Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maili
    replied
    Monesti täällä käsitelty tätä asiaa, mutta ihmettelempä kuitenkin.Eli mistä johtuu -97 328 hitaasti laskevat kierrokset. Olen puhdistanu tyhjäkäynti moottorin ja kaikki imuputket Pitäis olla uusittuna/ehjät. Kesä lämpösellä pelaa ihan ok, mutta pakkasella ja tämmöses 5 lämpöasteessa laskee turhan hitaasti. Voiko olla ,että kaksoismassa vauhtipyörä pelaa paremmin lämpösellä vai voiko olla ilmamassa mittarissa vikaa vai mikä? Imusarjana tuossa on m50 ja huohottimen kilkkeineen vaihdoin pari kuuta sitten. En oikein usko tätä ominaisuudeksikaan.

    Leave a comment:


  • conna
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Mistä voi johtua moottorista tuleva ulina. Kierroksia nostaa niin, kovenee. Visko+propelli sivuttais heittoa ~6-10mm pyöriessä.
    Eipä olisi ensimmäinen vesipumppu mistä laakeri on hajonnut. Jos heilutat propellista niin heiluuko hihnapyörä? Vai onko vaan viskon laakereissa löysää? Vuotaako vettä?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Samaa veikkaisin itsekkin. Vaikka mittari näyttää että bensaa on, niin löyppäs joku 10litraa bensaa tankkiin ja kokeile sitten käymään. Nimittäin jos tankin toisenpuolen anturi vaikka rupeaa vittuileen, niin näyttää mittari aina vähintään puolta tankkia.
    Jep.
    Ja oireet juurikin ne että bensa haisee ja saattaa jopa lupailla käyntiin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Sammmy View Post
    Mikähän ristus tuohon cäbiin iski.. Vuoden -95 325 kyseessä.

    Lähdin aamusta heittään emäntää kotia ja matkalla auto rupes hyytymään, ei ottanut kierroksia kunnolla, pystyi kuitenkin ajamaan pintakaasulla. Ajoin about puoli kilsaa että pääsen emännän pihaan, mutta just ennen pihaa auto ei ottanut enää ollenkaan kierroksia ja ei pysynyt enää edes käynnissä. Kokeilin moneen kertaan startata autoa, yritti mutta ei lähtenyt. Annoin olla hetken ja kävin äsken kokeilemassa niin ei edes lupaa. Bensapumpun rele naksahtaa, muuta ääntä ei kuulu, mutta pitäiskö edes kuulua jos sielä on jo painetta?

    Sahasin tossa hetken aikaa ja bensa tuntuis haisevan, letkua en vielä irroittanut kun ei ole työkaluja tässä hollilla..
    Originally posted by Roisto View Post
    Lueskelin vähän aikaa sitte muistaakseni samantapaisesta jutusta jossa ratkaisu oli niinkin yksinkertainen että bensa oli loppunut. Ei herneitä, kiitos
    Samaa veikkaisin itsekkin. Vaikka mittari näyttää että bensaa on, niin löyppäs joku 10litraa bensaa tankkiin ja kokeile sitten käymään. Nimittäin jos tankin toisenpuolen anturi vaikka rupeaa vittuileen, niin näyttää mittari aina vähintään puolta tankkia.

    Leave a comment:


  • nieminennn
    replied
    Auto on e36 -96 sedan ja siin ei toimi jarruvalot nii mikäs vois olla ? Takavalot itsessään toimii kun kokeilin antaa akulta suoraa virtaa mutta virtaa ei tule taakse vasemmalle eikä keski jarruvalolle oikealle tulee jotain vähä päälle 11v mutta ei sekään toimi kummiskaa. :think Sulakkeet katottu kaikki ehjiä, jarruvalo kytkimestä ei tietoo.

    E: Jarruvalokytkin oli rikki. Otin liittimen irti ja pistin johdot yhtee nii alko palaa eli ei muutakun uutta kytkintä ostamaan.
    Last edited by nieminennn; 04-05-2014, 17:26.

    Leave a comment:


  • Jespaa
    replied
    320ia, mittariston kulutusmittari jumittaa 20 ja 30 välimaastoon, niin ajossa, kuin testissäkin, mistä lähteä kaivamaan vikaa? Ajotietokonekkin näyttää ~15l/100km mihin en kovin mielelläni tahtoisi luottaa, automaatista huolimatta. :think

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Sammmy View Post
    Mikähän ristus tuohon cäbiin iski.. Vuoden -95 325 kyseessä.

    Lähdin aamusta heittään emäntää kotia ja matkalla auto rupes hyytymään, ei ottanut kierroksia kunnolla, pystyi kuitenkin ajamaan pintakaasulla. Ajoin about puoli kilsaa että pääsen emännän pihaan, mutta just ennen pihaa auto ei ottanut enää ollenkaan kierroksia ja ei pysynyt enää edes käynnissä. Kokeilin moneen kertaan startata autoa, yritti mutta ei lähtenyt. Annoin olla hetken ja kävin äsken kokeilemassa niin ei edes lupaa. Bensapumpun rele naksahtaa, muuta ääntä ei kuulu, mutta pitäiskö edes kuulua jos sielä on jo painetta?

    Sahasin tossa hetken aikaa ja bensa tuntuis haisevan, letkua en vielä irroittanut kun ei ole työkaluja tässä hollilla..
    Lueskelin vähän aikaa sitte muistaakseni samantapaisesta jutusta jossa ratkaisu oli niinkin yksinkertainen että bensa oli loppunut. Ei herneitä, kiitos

    Leave a comment:


  • Sammmy
    replied
    Mikähän ristus tuohon cäbiin iski.. Vuoden -95 325 kyseessä.

    Lähdin aamusta heittään emäntää kotia ja matkalla auto rupes hyytymään, ei ottanut kierroksia kunnolla, pystyi kuitenkin ajamaan pintakaasulla. Ajoin about puoli kilsaa että pääsen emännän pihaan, mutta just ennen pihaa auto ei ottanut enää ollenkaan kierroksia ja ei pysynyt enää edes käynnissä. Kokeilin moneen kertaan startata autoa, yritti mutta ei lähtenyt. Annoin olla hetken ja kävin äsken kokeilemassa niin ei edes lupaa. Bensapumpun rele naksahtaa, muuta ääntä ei kuulu, mutta pitäiskö edes kuulua jos sielä on jo painetta?

    Sahasin tossa hetken aikaa ja bensa tuntuis haisevan, letkua en vielä irroittanut kun ei ole työkaluja tässä hollilla..

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Sivuttaisheittoa melk. 10 mm ? Ota ropeli ja visko irti ja kokeile.
    Se nyt oli vaan silmämääränen arvio. Ei Se ihan suoraan pyöri sanotaan näin, selviää toki parhaiten kun irrottaa.

    E: Mikäs on M-puskurin alle tulevan keskimuovin osa numero?
    Last edited by Matuh; 04-05-2014, 16:49.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Mistä voi johtua moottorista tuleva ulina. Kierroksia nostaa niin, kovenee. Visko+propelli sivuttais heittoa ~6-10mm pyöriessä. Tämä? Imuvuotokin voi olla....
    Sivuttaisheittoa melk. 10 mm ? Ota ropeli ja visko irti ja kokeile.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Ei mitään....
    Last edited by Matuh; 04-05-2014, 10:30. Reason: Ei osaa.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Mistä voi johtua moottorista tuleva ulina. Kierroksia nostaa niin, kovenee. Visko+propelli sivuttais heittoa ~6-10mm pyöriessä. Tämä? Imuvuotokin voi olla....
    Kampiakseli poikki.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Mistä voi johtua moottorista tuleva ulina. Kierroksia nostaa niin, kovenee. Visko+propelli sivuttais heittoa ~6-10mm pyöriessä. Tämä? Imuvuotokin voi olla....

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    318is sitkeän laatuinen startti ongelma vaivaa edelleen.

    Auton starttaus kestää mielestäni liian pitkään ja tekee myös monesti sitä että kun lämpimällä koneella sammuttaa auton vähäksi aikaa (esim. kaupassa käynti)
    moottori hörähtää käyntiin ja sammuu samantien (kierrokset ei tällöin nouse yli 1500rpm vaikka kaasun junttaa nopeasti pohjaan) Uudelleen starttaus ja moottori lähtee taas käyntiin. Saattaa joutua kaasulla avustamaan.

    Autoon vaihdettu noin vuoden sisällä:

    -Bensapumppu
    -Akku
    -Starttimoottori
    -Alkuperäiset nokka- ja kampiakselin anturit
    -Ruiskun lämpötila-anturi
    -Suuttimet
    -Tyhjäkäyntiventtiili putsattu

    Aiheuttaako bensapumpun rele tuommoista ja voiko sen kunnon tarkistaa jotenkin. Voiko ehtoopuolella oleva ilmamäärämittari tehdä lämpimänä starttaamisesta hankalaa.
    Tämän pitkän startin saattoi ehkä ratkaista tämänpäiväinen tapahtuma kun ajoin kotia päin ja noin kilometri ennen perille pääsyä isossa ylämäessä juuri ennen kuin mäki alkaa loppumaan kuuluu melkoinen tumaus, kova nykäisy ja moottorista katosi vedot kokonaan (ite olin jo varma että nyt levisi perä) siitä sain onneksi rullattua moottori sammuksissa joulupukin-luolan parkkipaikalle.

    Kylmä rinki perseessä tutkimaan vuotaako kone mitään. Ei vuotanut, pelti auki ja kaikki siellä myös normaalin näköistä.

    Siinä sitten meni monta tuntia työkalujen ja kyytien hommaamisessa ja tutkiessa.

    Lopputulema kuitenkin oli että bensapumpulta oli se kova haitarimuoviputki pompannut kokonaan irti liitoksesta ja sen takia meno katkesi kerrasta poikki. Taisi isoon ylämäkeen kiihdyttäessä paine tehdä tehtävänsä ja jo irtoamaisillaan ollut letku pamahti irti.

    Kestääköhän tuohon muoviputkeen laittaa klemmareita? Vai pitääkö luottaa vaan siihen että muhvi ei ollut alunperinkään täysin pohjassa ja on sen takia ajan kans löystynyt.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kuka/mikä firma myy savu-depo vilkkuja, tarvisin coupeen kuskin puol ?
    MTT-Trading?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎