Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Piplis View Post
    Olikos näissä härveleissä jotain miksi autoa ei saisi käynnistää kun kuskin ja repsikan penkit eivät ole paikallaan? Hämärästi muistan lukeneeni jostain tunnistimesta :think

    Maalaan cäbin nahkasisustan uuteen väriin ja auto pitäisi saada ruiskuttelun ajaksi pois tallista.

    Ja siis bägillinen ratti löytyy.
    Jos vänkärin puolella ei oo bägiä, niin ihan hyvin voi käynnistellä.

    Leave a comment:


  • Piplis
    replied
    Miten tunnistan paukkumallisen turvavyönkiristimen?

    vm.-94 cäbi kyseessä, joten epäilisin ainakin että näissä on mekaaniset kiristimet.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Piplis View Post
    Olikos näissä härveleissä jotain miksi autoa ei saisi käynnistää kun kuskin ja repsikan penkit eivät ole paikallaan? Hämärästi muistan lukeneeni jostain tunnistimesta :think

    Maalaan cäbin nahkasisustan uuteen väriin ja auto pitäisi saada ruiskuttelun ajaksi pois tallista.

    Ja siis bägillinen ratti löytyy.
    Ei ainakaan ole estettä käynnistämiselle jos on mekaaniset turvavyön kiristimet, paukkumallisista en tiedä.

    Leave a comment:


  • Piplis
    replied
    Olikos näissä härveleissä jotain miksi autoa ei saisi käynnistää kun kuskin ja repsikan penkit eivät ole paikallaan? Hämärästi muistan lukeneeni jostain tunnistimesta :think

    Maalaan cäbin nahkasisustan uuteen väriin ja auto pitäisi saada ruiskuttelun ajaksi pois tallista.

    Ja siis bägillinen ratti löytyy.
    Last edited by Piplis; 13-05-2014, 21:56.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Mitäs kaikkea menee vaihtoon kun vaihtaa 318i:hin 325 tekniikan? Kone + johtosarja, voimansiirto joo, mutta lähinnä noita iskari/jarrupuolta mietin..On niin mätä toi tuttavan auto että helpompi ottaa tarvittavat osat irti ja työntää hylsy paaliin ja kaverilla on tommonen 318i halvalla myynnissä ja pitkällä leimalla niin vaihtais siihen ne osat.
    ..???


    e. Joo ei mitään, kävin kattomas autoa ja siin on ALB jarrut ensinnäkin. Ja liian hyvä että lähtis pilaamaan sitä tekniikanvaihdolla. 700€ hintaa, vuosi leimaa ja radiokin alkuperäinen BMW BAVARIA Taidan vaan hakee sen itelleni ja ajella sillä aurinkoisina sunnuntaipäivisin.
    Last edited by pazq; 13-05-2014, 21:11.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ihan niinkun ensimmäisenä tarkistetaan, että olihan tankissa bensaa kylliksi?
    Joo bensaa oli tankissa kyllä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ihan niinkun ensimmäisenä tarkistetaan, että olihan tankissa bensaa kylliksi?

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Onkohan muita mahdollista vikaa tähän ongelmaan:

    Sammutin auton hetkeksi, yritin käynnistää, pysyi vaivoin käynnissä ~1sek ajan, tämän jälkeen sahausta -> ei vaikutusta. Välillä uudestaan yritystä, saattoi pysyä käynnissä taas vaivoin sekunnin tai pari. Käytin bensapumppua irti tankista, kopautin ja laitoin takas, lähti taas käyntiin ja toimi pari kilometriä kunnes sammu taas ajosta ja jäi siihen paikkaan eikä enää hakkaaminen auttanut.

    Auto jäi 400km päähän niin mietin, että mitähän muuta osia kun bensapumpun, bpumpun releen(?) otan mukaan kun lähden takasin hakemaan/korjaamaan autoa?

    Voiko kampiakselin tunnistin tehdä tuota?


    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Originally posted by Ardi00 View Post
    e36 vm-97 sähkökaaviolle olisi tarvetta ja tieto mitä kaikkea tietoa liikkuu kuskin puolen isoissa pistokkeissa (2kpl isoja). Tärkein se pistoke missä on vain 7 pinniä..

    Samalla tarvitsi sähkökaavion e36 m50b25 koneen johtosarjasta.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Mulla on kaksi paisarin korkkia, 1,4bar ja 2,0bar.
    Heilutellessa käsissä, kuuluu toisen korkin sisältä vaimea napsutus, kuin jokin muovinen osa liikkuisi sisällä. Toisesta ei kuulu.
    Voiko tästä päätellä että toinen paskana ja toinen ei?
    Vai tä?

    Jos jotain väliä niin 2,0bar (tästä kuuluu nasutus heilutellessa) on orkkis ja 1,4bar on gatesin tekele.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Osaisiko joku vääntää rautalangasta miten E36 etupään camberit ja aurauskulmat säädetään?
    ..ja miten takaa säädetään aurauskulmat?
    Viitataan taas FAQ:hun: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66977

    Toki kuvalinkit on näköjään jo vanhentuneita.

    Etu camber säädetään siis vaihtamalla olkavarren ylempi pultti ohuempaan, niin sitä olkavartta saa kallistettua ja camberia muutettua. Auraus säätyy raidetangoista.

    Takana auraus säätyy liikuttamalla pitkittäisen tukavarren kiinnikkeitä korissa (osa 17). Ja camber säätyy alemman poikittaisen alatukivarren päässä olevasta epäkeskopultista. (osa 10)

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Osaisiko joku vääntää rautalangasta miten E36 etupään camberit ja aurauskulmat säädetään?
    ..ja miten takaa säädetään aurauskulmat?

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Ja siitäkö sitten koiranluu -> kallistuksenvakaaja? Ja mikä on se oikea kallistuksenvakaaja?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Hevonen View Post
    En osaa näitä lukee, mutta oisko tässä? http://www28.zippyshare.com/v/25164926/file.html
    Alfamerin kirjasta uppasin koko sähköluvun.
    Katsomattakin voisin sanoa että alfamerin kaavioista ei oo mitään hyötyä Katsoppas ardi e36 faq osiosta ETM. Muistaakseni siinä on kattavat sähkökaaviot eri moottoreille ja vuosimalleille. Ja jos ei oo, niin mulla koneelta löytyy ainakin semmonen pdf.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Originally posted by Ardi00 View Post
    e36 vm-97 sähkökaaviolle olisi tarvetta ja tieto mitä kaikkea tietoa liikkuu kuskin puolen isoissa pistokkeissa (2kpl isoja). Tärkein se pistoke missä on vain 7 pinniä..

    Samalla tarvitsi sähkökaavion e36 m50b25 koneen johtosarjasta.
    En osaa näitä lukee, mutta oisko tässä? http://www28.zippyshare.com/v/25164926/file.html
    Alfamerin kirjasta uppasin koko sähköluvun.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎