Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Kysytään vielä, että miten olette säätäneet camberia, niin että molemmilla puolilla on asteet yhtä paljon? Miten mitataan ilman "säätölaitteita"?:think
    Vien keskiviikkona oman autoni kulmien säätöön ja tämän jälkeen pitäisi mahdollisesti hieman kääntää campereita miinukselle, jotta vanteet mahtuu pyörimään raapimatta
    No miksei sitä voi säätää siellä säädön yhteydessä, en nyt ymmärrä.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Viitataan taas FAQ:hun: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66977

    Toki kuvalinkit on näköjään jo vanhentuneita.

    Etu camber säädetään siis vaihtamalla olkavarren ylempi pultti ohuempaan, niin sitä olkavartta saa kallistettua ja camberia muutettua. Auraus säätyy raidetangoista.

    Takana auraus säätyy liikuttamalla pitkittäisen tukavarren kiinnikkeitä korissa (osa 17). Ja camber säätyy alemman poikittaisen alatukivarren päässä olevasta epäkeskopultista. (osa 10)

    Kysytään vielä, että miten olette säätäneet camberia, niin että molemmilla puolilla on asteet yhtä paljon? Miten mitataan ilman "säätölaitteita"?:think
    Vien keskiviikkona oman autoni kulmien säätöön ja tämän jälkeen pitäisi mahdollisesti hieman kääntää campereita miinukselle, jotta vanteet mahtuu pyörimään raapimatta

    Leave a comment:


  • Mulator
    replied
    Kone pitää kylmänä hieman kierroksia päällä alakierroksilla ja lämpimänäkin laskee kierrokset hieman viivellä. kone myös viheltää aika voimakkaasti siinä 2krpm eteenpäin. Ilmeisesti imuvuotoja pitäisi alkaa tilkitsemään ja hommaan liittyen olisi pari kysymystä. Moottori on siis m50b25. Tosiaan lisäilmaluistin putsailin jo ja samalla huomasin, että olisi ehkä aika vaihtaa vähän palikkaa imupuolelle. tuota isoa maffin-kaasuläpän välistä kurkkua oli joku jo kerennyt korjailemaan. Tosiaan saako tuota isoa kurkkua ostettua muualta kuin marmorilta? Tuleeko edullisemmaksi tilata jostain ulkomailta?

    Toinen kysymys koskee lisäilmaluistista ja muistaakseni huohottimesta tulevia letkuja ja niiden liitoksia tuohon isoon kurkkuun. Kuinka nuo kuuluu liittää tuohon kurkkuun. itsellä oli liimattu nuo muovisovitteet siihen kurkkuun jollain massalla, joka oli jo kerennyt muuttamaan olomuotoaan aika kivasti ja laitettu letkut kiinni klemmareilla sovitteisiin/liittimiin. Kannattaisiko laittaa esimerkiksi klemmari tai jollain kunnon liima tuon massan sijaan?
    Sovitteilla tarkoitan siis osaa nro.12 tässä kuvassa joita itsellä oli ainakin 2kpl erilaisia toisin kuin kuvassa :think http://ills.bmwfans.info/190.png

    Näyttää myös että venakopasta tuleva huohotinletkun liitos falskaa hieman. Muutenkin aika heppoisesti tuo on tuossa kiinni. Korjaantuu ilmeisesti, kun vaihdan tuon O-renkaan nro.2 tässä kuvassa http://ills.bmwfans.info/82.png

    Seuraava kysymys koskee lisäilmaluistista imusarjaan menevän kumikurkun liitosta imusarjan puolella. Luultavasti osa nro.9 kuvassa http://ills.bmwfans.info/juj.png
    Tämäkin liitos on aika heppoisesti kiinni. ilmeisesti yhdellä klipsillä? ja näyttää puhaltavan tuostakin läpi aika huolellisesti. Korjaantuu ilmeisesti uusimalla o-rengas nro.10?

    Onko muuten ihan normaalia että tuo imukurkku ja mitä nyt kaasuläpän läpi kurkistin niin imusarjakin oli hieman ruskean karstan peitossa sisältä. öljyähän tuo on mutta, kuuluuko sen kuinka paljon sitä saada kiduksiinsa tuota reittiä?

    Onko jotain muita paikkoja joista kannattaisi etsiä imuvuotoja?

    Olen kanssa miettinyt, että nykäisen koko imusarjan pois tieltä niin voisi tarkastaa ja uusia imusarjan tiivisteet ja saisi vähän tilaakin työskennellä. Minkämoinen läjä tiivisteitä tai muuta hilpetta kannattaisi uusia ja tarkastaa samalla, jos tähän ryhtyisi?
    Last edited by Mulator; 19-05-2014, 01:48. Reason: typ

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    saattaa kuulostaa koomiselta, mutta en oikeastaan ihan varmasti vielä tiedä mihin ne tulee. Cucco nuo osat miulle listasi, veikkaan, että Yks rikka ja mutteri tulee siihen osaan, joka kiinnitetään alatukivarteen ja toinen mutteri koiranluuhun. (?)

    ja voiko joku selvittää, käykö nuo pölysuojat tuning-toloppaan?
    Eli mutteri ja rikka ovat 9 ja 12 jolloinka koot näkyvät osalistassa ? http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Mutteriksi käy normi M10 nyloc ja rikaksi miljoonalaatikosta löytyvä 10 mm. reiällä oleva, taisi tosin tuo rikka olla hieman paksumpi kuin kilopulttihyllystä löytyvä mutta... Ei tarvi välttämättä bmw-kauppaan lähteä noiden takia.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mihin rikat ja mutterit tulee ? Ja tuo muovinen pölysuoja(t) vaikka purkuautosta, tosin käykö tuokaan tuning-tolppaan ?
    saattaa kuulostaa koomiselta, mutta en oikeastaan ihan varmasti vielä tiedä mihin ne tulee. Cucco nuo osat miulle listasi, veikkaan, että Yks rikka ja mutteri tulee siihen osaan, joka kiinnitetään alatukivarteen ja toinen mutteri koiranluuhun. (?)

    ja voiko joku selvittää, käykö nuo pölysuojat tuning-toloppaan?

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Mitä haittaa tai hyötyä on laittaa 80 asteinen termari autoon?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Luotan tähän ja en tilaa niitä ollenkaan.

    Sitten noita osia ei saa Schmiedmannilta, niin onko jotain muuta vaihtoehtoa? Ite en ainakaan muilta nettisivuilta löytänyt, vaikka kuinka etsin. Vai pitääkö odottaa 7-14 työpäivää?



    Nuokin rikat varmaan löytyisi vaikka Motonetistä, mutta kun en tiedä minkä kokoisia nuo ovat?



    Sama tuolle mutterille?



    Tuokin on loppu.
    Mihin rikat ja mutterit tulee ? Ja tuo muovinen pölysuoja(t) vaikka purkuautosta, tosin käykö tuokaan tuning-tolppaan ?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Luotan tähän ja en tilaa niitä ollenkaan.

    Sitten noita osia ei saa Schmiedmannilta, niin onko jotain muuta vaihtoehtoa? Ite en ainakaan muilta nettisivuilta löytänyt, vaikka kuinka etsin. Vai pitääkö odottaa 7-14 työpäivää?



    Nuokin rikat varmaan löytyisi vaikka Motonetistä, mutta kun en tiedä minkä kokoisia nuo ovat?



    Sama tuolle mutterille?



    Tuokin on loppu.
    Soita KL-varaosille ja kerrot osanumerot.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    näitä ei luult. saa tuningtolpaan edes laitettua.
    Luotan tähän ja en tilaa niitä ollenkaan.

    Sitten noita osia ei saa Schmiedmannilta, niin onko jotain muuta vaihtoehtoa? Ite en ainakaan muilta nettisivuilta löytänyt, vaikka kuinka etsin. Vai pitääkö odottaa 7-14 työpäivää?



    Nuokin rikat varmaan löytyisi vaikka Motonetistä, mutta kun en tiedä minkä kokoisia nuo ovat?



    Sama tuolle mutterille?



    Tuokin on loppu.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post

    Pitääkös sitten noita rikkoja sun muita vielä lisäks, jotka on jossain alusta topikissa mainittu?

    heppoisempi peltiprikka 31331116983 2kpl
    tukevampi prikka 31331110196 2kpl
    Ensinnäkin, tukevampi on tuo ylempi numero ja heppoisempi alempi, osat kuuluvat alkup. tolpan ylälaakerin ja iskarin varren väliin. Tukevampi on iskarin varren pykälän topari tjs. ja heppoisempi ylälaakerin pölysuoja, näitä ei luult. saa tuningtolpaan edes laitettua.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Vakaajalta tukivarteen nimenomaan lyhyt. Ei sillä ole väliä minkä merkkinen alustasarja on. Ei se liity siihen mitenkään.

    Edit: tuossa näkyy ylimmässä kuvassa, tosin huono kuva http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=598
    Nii onkin lyhyt, piti ihan auto tunkata ja katsoa.

    Tiedän, ettei alusta vaikuta, mutta siksi mainitsin sen, koska sitä kysyttiin.

    Pitääkös sitten noita rikkoja sun muita vielä lisäks, jotka on jossain alusta topikissa mainittu?

    heppoisempi peltiprikka 31331116983 2kpl
    tukevampi prikka 31331110196 2kpl

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Eipä niille tainnu muuta relettä olla kun se comfort rele.
    Mitäs ne tekee tai ei tee?
    aika jännä että ikkunat toimii vaikka comfort rele on keskikonsolissa irrallaan

    siis kaikki tämähän lähti siitä kun ikkunan avaa tai sulkee, niin sen jälkeen kun on lopettanut napin painamisen niin ihan kuin se rele koittaisi vetää "oikoseen" itteensä, kuuluu sellainen srrr srr ääni.

    mistähän se releen mahtaisi löytää, pakkohan niillä joku on olla :think:

    missäs tuo valojen "kongi" sijaitsee? tosi vittumainen ääni, taitaa sekin olla ehtoo puolella, kuullostaa ihan tältä
    Last edited by Eepo; 16-05-2014, 15:20.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    pari kysymystä, autona -92 318is

    missä on sähköikkunoiden rele?
    rattipahvin "alla" / jalkotilan yläpuolella oleva sininen (comfort rele?) irroitus ei vaikuttanut ikkunoihin, vain kattoluukkuun.

    Mikä kongi mulla on kiinni siinä jalkotilan pahvissa? otin liittimet irti, mutta silti joku summeri X huutaa kun valot jättää päälle.
    Eipä niille tainnu muuta relettä olla kun se comfort rele.
    Mitäs ne tekee tai ei tee?
    Se valojen summeri on erikseen, polkimien yläpuolella oleva on obc:tä varten.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    pari kysymystä, autona -92 318is

    missä on sähköikkunoiden rele?
    rattipahvin "alla" / jalkotilan yläpuolella oleva sininen (comfort rele?) irroitus ei vaikuttanut ikkunoihin, vain kattoluukkuun.

    Mikä kongi mulla on kiinni siinä jalkotilan pahvissa? otin liittimet irti, mutta silti joku summeri X huutaa kun valot jättää päälle.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    no en tiedä vääristääkö kuva, mutta aika pitkä matka vakaajalta on tukivarteen.

    jomi tai ta-technix
    Vakaajalta tukivarteen nimenomaan lyhyt. Ei sillä ole väliä minkä merkkinen alustasarja on. Ei se liity siihen mitenkään.

    Edit: tuossa näkyy ylimmässä kuvassa, tosin huono kuva http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=598
    Last edited by Haju69; 16-05-2014, 10:17.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎