Tämän voisi tietty kokeilla vaihtaa. Ja huuhdella järjestelmän kunnolla kun joskus syyläriä paikattu paikkausaineella
Aika kallis osa vaihtaa, puhdistamalla ja voitelemalla osat pärjää jo kanssa. Vesiventtiili irti letkuista ja tulipellistä. Sit kaveri puoliks ja rasvailua.
Mitenkäs porukka on saanut autonsa lämpiämään kunnolla sisältä kovilla pakkasillakin? Itsellä lämpenee ihan hyvin viellä -15c pakkasilla, mutta nytkin kun mittari huitelee -24c lukemissa, melko kylmää kyytiä ja menee pitkiä aikoja että kopissa tarkenee hyvin..
Termari kunnossa ja lämmöt pysyy koneella hyvin, saksan tuonti joten kiertovesipumppua ei ole.. Nestettä tuo kyllä jostain kadottaa vähän, mutta en usko sen olevan vika, koska lämpenee yhtä huonosti vaikka olisi vähän aikaa sitten ilmattu kunnolla
Tänään -20c - -25c mittarissa ajoin pidemmän pätkän ja hyvin tarkeni autom.ilmastointi +20c asetuksella. Loppumatkasta sai pienentää +19c kun alkoi kuuma tulemaan, tosin oli takki päällä.
Aika kallis osa vaihtaa, puhdistamalla ja voitelemalla osat pärjää jo kanssa. Vesiventtiili irti letkuista ja tulipellistä. Sit kaveri puoliks ja rasvailua.
Mitenkäs.. Onkos tuosta jotain ohjetta, siis nimenomaan näihin M50:n, jossa tuo on tulipellissä kiinni? Miten toi oikein tulee tuolta?... Yritin joskus pällistellä imusarjan alta ja en kyllä jumalauta tajunnut, miten tuo tuolla on.. Tulipellissä kiinni joo, mut.. Ei ole tiloja, joten en ala purkamaan tutustumatta etukäteen.
Aika kallis osa vaihtaa, puhdistamalla ja voitelemalla osat pärjää jo kanssa. Vesiventtiili irti letkuista ja tulipellistä. Sit kaveri puoliks ja rasvailua.
Paljonkos tuolle venttiilille tulee hintaa? Voisi tutustua viikonloppuna hallissa tarkemmin tuohon jos sais kopin lämpenemään, siihen asti ajella toppavaatteet päällä
Mitenkäs.. Onkos tuosta jotain ohjetta, siis nimenomaan näihin M50:n, jossa tuo on tulipellissä kiinni? Miten toi oikein tulee tuolta?... Yritin joskus pällistellä imusarjan alta ja en kyllä jumalauta tajunnut, miten tuo tuolla on.. Tulipellissä kiinni joo, mut.. Ei ole tiloja, joten en ala purkamaan tutustumatta etukäteen.
Jonkunlainen pika kiinnityshän siinä oli. Letkut kun saa irti niin se on jo voiton puolella.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Paljonkos tuolle venttiilille tulee hintaa? Voisi tutustua viikonloppuna hallissa tarkemmin tuohon jos sais kopin lämpenemään, siihen asti ajella toppavaatteet päällä
Kokeile ensin että kopsautat sitä venttiiliä jollain hieman kun auto pyörii. Jos sen jälkeen tulee lämpimämpää ilmaa niin vena jumittaa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Katoinko nyt oikein mutta itsellä näyttäis olevan sigun rassissa osat 8 & 9 paikallaan, mutta yleensä kun katselee porukan autoja niitä ei ole?
Eli siis taustalla oleva verkko ei näy, onko tuo joku talvisuoja tms? :think
Kyseessä siis M-sport puskuri, tosin en tiedä onko tuo ihan tehtaan M-sport vaiko ei.
*edit, V*ttu se linkki: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...rim_m_technic/
Niin ja tyhmä kysymys 2.
Onko jotain "helppoja" tapoja tunnistaa onko tuo alkuperäinen M-sport vaiko jälkeenpäin hiposteltu (tiedän, VIN-koodin kanssa tiskille kyselemään)? Omistajahistoriasta voisi päätellä että jälkiasennuksia ei olis pahemmin tehty.
Last edited by promille; 10-02-2011, 20:33.
Reason: linkki lisätty
Mitenkäs.. Onkos tuosta jotain ohjetta, siis nimenomaan näihin M50:n, jossa tuo on tulipellissä kiinni? Miten toi oikein tulee tuolta?... Yritin joskus pällistellä imusarjan alta ja en kyllä jumalauta tajunnut, miten tuo tuolla on.. Tulipellissä kiinni joo, mut.. Ei ole tiloja, joten en ala purkamaan tutustumatta etukäteen.
Joo, eli letkut irti. Mulla oli 3kpl ku ilmastoitu malli. Sitte yläpäähän jotain rasvaa (WD-40) käy, siihen muovin ja kuminupukan kohtaan jotta se tulee sulavasti pois. Mulla oli nimittäin aika piukassa se.. Alapää tulee vetämällä vesiventtiiliä keulaa kohti ja yläpää vaan nostamalla siitä kumiholkista. Talttapää meisseleitä kannattaa olla vieressä et saat kammettua vielä jos ei tuu suosiolla, lyhyempi ja kapea kärkinen ja vähä pitempi ja leveekärkisempi talttapäinen.
Itellä oli vielä ilmanputsarin kotelo, haitariletkut yms. kaikki kaasuläpälle asti purettuna, niin siitä ainakin mahtu hienosti tekeen hommat. Tunnin juttu ku hiffaa idean.
Paljonkos tuolle venttiilille tulee hintaa? Voisi tutustua viikonloppuna hallissa tarkemmin tuohon jos sais kopin lämpenemään, siihen asti ajella toppavaatteet päällä
Comment