memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • baijeri88
    replied
    Kattelin tuossa tonne ratin alle, kun airbagin valo ei pala cabissa ollenkaan missään vaiheessa. Sieltä löyty mielenkiintosen näkösiä kötöstyksiä:




    osaako joku sanoo mihi toi yks slipringiltä tuleva piuha kuuluu ja onko tossa muuta väärin?

    ja uskaltaako noita mennä irrottelee vai posahtaako pussi silmille?
    Last edited by baijeri88; 27-02-2013, 19:37. Reason: kirjotusvirheitä

    Leave a comment:


  • nieminennn
    replied
    Originally posted by nieminennn View Post
    Niin onkos se niin jos auto toimii paremmin kun otan liittimen irti ilmamassamittarista nii se mittari on rikki ?
    Kun liitin on kiinni moottorin ääni on epätasaisempaa, kylmänä kun käynnistää ei pysy ilman kaasua käynnissä, ja nykii ajaessa ja tuntuu tehottomalta.
    Jos liitin on irti nii kone toimii muute normaalisti mutta kun kiihdytän nii siinä 4000rpm kohalla auto alkaa nykii ja jos pidän kaasua niin vauhti vaan pienenee. Olen puhdistanut ne mittarin mut ei auttanut, eli se on rikki vai ?
    Joo nyt kun kokeilin pistää sen liittimen kiinni niin toimi paremmin kun jos liitin olis irti Eli taitaa vain olla vieläkin likaa siinä tosin alakierroksilla on jotain vikaa vielä mutta kattoo jos se katoin sen mittarin puhdistuksen jälkee ja täytyy vielä kokeilla käynnistää kylmänä kone kun liitin on irti jännä juttu kun olen vain ajanut sillä nyt nii et on liitin irti ja se on melkee korjanu itsensä

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    eikö lie 6,5 lähempänä totuutta. Ei satu omistajan käsikirjaa olemaan? Sieltähän sen ainakin näkee. En muista ulkoa itse mutta alle 7 olen vahvasti sitä mieltä.
    +1

    6,5l on ainakin itellä riittäny.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by TseiTsei View Post
    7,5 litraako tuo M52B28 imi öljyä kokonaisuudessaan? Castrolin sivu näyttää 6,5.
    eikö lie 6,5 lähempänä totuutta. Ei satu omistajan käsikirjaa olemaan? Sieltähän sen ainakin näkee. En muista ulkoa itse mutta alle 7 olen vahvasti sitä mieltä.

    Leave a comment:


  • TseiTsei
    replied
    7,5 litraako tuo M52B28 imi öljyä kokonaisuudessaan? Castrolin sivu näyttää 6,5.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    m50b20 hyytyy kokonaan. Veto päällä ja yhtäkkiä voima katoaa. bensapumppu menossa sököksi?
    itse en ole vielä autoon päässyt käsiksi koska kaverin auto.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Edit: Osan asennus käsittääkseni on ajateltu niin että varren säätö vedetään täyteen pituuteen paikalleen laiton yhteydessä ja kun poljin vapautetaan normaali asentoon niin varren hammastus antaa periksi/varsi painuu kasaan ja näin etäisyys säätyy automaattisesti sopivaksi.
    Juurikin näin. Itse vaihdoin kyseisen osan viikko sitten.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by Babitzin View Post
    Vaihdoin jarruvalokytkimen, nyt palaa jarruvalot kokoajan. Vähän kun nostaa jarrupoljinta, että kuuluu naps, niin sammuu valot. Tilasin ebaysta tarvikekytkimen, liekkö pitää orkkis tilata tilalle. Tai sitten annan lekaa sille mikä pitää sitä kytkintä paikallaan, jotta taipuu enemmän polkimeen päin.. Ideoita? :think
    Orkkis osan varren pituutta saa ainakin säädettyä, niissä on hammastus varressa joka pitäis kevyellä voimalla liikkua.
    Cruisen asennuksen yhteydessä mitä nyt päällisin puolin vertaili niin samanlaisilta näyttivät kytkimen ja jarrun katkaisijat. Toiminta periaatteet kuitenkin ovat osilla vastakkaiset polkimia painettaessa. 0/1 päinvastaiset

    Edit: Osan asennus käsittääkseni on ajateltu niin että varren säätö vedetään täyteen pituuteen paikalleen laiton yhteydessä ja kun poljin vapautetaan normaali asentoon niin varren hammastus antaa periksi/varsi painuu kasaan ja näin etäisyys säätyy automaattisesti sopivaksi.
    Last edited by JaniR; 26-02-2013, 23:04.

    Leave a comment:


  • nieminennn
    replied
    Niin onkos se niin jos auto toimii paremmin kun otan liittimen irti ilmamassamittarista nii se mittari on rikki ?
    Kun liitin on kiinni moottorin ääni on epätasaisempaa, kylmänä kun käynnistää ei pysy ilman kaasua käynnissä, ja nykii ajaessa ja tuntuu tehottomalta.
    Jos liitin on irti nii kone toimii muute normaalisti mutta kun kiihdytän nii siinä 4000rpm kohalla auto alkaa nykii ja jos pidän kaasua niin vauhti vaan pienenee. Olen puhdistanut ne mittarin mut ei auttanut, eli se on rikki vai ?

    Leave a comment:


  • Babitzin
    replied
    Vaihdoin jarruvalokytkimen, nyt palaa jarruvalot kokoajan. Vähän kun nostaa jarrupoljinta, että kuuluu naps, niin sammuu valot. Tilasin ebaysta tarvikekytkimen, liekkö pitää orkkis tilata tilalle. Tai sitten annan lekaa sille mikä pitää sitä kytkintä paikallaan, jotta taipuu enemmän polkimeen päin.. Ideoita? :think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by däädää View Post
    Pitäs saada seuraavaksi lasit toimimaan tuossa.. Moottori pyörittää sitä rullaa mutta sen rullan ja itse lasinmekanismin väliset hitsaukset irronneet joten liike ei mee mekanismille asti, onko tuohon mitään korjauskeinoa vai suoraan uudet mekanismit?
    ei kyllä ole kovin kallis rasti. Soittoa KL-varaosille. Molempiin veljen auton etuoviin vaihdettu uudet ja eeipä se vaikea homma ole edes.. Joku merkillinen korjausvimma noihin näkyy olevan muotia. Räitään migillä miten sattuu.

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Originally posted by Couja View Post
    Joko vedät sinne kunnon paska sähellys patentit esim väliaikaseks ja ostat sitte joskus ehjän tai sitten ettit nyt jostain uudet/käytetyt ja saat toimivat ikkunat taas pitkäks aikaa
    Näin vähän itekkin päättelin että kovin pitkäaikasta korjausta sinne ei varmaan saa.. Entinen omistaja räkiny kuskin mekanismin mistä sattuu kiinni ja sitten hajonnu ohjainrulla

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    Originally posted by däädää View Post
    Pitäs saada seuraavaksi lasit toimimaan tuossa.. Moottori pyörittää sitä rullaa mutta sen rullan ja itse lasinmekanismin väliset hitsaukset irronneet joten liike ei mee mekanismille asti, onko tuohon mitään korjauskeinoa vai suoraan uudet mekanismit?
    Joko vedät sinne kunnon paska sähellys patentit esim väliaikaseks ja ostat sitte joskus ehjän tai sitten ettit nyt jostain uudet/käytetyt ja saat toimivat ikkunat taas pitkäks aikaa

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Pitäs saada seuraavaksi lasit toimimaan tuossa.. Moottori pyörittää sitä rullaa mutta sen rullan ja itse lasinmekanismin väliset hitsaukset irronneet joten liike ei mee mekanismille asti, onko tuohon mitään korjauskeinoa vai suoraan uudet mekanismit?

    Leave a comment:


  • karppov
    replied
    Otetaan iskari irti ylä- ja alapäästä.
    -puristetaan jousen puristimilla kasaan.
    -irroitetaan mutteri iskarin varresta
    -puretaan iskari "osiin"
    -löysätään jousen puristimet
    Ja kasataan päinvastaisessa järjestyksessä.

    Leave a comment:

Working...
X