Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Couja
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    E36 ja ovenkahvan irroitus. Kaikki irti, mutta ei mahdu tulemaan sieltä lasin takaa alaspäin. Onko tohon joku kikka kolmonen miten se tulee sieltä nätisti pois. En mä muuten mutta se vanha runko on halki + lukon mikrokytkin ei toimi. Uudet osat odottaisi pöydällä...
    Ilmeisesti tuosta cabrioletistä kyse? No kuitenkin, lasi täytyy irroittaa kiskoiltaan, kisko irroittaa ja laskea lasi etureunasta alas ja takareunasta nostaa ylös. Näin ainakin saatiin kaverin cäbistä se kahva poies. Hieman sitä kyllä saattaa joutua ekalla kerralla väkisin "repimään" sieltä poies.

    Jos taas sedanista kyse otat lasin poies kokonaan niin mahtuu se kahva tulemaan ulos

    Niin ja kannattaa ottaa kaveri avuksi jos on tuosta cäbistä kyse sillä itse en ainakaan saanut kahvaa yksin takaisin paikalleen jos ei kaveri olisi auttanut

    Toivottavasti nyt oli edes jotain apua

    Edit: hidas..
    Last edited by Couja; 22-05-2014, 11:44. Reason: hidas

    Leave a comment:


  • _tuoppii
    replied
    Moro , mikä on kun ajoin autolla eilen ja tänään olin lähdössä niin virtalukko ei käänny.
    Virrat menee kyllä päälle mutta ei starttaa. Avain ei käännu vaan on jumissa. Onko tuossa ajonestoa jos se on mennyt päälle vai mikä vaivaa? Auto on bmw m3 e36. Ja vm94

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    nro 2 siellä on aika varmasti rikki. Se on pallonivel ja siitä ihmeellinen että sen väljyyttä ei oikein voi todeta vääntelemällä rengasta. Otettava tukivarsi 5 irti ko. nivelestä, että väljyyden voi todeta.

    nro 6 ja 8 voi myös toki vaikuttaa, mutta ne harvemmin menee. Ovat kumipuslia, eli rikinäisyden voi todeta kattomalla, että onko se kumi kuinka hapertunutta.

    Ja puhuit, että nro 3 ois vaihdettu? Onhan se nyt pallonivel kans kuten nro 2? M3:ssa se 3 kuuluu olla pallonivel ja normimallissa se on kuminen pusla. ja sinä puhut puslasta?

    No jokatapauksessa veikkaan, että vaihdat osat 2 ja 3 kummallekkin puolille uusia sekä camberpultit, niin alkaa skulaamaan. Kumpaankin menee M3:ssa osa nro 33326775551 ja sitä nyt saa lemförderiltä tyyliin 30€/kpl

    Pistetään vielä kuva, niin helpompi kattoa:
    Kyllä osan pitäisi olla oikea, kun kl:ssä painotin että m3.
    Tämän näköinen osa

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Ei mahdu pois kovin helposti, vaatii lasin irroituksen.

    Minulla oli kahvan runko monena palasena ja tuli pois ihan itsestään. Uutta kahvaa takaisin laittaessa menikin paljon aikaa hukkaan muuten vaan kahvaa oven sisäällä pyöritellessä.
    Lasi irti ja nostaa sen puoliksi ns. pystyyn oven sisään, auttaa kummasti kun saa tilaa lisää.

    E:siis jos kyse ulkopuolen kahvan irroituksesta.
    Voihan pas**, no ei auta kuin irroittaa. Mulla on se runko kanssa poikki kahdesta kohtaa.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    E36 ja ovenkahvan irroitus. Kaikki irti, mutta ei mahdu tulemaan sieltä lasin takaa alaspäin. Onko tohon joku kikka kolmonen miten se tulee sieltä nätisti pois. En mä muuten mutta se vanha runko on halki + lukon mikrokytkin ei toimi. Uudet osat odottaisi pöydällä...
    Ei mahdu pois kovin helposti, vaatii lasin irroituksen.

    Minulla oli kahvan runko monena palasena ja tuli pois ihan itsestään. Uutta kahvaa takaisin laittaessa menikin paljon aikaa hukkaan muuten vaan kahvaa oven sisäällä pyöritellessä.
    Lasi irti ja nostaa sen puoliksi ns. pystyyn oven sisään, auttaa kummasti kun saa tilaa lisää.

    E:siis jos kyse ulkopuolen kahvan irroituksesta.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Ylempi tai alempi pallonivelistä?




    Mikäli osassa 6 on väljää, niin vaikuttaako se camberiin + vai - ?


    Mitenkähän tätä ongelmaa lähtisi lähestymään?
    Kaikki näyttää ehjältä Täytyy varmaankin vain ravistella osia ja etsiä väljää

    Voisiko tuota camber-pulttia (nro 10) muokata?..tai onko niitä erilaisia?:think
    nro 2 siellä on aika varmasti rikki. Se on pallonivel ja siitä ihmeellinen että sen väljyyttä ei oikein voi todeta vääntelemällä rengasta. Otettava tukivarsi 5 irti ko. nivelestä, että väljyyden voi todeta.

    nro 6 ja 8 voi myös toki vaikuttaa, mutta ne harvemmin menee. Ovat kumipuslia, eli rikinäisyden voi todeta kattomalla, että onko se kumi kuinka hapertunutta.

    Ja puhuit, että nro 3 ois vaihdettu? Onhan se nyt pallonivel kans kuten nro 2? M3:ssa se 3 kuuluu olla pallonivel ja normimallissa se on kuminen pusla. ja sinä puhut puslasta?

    No jokatapauksessa veikkaan, että vaihdat osat 2 ja 3 kummallekkin puolille uusia sekä camberpultit, niin alkaa skulaamaan. Kumpaankin menee M3:ssa osa nro 33326775551 ja sitä nyt saa lemförderiltä tyyliin 30€/kpl

    Pistetään vielä kuva, niin helpompi kattoa:

    Leave a comment:


  • Bössi
    replied
    Nyt kun noista cambereista on muutenkin paljon juttua, niin kertokaapa joku kuinka paljon takakaariin saa lisää tilaa camberia säätämällä?:think

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    E36 ja ovenkahvan irroitus. Kaikki irti, mutta ei mahdu tulemaan sieltä lasin takaa alaspäin. Onko tohon joku kikka kolmonen miten se tulee sieltä nätisti pois. En mä muuten mutta se vanha runko on halki + lukon mikrokytkin ei toimi. Uudet osat odottaisi pöydällä...

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Ylempi tai alempi pallonivelistä?




    Mikäli osassa 6 on väljää, niin vaikuttaako se camberiin + vai - ?


    Mitenkähän tätä ongelmaa lähtisi lähestymään?
    Kaikki näyttää ehjältä Täytyy varmaankin vain ravistella osia ja etsiä väljää

    Voisiko tuota camber-pulttia (nro 10) muokata?..tai onko niitä erilaisia?:think
    Eikö sinun kannattaisi suosiolla uusia vaan kaikki palikat tuonne perään, osat ei mahdottomia maksa. Tuskin olet kuitenkaan Ämmästä ihan heti luopumassa.
    Tulee kerralla kuntoon eikä tarvi olla hetken päästä taas uusimassa muutamaa osaa.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo tais unohtua laittaa, että AINA kun e36:sta (ja miksie muitakin) ollaan menossa säätämään, niin otetaan ne uuden camberinsäätöpultit mukaan.

    Tuo että säädetään vain toiseltapuolelta edestä ei ole hyvä juttu, koska sillon hammastanko ei ole enään keskellä. -> kääntyy toiseen suuntaa enemmän ja joustossa toinen rengas kääntyy eri lailla mitä toinen (voi vedellä epätasaisella teillä).

    Ja takana täytyy olla joku pielessä. Todennäköisesti ylempi tai alempi niistä pallonivelistä on väljänä. (neekerimallissa vain ylempi on apllonivel)
    Ylempi tai alempi pallonivelistä?


    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Oli uudet cambersäätöpultit taakse, mutta toinen ei irronnut ja asentaja epäili että pusla ottaa itteensä jos avataan väkisin

    Eli pitäisi hakea uusi alatukivarren ulommainen pusla ja vaihtaa samalla kun vie taas säätöön.

    Mikähän muu siellä toisella puolella voi olla pielessä, kun camberia ei tosiaan saanut kuin -1-asteeseen pultilla? Tämän puolen alat. ulompi pusla vaihdettiin viime syksynä ja sillä on nyt ajettu 300km.
    Eli tästä kuvasta numerot 10, 11 ,12 ja 3 ovat uusia

    Mikäli osassa 6 on väljää, niin vaikuttaako se camberiin + vai - ?


    Mitenkähän tätä ongelmaa lähtisi lähestymään?
    Kaikki näyttää ehjältä Täytyy varmaankin vain ravistella osia ja etsiä väljää

    Voisiko tuota camber-pulttia (nro 10) muokata?..tai onko niitä erilaisia?:think

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by Dark angel View Post
    Miten cruisen viiksestä saa vaihdettua sen pääty osan? Tarkoitus siis vaihtaa saksankielinen nuppi englanninkieliseen nuppiin. Lähteekö vaan kovasti vetämällä vai kuinka?
    Vetämällä lähti ainakin tuosta 325i sedanista, jotkut kynnet sielä taitaa olla.
    varmistakoot joku jos tietää oikean tavan.


    Originally posted by Lamaro View Post
    No sinäkun näytät tietävän niin voisiko sitä tietoa jakaa myös muillekkin?
    Ei tarkoitettu vittuiluna, mutta toki sen saa niin ottaa jos tahtoo.
    Oma muistikuvani vain on se ettei penkit mene ristiin.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Joutuuko S50B32:ssa muka irrottamaan dampperin että saa vesipumpun vaihdettua?

    Leave a comment:


  • Lamaro
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Meniköhän siltikään ihan noin.

    vertaa varaosa numerot vaikka bmwfans.info
    No sinäkun näytät tietävän niin voisiko sitä tietoa jakaa myös muillekkin?

    Leave a comment:


  • Dark angel
    replied
    Cruise

    Miten cruisen viiksestä saa vaihdettua sen pääty osan? Tarkoitus siis vaihtaa saksankielinen nuppi englanninkieliseen nuppiin. Lähteekö vaan kovasti vetämällä vai kuinka?

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by Lamaro View Post
    Vastaan itse itselleni. Eli jenkkilän foorumilta napattu:

    "You want a definative answer then here it is. All US e36 coupes came with fold down rear seats. Some US e36 sedans came with fold down rear seats. If you have a sedan with fold down rear seats the rear seats from a coupe will fit perfect."

    Eli jos on kippaavat takapenkit sedanissa niin coupen kippaavat takapenkit menee, mutta jos sedanissa on kiinteät takapenkit niin coupen penkit ei käy!

    Meniköhän siltikään ihan noin.

    vertaa varaosa numerot vaikka bmwfans.info
    Last edited by Spiddu; 21-05-2014, 18:48.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎