Originally posted by QUASIMODO
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Pazi88 View PostViitataan taas FAQ:hun: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66977
Toki kuvalinkit on näköjään jo vanhentuneita.
Etu camber säädetään siis vaihtamalla olkavarren ylempi pultti ohuempaan, niin sitä olkavartta saa kallistettua ja camberia muutettua. Auraus säätyy raidetangoista.
Takana auraus säätyy liikuttamalla pitkittäisen tukavarren kiinnikkeitä korissa (osa 17). Ja camber säätyy alemman poikittaisen alatukivarren päässä olevasta epäkeskopultista. (osa 10)
Vien keskiviikkona oman autoni kulmien säätöön ja tämän jälkeen pitäisi mahdollisesti hieman kääntää campereita miinukselle, jotta vanteet mahtuu pyörimään raapimatta
Leave a comment:
-
-
Kone pitää kylmänä hieman kierroksia päällä alakierroksilla ja lämpimänäkin laskee kierrokset hieman viivellä. kone myös viheltää aika voimakkaasti siinä 2krpm eteenpäin. Ilmeisesti imuvuotoja pitäisi alkaa tilkitsemään ja hommaan liittyen olisi pari kysymystä. Moottori on siis m50b25. Tosiaan lisäilmaluistin putsailin jo ja samalla huomasin, että olisi ehkä aika vaihtaa vähän palikkaa imupuolelle. tuota isoa maffin-kaasuläpän välistä kurkkua oli joku jo kerennyt korjailemaan. Tosiaan saako tuota isoa kurkkua ostettua muualta kuin marmorilta? Tuleeko edullisemmaksi tilata jostain ulkomailta?
Toinen kysymys koskee lisäilmaluistista ja muistaakseni huohottimesta tulevia letkuja ja niiden liitoksia tuohon isoon kurkkuun. Kuinka nuo kuuluu liittää tuohon kurkkuun. itsellä oli liimattu nuo muovisovitteet siihen kurkkuun jollain massalla, joka oli jo kerennyt muuttamaan olomuotoaan aika kivasti ja laitettu letkut kiinni klemmareilla sovitteisiin/liittimiin. Kannattaisiko laittaa esimerkiksi klemmari tai jollain kunnon liima tuon massan sijaan?
Sovitteilla tarkoitan siis osaa nro.12 tässä kuvassa joita itsellä oli ainakin 2kpl erilaisia toisin kuin kuvassa :think http://ills.bmwfans.info/190.png
Näyttää myös että venakopasta tuleva huohotinletkun liitos falskaa hieman. Muutenkin aika heppoisesti tuo on tuossa kiinni. Korjaantuu ilmeisesti, kun vaihdan tuon O-renkaan nro.2 tässä kuvassa http://ills.bmwfans.info/82.png
Seuraava kysymys koskee lisäilmaluistista imusarjaan menevän kumikurkun liitosta imusarjan puolella. Luultavasti osa nro.9 kuvassa http://ills.bmwfans.info/juj.png
Tämäkin liitos on aika heppoisesti kiinni. ilmeisesti yhdellä klipsillä? ja näyttää puhaltavan tuostakin läpi aika huolellisesti. Korjaantuu ilmeisesti uusimalla o-rengas nro.10?
Onko muuten ihan normaalia että tuo imukurkku ja mitä nyt kaasuläpän läpi kurkistin niin imusarjakin oli hieman ruskean karstan peitossa sisältä. öljyähän tuo on mutta, kuuluuko sen kuinka paljon sitä saada kiduksiinsa tuota reittiä?
Onko jotain muita paikkoja joista kannattaisi etsiä imuvuotoja?
Olen kanssa miettinyt, että nykäisen koko imusarjan pois tieltä niin voisi tarkastaa ja uusia imusarjan tiivisteet ja saisi vähän tilaakin työskennellä. Minkämoinen läjä tiivisteitä tai muuta hilpetta kannattaisi uusia ja tarkastaa samalla, jos tähän ryhtyisi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View Postsaattaa kuulostaa koomiselta, mutta en oikeastaan ihan varmasti vielä tiedä mihin ne tulee. Cucco nuo osat miulle listasi, veikkaan, että Yks rikka ja mutteri tulee siihen osaan, joka kiinnitetään alatukivarteen ja toinen mutteri koiranluuhun. (?)
ja voiko joku selvittää, käykö nuo pölysuojat tuning-toloppaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostMihin rikat ja mutterit tulee ? Ja tuo muovinen pölysuoja(t) vaikka purkuautosta, tosin käykö tuokaan tuning-tolppaan ?
ja voiko joku selvittää, käykö nuo pölysuojat tuning-toloppaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostLuotan tähän ja en tilaa niitä ollenkaan.
Sitten noita osia ei saa Schmiedmannilta, niin onko jotain muuta vaihtoehtoa? Ite en ainakaan muilta nettisivuilta löytänyt, vaikka kuinka etsin. Vai pitääkö odottaa 7-14 työpäivää?
Nuokin rikat varmaan löytyisi vaikka Motonetistä, mutta kun en tiedä minkä kokoisia nuo ovat?
Sama tuolle mutterille?
Tuokin on loppu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostLuotan tähän ja en tilaa niitä ollenkaan.
Sitten noita osia ei saa Schmiedmannilta, niin onko jotain muuta vaihtoehtoa? Ite en ainakaan muilta nettisivuilta löytänyt, vaikka kuinka etsin. Vai pitääkö odottaa 7-14 työpäivää?
Nuokin rikat varmaan löytyisi vaikka Motonetistä, mutta kun en tiedä minkä kokoisia nuo ovat?
Sama tuolle mutterille?
Tuokin on loppu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View Postnäitä ei luult. saa tuningtolpaan edes laitettua.
Sitten noita osia ei saa Schmiedmannilta, niin onko jotain muuta vaihtoehtoa? Ite en ainakaan muilta nettisivuilta löytänyt, vaikka kuinka etsin. Vai pitääkö odottaa 7-14 työpäivää?
Nuokin rikat varmaan löytyisi vaikka Motonetistä, mutta kun en tiedä minkä kokoisia nuo ovat?
Sama tuolle mutterille?
Tuokin on loppu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
Pitääkös sitten noita rikkoja sun muita vielä lisäks, jotka on jossain alusta topikissa mainittu?
heppoisempi peltiprikka 31331116983 2kpl
tukevampi prikka 31331110196 2kpl
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostVakaajalta tukivarteen nimenomaan lyhyt. Ei sillä ole väliä minkä merkkinen alustasarja on. Ei se liity siihen mitenkään.
Edit: tuossa näkyy ylimmässä kuvassa, tosin huono kuva http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=598
Tiedän, ettei alusta vaikuta, mutta siksi mainitsin sen, koska sitä kysyttiin.
Pitääkös sitten noita rikkoja sun muita vielä lisäks, jotka on jossain alusta topikissa mainittu?
heppoisempi peltiprikka 31331116983 2kpl
tukevampi prikka 31331110196 2kpl
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostEipä niille tainnu muuta relettä olla kun se comfort rele.
Mitäs ne tekee tai ei tee?
siis kaikki tämähän lähti siitä kun ikkunan avaa tai sulkee, niin sen jälkeen kun on lopettanut napin painamisen niin ihan kuin se rele koittaisi vetää "oikoseen" itteensä, kuuluu sellainen srrr srr ääni.
mistähän se releen mahtaisi löytää, pakkohan niillä joku on olla :think:
missäs tuo valojen "kongi" sijaitsee? tosi vittumainen ääni, taitaa sekin olla ehtoo puolella, kuullostaa ihan tältä
Last edited by Eepo; 16-05-2014, 15:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Eepo View Postpari kysymystä, autona -92 318is
missä on sähköikkunoiden rele?
rattipahvin "alla" / jalkotilan yläpuolella oleva sininen (comfort rele?) irroitus ei vaikuttanut ikkunoihin, vain kattoluukkuun.
Mikä kongi mulla on kiinni siinä jalkotilan pahvissa? otin liittimet irti, mutta silti joku summeri X huutaa kun valot jättää päälle.
Mitäs ne tekee tai ei tee?
Se valojen summeri on erikseen, polkimien yläpuolella oleva on obc:tä varten.
Leave a comment:
-
-
pari kysymystä, autona -92 318is
missä on sähköikkunoiden rele?
rattipahvin "alla" / jalkotilan yläpuolella oleva sininen (comfort rele?) irroitus ei vaikuttanut ikkunoihin, vain kattoluukkuun.
Mikä kongi mulla on kiinni siinä jalkotilan pahvissa? otin liittimet irti, mutta silti joku summeri X huutaa kun valot jättää päälle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View Postno en tiedä vääristääkö kuva, mutta aika pitkä matka vakaajalta on tukivarteen.
jomi tai ta-technix
Edit: tuossa näkyy ylimmässä kuvassa, tosin huono kuva http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=598Last edited by Haju69; 16-05-2014, 10:17.
Leave a comment:
-
Leave a comment: