E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Qeequ
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Joo sori, oikea termi pääteaste. Etuvastus taas on vanhemmissa peleissä missä on ihan vastuksilla toteutettu nopeuden säätö ja etuaste tarkottaa vähän muuta myös.
    Mutta siis siellä puhallinkotelon kyljessä kuitenkin.
    no niin kiitos tiedosta pitääpä kattoa, löytyykö liitin kun purkaa sieltä tulipellin eestä sitten sen verran että pääsee itse puhallinmoottoriin käsiksi niin kotelon kylessä sitten? pitää huomenna käydä purkamassa tuota ja vaihtaa samalla uus puhallinmoottori, seki nyt tuli sitte ostettua vaikkei vika nyt siinä välttämättä olekkaan,
    Last edited by Qeequ; 07-04-2011, 22:34.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Qeequ View Post
    tarkoitatko nyt tätä etuasteen liittimellä sitä mikä on paneelin takana vaiko ihan toistapäätä ? :think
    Joo sori, oikea termi pääteaste. Etuvastus taas on vanhemmissa peleissä missä on ihan vastuksilla toteutettu nopeuden säätö ja etuaste tarkottaa vähän muuta myös.
    Mutta siis siellä puhallinkotelon kyljessä kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tarkista se etuasteelle menevä liitin, yhest e36:sta se paloi kokonaa minkä tiedän.
    Omanikin on lämmennyt niin että johdot on vähä sulaneet. Eli jos ne virtapiuhat pätkii niin voi aiheuttaa myös puhaltimen pätkimistä ja ylimäärästä lämpemenemistä kontaktikohdista.
    Eli puhallin päälle ja heiluttelemaan liittimestä.

    tarkoitatko nyt tätä etuasteen liittimellä sitä mikä on paneelin takana vaiko ihan toistapäätä ? :think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Qeequ View Post
    oon tuossa paininut tuon puhallin moottori ongelman kans melkeen koko talven. ei vieläkään oo oikein saanut selkoa että miksi se lypsää tuota puhallinta, nyt on kokeiltu 3:lla eri etuvastuksella ja uudella Digitaali etupaneelilla, missä se vika mahtaa olla, ku se sitä ns: ''lypsää'' ku nostat nopeutta, se tekee ainoastaan tuota lämpimänä. Onko siellä joku servo rikki joka ohjaa jotain läppää nyt edestakasi tai joku ohjainlaite mikä on hajallaan?
    Tarkista se etuasteelle menevä liitin, yhest e36:sta se paloi kokonaa minkä tiedän.
    Omanikin on lämmennyt niin että johdot on vähä sulaneet. Eli jos ne virtapiuhat pätkii niin voi aiheuttaa myös puhaltimen pätkimistä ja ylimäärästä lämpemenemistä kontaktikohdista.
    Eli puhallin päälle ja heiluttelemaan liittimestä.

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    oon tuossa paininut tuon puhallin moottori ongelman kans melkeen koko talven. ei vieläkään oo oikein saanut selkoa että miksi se lypsää tuota puhallinta, nyt on kokeiltu 3:lla eri etuvastuksella ja uudella Digitaali etupaneelilla, missä se vika mahtaa olla, ku se sitä ns: ''lypsää'' ku nostat nopeutta, se tekee ainoastaan tuota lämpimänä. Onko siellä joku servo rikki joka ohjaa jotain läppää nyt edestakasi tai joku ohjainlaite mikä on hajallaan?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by ^Tommi_^ View Post
    Jos tuota osasin käyttää ja katsoa oikein niin näyttä että minun mainitsemille vanteille tuo ilmoitti 224/45/r17.
    Originally posted by jr66 View Post
    + ed. sivulla koko oli alussa 225/50...
    Joo mutta tuo myöhäisempi postaus käsitteli sitä että mitkä siellä pitäisi olla.. Toki siellä paikallaan onkin ne 50 profiiliset kun niin kertoi.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Tuolta luettelon perusteella varmaan osaat sanoa mitkä vanteet sulla on? Styling 22,23 vai 24 vai...?

    Ja varmaankin tarkoitit 225/45/17
    + ed. sivulla koko oli alussa 225/50...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by swauer View Post
    mulla e36 316 jossa perä vuotaa mikä vois olla vikana?
    Huohotin tukossa ja lämpimänä paine ajaa vähän öljyä ulos stefan välistä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by ^Tommi_^ View Post
    Jos tuota osasin käyttää ja katsoa oikein niin näyttä että minun mainitsemille vanteille tuo ilmoitti 224/45/r17.
    Tuolta luettelon perusteella varmaan osaat sanoa mitkä vanteet sulla on? Styling 22,23 vai 24 vai...?

    Ja varmaankin tarkoitit 225/45/17

    Leave a comment:


  • ^Tommi_^
    replied
    Jos tuota osasin käyttää ja katsoa oikein niin näyttä että minun mainitsemille vanteille tuo ilmoitti 224/45/r17.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by ^Tommi_^ View Post
    Kiitoksia vastauksista.

    Tällä hetkellä on vielä 15 tuumaset talvirenkaat alla joten tuskin sitten vielä voin mennä muutoksia pyytämään renkaista joita ei ole alla.
    Noh, ne voi vaatia(tod.näk) sen että siellä pitää ne ohj.kulmien rajoittimet olla niille vanteille/renkaille. Ja suosittelen hommaamaan oikean kokoiset renkaat.

    Edit: Tuolta näet orkkis vannemallit ja niille soveltuvat rengas koot. http://felgenkatalog.auto-treff.com/

    Leave a comment:


  • Kraak
    replied
    Moro...

    Sellasta utelisin etukäteen ennen kuin ryömin auton alle että että.
    Meinaa tuo 325i vm93 coupe vastustaa vaihteiden vaihdossa, erityisesti 3 vaihdettaessa.

    Autolla ajettu 270tkm ja kytkin vaihdettu 200tkm kohdalla, kytkin pitää kyllä hyvin. Vaihdelootassa on öljyä ja muutenkin vaihdekeppi tuntuu napakalta.

    Miettinä, että voiko tuota kytkin järjestelmää ilmata jotenkin, kun aina tätä ongelmaa ei ilmene? Voisi ensin lähteä siitä kokeilemaan. Eli vika voisi olla, että kytkin ei irroita kunnolla.

    Niin ja normaali ihminen varmaan kaupungissa huomaa mitään vikaa, mutta kierroksilla tätä ongelmaa esiintyy.

    Leave a comment:


  • ^Tommi_^
    replied
    Kiitoksia vastauksista.

    Tällä hetkellä on vielä 15 tuumaset talvirenkaat alla joten tuskin sitten vielä voin mennä muutoksia pyytämään renkaista joita ei ole alla.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by ^Tommi_^ View Post
    Kiitos nopeista vastauksista.
    Menen huomenna jos kerkeen niin käymään konttorilla ja pyytää niitä lisäämään vaihtoehtoiset renkaat.
    Juuh, mutta jos sattuu niin että se haluaakin ajaa sillä niin eihän se saa raapia mihinkään... Sulla pitää olla ne rajoittimet paikallaan lain mukaan. Ja ja tuo nykyinen rengas on jo suht korkea muutenkin niin voi tulla ongelmia. Mulla ne nyt ei edes käynyt autoa katsomassa kuin ikkunasta konttorin sisältä että näkyyhän siellä orkkis vanteet olevan niin meni siltä osinkin ihan helposti papereiden muutos. Saattaa olla konttori kohtaista sekin miten tarkkana ovat.

    Edit: kerkesit jo editoimaan postausta mutta tuohonpa minä jo vastasin ylle.

    Leave a comment:


  • ^Tommi_^
    replied
    Eli siis en voi mennä pyytämään vaihtoehtoisia renkaita lisäämään rekisteriotteeseen ennen kuin mulla on ne renkaat alla ja auto pitää näyttää asemalla?

    Leave a comment:

Working...
X