Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Couja
    replied
    Originally posted by Mulator View Post
    Ongelmana on että auto alkaa pitämään välillä kovaa jurinaa. Tapahtunut nyt muutaman kerran ja ilmenee yleensä esim. risteyksessä, kun lähtee hiljaisesta nopeudesta liikkeelle. Äänen tiheys ja taajuus kasvaa suhteessa auton nopeuteen. Ääni katoaa kun hieman pakittaa tai liikuttelee autoa hiljaa. Kuullostaa hyvin mekaaniselta ja on suhteellisen voimakas, joten sen jopa tuntee. Tosiaan ääni ei muutu moottorin kierrosten tai vaihteen mukaan. Kuulee myös työntämällä auton ollessa sammuksissa.
    Osaako joku sanoa mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
    Oma auto piti jurinaa valoihin pysähtyessä ja hiljaisissa vauhdeissa. Äänen pitäjäksi osoittautui takapyörän laakeri. Mutta perämurikka piti myös sellaista jurinaa kun oli hajalla entisen omiatajan jäljiltä.. Itse lähtisin tutkimaan takapyörän laakereita, jos ääni kuuluu takapäästä Voihan se olla etupyöränlaakerikin

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by cucco View Post
    Koiranluu on just samanlainen miltä kuvassa näyttää.
    Säädettävissä alustasarjoissa kyllä tulee jousilautaset mukana, oletko mitä sarjaa hommaamassa kun ei noista aiemmista viesteistä auennut minulle?
    no en tiedä vääristääkö kuva, mutta aika pitkä matka vakaajalta on tukivarteen.

    jomi tai ta-technix

    Leave a comment:


  • cucco
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    kiitos tästä! Sitte vielä ois semmone, että pitääkö jousilautasetkin hommata ja jos, niin minkälaiset?

    ja Sitte vielä tuli mieleen että onko tuo koiranluu tuossa kuvassa vaan suuntaa antava, koska ei kai sen nyt noin lyhyt pidä olla?
    Koiranluu on just samanlainen miltä kuvassa näyttää.
    Säädettävissä alustasarjoissa kyllä tulee jousilautaset mukana, oletko mitä sarjaa hommaamassa kun ei noista aiemmista viesteistä auennut minulle?

    Leave a comment:


  • Mulator
    replied
    325

    Ongelmana on että auto alkaa pitämään välillä kovaa jurinaa. Tapahtunut nyt muutaman kerran ja ilmenee yleensä esim. risteyksessä, kun lähtee hiljaisesta nopeudesta liikkeelle. Äänen tiheys ja taajuus kasvaa suhteessa auton nopeuteen. Ääni katoaa kun hieman pakittaa tai liikuttelee autoa hiljaa. Kuullostaa hyvin mekaaniselta ja on suhteellisen voimakas, joten sen jopa tuntee. Tosiaan ääni ei muutu moottorin kierrosten tai vaihteen mukaan. Kuulee myös työntämällä auton ollessa sammuksissa.
    Osaako joku sanoa mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by cucco View Post
    En osaa vastata tuohon laakkosen hommaan, mutta esim schmiedmannilta:
    Koiranluu x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...te=31351091764

    Alatukivarteen tuleva koiranluunkiinnike x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...1-35-1-127-263

    Rikka x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...1-11-1-114-348

    Mutteri x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...7-12-9-964-672

    Pultti x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...7-11-9-902-955

    Mutteri x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...7-12-9-922-716

    Ja tietty ne yläpään laakerit eteen x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...te=31336779613

    Myös se pölysuoja laakerille x2 niin ei paska pääse muhimaan sinne http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...1-31-1-139-453
    kiitos tästä! Sitte vielä ois semmone, että pitääkö jousilautasetkin hommata ja jos, niin minkälaiset?

    ja Sitte vielä tuli mieleen että onko tuo koiranluu tuossa kuvassa vaan suuntaa antava, koska ei kai sen nyt noin lyhyt pidä olla?
    Last edited by BiltemaMotorWork; 15-05-2014, 23:52.

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Mistä kohtaa lambdan johdot tulee motronicille, ja onko siinä jossain liitoksia välissä? Tuota lambdavikaa tässä koitan selvittää...

    Leave a comment:


  • ccc
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    On valmiina kiinn. paikat l. takakelkassa ne korvakkeet ja tukivarsissa reiät, kiinnikkeet täytyy hommata, ja täältä löytyy ainakin 2 eri paksuista vakaajaa, mitä kokoa saisi olla ?
    Asiaa, laitoinkin jo tilaukseen aikaisemmin kaikki tarvittavat kiinnikkeet.
    Paa privalla hintaehdotuksia tulemaan

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by ccc View Post
    Kallistuksenvakaajasta puheenollen, onko kellään muulla pikkunoneista (alkupään?) kolmekutosta, jossa ei ole ollenkaan taka-vakaajaa asennettuna? Eli tehtaalta asti ollut ilman?

    Nopealla vilkaisulla näytti, että on jälkiasennettavissa helposti, mutta onko tästä tarkempaa tietoa kellään? Kaikki kiinnistyskohdat valmiina jne?
    On valmiina kiinn. paikat l. takakelkassa ne korvakkeet ja tukivarsissa reiät, kiinnikkeet täytyy hommata, ja täältä löytyy ainakin 2 eri paksuista vakaajaa, mitä kokoa saisi olla ?

    Leave a comment:


  • ccc
    replied
    Kallistuksenvakaajasta puheenollen, onko kellään muulla pikkunoneista (alkupään?) kolmekutosta, jossa ei ole ollenkaan taka-vakaajaa asennettuna? Eli tehtaalta asti ollut ilman?

    Nopealla vilkaisulla näytti, että on jälkiasennettavissa helposti, mutta onko tästä tarkempaa tietoa kellään? Kaikki kiinnistyskohdat valmiina jne?

    Leave a comment:


  • cucco
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Eli täysin oikeaa vakaajaa ei ole olemassa. No jos ei hirveän paljon tiheämmin tarvitse puslia uusia, niin samahan se on kokeilla.

    Minkäs pituinen koiranluu on oikea?

    Ja löytyykö esim. Laakkoselta osat pelkillä osanumeroilla?
    En osaa vastata tuohon laakkosen hommaan, mutta esim schmiedmannilta:
    Koiranluu x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...te=31351091764

    Alatukivarteen tuleva koiranluunkiinnike x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...1-35-1-127-263

    Rikka x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...1-11-1-114-348

    Mutteri x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...7-12-9-964-672

    Pultti x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...7-11-9-902-955

    Mutteri x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...7-12-9-922-716

    Ja tietty ne yläpään laakerit eteen x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...te=31336779613

    Myös se pölysuoja laakerille x2 niin ei paska pääse muhimaan sinne http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...1-31-1-139-453

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by cucco View Post
    Vakaaja asiaan olen jo vastannut, mutta väännetään vielä:
    Ei ole tuohon hommaan oikeaa vakaajaa, alkupään kolmekutosessa
    vakaajan kiinnitys rungossa pari senttiä liian edessä: vanhempi vakaaja on pitempi kuin uusi mutta liian pitkä tälle uudemmaan mallin koiranluulle, jää koiranluu vinoon taaksepäin. Uudempi vakaaja taas jää liian eteen, jää koiranluu edelleen vinoon eteenpäin. Vakaajia löytyy kyllä useampaakiin mutta näissä ei sitten muuta eroa kuin vakaajan paksuus.
    Kumpaan tahansa vakaajaan päädyt niin lopputulos on että koiranluu on vinossa kun pitäisi sojottaa suoraan ylöspäin. Koiranluun pusla jää kanittamaan: ei kestä niin pitkään kuin pitäisi, tosin jos auto pitää tonttiin saada niin mitä väliä jos 2 kpl kympin osia joutuukin uusimaan vähän tiheämmin?
    Jos suoraan tuon koiranluun haluaa niin vakaajalle leikkaa,liimaa,hitsaa operaatio. Katsastus mies hylkää jos tuon huomaa.



    Kyllä. Siitä tukivarresta koiranluulla kallistuksenvakaajaan. Vakaaja-tukivarsi liitokseen tulee nuo osat mitä jr66 tuossa listaa:
    Eli täysin oikeaa vakaajaa ei ole olemassa. No jos ei hirveän paljon tiheämmin tarvitse puslia uusia, niin samahan se on kokeilla.

    Minkäs pituinen koiranluu on oikea?

    Ja löytyykö esim. Laakkoselta osat pelkillä osanumeroilla?

    Leave a comment:


  • cucco
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Ja siitäkö sitten koiranluu -> kallistuksenvakaaja? Ja mikä on se oikea kallistuksenvakaaja?
    Vakaaja asiaan olen jo vastannut, mutta väännetään vielä:
    Ei ole tuohon hommaan oikeaa vakaajaa, alkupään kolmekutosessa
    vakaajan kiinnitys rungossa pari senttiä liian edessä: vanhempi vakaaja on pitempi kuin uusi mutta liian pitkä tälle uudemmaan mallin koiranluulle, jää koiranluu vinoon taaksepäin. Uudempi vakaaja taas jää liian eteen, jää koiranluu edelleen vinoon eteenpäin. Vakaajia löytyy kyllä useampaakiin mutta näissä ei sitten muuta eroa kuin vakaajan paksuus.
    Kumpaan tahansa vakaajaan päädyt niin lopputulos on että koiranluu on vinossa kun pitäisi sojottaa suoraan ylöspäin. Koiranluun pusla jää kanittamaan: ei kestä niin pitkään kuin pitäisi, tosin jos auto pitää tonttiin saada niin mitä väliä jos 2 kpl kympin osia joutuukin uusimaan vähän tiheämmin?
    Jos suoraan tuon koiranluun haluaa niin vakaajalle leikkaa,liimaa,hitsaa operaatio. Katsastus mies hylkää jos tuon huomaa.

    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    tietääkö kukaan?
    Kyllä. Siitä tukivarresta koiranluulla kallistuksenvakaajaan. Vakaaja-tukivarsi liitokseen tulee nuo osat mitä jr66 tuossa listaa:

    Originally posted by jr66 View Post
    Osat 7-12 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Mutta, taitaa olla myös vakaaja eri eli tuo taaksepäin oleva osa on eri mittainen kuin vanhemmassa, joskus ollut tämä tieto/väite esillä.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Ja siitäkö sitten koiranluu -> kallistuksenvakaaja? Ja mikä on se oikea kallistuksenvakaaja?
    tietääkö kukaan?

    Leave a comment:


  • Piplis
    replied
    Hieno homma, kiitoksia tiedosta

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos vänkärin puolella ei oo bägiä, niin ihan hyvin voi käynnistellä.
    Sama pätee eekolomenneljään ilmeisesti?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎