memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mikko.92
    replied
    Originally posted by Mikko.92 View Post
    Veljen 318is coupe vm93. Vaihdoin tulpat erittäin huonon käynnin takia kylmällä koneella. Löin sitten auton käyntiin ja hetken jo juhlin että vika korjaantu, kone käynnistyi ja kävi tyhjäkäyntiä kuin unelma (ennen piti pitää kaasulla kierrokset tasaisena heijaamisen ja röpötyksen takia) kunnes nostin kierroksia vähän kaasulla, heti putos joku pytty pois pelistä ja meinasi sammua ja kierrokset ei pysyny tasaisena. Sitten taas päästin tyhjäkäynnille ja kävi kuin unelma! Lämpimällä koneella toimii hyvin, lukuunottamatta pieniä satunnaisia hytkähdyksiä tyhjäkäynnillä (sytytyskatkoksia?) 3. pytyn tulpankolossa oli vähän kuivaa töhnää vanhaa öljyä, mutta muissa ei ollut mitään. Mistä kannattaisi lähteä selvittämään?
    Kellään mitään vinkkiä tähän? Nyt on kaikilla pytyillä käynyt, mutta kylmällä koneella tyhjäkäynti heijaa muutaman kerran ennen kuin asettuu. Kylmänä myös veto on joskus nykivää ja ailahtelevaa. Ja kaasua höllätessä alkaa nytkyttämään kunnolla. Kerran lämpimänä ei käynnistäessä löytänyt tyhjäkäyntiä vaan sammui, sekin korjaantui kun seuraavassa startissa painoi kaasua. Huohotinletku ainakin vaikuttas olevan kunnossa.

    Leave a comment:


  • TseiTsei
    replied
    Paljonkohan JOM:in säädettävässä alustasarjassa on takajousien pituus? Pitäisi saada kesäksi vähän jäykempää takajousta tilattua..

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    Mikäs vois olla kun välillä tuntuu takapäästä semmoinen jypytys/nykiminen? Loppuu kun antaa nostaa vauhtia tai laittaa kytkimen pohjaan. Yleensä tuntuu kun kierroksia noin 1500rpm

    edit: auto tosiaan 1995 vuosimallia m52b20 manuaali

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Jylyppy View Post
    Missäs päin asustaa automaagi-ilmastoinnin ohjausboksi..? Ei oikeen auennut sen sijainti realoemista, eikä bmwfansista.
    Keskikonsolissa, obc/kello/säilytyslokeron alapuolella.

    Leave a comment:


  • Jylyppy
    replied
    Missäs päin asustaa automaagi-ilmastoinnin ohjausboksi..? Ei oikeen auennut sen sijainti realoemista, eikä bmwfansista.

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    m52b28 pölläyttää kylmänä sini/mustaa savua. siis vain ensimmäisellä käynnistyskerralla. Mistä vikaa etsiä?

    Ja siis ei haise yhtään öljulle, pikemminkin että kävisi paksulla seoksella.
    Pääsee öljyä mäntien päälle seisoessaan ja pöläyttää vähän sinistä sen seurauksena?

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    m52b28 pölläyttää kylmänä sini/mustaa savua. siis vain ensimmäisellä käynnistyskerralla. Mistä vikaa etsiä?

    Ja siis ei haise yhtään öljulle, pikemminkin että kävisi paksulla seoksella.

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Ahaa, eli väärältä puolelta olisin itse sitten käyny ettimään tuota :P

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by manzneri View Post
    Ei pitäis olla paha rasti. Vähän verhoilua auki ja vanha osa pois, uus osa tilalle. Automaatti-ilmastoinnillisessa on muistaakseni hanskalokeron takana vasemmalla raitisilmansuodattimen lähimaastossa.

    Manuaali-ilmastoinnillisessa on vähän erilainen tuo osa ja en tiedä sijaitseeko samassa paikassa.
    Kuskin jalkatilan kautta pääsee käsiksi automaatti-ilmastoinnillisessa tuohon siiliin.

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Onko toi paha homma vaihtaa? Itellä tekee samaa, että puhallin pätkii ja puhaltaa ihan mimmosella voimalla sattuu. Tekee tuota kerran kuussa niin enpä ole jaksanu sille mitään vielä tehä...
    Ei pitäis olla paha rasti. Vähän verhoilua auki ja vanha osa pois, uus osa tilalle. Automaatti-ilmastoinnillisessa on muistaakseni hanskalokeron takana vasemmalla raitisilmansuodattimen lähimaastossa.

    Manuaali-ilmastoinnillisessa on vähän erilainen tuo osa ja en tiedä sijaitseeko samassa paikassa.

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Originally posted by däädää View Post
    325tds vetää kuskinpuolen tankinpuoliskon tyhjäksi.. Siirtopumppu kyllä pelaa kun virtoja käyttää päällä ja aikansa kun virtoja jaksaa räpsyttää päälle niin lähtee taas käymään ja käy hetken.. Miten tuo nyt toimii, antaako kuskinpuolen anturi jonku käskyn siirtopumpulle koska tavaraa pitää saada lisää vai?

    Eli ratkeaako ongelma jos vaihdan osan numero 2? http://static.bmwfans.info/images/epc/MjMyM19w.png

    Jätti perkele välille, piti kanisterista kaataa suoraan tankkiin naftaa että sain ajettua kotia
    Taas samat hieman alle puoli tankkia naftaa ja alko pätkimään, tällä kertaa ei kuitenkaan välille jättäny

    Kokeilin viellä näin että otin tuon kuskin puolen tankin läpän auki penkin alta, otin letkut irti ja ne tankkiin, tavaraa tulee ja siirtopumppu pyörii kun virrat laittaa päälle mutta kun vääntää käymään naftan tulo loppuu.. Mikä helvetti tässä nyt sekoilee? Jos siirtopumppu olisi sekasin eikai sieltä tulis tavaraa silloinkaan kun virrat vain päällä?

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Originally posted by manzneri View Post
    Jooh, no tuli nyt sitten selvyys että se pitäis olla mun tapauksessa se pääteaste mikä on sökö. Kiitoksia vaan Supalle infosta.

    Korvaava osa tilattu ebayn kautta (pitäisi olla behr -merkkinen, eli oem-laatua?) ja katsotaan nyt sitten tosiaan korjaantuuko tuolla
    Onko toi paha homma vaihtaa? Itellä tekee samaa, että puhallin pätkii ja puhaltaa ihan mimmosella voimalla sattuu. Tekee tuota kerran kuussa niin enpä ole jaksanu sille mitään vielä tehä...

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    No varsinaisesti se ei ole etuvastus vaan pääteaste mutta samaa tekevät eli puhaltimet nopeutta säätävät.
    Siinä tapauksessa jos se on rikki niin puhaltimen nopeus saattaa humppailla tai pätkiä.
    Sitten taas jos tuo paneelin konkka on kuivahtanut niin paneeli itsessään sammuilee.
    Jooh, no tuli nyt sitten selvyys että se pitäis olla mun tapauksessa se pääteaste mikä on sökö. Kiitoksia vaan Supalle infosta.

    Korvaava osa tilattu ebayn kautta (pitäisi olla behr -merkkinen, eli oem-laatua?) ja katsotaan nyt sitten tosiaan korjaantuuko tuolla

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Vaihdettiin viimeviikolla kytkinpaketti 325tds:ään. Vanhalla kytkimellä luisti 3. vaihteellakin kun matalilta kierroksilta runttasi kaasun pohjaan.. Aloin epäilemään että luistaa tuolla uudellakin kytkimellä ja kokeilin 70km/h vauhdista 5. vaihteella runtata kaasun pohjaan ja kytkin todellakin luisti niin pahasti että alko haisemaankin :think

    Missähän vika voi olla? Vanhakaan levy ei ollut kovin kulunut mutta ajateltiin että asetelma ois väsyny, mutta nyt on sekin uusi. Vauhtipyörässäkään ei tuntunut kun noin sentin välys joka on vissiin normaalia? Voiko levy olla väärin päin ja asetelma ei painaisi sitä kunnolla? Levyssä oleva ulkoneva holkki on nyt vaihdelaatikkoon päin, näin oli vanhassa kytkimessäkin..

    Paljonko tuo tds:n vakiokytkin kestää voimaa? Ei mitään hajua paljonko tuossa nyt tehoja olis, mekaaninen pumppu vaihdettu ja putkistoa ainakin muuteltu..

    E. Niin ja asetelma suihkastiin bräkleenillä läpi ilman mitään tarkempaa putsausta, voisko siellä olla varastorasvat jotka aiheuttaa tuon?
    Last edited by däädää; 11-03-2013, 16:01.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by manzneri View Post
    Tääläkin ollu jo aikasemmin puhetta tästä mutta otetaan vielä kerran...

    Jos e36 automaatti-ilmastoinnista on hajonnut:

    ilmastoinnin etuvastus - miten oireilee? mikä toimii, mikä ei toimi?

    ilmastoinnin ohjauspaneelista tantaali kondensaattori - miten oireilee? mikä toimii, mikä ei toimi?

    Ja voiko edellämainitut oireilla niin että ne on mahdollista sekoittaa toisiinsa?
    No varsinaisesti se ei ole etuvastus vaan pääteaste mutta samaa tekevät eli puhaltimet nopeutta säätävät.
    Siinä tapauksessa jos se on rikki niin puhaltimen nopeus saattaa humppailla tai pätkiä.
    Sitten taas jos tuo paneelin konkka on kuivahtanut niin paneeli itsessään sammuilee.

    Leave a comment:

Working...
X