET30 ottaa takuulla kiinni orkkis kaariin jo. tästäkin voin lyödä vaikka baari-illan vetoa. mistä hankitaan orkkis E36, niin saadaan tämäkin asia selväksi, niin ei tarvi sitten enempää vääntää
      Tämä on taivahan tosi ilman vedonlyöntiäkin, vaikka näihin "sopiiko" topikkeihin aina eksyykin pokkaamattomia kaaria joiden alle mahtuu raapimatta vaikka mitä....

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by walle View Post
        kerros oma ehotuksesi miten leveet hommais eteen ja taakse ettei tartteis mankeloida:think

        eteen ET35-40 ja taakse ET40-45. jos taakse riittää kapeampi esim. 225 kumi, niin ET35 menee myös.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Fallu
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1780
          • oulu

          Originally posted by walle View Post
          kerros oma ehotuksesi miten leveet hommais eteen ja taakse ettei tartteis mankeloida:think
          ja millä et luvulla
          |Sotkamo Connection|

          Originally posted by Eetu
          Dry vodka auttaa tähänkin.

          Comment

          • Fallu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1780
            • oulu

            Originally posted by bemu2000 View Post
            eteen ET35-40 ja taakse ET40-45. jos taakse riittää kapeampi esim. 225 kumi, niin ET35 menee myös.
            mikä ois sit vanteen leveys eteen 8,5 taakse joku 9/9,5:think
            |Sotkamo Connection|

            Originally posted by Eetu
            Dry vodka auttaa tähänkin.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by walle View Post
              mikä ois sit vanteen leveys eteen 8,5 taakse joku 9/9,5:think

              joo aika optimit on eteen 8-8,5 ja taakse 9-10" ja kumit 215-225 ja taakse 235-245... näitä samoja nyt on jauhettu jo monessakin topikissa
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • matt1
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 113
                • Virrat

                Originally posted by bemu2000 View Post
                tuossa kuvassa kaaret on jo reilusti mankeloitu... näitä on mullekin tuotu muutamia joissa piti olla kaaret vakiot, mutta ne olikin jo sitten joku edellinen omistaja kuitenkin rullannut.

                9x17" vanne 235/45 kumilla mahtuu pyörimään raapimatta 35-40 ET:llä... ET30 ottaa takuulla kiinni orkkis kaariin jo. tästäkin voin lyödä vaikka baari-illan vetoa. mistä hankitaan orkkis E36, niin saadaan tämäkin asia selväksi, niin ei tarvi sitten enempää vääntää
                turha kai asiasta on emepää taistella ku on niin monia mielipiteitä..


                mutta ite olen sitä mieltä että vähän pienemmilläkin et:illä olevat vanteet pyörii vakio,tai lähes vakio kaaressa kun on vaan tarpeeksi matala ja kapea rengas, eli juuriki 40 ja 35 sarjaa..ja perää ei ole mahdottomasti tiputettu.
                rajansa tulee toki vastaan..(en tarkoita nyt mitään kymppi leveitä vanteita)

                kyllä varmasti pyörät raapii jos on vaan matala auto vakio kaarilla,leveä vanne pienellä et:llä vaikka sitten onkin "pieni" rengas..

                ja ei hassumpi idea olisi sovitella kaiken laisia pyöriä porukalla 36sen alle,niin ei jäisi sitte kellään mitään hampaankoloon!
                -325i cabrio -88 tupla turbo
                -735i e65

                ex:2x316 e30 4x320i e30, 320i turbo e30, 323i e30, 323i turbo e30, 9x325i e30, 525i e34, 3x535i e34, 2x///M5 e34,3x316i e36,318i e36,2x 320i e36 3x318is e36, 8x 325i e36,325i cabriolet e36,///M3 e36, 320d e46, 330d e46, 740i e38

                sigpic

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16355
                  • Leppävirta

                  en viittiny uutta topiccia tehä mut heitän tänne kyssärin, hokasin vanteista että lukee sisäpuolella 5Hx114.3 Eikö tuo nimen omaan kerro mikä pulttijako vanteissa on? Silti ne käypi benariin ja pulttijaon mittaus laitteella jako on 5x120...
                  Mikähän on juju tuossa asiassa?
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • tepi_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2185
                    • TKu

                    Originally posted by Haju69 View Post
                    pulttijaon mittaus laitteella jako on 5x120...
                    Mikäs tällänen on? A.k.a tönärikö? vai rullamitta..

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16355
                      • Leppävirta

                      Originally posted by tepi_ View Post
                      Mikäs tällänen on? A.k.a tönärikö? vai rullamitta..
                      Tönäri.... No ei, kyllä tuolta huoltamolta/rengasliikkeestä sellainen laite löytyi, vähän kuin työntämitta mutta ei kuitenkaan, näyttää suoraan mikä jako esim 4 tai 5 pulttiselle vanteella on.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by matt1 View Post
                        turha kai asiasta on emepää taistella ku on niin monia mielipiteitä..


                        mutta ite olen sitä mieltä että vähän pienemmilläkin et:illä olevat vanteet pyörii vakio,tai lähes vakio kaaressa kun on vaan tarpeeksi matala ja kapea rengas, eli juuriki 40 ja 35 sarjaa..ja perää ei ole mahdottomasti tiputettu.
                        rajansa tulee toki vastaan..(en tarkoita nyt mitään kymppi leveitä vanteita)

                        kyllä varmasti pyörät raapii jos on vaan matala auto vakio kaarilla,leveä vanne pienellä et:llä vaikka sitten onkin "pieni" rengas..

                        ja ei hassumpi idea olisi sovitella kaiken laisia pyöriä porukalla 36sen alle,niin ei jäisi sitte kellään mitään hampaankoloon!
                        Mikä vain sopii kun sovitetaan.....mutta se kaiketi ei ihan ollut tämän topikin ajatus? Eli lienee turha esitellä tällaisia et20/255 yhdistelmiä e36:een jos joku kysyy mikä et ja leveys menee e36:n alle raapimatta...vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
                        Näiden esittelyn voisi sitten tehdä jossain muussa topikissa, jotta tällaisen sopivuuskeskustelun tietoarvo pysyisi edes kohtuullisella tasolla.
                        Näin siksi että nythän samaa asiaa kysytään joka kevät satoja kertoja kun tuon oikean tiedon poimiminen näiden BS et20 juttujen seasta on mahdotonta.

                        Comment

                        • QUASIMODO
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2542
                          • Pirkkala

                          Tässä kuvassa E36 Coupe (madallus 60/40) takana 10x17" ET20, rengas 255/40
                          ..alusta sen verran jäykkä että ei ihan ota kiinni kaareen, kun takapenkillä
                          1henk. ja peräkontissa pomppii 1henk.:
                          sigpic

                          Comment

                          • matt1
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 113
                            • Virrat

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Mikä vain sopii kun sovitetaan.....mutta se kaiketi ei ihan ollut tämän topikin ajatus? Eli lienee turha esitellä tällaisia et20/255 yhdistelmiä e36:een jos joku kysyy mikä et ja leveys menee e36:n alle raapimatta...vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
                            Näiden esittelyn voisi sitten tehdä jossain muussa topikissa, jotta tällaisen sopivuuskeskustelun tietoarvo pysyisi edes kohtuullisella tasolla.
                            Näin siksi että nythän samaa asiaa kysytään joka kevät satoja kertoja kun tuon oikean tiedon poimiminen näiden BS et20 juttujen seasta on mahdotonta.

                            asia harvinaisen selvä..
                            -325i cabrio -88 tupla turbo
                            -735i e65

                            ex:2x316 e30 4x320i e30, 320i turbo e30, 323i e30, 323i turbo e30, 9x325i e30, 525i e34, 3x535i e34, 2x///M5 e34,3x316i e36,318i e36,2x 320i e36 3x318is e36, 8x 325i e36,325i cabriolet e36,///M3 e36, 320d e46, 330d e46, 740i e38

                            sigpic

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6936
                              • N/A

                              245/40/17 + 225/45/17 ja vetelee niin ettei pysty ajamaan rennosti. Pyöränkulmat on niin lähelle asetettu kun ne saa ilman "patentteja" alustageometriaan, madalluskin vain -40/15mm.
                              Vanteina bmw alkuperäiset M3 7.5x17 + 8.5x17

                              Auttaisiko jos vaihtaisin taakse 225/45/17 myös.

                              Comment

                              • Bouma
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 3108
                                • Tampere

                                Originally posted by Antti O View Post
                                245/40/17 + 225/45/17 ja vetelee niin ettei pysty ajamaan rennosti. Pyöränkulmat on niin lähelle asetettu kun ne saa ilman "patentteja" alustageometriaan, madalluskin vain -40/15mm.
                                Vanteina bmw alkuperäiset M3 7.5x17 + 8.5x17

                                Auttaisiko jos vaihtaisin taakse 225/45/17 myös.
                                Rengasmerkki voi myös vaikuttaa vetelyyn.
                                MB CLS-12 350CGI AMG

                                MYSTINEN.FI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎