E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kmn
    replied
    Originally posted by manzneri View Post
    Vissiin aika makukysymys, foorumilta löytyy lisää tietoa noista m3-epäkeskopuslista. Itselleni laitoin omaan e36 coupeen noi eccentric bushit ja en osaa sanoa niiden suoraa vaikutusta koska vaihdoin takapäähän samalla powerflexin puslat. Ajotuntuma muuttui kyllä oleellisesti
    Originally posted by Antti O View Post
    Alatukivarren puslat kaipaavat uusintaa 98 cabrioletissa, kummat valitsen. Auto on miedosti madallettu -40/15mm


    PFF5-301 2 per car
    PFF5-303 PFF5-303 is an eccentric bush for
    the M3 or where increased castor
    is required
    Laita vaan nuo "epäkeskot". Itse laitoin ja tuolla saa tosiaan siirrettyä rengasta hieman eteenpäin. Casterin toivossa nuo itse laitoin ja mukavammaltahan se näyttääkin, kun eturengas on hieman lähempänä puskuria, kuin etuovea.. Ajotuntumasta en osaa sanoa (tai sen paratumisesta siis), koska en ole aikaisemmin asentanut powerflexejä mihinkään autoon.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Kertokaas joku jolla on TOIMIVA alkupeärinen akuko-ohjattu keskuslukitus coupessa/cabriossa että missä sen ohjainboksi sijaitsee. Koittanut kattella hanskalokeron takaa mutta heikolla tuloksella. Omassa on alkuperäinen kauko-ohjauksen avain mutta sillä se ei toimi, syystä tai toisesta.

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Eroja on ainakin vissiin ei-vanos ja vanos moottorit. Tästäkin ollaan montaa mieltä kumpi on parempi

    Tästä threadista löytyy etsimällä noita ns. tyyppivikoja. Varmaan yleisin on huono ilmaus m50 sarjan moottoreissa josta johtuvat kansiviat tai piilevät kansiviat (hiusmurtumat -> muuttuvat akuuteiksi jossain vaiheessa)

    Ruostepuolelta kannattaa tsekata ainakin takakelkan kiinnityspisteet runkoon. Pintapelleistä helmat edessä, coupeissa takaikkunoiden takareunat, peräkontti/peräkontin alareuna.

    Originally posted by lesentso View Post
    Onko näissä alkupään vm91-92 E36 mitään isoja eroja ja "lastentauteja" verrattuna vm93-95 E36?

    Mitkä oli E36 isoimmat tyyppiviat/heikot kohdat mitä kannattaa tsekata tarkkaan eritoten Coupesta?

    Leave a comment:


  • Betrunken
    replied
    Vähän yritin etsiskellä netistä mutta ei löytynyt vastausta mutta onko 328 malleissa ollut vakiona airbagit, vuosimallista riippumatta?

    Leave a comment:


  • promille
    replied
    Originally posted by Julle10 View Post
    Onko tolkkua vai ei?Nyt 328i e36 95vm.olis mielessä,jos laittais siihen 3.2l m3 321hv koneen Voisiko joku viisaampi kertoa mitä vaatis käytännössä paljon tulis maksaa ja mitä osia(vaihde lootako?jarrut?)joutuisi vaihtaa.
    Postauksesta päätellen ei ole tolkkua. Jos kykenisit aivan varmasti tekemään kaiken itse ja moottorikin olisi lähes ilmainen niin sitten saattaisi jo kannattaa... Tai sitten ei.
    328 on tosiaan helppo saada kaupaksi, toki eihän sillä rahalla suoraan saa M3.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Julle10 View Post
    Onko tolkkua vai ei?Nyt 328i e36 95vm.olis mielessä,jos laittais siihen 3.2l m3 321hv koneen Voisiko joku viisaampi kertoa mitä vaatis käytännössä paljon tulis maksaa ja mitä osia(vaihde lootako?jarrut?)joutuisi vaihtaa.
    myy se b28 ja osta suoraan ämmä.

    Leave a comment:


  • Julle10
    replied
    Onko tolkkua vai ei?Nyt 328i e36 95vm.olis mielessä,jos laittais siihen 3.2l m3 321hv koneen Voisiko joku viisaampi kertoa mitä vaatis käytännössä paljon tulis maksaa ja mitä osia(vaihde lootako?jarrut?)joutuisi vaihtaa.

    Leave a comment:


  • lesentso
    replied
    Onko näissä alkupään vm91-92 E36 mitään isoja eroja ja "lastentauteja" verrattuna vm93-95 E36?

    Mitkä oli E36 isoimmat tyyppiviat/heikot kohdat mitä kannattaa tsekata tarkkaan eritoten Coupesta?

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by manzneri View Post
    Vissiin aika makukysymys, foorumilta löytyy lisää tietoa noista m3-epäkeskopuslista. Itselleni laitoin omaan e36 coupeen noi eccentric bushit ja en osaa sanoa niiden suoraa vaikutusta koska vaihdoin takapäähän samalla powerflexin puslat. Ajotuntuma muuttui kyllä oleellisesti
    Mä laitoin omaa noi perus powerflexit. katotaan parantuko ajotuntuma kun saan auton 4-pyörä suuntauksesta.

    -Parani, vähän on vielä uraherkkä mutta se nyt saattaa johtua jo pelkästään vanteista/renkaista.
    Last edited by MarQu; 14-04-2011, 09:25.

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Vissiin aika makukysymys, foorumilta löytyy lisää tietoa noista m3-epäkeskopuslista. Itselleni laitoin omaan e36 coupeen noi eccentric bushit ja en osaa sanoa niiden suoraa vaikutusta koska vaihdoin takapäähän samalla powerflexin puslat. Ajotuntuma muuttui kyllä oleellisesti

    Originally posted by Antti O View Post
    Alatukivarren puslat kaipaavat uusintaa 98 cabrioletissa, kummat valitsen. Auto on miedosti madallettu -40/15mm


    PFF5-301 2 per car
    PFF5-303 PFF5-303 is an eccentric bush for
    the M3 or where increased castor
    is required

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by bm320 View Post
    Saanko jotenkin autoni varustelistan selville esim. rekisterinumeron perusteella? Olis kiva tietää mitä kaikkee varusteita auto sisältää :think
    Merkkiliikkeestä 0-60€/auto tai joltakin ystävälliseltä forumilaiselta, joka on marmorilla töissä.

    Leave a comment:


  • bm320
    replied
    Saanko jotenkin autoni varustelistan selville esim. rekisterinumeron perusteella? Olis kiva tietää mitä kaikkee varusteita auto sisältää :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by coupe320 View Post
    jos eteen vaihtaa korkeus säädettävät iskarit niin tarviiko niitä muutoskatsastaa ja kyselevätkö herkästi konttorilla tUv lappuja? :think
    Tarkoitatko kork. säädettäviä jousia ?

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    jos eteen vaihtaa korkeus säädettävät iskarit niin tarviiko niitä muutoskatsastaa ja kyselevätkö herkästi konttorilla tUv lappuja? :think

    Leave a comment:


  • nut
    replied
    Originally posted by S^X View Post
    Onnistuuko käsijarrun säätäminen ns. yläpäästä eli löytyykö säätö kahvan luota vai pitää nostaa auto ylös ?
    Ei tartte nostaa. Säädetään pyöränpultin reiän kautta semmosella rullalla, joku ohut talttapäämeisseli tms käteen ja pyörittelemään. Säädä ensin niin että pyörä lakkaa pyörimästä ja sitten vähän takasin. (Pyörä ilmassa siis) Lopuksi vaijerit sopivaksi käsijarrukahvan verhoilun alta.

    Leave a comment:

Working...
X