memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ohohh
    replied
    Paljonko teillä on M52 koneissa tyhjäkäynti lämpimällä koneella? Itsellä noin 600-700rpm, ei täristä erikoisemmin tms. Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun useissa autoissa tyhjäkäynti 900rpm luokkaa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Couja View Post
    Tänään vaihtelin molemmat lambdat tuohon 95 vm 320 :iin jonka jälkeen käynti muuttui tyhjäkäynti muuttui sellaiseksi ettei jaksa käydä kunnolla, sitten kun nostaa kierrokset vähän yli 1000rpm niin rauhoittuu mutta kun päästää tyhjäkäynnille muuttuu taas vaikeaksi ja kun antaa hetken käydä tyhjäkäynti muuttuu normaaliksi ja käy nätisti taas hetkenpäästä tyhjäkäynti muuttuu vaikeaksi.. Lambdat ovat siemens ntk :t
    Vaihda liittimet oikeinpäin, ovat nyt ristissä!

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    Tänään vaihtelin molemmat lambdat tuohon 95 vm 320 :iin jonka jälkeen käynti muuttui tyhjäkäynti muuttui sellaiseksi ettei jaksa käydä kunnolla, sitten kun nostaa kierrokset vähän yli 1000rpm niin rauhoittuu mutta kun päästää tyhjäkäynnille muuttuu taas vaikeaksi ja kun antaa hetken käydä tyhjäkäynti muuttuu normaaliksi ja käy nätisti taas hetkenpäästä tyhjäkäynti muuttuu vaikeaksi.. Lambdat ovat siemens ntk :t

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Onnistuuko 01/96:seen Jälkiasentaa sähkölasit taakse? onko johtosarjat oviin valmiiksi että tarviiko muuta ku katkaisimet ja moottorilta johdotuksen vai pitääkö vetää koko johtosarja eteen asti? :think Tietääkö Spiddu tai joku muu?? tietenkin lasin nostimet tottakai vaihdan.
    Last edited by Qeequ; 27-03-2013, 05:46.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    voisiko kampiakselin anturin huonosti paikallaan olo vaikuttaa noin että rötää?huomasin äsken vaan että ei ole aivan pohjassa ja oli viel joltain asentajalta jääny kuusiokolo kärkikin pulttii kiinni


    mitä releitä on kuskin jalkatilassa keskellä sellasessa mustassa laatikossa?oti vaan releen irtisieltä niin alkoi vilkut pelaa.
    Voi aiheuttaa jos signaalissa on häiriöitä.
    Joskus tarvikeantureissa samaa oiretta.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    voisiko kampiakselin anturin huonosti paikallaan olo vaikuttaa noin että rötää?huomasin äsken vaan että ei ole aivan pohjassa ja oli viel joltain asentajalta jääny kuusiokolo kärkikin pulttii kiinni


    mitä releitä on kuskin jalkatilassa keskellä sellasessa mustassa laatikossa?oti vaan releen irtisieltä niin alkoi vilkut pelaa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Tietääkö kukaan?
    Onnistuu jos löytyy vaikkapa ruuvipenkki.

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Onnistuuko osan numero 2 vaihto ilman prässiä?
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...hifting_parts/
    Tietääkö kukaan?

    Leave a comment:


  • Mikke.e
    replied
    Originally posted by Tazm View Post
    mikäs voisi olla coupessa vikana? Tänä talvena muutaman kerran jättänyt itsensä pihaan koska auto vain starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin. Nyt on kuitenkin lähtenyt kuin palmun alta käyntiin mutta nyt on tyhjäkäynti liian matalalla. Kierrokset siis jossain 500 luokkaa ja auto tärisee sekä pysyy juuri ja juuri käynnissä, mutta en ole kehdannut ajella tämän vian takia.

    Voisiko olla tuosta kampiakselin asentotunnistimesta johtua kaikki vai olisiko tuo tyhjäkäynti ilmamittareiden vika?
    Kampiakselin asentotunnistin hyvin mahdollinen. Itsellä teki samaa. Zekkaa vikakoodit, pitäis ainaki jättää jälkensä.

    Leave a comment:


  • Tazm
    replied
    mikäs voisi olla coupessa vikana? Tänä talvena muutaman kerran jättänyt itsensä pihaan koska auto vain starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin. Nyt on kuitenkin lähtenyt kuin palmun alta käyntiin mutta nyt on tyhjäkäynti liian matalalla. Kierrokset siis jossain 500 luokkaa ja auto tärisee sekä pysyy juuri ja juuri käynnissä, mutta en ole kehdannut ajella tämän vian takia.

    Voisiko olla tuosta kampiakselin asentotunnistimesta johtua kaikki vai olisiko tuo tyhjäkäynti ilmamittareiden vika?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    hei eikö kellään oo ideaa tohon rötäämiseen?nyt uudet tulpat ja toisia puolia kokeiltu tuloksetta...
    tosiaan tänään vielä kokeilin toisesta toimivasta autosta otettuja puolia ja ecua mut ei vaikutusta,putsasin vielä ilmamäärä mittarin brakecleanerilla,ei vaikutusta,huomennasaan kokeiluun toisen mittarin. Tyhjä käynti on hyvä,ei seilaile ja bensa linjassakin oli painetta reippaasti kun otin tulo letkun irti.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by ///Joonas View Post
    Onko e36 sedanin etuvalot ja vilkut samanlaiset kuin e36 m3 cabriolessa?
    Tai e36 coupen?
    Originally posted by Haju69 View Post
    Sedanin valot ja vilkut eivät käy cabrioon. Coupesta taitaapi käydä.
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Etuvalot käy kaikissa ristiin, mutta vilkut ei.
    Originally posted by Rockford View Post
    Ei taitaapi, vaan käy - coupe & cabrio on sama valojen suhteen.

    Kettumainen vika korjaantui nojaamalla konehuoneeseen ja kiristämällä puolien löystynyt maapiste jakopäässä...
    Valot käy kaikista fyysisesti mutta esim. h1 -> hb4/7 piuhaliitin lienee erilainen, etuvilkut vain coupe/cabrio kuten myös takavalot mutta sitähän ei nyt kysytty.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Sedanin valot ja vilkut eivät käy cabrioon. Coupesta taitaapi käydä.
    Ei taitaapi, vaan käy - coupe & cabrio on sama valojen suhteen.


    Originally posted by Rockford View Post
    Kohtalaisen rasittava ilmiö ilmaantui tänään 320iA:han, joten automaatti-tietämystä tarvitaan. Itsellä ei näistä euro-automaateista juurikaan ole kokemusta.

    Alkoi vaihtamaan vaihteita mielivaltaisesti aivan suoralla tiellä pintakaasulla ajaessa. Tämä ilmaantui yhtäkkiä noin satkun matkavauhdissa ja esiintyi myös ihan 40km/h- vauhdissakin.
    Heittää siis pienempää, isompaa, pienempää, isompaa, pienempää, isompaa ja taas mennään hetki.
    Välillä saattoi jonkun aikaa pelittää asiallisesti ja taas jatkui. Tätä myös kiihdyttäessä, että ei tiedä millä vaihteella pitäisi edetä eli arpoo vaihteita miten sattuu.

    Todennäköisesti joku anturi/asentotunnistin tms.?
    Kettumainen vika korjaantui nojaamalla konehuoneeseen ja kiristämällä puolien löystynyt maapiste jakopäässä...

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Sedanin valot ja vilkut eivät käy cabrioon. Coupesta taitaapi käydä.
    Etuvalot käy kaikissa ristiin, mutta vilkut ei.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by ///Joonas View Post
    Onko e36 sedanin etuvalot ja vilkut samanlaiset kuin e36 m3 cabriolessa?
    Tai e36 coupen?
    Sedanin valot ja vilkut eivät käy cabrioon. Coupesta taitaapi käydä.

    Leave a comment:

Working...
X