memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Mitza View Post
    Tuli hommattua Saksasta E36 325 Cabi. Autoa on aika rankasti madallettu. Myyjä sanoi että 60mm. K&W alusta. Kaikki muutokset saksan otteessa.
    Kävin tänään jo ennakkoon vähän kyselemässä katsastuskonttorilta, ja sanoi ettei tule menemään läpi. Suomen lainsäädäntö sanoo että max -50mm.
    Lisäksi sumareiden pitää olla 25cm maasta ja ajovalojen 50cm.


    Mistä nämä mitat otetaan? Valojen keskikohalta, vai alimmasta kohtaa umpiota.
    Tällä hetkellä sumarit ovat n. 18-19cm ja ajovalot 46-47cm. Alimmat kohdat siis.

    Entä onko kellään heittää mittoja mikä on alkuperäinen pyörän keskiöstä kaaren reunaan? Jotta voisin katsoa paljonko tota on todellisuudessa madallettu.

    Onko tässä mitään toivoakaan saada tuolla alustalla tätä autoa suomenkilpiin? Mukana tuli onneksi alkuperäinen msport alustasatsi. Ei vain huvittaisi yhtään ruveta vaihtelemaan eessuntaassun.
    e36 ei taida edes vakio m-sport alustallakaan mennä tuosta 25cm rajasta läpi. Tähän mennessä ei oo ollu mitään ongelmaa, kuhan on ainakin 8cm maavaraa. Mutta tosiaan jos oikeen nussitaan pilkkua, ei yksikään madallettu e36 mene leimasta läpi.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by Byge View Post
    No sellainenhan olisi kyllä mukava mutta opiskelijana eipä ole vielä moisiin varallisuutta.

    Kyllähän se tiedettävästi vähentää kulutusta ja lisää konehuoneen näyttävyyttä jos on peltisarjalla ja imupuolen viilauksella moottorin hengittävyyttä parannettu. Tarkoitus myös kiillottaa imusarja ja kansi molemmin puolin vastaamaan toistensa kokoa... Jokseenki oli kyllä arvattavissa tuommonen vastaus...
    Se vain on parasta antaa olla, toki jos koppa on hyvä ja askartelu kiinnostaa, niin pienellä Eatonilla saisit helpoiten lisää happea koneeseen.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Byge View Post
    No sellainenhan olisi kyllä mukava mutta opiskelijana eipä ole vielä moisiin varallisuutta.

    Kyllähän se tiedettävästi vähentää kulutusta ja lisää konehuoneen näyttävyyttä jos on peltisarjalla ja imupuolen viilauksella moottorin hengittävyyttä parannettu. Tarkoitus myös kiillottaa imusarja ja kansi molemmin puolin vastaamaan toistensa kokoa... Jokseenki oli kyllä arvattavissa tuommonen vastaus...
    Todennäköisesti vaparilla huononee suorituskyky.

    Leave a comment:


  • Byge
    replied
    Originally posted by zeneg View Post


    Osta 328. Tai M3. Tai edes 325.
    No sellainenhan olisi kyllä mukava mutta opiskelijana eipä ole vielä moisiin varallisuutta.

    Kyllähän se tiedettävästi vähentää kulutusta ja lisää konehuoneen näyttävyyttä jos on peltisarjalla ja imupuolen viilauksella moottorin hengittävyyttä parannettu. Tarkoitus myös kiillottaa imusarja ja kansi molemmin puolin vastaamaan toistensa kokoa... Jokseenki oli kyllä arvattavissa tuommonen vastaus...

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Mitza View Post
    Tuli hommattua Saksasta E36 325 Cabi. Autoa on aika rankasti madallettu. Myyjä sanoi että 60mm. K&W alusta. Kaikki muutokset saksan otteessa.
    Kävin tänään jo ennakkoon vähän kyselemässä katsastuskonttorilta, ja sanoi ettei tule menemään läpi. Suomen lainsäädäntö sanoo että max -50mm.
    Lisäksi sumareiden pitää olla 25cm maasta ja ajovalojen 50cm.


    Mistä nämä mitat otetaan? Valojen keskikohalta, vai alimmasta kohtaa umpiota.
    Tällä hetkellä sumarit ovat n. 18-19cm ja ajovalot 46-47cm. Alimmat kohdat siis.

    Entä onko kellään heittää mittoja mikä on alkuperäinen pyörän keskiöstä kaaren reunaan? Jotta voisin katsoa paljonko tota on todellisuudessa madallettu.

    Onko tässä mitään toivoakaan saada tuolla alustalla tätä autoa suomenkilpiin? Mukana tuli onneksi alkuperäinen msport alustasatsi. Ei vain huvittaisi yhtään ruveta vaihtelemaan eessuntaassun.
    Sumuvalot pois katsastuksen ajaksi ja peitelätkät tilalle.
    Matalin kohta +8cm, niin ei pitäis olla ongelmaa. Jos ei vieläkään onnistu,niin vaihda konttoria.

    Leave a comment:


  • Mitza
    replied
    Tuli hommattua Saksasta E36 325 Cabi. Autoa on aika rankasti madallettu. Myyjä sanoi että 60mm. K&W alusta. Kaikki muutokset saksan otteessa.
    Kävin tänään jo ennakkoon vähän kyselemässä katsastuskonttorilta, ja sanoi ettei tule menemään läpi. Suomen lainsäädäntö sanoo että max -50mm.
    Lisäksi sumareiden pitää olla 25cm maasta ja ajovalojen 50cm.


    Mistä nämä mitat otetaan? Valojen keskikohalta, vai alimmasta kohtaa umpiota.
    Tällä hetkellä sumarit ovat n. 18-19cm ja ajovalot 46-47cm. Alimmat kohdat siis.

    Entä onko kellään heittää mittoja mikä on alkuperäinen pyörän keskiöstä kaaren reunaan? Jotta voisin katsoa paljonko tota on todellisuudessa madallettu.

    Onko tässä mitään toivoakaan saada tuolla alustalla tätä autoa suomenkilpiin? Mukana tuli onneksi alkuperäinen msport alustasatsi. Ei vain huvittaisi yhtään ruveta vaihtelemaan eessuntaassun.

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Originally posted by Byge View Post
    Ihan vain huvin ja urheilun vuoksi pienen suorituskykymuutoksen toivossa.


    Osta 328. Tai M3. Tai edes 325.

    Leave a comment:


  • Byge
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miksi ilmansaantia pitäisi parantaa ?
    Ihan vain huvin ja urheilun vuoksi pienen suorituskykymuutoksen toivossa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Kannattaako vastata edes, jos vastauksen laatu on tollasta
    Nähtävästi ei.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Byge View Post
    Miten on voiko 316i koneen ilmansaantia parantaa muuten kuin vaparilla? Imutorvi on kutakuinki 70mm ja ilmamassamittarin läpi kulkee ilma huomattavasti pienemmän holen läpi. Saako siihen mistään isompaa massamittaria vai pitääkö tyytyä vaan taas nuoleen näppejään? Ihan vaan huvilseni kyselen että jotain kokeilemisen arvoista tekemistä olisi pajalla
    Miksi ilmansaantia pitäisi parantaa ?

    Leave a comment:


  • Byge
    replied
    Miten on voiko 316i koneen ilmansaantia parantaa muuten kuin vaparilla? Imutorvi on kutakuinki 70mm ja ilmamassamittarin läpi kulkee ilma huomattavasti pienemmän holen läpi. Saako siihen mistään isompaa massamittaria vai pitääkö tyytyä vaan taas nuoleen näppejään? Ihan vaan huvilseni kyselen että jotain kokeilemisen arvoista tekemistä olisi pajalla

    Leave a comment:


  • ///Joonas
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Kannattaako vastata edes, jos vastauksen laatu on tollasta
    Ite tullut testattua erilaisia ATF öljyä omaan ohjaustehostin järjestelmään ja Liqui Molyn tuohon1200 olen kaikkein tyytyväisin ollut. En suosittele ostamaan halvinta Gulfin ATF öljyä... Sai heti olla uudet vaihtamassa.
    Tollanen tönikkä:
    Last edited by ///Joonas; 21-07-2013, 18:48.

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Noo... Olisko atf hyvä valinta ?
    Kannattaako vastata edes, jos vastauksen laatu on tollasta

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Mitä öljyä kannattaa laittaa tehostajaan kun siinä on punanen korkki missä lukee atf oil only?
    Noo... Olisko atf hyvä valinta ?

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Originally posted by ///Joonas View Post
    mikä on m3 perän tyyppinimi? onks porukalla ajatuksii mistä kannattais ostaa uusi perä? Autona e36 m3 vm1995.
    Käyttäjällä zetz oli/on myynnissä m3:sen lukkoperä.

    Mitä öljyä kannattaa laittaa tehostajaan kun siinä on punanen korkki missä lukee atf oil only? ja paljon sitä menee jos puhdistaa tuon järjestelmän?

    Leave a comment:

Working...
X