Tein mukavuuspainoitteisen päätöksen, ja pidän auton alkuperäisenä m-sporttina, eli uudet pumput tilaan taakse. Todella mukava ajaa tuo m-sport, en tykkää jäykästä madallus alustasta.
Onko millaisia ratkaisuja saada takapäätä hieman madallettua? Tuntuu vähän korkealta tuo takapää vakio m-sport alustalla. Mitä jousia suosittelisette? Ei överi matalaa kuiteskaan tarkoitus saada edes.
E36 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
no kerrotaan nyt tähän sitten jotain positiivista väliin ta technixin takaiskareista. Ostin siis kaksi vuotta sitten koko alustasarjan, ajoin vuoden. Sitten vaihdoin alta pois ajo ominaisuuksiin vedoten kokonaan alustan paitsi jätin taakse pelkät technixin pumput. Nyt alla siis edessä sachs pumput+ kaw jouset ja takana technix pumput + kaw jouset. Ovat technixit edelleen ehjät enkä näe tarvetta uusia ennenkuin työntää mehut pihalle. Toimineet siis 2 vuotta. Seuraavaksi kyllä laitan sachsit taaksekin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemarituristi View PostNo perkele... Kai se täytyy sitten köyhtyä 200euroa ja ostaa M-Sport takaiskarit tohon... Pidin kyllä tuosta M-Sport alustasta kovasti..:think
Leave a comment:
-
-
Mitäs ohmi lukemaa pitäis tulla toimivilta m50b25 kampuran ja nokka-akselin asentotunnistimilta? Löysin kyllä muutamia lukemia mutta nyt en ole varma mitkä ne niistä on.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Joutti View PostOman kokemuksen perusteella juurikin nuo halppissarjojen (mihin tuo JOM kai lasketaan?) takaiskarit ovat aivan perseestä. Itsellä oli Raceland ja kaverilla TA-Technix ja molemmilla takaiskarit aikamoista kuraa
Vaihdoin Konin keltaiset muistaakseni noiden tilalle ja hyvin toimi.
Ennen tuota sarjaa oli juurikin M-sport alusta joka oli kyllä aivan eri planeetaltaHyvässä mielessä siis.
Autona 325 coupe.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemarituristi View PostMillainen on JOM-korkeussäädettävä alustasarja E36 Coupessa, jos verrataan alkuperäiseen M-Sport alustasarjaan?
Pointti on siinä että takaiskarit on aivan loppu, mutta uudet M-Sport iskarit maksaa 100e kappale.
Mitäs jos taakse laittaisi JOMin iskarit ainoastaan, tai iskarit ja jouset?
Vaihdoin Konin keltaiset muistaakseni noiden tilalle ja hyvin toimi.
Ennen tuota sarjaa oli juurikin M-sport alusta joka oli kyllä aivan eri planeetaltaHyvässä mielessä siis.
Autona 325 coupe.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by veteraaniseppo View PostOkei. Kiitoksia erittäin kattavasta vastauksesta.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Aiheena M3:n säätö, mutta perusperiaate säätämisessä sama oli malli mikä tahansa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemarituristi View PostMillainen on JOM-korkeussäädettävä alustasarja E36 Coupessa, jos verrataan alkuperäiseen M-Sport alustasarjaan?
Pointti on siinä että takaiskarit on aivan loppu, mutta uudet M-Sport iskarit maksaa 100e kappale.
Mitäs jos taakse laittaisi JOMin iskarit ainoastaan, tai iskarit ja jouset?
Leave a comment:
-
-
osaakohan kukaan neuvoa mistä täältä foorumilta löytyy topikki automaatti manuaaliksi? Olen sen nähnyt mutta searssi ei sitä enään löydä tai ei toiminut
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniR View PostNämä on maku ja mieltymyt asioita. Mutta koin mutoksen hyvänä ja parempi oli ajaa. Camperin lisäminen eteen vähensi aliohjautuvuutta.
Aurauskulmaa en mennyt muuttamaan joka näkyi renkaan turhan suurena sisäreunan kulumisena, mutta kulumista pystyy vähentämään säätämällä aurausta lähemmäs nollaa BMW ohjearvoista. Tämän pitäisi myöskin vaikuttaa suntavakauteen ja kääntyvyyteen tavalla tai toisella. Tämä on listalla seuraavana kokeilun kohteena noiden epäkeskojen kanssa, kunhan saan compactin muuten ajokuntoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by veteraaniseppo View PostNo onko vaikuttanut ajettavuuteen?Onko muutos sellainen, että auto on paaljon parempi ajaa kuin vakio vai ihan jees..ehkä se vähän parani-muutos?
Aurauskulmaa en mennyt muuttamaan joka näkyi renkaan turhan suurena sisäreunan kulumisena, mutta kulumista pystyy vähentämään säätämällä aurausta lähemmäs nollaa BMW ohjearvoista. Tämän pitäisi myöskin vaikuttaa suntavakauteen ja kääntyvyyteen tavalla tai toisella. Tämä on listalla seuraavana kokeilun kohteena noiden epäkeskojen kanssa, kunhan saan compactin muuten ajokuntoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by manzneri View PostOnko e36 malliin ollut saatavilla tuulilasinpyyhkijöiden tihkukytkimen hienosäätöä?
Ainakin tuossa omassa taitaa olla tuo perus 3 vai 4 asentoinen. 1 asennolla saattaa monessa tapauksessa pyyhkiä omaan makuun turhan harvakseltaan, 2 asennossa taas liian taajaan. Eli jotain 1 ja 2 asennon väliltä "olis jees".
Joku automaattinen nopeuden mukaan toimiva säätö tuossa tuntuisi olevan myös.
Pyyhintäjakson aika säätyy automaattisesti ajonopeudesta riippuen. Tehopuhdistusautomatiikalla varustetuissa autoissa voitte myös itse vaikuttaa tähän aikaan:
- Asennosta 0 kytketään hetkellisesti asentoon 1.
- Aika uudelleen kytkeytymiseen (asennosta 0 asentoon 1) on haluttu jaksoaika (enintään 25 sekuntia).
Tämä ohjelmoitu jaksoaika voidaan poistaa siirtämällä vipu asentoon 0 tai pysäyttämällä moottori."
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniR View PostSopii suraan paikalleen.
Camperi ja casteri kulmia muuttamalla siinä on haettu muutosta ajettavuuteen.
.Onko muutos sellainen, että auto on paaljon parempi ajaa kuin vakio vai ihan jees..ehkä se vähän parani-muutos?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by veteraaniseppo View Post[IMG][/IMG]
Kaverilta jäi omasta M3:sta ylimääräiseks yläpään laakerit ja mietin että pitäskö laittaa omaan autoon. Tietääkö joku mitä hyötyä noilla yläpäillä on haettu kun ovat tuollaset epäkeskot? Puhun siis osasta nro.1. Eli iskarin asento on hieman enempi taka kenossa M3:ssa kuin omassa 320:ssa tuo yläpää on ihan symmetrinen.
En toki tiedä osuuko edes noi ämmän pultit oman iskaritornin reikiin..
Camperi ja casteri kulmia muuttamalla siinä on haettu muutosta ajettavuuteen.
Itselläni on nuo osat compactissa, kylläkin ristiin asennettuna jolloin tulee huomattavasti enemmän camper kulmaa. Jos nuo laittaa niin kannattaa harkita vaihtaa alatukivarren takimmaisen kumipuslan epäkeskoon. Varsinkin ylälaakerin ristiin asentaessa pyörä ei ole aivan keskellä kaarta ilman epäsekoa.
Edit: Tuosta kuvaa mihinkä asentoon pyörä asettuu ristiin asennettaessa. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=174
En ole kulmia mittauttanut. Mutta kuulopuheiden perusteella camper asettuu kolmen asteen paikkeille jos muistan oikein.
Leave a comment:
-
Leave a comment: