E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saleen
    replied
    Originally posted by manzneri View Post
    Onko e36 malliin ollut saatavilla tuulilasinpyyhkijöiden tihkukytkimen hienosäätöä?

    Ainakin tuossa omassa taitaa olla tuo perus 3 vai 4 asentoinen. 1 asennolla saattaa monessa tapauksessa pyyhkiä omaan makuun turhan harvakseltaan, 2 asennossa taas liian taajaan. Eli jotain 1 ja 2 asennon väliltä "olis jees".

    Joku automaattinen nopeuden mukaan toimiva säätö tuossa tuntuisi olevan myös.
    On ollut ja saa myös sellaisen vieläkin.
    Mulla on ilmeisesti tuo vanhempi malli myynnissäkin

    Vanhempimalli osanro: 61351387458 eli 9/93 asti

    Uudempimalli osanro: 61358369474 eli 10/93 eteenpäin

    Suomeksi jos autossa on valojenpesurit niin on myös tuo ohjelmoitava ohjainlaitekkin näin olen itse ymmärtänyt:think

    Vielä jenkkifoorumilta tollanen juttukin: http://www.unofficialbmw.com//e36/in...ol_module.html

    Leave a comment:


  • veteraaniseppo
    replied


    Kaverilta jäi omasta M3:sta ylimääräiseks yläpään laakerit ja mietin että pitäskö laittaa omaan autoon. Tietääkö joku mitä hyötyä noilla yläpäillä on haettu kun ovat tuollaset epäkeskot? Puhun siis osasta nro.1. Eli iskarin asento on hieman enempi taka kenossa M3:ssa kuin omassa 320:ssa tuo yläpää on ihan symmetrinen.
    En toki tiedä osuuko edes noi ämmän pultit oman iskaritornin reikiin..

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Onko e36 malliin ollut saatavilla tuulilasinpyyhkijöiden tihkukytkimen hienosäätöä?

    Ainakin tuossa omassa taitaa olla tuo perus 3 vai 4 asentoinen. 1 asennolla saattaa monessa tapauksessa pyyhkiä omaan makuun turhan harvakseltaan, 2 asennossa taas liian taajaan. Eli jotain 1 ja 2 asennon väliltä "olis jees".

    Joku automaattinen nopeuden mukaan toimiva säätö tuossa tuntuisi olevan myös.

    Leave a comment:


  • Bemarituristi
    replied
    Millainen on JOM-korkeussäädettävä alustasarja E36 Coupessa, jos verrataan alkuperäiseen M-Sport alustasarjaan?

    Pointti on siinä että takaiskarit on aivan loppu, mutta uudet M-Sport iskarit maksaa 100e kappale.

    Mitäs jos taakse laittaisi JOMin iskarit ainoastaan, tai iskarit ja jouset?
    Last edited by Bemarituristi; 14-07-2013, 18:38.

    Leave a comment:


  • ässä lavaan
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Konepelti auki ja tutkimaan ?
    No ei paljoo näy yläpuolelta.. nosturihommia.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Jos imusarjan puolelta niin suodattimen jalka on yks mahdollisuus.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by ässä lavaan View Post
    Mikälie antautu ku kaveri otti reippaamman kiihytyksen niin rupes öljyä tippasee koneen alta. aikalailla keskellä konehuonetta valumapaikka :think E36 325.
    Konepelti auki ja tutkimaan ?

    Leave a comment:


  • ässä lavaan
    replied
    Mikälie antautu ku kaveri otti reippaamman kiihytyksen niin rupes öljyä tippasee koneen alta. aikalailla keskellä konehuonetta valumapaikka :think E36 325.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kyllä mulla ainakin loppu vuoto, kun vaihto uudet orkkis tiivisteet. Toki siellähän voi olla halkeemakin, jolloin tiivisteiden vaihto ei auta. Ebaystä saa sit orkkis behr syyläreitä suht edullisesti.

    Leave a comment:


  • tommi--fi
    replied
    näyttäisi paisari vuotavan jostain ilmausruuvin nurkilta. Uusia tiivisteitä en viitsi sinne vaihdella. Ne kun tuntuvat muillakin vuotavan vaihdon jälkeen.

    Onko tarvikejäähdyttimiin luottamista? Motonet ja schmiedman kauppaa 170e nurkilla uutta syyläriä. Ebaysta hieman edullisemmin.

    Onko näille vaihtoehtoja?

    nopealla nettihaulla löytyi tällainen alumiininen. http://www.autotune.fi/tuote/749/alu...hdytin-bmw-e36
    joku amerikan youtube video vastaavaa taisi suositella.

    EDIT Ilmastointi ja M52

    näyttäisi vuotavan laipan? nro 5 alta ja paisarin kylkeä pinnananturille.
    Last edited by tommi--fi; 14-07-2013, 09:10.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Bemarituristi View Post
    Piukassa olikin, sain siitä jakokappaleesta irrotettuu sillee että katkasin putken ja löin 10mm hylsyn siihen, muita en auki saanut, menee siis uusiksi kaikki letkut ja putket jakokappaleelta jarrupuristimelle
    11mm on oikea koko. Itselläni vähän samaa ongelmaa oli omassa, mut onneksi ei tarvinut alkaa putkien päitä tekemään uusiksi tuon vuoksi. Vinkkinä, niin ainakin omassa oli haaroitus kuskin puolella bensatankin takana piilossa, joten ei tosiaankaan tarvinnut alkaa edestä asti noita vetelemään.

    EDIT: Ja nyt kun luin tuon sun viestin, niin unohda koko juttu.

    Leave a comment:


  • Bemarituristi
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Kovin piukassa saattaa ollakin. 11mm sen pitäisi olla, jos hyppää yli niin sitten kunnon lukkopihdeilla kiinni siitä. Irroitusöljyäkin voi sinne sotkea.
    Piukassa olikin, sain siitä jakokappaleesta irrotettuu sillee että katkasin putken ja löin 10mm hylsyn siihen, muita en auki saanut, menee siis uusiksi kaikki letkut ja putket jakokappaleelta jarrupuristimelle

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Kovin piukassa saattaa ollakin. 11mm sen pitäisi olla, jos hyppää yli niin sitten kunnon lukkopihdeilla kiinni siitä. Irroitusöljyäkin voi sinne sotkea.

    Leave a comment:


  • Bemarituristi
    replied
    Tuleeko kellekään mieleen että millä vitulla saisi auki tuon jarruputken mutterin, kuskin takapuolen jarrusta, siitä jakokappaleesta, eli siitä johon tulee edestä yksi letku joka haarautuu vasen taka ja oikea takajarruiksi.

    Vasen takajarruletkun se mutteri siitä jakokappaleesta pitäisi saada irti, mutta millä ihmeen konstilla? Tuntuu KOVIN olevan jumissa. En tiedä onko se edes 10/11mm koska 11mm nylppää. Mutta 10mm on taas niin pieni ettei mene olleskaa .

    Leave a comment:


  • ekimon85
    replied
    Kiitokset tuosta, toivottavasti rupee nyt jotain tajuamaan

    Leave a comment:

Working...
X