Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Monesti täällä käsitelty tätä asiaa, mutta ihmettelempä kuitenkin.Eli mistä johtuu -97 328 hitaasti laskevat kierrokset. Olen puhdistanu tyhjäkäynti moottorin ja kaikki imuputket Pitäis olla uusittuna/ehjät. Kesä lämpösellä pelaa ihan ok, mutta pakkasella ja tämmöses 5 lämpöasteessa laskee turhan hitaasti. Voiko olla ,että kaksoismassa vauhtipyörä pelaa paremmin lämpösellä vai voiko olla ilmamassa mittarissa vikaa vai mikä? Imusarjana tuossa on m50 ja huohottimen kilkkeineen vaihdoin pari kuuta sitten. En oikein usko tätä ominaisuudeksikaan.
-
-
Originally posted by Matuh View PostMistä voi johtua moottorista tuleva ulina. Kierroksia nostaa niin, kovenee. Visko+propelli sivuttais heittoa ~6-10mm pyöriessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSamaa veikkaisin itsekkin. Vaikka mittari näyttää että bensaa on, niin löyppäs joku 10litraa bensaa tankkiin ja kokeile sitten käymään. Nimittäin jos tankin toisenpuolen anturi vaikka rupeaa vittuileen, niin näyttää mittari aina vähintään puolta tankkia.
Ja oireet juurikin ne että bensa haisee ja saattaa jopa lupailla käyntiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sammmy View PostMikähän ristus tuohon cäbiin iski.. Vuoden -95 325 kyseessä.
Lähdin aamusta heittään emäntää kotia ja matkalla auto rupes hyytymään, ei ottanut kierroksia kunnolla, pystyi kuitenkin ajamaan pintakaasulla. Ajoin about puoli kilsaa että pääsen emännän pihaan, mutta just ennen pihaa auto ei ottanut enää ollenkaan kierroksia ja ei pysynyt enää edes käynnissä. Kokeilin moneen kertaan startata autoa, yritti mutta ei lähtenyt. Annoin olla hetken ja kävin äsken kokeilemassa niin ei edes lupaa. Bensapumpun rele naksahtaa, muuta ääntä ei kuulu, mutta pitäiskö edes kuulua jos sielä on jo painetta?
Sahasin tossa hetken aikaa ja bensa tuntuis haisevan, letkua en vielä irroittanut kun ei ole työkaluja tässä hollilla..Originally posted by Roisto View PostLueskelin vähän aikaa sitte muistaakseni samantapaisesta jutusta jossa ratkaisu oli niinkin yksinkertainen että bensa oli loppunut. Ei herneitä, kiitos
Leave a comment:
-
-
Auto on e36 -96 sedan ja siin ei toimi jarruvalot nii mikäs vois olla ? Takavalot itsessään toimii kun kokeilin antaa akulta suoraa virtaa mutta virtaa ei tule taakse vasemmalle eikä keski jarruvalolle oikealle tulee jotain vähä päälle 11v mutta ei sekään toimi kummiskaa. :think Sulakkeet katottu kaikki ehjiä, jarruvalo kytkimestä ei tietoo.
E: Jarruvalokytkin oli rikki. Otin liittimen irti ja pistin johdot yhtee nii alko palaa eli ei muutakun uutta kytkintä ostamaan.Last edited by nieminennn; 04-05-2014, 17:26.
Leave a comment:
-
-
320ia, mittariston kulutusmittari jumittaa 20 ja 30 välimaastoon, niin ajossa, kuin testissäkin, mistä lähteä kaivamaan vikaa? Ajotietokonekkin näyttää ~15l/100km mihin en kovin mielelläni tahtoisi luottaa, automaatista huolimatta. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sammmy View PostMikähän ristus tuohon cäbiin iski.. Vuoden -95 325 kyseessä.
Lähdin aamusta heittään emäntää kotia ja matkalla auto rupes hyytymään, ei ottanut kierroksia kunnolla, pystyi kuitenkin ajamaan pintakaasulla. Ajoin about puoli kilsaa että pääsen emännän pihaan, mutta just ennen pihaa auto ei ottanut enää ollenkaan kierroksia ja ei pysynyt enää edes käynnissä. Kokeilin moneen kertaan startata autoa, yritti mutta ei lähtenyt. Annoin olla hetken ja kävin äsken kokeilemassa niin ei edes lupaa. Bensapumpun rele naksahtaa, muuta ääntä ei kuulu, mutta pitäiskö edes kuulua jos sielä on jo painetta?
Sahasin tossa hetken aikaa ja bensa tuntuis haisevan, letkua en vielä irroittanut kun ei ole työkaluja tässä hollilla..
Leave a comment:
-
-
Mikähän ristus tuohon cäbiin iski.. Vuoden -95 325 kyseessä.
Lähdin aamusta heittään emäntää kotia ja matkalla auto rupes hyytymään, ei ottanut kierroksia kunnolla, pystyi kuitenkin ajamaan pintakaasulla. Ajoin about puoli kilsaa että pääsen emännän pihaan, mutta just ennen pihaa auto ei ottanut enää ollenkaan kierroksia ja ei pysynyt enää edes käynnissä. Kokeilin moneen kertaan startata autoa, yritti mutta ei lähtenyt. Annoin olla hetken ja kävin äsken kokeilemassa niin ei edes lupaa. Bensapumpun rele naksahtaa, muuta ääntä ei kuulu, mutta pitäiskö edes kuulua jos sielä on jo painetta?
Sahasin tossa hetken aikaa ja bensa tuntuis haisevan, letkua en vielä irroittanut kun ei ole työkaluja tässä hollilla..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostSivuttaisheittoa melk. 10 mm ? Ota ropeli ja visko irti ja kokeile.
E: Mikäs on M-puskurin alle tulevan keskimuovin osa numero?Last edited by Matuh; 04-05-2014, 16:49.
Leave a comment:
-
-
Mistä voi johtua moottorista tuleva ulina. Kierroksia nostaa niin, kovenee. Visko+propelli sivuttais heittoa ~6-10mm pyöriessä. Tämä? Imuvuotokin voi olla....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jampsu87 View Post318is sitkeän laatuinen startti ongelma vaivaa edelleen.
Auton starttaus kestää mielestäni liian pitkään ja tekee myös monesti sitä että kun lämpimällä koneella sammuttaa auton vähäksi aikaa (esim. kaupassa käynti)
moottori hörähtää käyntiin ja sammuu samantien (kierrokset ei tällöin nouse yli 1500rpm vaikka kaasun junttaa nopeasti pohjaan) Uudelleen starttaus ja moottori lähtee taas käyntiin. Saattaa joutua kaasulla avustamaan.
Autoon vaihdettu noin vuoden sisällä:
-Bensapumppu
-Akku
-Starttimoottori
-Alkuperäiset nokka- ja kampiakselin anturit
-Ruiskun lämpötila-anturi
-Suuttimet
-Tyhjäkäyntiventtiili putsattu
Aiheuttaako bensapumpun rele tuommoista ja voiko sen kunnon tarkistaa jotenkin. Voiko ehtoopuolella oleva ilmamäärämittari tehdä lämpimänä starttaamisesta hankalaa.
Kylmä rinki perseessä tutkimaan vuotaako kone mitään. Ei vuotanut, pelti auki ja kaikki siellä myös normaalin näköistä.
Siinä sitten meni monta tuntia työkalujen ja kyytien hommaamisessa ja tutkiessa.
Lopputulema kuitenkin oli että bensapumpulta oli se kova haitarimuoviputki pompannut kokonaan irti liitoksesta ja sen takia meno katkesi kerrasta poikki. Taisi isoon ylämäkeen kiihdyttäessä paine tehdä tehtävänsä ja jo irtoamaisillaan ollut letku pamahti irti.
Kestääköhän tuohon muoviputkeen laittaa klemmareita? Vai pitääkö luottaa vaan siihen että muhvi ei ollut alunperinkään täysin pohjassa ja on sen takia ajan kans löystynyt.
Leave a comment:
-
Leave a comment: