Originally posted by GARFFi
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vikaa voi olla vesiventtiilissäkin, mutta jos paikka-aineita käytetty niin voi kenno olla tukossa. Vesiventtiilin voi suht helposti tarkistaa.Originally posted by däädää View PostTämän voisi tietty kokeilla vaihtaa. Ja huuhdella järjestelmän kunnolla kun joskus syyläriä paikattu paikkausaineella
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Aika kallis osa vaihtaa, puhdistamalla ja voitelemalla osat pärjää jo kanssa. Vesiventtiili irti letkuista ja tulipellistä. Sit kaveri puoliks ja rasvailua.Originally posted by däädää View PostTämän voisi tietty kokeilla vaihtaa. Ja huuhdella järjestelmän kunnolla kun joskus syyläriä paikattu paikkausaineella
MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
Tänään -20c - -25c mittarissa ajoin pidemmän pätkän ja hyvin tarkeni autom.ilmastointi +20c asetuksella. Loppumatkasta sai pienentää +19c kun alkoi kuuma tulemaan, tosin oli takki päällä.Originally posted by däädää View PostMitenkäs porukka on saanut autonsa lämpiämään kunnolla sisältä kovilla pakkasillakin? Itsellä lämpenee ihan hyvin viellä -15c pakkasilla, mutta nytkin kun mittari huitelee -24c lukemissa, melko kylmää kyytiä ja menee pitkiä aikoja että kopissa tarkenee hyvin..
Termari kunnossa ja lämmöt pysyy koneella hyvin, saksan tuonti joten kiertovesipumppua ei ole.. Nestettä tuo kyllä jostain kadottaa vähän, mutta en usko sen olevan vika, koska lämpenee yhtä huonosti vaikka olisi vähän aikaa sitten ilmattu kunnolla
Comment
-
Mitenkäs.. Onkos tuosta jotain ohjetta, siis nimenomaan näihin M50:n, jossa tuo on tulipellissä kiinni? Miten toi oikein tulee tuolta?... Yritin joskus pällistellä imusarjan alta ja en kyllä jumalauta tajunnut, miten tuo tuolla on.. Tulipellissä kiinni joo, mut..Originally posted by GARFFi View PostAika kallis osa vaihtaa, puhdistamalla ja voitelemalla osat pärjää jo kanssa. Vesiventtiili irti letkuista ja tulipellistä. Sit kaveri puoliks ja rasvailua.
Ei ole tiloja, joten en ala purkamaan tutustumatta etukäteen.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Paljonkos tuolle venttiilille tulee hintaa? Voisi tutustua viikonloppuna hallissa tarkemmin tuohon jos sais kopin lämpenemään, siihen asti ajella toppavaatteet päälläOriginally posted by GARFFi View PostAika kallis osa vaihtaa, puhdistamalla ja voitelemalla osat pärjää jo kanssa. Vesiventtiili irti letkuista ja tulipellistä. Sit kaveri puoliks ja rasvailua.

Comment
-
Jonkunlainen pika kiinnityshän siinä oli. Letkut kun saa irti niin se on jo voiton puolella.Originally posted by kmn View PostMitenkäs.. Onkos tuosta jotain ohjetta, siis nimenomaan näihin M50:n, jossa tuo on tulipellissä kiinni? Miten toi oikein tulee tuolta?... Yritin joskus pällistellä imusarjan alta ja en kyllä jumalauta tajunnut, miten tuo tuolla on.. Tulipellissä kiinni joo, mut..
Ei ole tiloja, joten en ala purkamaan tutustumatta etukäteen.Fiat Punto 1.2 Dynamic '05
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Kokeile ensin että kopsautat sitä venttiiliä jollain hieman kun auto pyörii. Jos sen jälkeen tulee lämpimämpää ilmaa niin vena jumittaa.Originally posted by däädää View PostPaljonkos tuolle venttiilille tulee hintaa? Voisi tutustua viikonloppuna hallissa tarkemmin tuohon jos sais kopin lämpenemään, siihen asti ajella toppavaatteet päällä
Fiat Punto 1.2 Dynamic '05
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Venttiili lähtee kun vedät ensin kiinnikkeen alapuolta pois tulipellin kumikiinnikkeestä ja sitten vasta yläpään.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Katoinko nyt oikein mutta itsellä näyttäis olevan sigun rassissa osat 8 & 9 paikallaan, mutta yleensä kun katselee porukan autoja niitä ei ole?
Eli siis taustalla oleva verkko ei näy, onko tuo joku talvisuoja tms? :think
Kyseessä siis M-sport puskuri, tosin en tiedä onko tuo ihan tehtaan M-sport vaiko ei.
*edit, V*ttu se linkki: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...rim_m_technic/
Niin ja tyhmä kysymys 2.
Onko jotain "helppoja" tapoja tunnistaa onko tuo alkuperäinen M-sport vaiko jälkeenpäin hiposteltu (tiedän, VIN-koodin kanssa tiskille kyselemään)? Omistajahistoriasta voisi päätellä että jälkiasennuksia ei olis pahemmin tehty.e61
Comment
-
Joo, eli letkut irti. Mulla oli 3kpl ku ilmastoitu malli. Sitte yläpäähän jotain rasvaa (WD-40) käy, siihen muovin ja kuminupukan kohtaan jotta se tulee sulavasti pois. Mulla oli nimittäin aika piukassa se.. Alapää tulee vetämällä vesiventtiiliä keulaa kohti ja yläpää vaan nostamalla siitä kumiholkista. Talttapää meisseleitä kannattaa olla vieressä et saat kammettua vielä jos ei tuu suosiolla, lyhyempi ja kapea kärkinen ja vähä pitempi ja leveekärkisempi talttapäinen.Originally posted by kmn View PostMitenkäs.. Onkos tuosta jotain ohjetta, siis nimenomaan näihin M50:n, jossa tuo on tulipellissä kiinni? Miten toi oikein tulee tuolta?... Yritin joskus pällistellä imusarjan alta ja en kyllä jumalauta tajunnut, miten tuo tuolla on.. Tulipellissä kiinni joo, mut..
Ei ole tiloja, joten en ala purkamaan tutustumatta etukäteen.
Itellä oli vielä ilmanputsarin kotelo, haitariletkut yms. kaikki kaasuläpälle asti purettuna, niin siitä ainakin mahtu hienosti tekeen hommat. Tunnin juttu ku hiffaa idean.
http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...e-Cleaning.htm
Itse rasvailin kaikki osat ja puhdistelin tolla WD-40.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
En iha satasaletti oo mut ET38-47 ?Originally posted by Sampoq View PostMikä olikaan e36 vakio et?MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
M52 tais olla jotain 144e tjsp.Originally posted by däädää View PostPaljonkos tuolle venttiilille tulee hintaa? Voisi tutustua viikonloppuna hallissa tarkemmin tuohon jos sais kopin lämpenemään, siihen asti ajella toppavaatteet päällä
MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
Comment