Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ardi00
    replied
    e36 vm-97 sähkökaaviolle olisi tarvetta ja tieto mitä kaikkea tietoa liikkuu kuskin puolen isoissa pistokkeissa (2kpl isoja). Tärkein se pistoke missä on vain 7 pinniä..

    Samalla tarvitsi sähkökaavion e36 m50b25 koneen johtosarjasta.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    mihinkäs nuo osat 7-12 kiinnitetään? Alatukivarteenko? Ja jos siihen Nii mihin kohtaan?
    Tuossa osa C: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...rm_value_line/

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Osat 7-12 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Mutta, taitaa olla myös vakaaja eri eli tuo taaksepäin oleva osa on eri mittainen kuin vanhemmassa, joskus ollut tämä tieto/väite esillä.
    mihinkäs nuo osat 7-12 kiinnitetään? Alatukivarteenko? Ja jos siihen Nii mihin kohtaan?

    Leave a comment:


  • -Sipe-
    replied
    Autona -97 328i automaatti-ilmastoinnilla.

    Auto toimii välillä moitteettomasti. Ilmastoinnin näytössä palaa valot ja auto toimii muutenkin oikein.

    Satunnaisesti, ihan varoittamatta saattaa ilmastoinnin paneelista sammua valot, ja samalla tyhjäkäynti nytkähtää ja alkaa seilaamaan, ajossa kierroksilla vaihde/veto päällä huomaa että pätkäsee kerran, ja vaihteenvaihdoissa jää kierrokset kellumaan. Tätä ei esiinny koskaan silloin, kun ilmastoinnin paneelin valot palaa.

    Siili uusittu, imusarja irroitettu ja tarkastettu alipaineletkut, ei vuotoja. Tyhjäkäyntiventtiili putsattu ja tuntuis pelaavan..

    Mitään vinkkejä mistä lähtisi vikaa hakemaan? :think

    Leave a comment:


  • cucco
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Osat 7-12 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Mutta, taitaa olla myös vakaaja eri eli tuo taaksepäin oleva osa on eri mittainen kuin vanhemmassa, joskus ollut tämä tieto/väite esillä.
    Vakaaja on eri, vanhempi tulee taaemmas, mutta ei se uudempikaan sen parempi ole, jää liian eteen johtuen vakaajn kiinnityksestä. Vanhemmassa on rungossa oleva vakaajan kiinnitys n. 4 senttiä edempänä kuin uudemmassa. Tästä on ollut juttua ulkomaalaisilla foorumeilla. Itse totesin tämän ostettuani uudemman mallin vakaajan ja asentaessa koiraluut jää vinoon.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Mihin kallistuksenvakaaja tulee sitten kiinni? Koiranluun kauttako alatukivarteen? Miten pitkän koiranluun täytyy olla? Vanha ei yllä ainakaan. Tarviiko muuta tehdä?
    Osat 7-12 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Mutta, taitaa olla myös vakaaja eri eli tuo taaksepäin oleva osa on eri mittainen kuin vanhemmassa, joskus ollut tämä tieto/väite esillä.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Noissa kiina / taiwan umpioissa on vikaa siinä pyöreässä liittimessä. Avaa se liitin ja laita uudestaan kiinni valojen palaessa niin pitäisi toimia / välähtää. Yleisin hoitokeino tuohon on johtojen uusintaa umpion sisältä.
    Oukkidoukki, johtoja vaan koitin törkkiä mut en tajunnu et sitä kappaletta pitää heilutella mihin johdot menee. Koitan tätä, tänks

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Hevonen View Post
    Minähän en mitään sähköstä tiedä, MUTTA koitin tossa räpeltää ajovaloja pikkasen kun valot palaa aina välillä ja sitten ei taas ollenkaan. Ihan kuun asennosta riippuu kumpi palaa vai palaako kummatkaan. Kummatkaan ei kuitenkaan koskaan samanaikasesti pala, tai en oo ainakaan nähny. Polttimot on kunnossa, koska randomisti ne joskus toimii. Johdot (2 johtoo) menee kiinni ja mitä käpistelly niitä niin kosketushäikkää tuskin on umpion päässä kun ei ropeltamalla mitään sano. Vilkut ja pitkät ja enkelit toimii moitteetta. Mitä tässä nyt pitäs tehdä? Onko tässä jotain yhtä ja ainutta juttua mistä vois olla kiinni vai kuinka etenen? :think Mieluusti tekisin mahd paljon ite jos jotain oppiskin, eli korjaamo on viimenen vaihtoehto

    -92 is coupe, vetokoukkuki löytyy
    Taitaa olla nää valot:
    Noissa kiina / taiwan umpioissa on vikaa siinä pyöreässä liittimessä. Avaa se liitin ja laita uudestaan kiinni valojen palaessa niin pitäisi toimia / välähtää. Yleisin hoitokeino tuohon on johtojen uusintaa umpion sisältä.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Minähän en mitään sähköstä tiedä, MUTTA koitin tossa räpeltää ajovaloja pikkasen kun valot palaa aina välillä ja sitten ei taas ollenkaan. Ihan kuun asennosta riippuu kumpi palaa vai palaako kummatkaan. Kummatkaan ei kuitenkaan koskaan samanaikasesti pala, tai en oo ainakaan nähny. Polttimot on kunnossa, koska randomisti ne joskus toimii. Johdot (2 johtoo) menee kiinni ja mitä käpistelly niitä niin kosketushäikkää tuskin on umpion päässä kun ei ropeltamalla mitään sano. Vilkut ja pitkät ja enkelit toimii moitteetta. Mitä tässä nyt pitäs tehdä? Onko tässä jotain yhtä ja ainutta juttua mistä vois olla kiinni vai kuinka etenen? :think Mieluusti tekisin mahd paljon ite jos jotain oppiskin, eli korjaamo on viimenen vaihtoehto

    -92 is coupe, vetokoukkuki löytyy
    Taitaa olla nää valot:
    Last edited by Kylli-Täti; 11-05-2014, 15:14.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tässähän ne osat tuli.
    Mihin kallistuksenvakaaja tulee sitten kiinni? Koiranluun kauttako alatukivarteen? Miten pitkän koiranluun täytyy olla? Vanha ei yllä ainakaan. Tarviiko muuta tehdä?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    no haluaako joku listata osat mitkä pitää alustan päivityksessä vaihtaa? Searchilla on löydetty joitakin osia, muttei kerrota riittävästi mitä pitää vaihtaa (mm. koiranluusta ei kerrota, mutta yläpään laakereista kyllä sitäkin enemmän).
    Tässähän ne osat tuli.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    En usko että menee.
    no haluaako joku listata osat mitkä pitää alustan päivityksessä vaihtaa? Searchilla on löydetty joitakin osia, muttei kerrota riittävästi mitä pitää vaihtaa (mm. koiranluusta ei kerrota, mutta yläpään laakereista kyllä sitäkin enemmän).

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Tuommonen väite löytyi jostain topikista joten haluaisin tietää pitääkö se paikkaansa?

    "nyt löytyi tietoa sakemannien sivuilta! eli vain 318i:ssä on ollut 12.90-10.93 samat iskarit mitä muissa 06/92 alkaen...

    edit: ja toisessa paikassa luki, että myös 316i... tiiä sit onko niitä tehty molemmilla"

    Eli tuon mukaan tuohon menee suoraan 06/92 alkaen oleva alustasarja kiinni, vaikka auto olisi 08/91?
    En usko että menee.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Mitäs kaikkea menee vaihtoon kun vaihtaa 318i:hin 325 tekniikan? Kone + johtosarja, voimansiirto joo, mutta lähinnä noita iskari/jarrupuolta mietin..On niin mätä toi tuttavan auto että helpompi ottaa tarvittavat osat irti ja työntää hylsy paaliin ja kaverilla on tommonen 318i halvalla myynnissä ja pitkällä leimalla niin vaihtais siihen ne osat.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Tuommonen väite löytyi jostain topikista joten haluaisin tietää pitääkö se paikkaansa?

    "nyt löytyi tietoa sakemannien sivuilta! eli vain 318i:ssä on ollut 12.90-10.93 samat iskarit mitä muissa 06/92 alkaen...

    edit: ja toisessa paikassa luki, että myös 316i... tiiä sit onko niitä tehty molemmilla"

    Eli tuon mukaan tuohon menee suoraan 06/92 alkaen oleva alustasarja kiinni, vaikka auto olisi 08/91?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎