memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    No just se imuvuoto. pienikin sellainen saa koneen käyttäytymään ihmeellisesti.

    Leave a comment:


  • nieminennn
    replied
    se on vaa ettei ainakaa täälä foorumilla tunnu kenelläkään olevan laitteita kattoo vikakoodeja ku on nii vanha auto et pitäis viedä liikkeesee sit :( ja joo tosin pientä imuvuodon ääntä taitaa kuulua mut mikä siin voi olla et toimii sit paremmin kun liitin on irti ? ja laihalla kone ei ole kyllä käynnyt koska vanhat tulpat olivat aivan mustat

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Tai sitten imuvuotoa anturin jälkeen, tällöinhän mittari näyttää koneeseen menevän vähemmän ilmaa kuin oikeasti.
    Vikakoodien tarkastus tosiaan ja tilatietojen puolelta korjausarvot syyniin.

    Leave a comment:


  • nieminennn
    replied
    tota otin äske tosta ilmamassamittarista liittimen irti nii kone alko käymää tasasemmin ja ei nykiny ainakaa pienen koeajon aikana ja tuntu et sitä tehooki löyty taas ? et voisko se anturi olla paskanen vai rikki vai mistä johtuu tuommoinen ?

    Leave a comment:


  • Ardi00
    replied
    Originally posted by SaHe View Post
    Nyt olisi hyvät neuvot kalliit! Kyseessä M50B20TU jolla ajettu 355tkm.(e36 vm-94) Eli pakkasen aiheuttamia oireita: jos ei ole -10c tai kovemmassakin pakkasessa monta tuntia (yli 4h) lokilämppärissä, ei kirveelläkkään käyntiin. Pauketta putkistossa, sitte ku saa heräteltyä käy minuutin 4-5 pytyllä jonka jälkeen alkaa käymään normaalisti 6:lla. Sitten jos on 24/7 lämppärissä ja ois vaikka -30c niin käyntiin lähtee normaalisti. Mitä osaisitte sanoa? Vikakoodit luettu, anto anturi vikoja jotka jo korjattu.
    Vasta vaihdettua:
    kampiakselin asentotunnistin oem
    nokka-akselin asetontunnistin oem
    polttoainepumppu kehikkoineen oem
    sytystulpat
    venttiilikopantiivistee+aluskumilevyt
    Ecun+bensapumpun releet
    kaikki sulakkeet

    EDIT
    voisiko olla ilmamassamittari (jos on kannattaako laittaa tarvike esim Schmiedmannilta? vai onko pakko olla marmoritiskiltä), moottorinlämpötila anturi tai lambda? ei kuitenkaan anna vikakoodia vaan on ns. "välitilassa"?
    Lonkalta veikkaisin, että tarkasta puolat!

    Leave a comment:


  • nieminennn
    replied
    olen jo lähettänyt viestiä henkilölle jones69 kun se asuu samassa kaupungissa ja sillä on mahollisuus kattoo vikakoodit.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by nieminennn View Post
    No semmonen henkilö täytyy eka kyllä löytää -_-
    Joku vois osata esittää sellaista henkilöä samoilta huudeilta jos locationin päivittäs vaikka joksikin muuksi kuin Finland tai kertoisi edes missäpäin sitä apua tarvitaan.

    Leave a comment:


  • SaHe
    replied
    Nyt olisi hyvät neuvot kalliit! Kyseessä M50B20TU jolla ajettu 355tkm.(e36 vm-94) Eli pakkasen aiheuttamia oireita: jos ei ole -10c tai kovemmassakin pakkasessa monta tuntia (yli 4h) lokilämppärissä, ei kirveelläkkään käyntiin. Pauketta putkistossa, sitte ku saa heräteltyä käy minuutin 4-5 pytyllä jonka jälkeen alkaa käymään normaalisti 6:lla. Sitten jos on 24/7 lämppärissä ja ois vaikka -30c niin käyntiin lähtee normaalisti. Mitä osaisitte sanoa? Vikakoodit luettu, anto anturi vikoja jotka jo korjattu.
    Vasta vaihdettua:
    kampiakselin asentotunnistin oem
    nokka-akselin asetontunnistin oem
    polttoainepumppu kehikkoineen oem
    sytystulpat
    venttiilikopantiivistee+aluskumilevyt
    Ecun+bensapumpun releet
    kaikki sulakkeet

    EDIT
    voisiko olla ilmamassamittari (jos on kannattaako laittaa tarvike esim Schmiedmannilta? vai onko pakko olla marmoritiskiltä), moottorinlämpötila anturi tai lambda? ei kuitenkaan anna vikakoodia vaan on ns. "välitilassa"?
    Last edited by SaHe; 20-02-2013, 11:33.

    Leave a comment:


  • Ardi00
    replied
    Originally posted by nieminennn View Post
    No semmonen henkilö täytyy eka kyllä löytää -_-
    Sanoppa muuta kato. Koitappa ensin käyttää SEARCHIA kun tulee jotain mieleen. Eiköhän nämä asiat moneen kertaan löydy jo foorumilta

    Leave a comment:


  • nieminennn
    replied
    No semmonen henkilö täytyy eka kyllä löytää -_-

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by nieminennn View Post
    no kuinkas paljo maksais vikakoodien lukeminen merkkihuollos ? tietenki varmaa vaihtelee vähä mut suunnilleen ? ei haluis maksaa saatanasti et katotaan vikakoodit
    Jollain paikkakuntasi harrastajalta varmaan löytyy välineet lukea koodit ja tekee sen varmaan mielellään muodollista korvausta vastaan. Kysyvä ei tieltä eksy

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Eiköhän ne jossain 30euron tienoilla ole

    Leave a comment:


  • nieminennn
    replied
    no kuinkas paljo maksais vikakoodien lukeminen merkkihuollos ? tietenki varmaa vaihtelee vähä mut suunnilleen ? ei haluis maksaa saatanasti et katotaan vikakoodit

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Merkki huolto, Boch/AD servise...jne

    Leave a comment:


  • nieminennn
    replied
    Nii se =D unohdin koko jutun mut mis pystyisin kattoo vikakoodit ? Johonki liikkeeseen kai pitää viedä ?
    Last edited by nieminennn; 19-02-2013, 20:38.

    Leave a comment:

Working...
X