Originally posted by Hemu__
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mistään ei ole VIELÄ sorvattu, tulevista takavanteiden keskiöistä sorvataan tavaraa pois, jotta saadaan suurennettua ET lukemaa, vannetta sisään, ja lisää lippaa ulospäin.
Ja olen sen tuossa auton alla kesällä mittaillut, että kuinka paljon siitä varaa on ottaa ennenkuin ottaa johonkin kiinni. Vanteesta todellakin on varaa sorvata tuon verran.
Spacereitä ei ole tulossa mihinkään, muutakun siinä tapauksessa, että vanteet ei oikeasti pyörisi alla. Mitoitukset on tehty sen mukaan, että sekä edessä että takana tilaa ei jää 3mm enempään sisäpuolelle. Elikkä hyvin optimaalisilla ET lukemilla nuo tullaan rakentamaan.
Tämän jos joku osaa laskea, niin osaan itse laskea loppuun, mitkä tulevat olemaan lopulliset et lukemat.
Mitä tulee mitaksi jos 8x17 et37, sisäkehä 6,5" ulkokehä 1,5" vaihtaa keskiötä päittäin vanteeseen jonka mitat ovat 9x17 et27, sisäkehä 7" ulkokehä 2"
Anteeksi nyt vaan kaikille jos ette saa selvää näistä minun viesteistä, pyrin kuitenkin selittämään parhaani mukaan!
Comment
-
-
Nyt tarvitaan pikaisa apua!! Eli vanteet on vaihtumassa corvetten salad shoottereihin koossa 9,5"x16 kaikki. Et noissa taitaa olla 38 ja lättyä trttis väliin saada, mutta kuinka leveetä? Itse en noista etn laskemisista mitään tiedä, ja toivomus olis että et olisi jotain 10-15 välillä. Jos siis tolla etellä tulevat kaarelle edes? Vanhat vanteet on edessä 7,5"x16 et 20 ja takana 9"x16 et 15. Hiukan haluaisin noita vettejä tuoda ulospäin kun vanhat mutta ei mitään radikaalia. Eli jos joku voisi auttaa pikaseen niin saisin mitat kaverille ja speisserit tilattua kiitos etukäteen
Comment
-
-
Originally posted by kiMMMe View PostNyt tarvitaan pikaisa apua!! Eli vanteet on vaihtumassa corvetten salad shoottereihin koossa 9,5"x16 kaikki. Et noissa taitaa olla 38 ja lättyä trttis väliin saada, mutta kuinka leveetä? Itse en noista etn laskemisista mitään tiedä, ja toivomus olis että et olisi jotain 10-15 välillä. Jos siis tolla etellä tulevat kaarelle edes? Vanhat vanteet on edessä 7,5"x16 et 20 ja takana 9"x16 et 15. Hiukan haluaisin noita vettejä tuoda ulospäin kun vanhat mutta ei mitään radikaalia. Eli jos joku voisi auttaa pikaseen niin saisin mitat kaverille ja speisserit tilattua kiitos etukäteenLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by kiMMMe View PostKiitos nopeast vastauksesta! Joo näin jotenkin päättelin sen menevän kans. Eli tulis varmaan ihan hyvä jos laittad jonkun 28mm lätyn niin et ois 10. Mites muilla? Kellään kuvaa miten tommonen 9,5" istuu kaareen et:llä 10?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
NONIIN! Nyt uskoisin että sain laskettua nuo et lukemat oikein.
Miltäs nämä kuullostavat:
-Eteen 10x17 et24
-Taakse 10,5x17 et31
Onkohan tuo taka et lukema liian suuri? Mittailujen/sovittelujen mukaan kuitenkin jää takana tuollaisella mitalla vielä se pari kolme milliä koriin vanteen reunasta.
Pitäiskö tuota sorvausmäärää hieman vähentää tuosta 18mm niin vaikka että sorvaisi 10mm niin taakse tulisi mitoiksi 10x17 et23?
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostNONIIN! Nyt uskoisin että sain laskettua nuo et lukemat oikein.
Miltäs nämä kuullostavat:
-Eteen 10x17 et24
-Taakse 10,5x17 et31
Onkohan tuo taka et lukema liian suuri? Mittailujen/sovittelujen mukaan kuitenkin jää takana tuollaisella mitalla vielä se pari kolme milliä koriin vanteen reunasta.
Pitäiskö tuota sorvausmäärää hieman vähentää tuosta 18mm niin vaikka että sorvaisi 10mm niin taakse tulisi mitoiksi 10x17 et23?
Tuo takavanteen sorvaus kannattaa ihan mitata. Laitat vanteen ennen sorvausta paikalleen ja jousi irti. Sitten liikutat läpi koko joustoalueen ja katsot paljonko sitä on varaa ottaa sisäänpäin.
Etuvanne ei tule mahtumaan coiloverin kanssa. Tavallisen alustan kanssa ehkä just ja just. laittaisin kyllä eteen 0,5" kapeamman kehän, eli vanne olisi 9,5" ET30Last edited by bemu2000; 22-01-2012, 21:54.
Comment
-
-
Siis meinaatko nyt että eteen laittaisi kapeamman sisäkehän, jotta ei sitten ota tolppaan kiinni?
Perkele, autoon tulossa tuo bc-racingin coilover setti ja oon mitottanu ton justiinsa vakioalustalla, enpä tienny että coilit vie enemmän tilaa... Pitäsköhän mun jostain nyt sitten vielä metsästää 6,5" sisäkehätkin vielä...
Ilmoitin L-weldille jossa keskiöt sorvataan, että otetaankin noista takavanteista vain 10mm pois niin niistä tulee 17x10,5 et23
Tuossa vähän vastaavia mittoja:
Last edited by Hemu__; 22-01-2012, 23:07.
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostNONIIN! Nyt uskoisin että sain laskettua nuo et lukemat oikein.
Miltäs nämä kuullostavat:
-Eteen 10x17 et24
-Taakse 10,5x17 et31
Onkohan tuo taka et lukema liian suuri? Mittailujen/sovittelujen mukaan kuitenkin jää takana tuollaisella mitalla vielä se pari kolme milliä koriin vanteen reunasta.
Pitäiskö tuota sorvausmäärää hieman vähentää tuosta 18mm niin vaikka että sorvaisi 10mm niin taakse tulisi mitoiksi 10x17 et23?Originally posted by bemu2000 View PostTuo takavanteen sorvaus kannattaa ihan mitata. Laitat vanteen ennen sorvausta paikalleen ja jousi irti. Sitten liikutat läpi koko joustoalueen ja katsot paljonko sitä on varaa ottaa sisäänpäin.
Etuvanne ei tule mahtumaan coiloverin kanssa. Tavallisen alustan kanssa ehkä just ja just. laittaisin kyllä eteen 0,5" kapeamman kehän, eli vanne olisi 9,5" ET30
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostSiis meinaatko nyt että eteen laittaisi kapeamman sisäkehän, jotta ei sitten ota tolppaan kiinni?
Perkele, autoon tulossa tuo bc-racingin coilover setti ja oon mitottanu ton justiinsa vakioalustalla, enpä tienny että coilit vie enemmän tilaa... Pitäsköhän mun jostain nyt sitten vielä metsästää 6,5" sisäkehätkin vielä...
Ilmoitin L-weldille jossa keskiöt sorvataan, että otetaankin noista takavanteista vain 10mm pois niin niistä tulee 17x10,5 et23
Tuossa vähän vastaavia mittoja:
http://www.felgen-man.de/compact.html
Ihan kyllä ulkokehää tarkoitin. 6,5" sisäkehällä mahtuu kyllä coiloverien kanssakin. 6,5" sisäkehä ja 2,5" ulkokehä, niin vanne on 9" ET24. Mahtuu coilien kanssa ja menee vielä hienosti 215/40 rengas...
Comment
-
-
Jr66 Kyllä on siitä olen varma!
Entäpä jos rakennankin vaan alkuperäisistä vanteista tähän tapaan
Etuvanne 8x17 et37 sisäkehä 6,5" ulkokehä 1,5" siihen tilalle 3" ulkolippi jolloin olisi 9,5x17 et18 kumiksi 215/40-17
Takavanne 9x17 et45 sisäkehä 7" ulkokehä 2" siihen tilalle 4" ulkolippi, JOTKA JO HANKITTU! tällöin vanteista tulisi taakse 17x11 et20. Renkaatkin on jo taakse ostettu 245/35-17.
Tuo voisi olla se "järkevin"
Kaippa nuo saa mahtumaan ku vetäsee kaaret ihan sirpiksi, auto pitää jokatapauksessa maalata uudelleen kokonaan yli, joten sen puolesta ei ole ongelma!
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostJr66 Kyllä on siitä olen varma!
Entäpä jos rakennankin vaan alkuperäisistä vanteista tähän tapaan
Etuvanne 8x17 et37 sisäkehä 6,5" ulkokehä 1,5" siihen tilalle 3" ulkolippi jolloin olisi 9,5x17 et18 kumiksi 215/40-17
Takavanne 9x17 et45 sisäkehä 7" ulkokehä 2" siihen tilalle 4" ulkolippi, JOTKA JO HANKITTU! tällöin vanteista tulisi taakse 17x11 et20. Renkaatkin on jo taakse ostettu 245/35-17.
Tuo voisi olla se "järkevin"
Kaippa nuo saa mahtumaan ku vetäsee kaaret ihan sirpiksi, auto pitää jokatapauksessa maalata uudelleen kokonaan yli, joten sen puolesta ei ole ongelma!
11" ET20 on aika raju. Kannattaa mitata paljonko sitä saisi sisempään. Vanne tulee vähintään 50mm vakio kaaresta pihalle.
Comment
-
Comment