Yleensä oikotietä onneen ei ole. Se miten ovi menee kiinni muuttuu kyllä uskomattoman paljon niillä uusilla tiivisteillä. Sedaniinhan ne on kohtuu hintaiset, mutta en tiiä sit muunkorisista.
Mistä hankit? Ainakaan tämä ei vaikuta mitenkään erityisen kivalta hinnalta..
Huoh, että kuulostaa hirveältä läiskiä noita ovia kiinni kun on nyt tuolla E39:llä ajellut.. Mitä tehtävissä? Tiivisteet maksaa aivan helvetisti - niitä en ala uusia laittamaan.. Sisälle korvata alkup sitä äänenvaimennusta jotenkin? Mitä jengi on tehny näissä tälle asialle? :think
Yleensä oikotietä onneen ei ole. Se miten ovi menee kiinni muuttuu kyllä uskomattoman paljon niillä uusilla tiivisteillä. Sedaniinhan ne on kohtuu hintaiset, mutta en tiiä sit muunkorisista.
Huoh, että kuulostaa hirveältä läiskiä noita ovia kiinni kun on nyt tuolla E39:llä ajellut.. Mitä tehtävissä? Tiivisteet maksaa aivan helvetisti - niitä en ala uusia laittamaan.. Sisälle korvata alkup sitä äänenvaimennusta jotenkin? Mitä jengi on tehny näissä tälle asialle? :think
Huoh, että kuulostaa hirveältä läiskiä noita ovia kiinni kun on nyt tuolla E39:llä ajellut.. Mitä tehtävissä? Tiivisteet maksaa aivan helvetisti - niitä en ala uusia laittamaan.. Sisälle korvata alkup sitä äänenvaimennusta jotenkin? Mitä jengi on tehny näissä tälle asialle? :think
Jos kerta vaihtoon nuo liukupalat menee, ei muuta kuin sokka irti ja kampeamalla nostomekanismista irti. Saattaa mennä paskaksi, saattaa olla ettei mene.
Vastaavasti takaisin laittaessa napsauttaa kiinni ja sokka perään, tosin sokka kannattaa laittaa valmiiksi niinikään siihen huulille, jotta se on helppo työntää sitten lopullisesti paikalleen.
Se moottorin kiinnikeen pää joka liukupalaan menee niin muljahtaa siitä reiästä pois eikä ainakaan toistaiseksi ole siellä kestänyt kun ikkunaa testaan. En tiedä onko se tarpeeksi syvällä, ei kyllä näytä siltä. Tuon syvemmälle en tunnu minä sitä voimillani saavan. Sokka ei ole tossa kuvassa keskellä mutta on sitä keskelläkin käytetty. Kuva
Tosin toinen etu osakaan ei ole kiinni ja sehän se vasta mahdottomalta tuntuukin vaihtaa noin kun on sen kaiken pellin takana.
EDIT: Tarvitsi vaan kättä pidempää noita puristaessa toisiinsa kiinni. Eli nyt OK. Juuri ja juuri oli tilaa tuo tehdä.
Sigun 320 teki äsken liikennevaloista lähtiessä näin: liikkeelle lähtiessäni vähän normaalia rajummin tai ainakin piti eli auto nosti kierroksia kuin kytkin olisi luistanut, ja rupes semmonen kitkerä haju käryään sisällä, tämän siis teki kiihdyttäessä ykkös ja kakkos vaihteella. Hetken ajoi normaalisti niin taas kiihtyi normaalisti :think veteliskö kytkin viimesiään vai oisko kytkinnesteet vaihdon tarpeessa?
Ei kenelläkään sattuis oleen e36 iskarin ylätukilaakeria irrallaan? Tartteis tietää reijän halkasija, siis josta tolppa menee läpi sekä ylätukilaakerin korkeus.
Autossa ilmajouset, ja etupäätä pitäs saada vielä laskettua pikkasen ja nuo jotkut cambersäätölevyt ovat vakio ylätukilaakereita matalemmat, mutta kuinka paljon?
Ja käyköhän esim tämä coileille tarkoitettu versio tuohon ilmajousisettiin?
Jos keltään ei löydy tietoa niin pitänee huomenissa taas purkaa yks etutolppa ja mittailla orkkis ylätukilaakerin paksuus + tolpan paksuus siitä kohtaa mihin ylätukilaakeri/camber levy asettuu.
EDIT. Tämä selvis! Coili camber levyt pitäisi käydä minulle!
Joku varmasti vaihdellu tätä sähköikkunoiden kiskoissa olevaa "puslaa". Miten tämä kuuluisi vaihtaa? En ole purkanut pahveja lukuunottamatta mitään. Kannattaako se sokka olla valmiina siinä jotenkin vai pitääkö se laittaa viimeisenä?
Jos kerta vaihtoon nuo liukupalat menee, ei muuta kuin sokka irti ja kampeamalla nostomekanismista irti. Saattaa mennä paskaksi, saattaa olla ettei mene.
Vastaavasti takaisin laittaessa napsauttaa kiinni ja sokka perään, tosin sokka kannattaa laittaa valmiiksi niinikään siihen huulille, jotta se on helppo työntää sitten lopullisesti paikalleen.
Joku varmasti vaihdellu tätä sähköikkunoiden kiskoissa olevaa "puslaa". Miten tämä kuuluisi vaihtaa? En ole purkanut pahveja lukuunottamatta mitään. Kannattaako se sokka olla valmiina siinä jotenkin vai pitääkö se laittaa viimeisenä?
- perus m40 nakutus löytyy, mutta kone kiertää ja vedot tallella, pelottaa vaan että kehtaako ajella kuinka kauheesti ja lähtee esim käsivarressa käymään tällä? Fortea laitan tänään kehiin ja vaihetaan öljyt niin katotaan vaikuttaako.
- tyhjäkäynti aaltoilee KYLMÄNÄ, tarkistin imusarjan ja sen haitariletkun, ei halkeamia, ilmanpuhdistin vaihettu, wtf?
- Mistä tietää että hihna on vaihettu? Päältäpäin näytti aika uudelta...
- Kattoluukku toimii huonosti. Kun rupeaa pyörittään sitä niin kumpaankin suuntaan tosi raskas ja avautuu huonosti ja puolessa välissä pitää melkeen kahdella kädellä vääntää että avautuis, niin en oo kokeillu siitä eteenpäin. Tuntus hyppivän tjsp kun tulee sellanen raksutus ääni kun pyörittää. Mikä ja miten?
- varmaan liittyy nakutukseen mutta kulutus jotain tyyliin 15 litraa sadalla, nakutus vai joku muu?
öljyt vaihettu viimeks 196tkm jakopäänhihnan kanssa "huom" vaihettu ulkomaalaisittain.
Voihan noilla nakuttavilla koneilla ajaa tuhansia kilometrejä. Ei se sinällään ajoo haittaa, vaikkakin nostajat siinä lisää tuleekin kulumaan, ei ne paranekaan :/
Toi tyhjäkäynti johtuu varmaan ICV:stä. Forumilta löytyy opasta et miten ICV puhdistetaan, tai sit googleta "M40 ICV cleaning DYI". Putsaaminen ja osan irrottaminen on helppoa ja ilmasta kun ite tekee. Ei ihan aikuisten oikeesti oo mitenkään vaikee homma.
Hihnan kunnon näkee parhaiten sitä kattomalla. Jos se on uus (vertaat tietenkin kuntoo aiemmin näkemääs uuteen ja vanhaan hihnaan). Jos auto on seissy pitkään niin hihna saattaa olla kehittäny itelleen "heikon lenkin" sen jännitystilasta johtuen kun on ollu koko ajan samois paikois mutkalla, vaikkakin se näyttäis päälle päin hyvältä.
Forumilta löytyy ohjeet myös kattoluukun kiskojen puhdistamiseen
Empä tiedä voiko nakutus nostaa kulutusta ihan noin paljoo, vaikkakin nostajien naputus voi vaikuttaa päästöihin.
Vaihda ne öljyt jo! 22tkm samoil öljyil tolla koneella on ihan vitun infernaalista!
Siirryin e38:sta kakkosautoon e36 ja nyt tarttis vastauksia kysymyksiin, toivottavasti modet eivät anna bannia, luin jo yli 4 sivua ja 50 topiccia mutta silti mietityttää. Auton hain ulkomailta ja ajettu 218tkm mittarin mukaan, jakopäässä lukee 196tkm vaihettu hihna niin voisin ehkä jopa uskoa...Anyway:
- perus m40 nakutus löytyy, mutta kone kiertää ja vedot tallella, pelottaa vaan että kehtaako ajella kuinka kauheesti ja lähtee esim käsivarressa käymään tällä? Fortea laitan tänään kehiin ja vaihetaan öljyt niin katotaan vaikuttaako.
- tyhjäkäynti aaltoilee KYLMÄNÄ, tarkistin imusarjan ja sen haitariletkun, ei halkeamia, ilmanpuhdistin vaihettu, wtf?
- jos ja KUN rupeen vaihtelee noita kannen osia, niin vaihanko koko kannen hilppeineen vai saako nostimet vaihettua jos ottaa vent. kop. kannen irti ja sieltä irrottas pelkät nostimet? pliiiiiiiis
- Mistä tietää että hihna on vaihettu? Päältäpäin näytti aika uudelta...
- Kattoluukku toimii huonosti. Kun rupeaa pyörittään sitä niin kumpaankin suuntaan tosi raskas ja avautuu huonosti ja puolessa välissä pitää melkeen kahdella kädellä vääntää että avautuis, niin en oo kokeillu siitä eteenpäin. Tuntus hyppivän tjsp kun tulee sellanen raksutus ääni kun pyörittää. Mikä ja miten?
- varmaan liittyy nakutukseen mutta kulutus jotain tyyliin 15 litraa sadalla, nakutus vai joku muu?
tiedän että näitä on miljoona mutta en oikeen löytäny vastausta joihinkin niin kysyn vielä kaikki uudestaan =)
auto 318i 1992 e36, 218tkm, öljyt vaihettu viimeks 196tkm jakopäänhihnan kanssa "huom" vaihettu ulkomaalaisittain.
Morjens!
Tähän väliin sellainen kysymys, että mistä mahtaa saada selville onko autossa M50B20 vai M50B20TU tekniikka? Kulkine on 93 vuosimallin 320i coupe, mutta ei ole hajuakaan onko siinä vanos vai ei. :think
Jos venakopan etureuna on suora ei ole vanosta, jos imunokan päässä kopassa patti niin on vanos, -93 pitäisi jo olla.
Morjens!
Tähän väliin sellainen kysymys, että mistä mahtaa saada selville onko autossa M50B20 vai M50B20TU tekniikka? Kulkine on 93 vuosimallin 320i coupe, mutta ei ole hajuakaan onko siinä vanos vai ei. :think
1.Tuntuu että kone pitää ylimääräistä, jokseenkin "sähköistä ääntä". Kuuluu tasaisena ja voimistuu/nousee kierrosten mukaan, onko vika vai ominaisuus?
Kuulostaa vähän samalta kuin sähköinen ohjaustehostin rattia käänntäessä, mutta tässä tapauksessa siis kierrosten mukaan menee.
Vesipumppu? Hihnan kiristin kenties?
Leave a comment: