Ongelmana on että auto alkaa pitämään välillä kovaa jurinaa. Tapahtunut nyt muutaman kerran ja ilmenee yleensä esim. risteyksessä, kun lähtee hiljaisesta nopeudesta liikkeelle. Äänen tiheys ja taajuus kasvaa suhteessa auton nopeuteen. Ääni katoaa kun hieman pakittaa tai liikuttelee autoa hiljaa. Kuullostaa hyvin mekaaniselta ja on suhteellisen voimakas, joten sen jopa tuntee. Tosiaan ääni ei muutu moottorin kierrosten tai vaihteen mukaan. Kuulee myös työntämällä auton ollessa sammuksissa.
Osaako joku sanoa mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
Oma auto piti jurinaa valoihin pysähtyessä ja hiljaisissa vauhdeissa. Äänen pitäjäksi osoittautui takapyörän laakeri. Mutta perämurikka piti myös sellaista jurinaa kun oli hajalla entisen omiatajan jäljiltä.. Itse lähtisin tutkimaan takapyörän laakereita, jos ääni kuuluu takapäästä Voihan se olla etupyöränlaakerikin
Koiranluu on just samanlainen miltä kuvassa näyttää.
Säädettävissä alustasarjoissa kyllä tulee jousilautaset mukana, oletko mitä sarjaa hommaamassa kun ei noista aiemmista viesteistä auennut minulle?
no en tiedä vääristääkö kuva, mutta aika pitkä matka vakaajalta on tukivarteen.
kiitos tästä! Sitte vielä ois semmone, että pitääkö jousilautasetkin hommata ja jos, niin minkälaiset?
ja Sitte vielä tuli mieleen että onko tuo koiranluu tuossa kuvassa vaan suuntaa antava, koska ei kai sen nyt noin lyhyt pidä olla?
Koiranluu on just samanlainen miltä kuvassa näyttää.
Säädettävissä alustasarjoissa kyllä tulee jousilautaset mukana, oletko mitä sarjaa hommaamassa kun ei noista aiemmista viesteistä auennut minulle?
Ongelmana on että auto alkaa pitämään välillä kovaa jurinaa. Tapahtunut nyt muutaman kerran ja ilmenee yleensä esim. risteyksessä, kun lähtee hiljaisesta nopeudesta liikkeelle. Äänen tiheys ja taajuus kasvaa suhteessa auton nopeuteen. Ääni katoaa kun hieman pakittaa tai liikuttelee autoa hiljaa. Kuullostaa hyvin mekaaniselta ja on suhteellisen voimakas, joten sen jopa tuntee. Tosiaan ääni ei muutu moottorin kierrosten tai vaihteen mukaan. Kuulee myös työntämällä auton ollessa sammuksissa.
Osaako joku sanoa mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
On valmiina kiinn. paikat l. takakelkassa ne korvakkeet ja tukivarsissa reiät, kiinnikkeet täytyy hommata, ja täältä löytyy ainakin 2 eri paksuista vakaajaa, mitä kokoa saisi olla ?
Asiaa, laitoinkin jo tilaukseen aikaisemmin kaikki tarvittavat kiinnikkeet.
Paa privalla hintaehdotuksia tulemaan
Kallistuksenvakaajasta puheenollen, onko kellään muulla pikkunoneista (alkupään?) kolmekutosta, jossa ei ole ollenkaan taka-vakaajaa asennettuna? Eli tehtaalta asti ollut ilman?
Nopealla vilkaisulla näytti, että on jälkiasennettavissa helposti, mutta onko tästä tarkempaa tietoa kellään? Kaikki kiinnistyskohdat valmiina jne?
On valmiina kiinn. paikat l. takakelkassa ne korvakkeet ja tukivarsissa reiät, kiinnikkeet täytyy hommata, ja täältä löytyy ainakin 2 eri paksuista vakaajaa, mitä kokoa saisi olla ?
Kallistuksenvakaajasta puheenollen, onko kellään muulla pikkunoneista (alkupään?) kolmekutosta, jossa ei ole ollenkaan taka-vakaajaa asennettuna? Eli tehtaalta asti ollut ilman?
Nopealla vilkaisulla näytti, että on jälkiasennettavissa helposti, mutta onko tästä tarkempaa tietoa kellään? Kaikki kiinnistyskohdat valmiina jne?
Vakaaja asiaan olen jo vastannut, mutta väännetään vielä:
Ei ole tuohon hommaan oikeaa vakaajaa, alkupään kolmekutosessa
vakaajan kiinnitys rungossa pari senttiä liian edessä: vanhempi vakaaja on pitempi kuin uusi mutta liian pitkä tälle uudemmaan mallin koiranluulle, jää koiranluu vinoon taaksepäin. Uudempi vakaaja taas jää liian eteen, jää koiranluu edelleen vinoon eteenpäin. Vakaajia löytyy kyllä useampaakiin mutta näissä ei sitten muuta eroa kuin vakaajan paksuus.
Kumpaan tahansa vakaajaan päädyt niin lopputulos on että koiranluu on vinossa kun pitäisi sojottaa suoraan ylöspäin. Koiranluun pusla jää kanittamaan: ei kestä niin pitkään kuin pitäisi, tosin jos auto pitää tonttiin saada niin mitä väliä jos 2 kpl kympin osia joutuukin uusimaan vähän tiheämmin?
Jos suoraan tuon koiranluun haluaa niin vakaajalle leikkaa,liimaa,hitsaa operaatio. Katsastus mies hylkää jos tuon huomaa.
Kyllä. Siitä tukivarresta koiranluulla kallistuksenvakaajaan. Vakaaja-tukivarsi liitokseen tulee nuo osat mitä jr66 tuossa listaa:
Eli täysin oikeaa vakaajaa ei ole olemassa. No jos ei hirveän paljon tiheämmin tarvitse puslia uusia, niin samahan se on kokeilla.
Minkäs pituinen koiranluu on oikea?
Ja löytyykö esim. Laakkoselta osat pelkillä osanumeroilla?
Ja siitäkö sitten koiranluu -> kallistuksenvakaaja? Ja mikä on se oikea kallistuksenvakaaja?
Vakaaja asiaan olen jo vastannut, mutta väännetään vielä:
Ei ole tuohon hommaan oikeaa vakaajaa, alkupään kolmekutosessa
vakaajan kiinnitys rungossa pari senttiä liian edessä: vanhempi vakaaja on pitempi kuin uusi mutta liian pitkä tälle uudemmaan mallin koiranluulle, jää koiranluu vinoon taaksepäin. Uudempi vakaaja taas jää liian eteen, jää koiranluu edelleen vinoon eteenpäin. Vakaajia löytyy kyllä useampaakiin mutta näissä ei sitten muuta eroa kuin vakaajan paksuus.
Kumpaan tahansa vakaajaan päädyt niin lopputulos on että koiranluu on vinossa kun pitäisi sojottaa suoraan ylöspäin. Koiranluun pusla jää kanittamaan: ei kestä niin pitkään kuin pitäisi, tosin jos auto pitää tonttiin saada niin mitä väliä jos 2 kpl kympin osia joutuukin uusimaan vähän tiheämmin?
Jos suoraan tuon koiranluun haluaa niin vakaajalle leikkaa,liimaa,hitsaa operaatio. Katsastus mies hylkää jos tuon huomaa.
Leave a comment: