E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Meizzel1
    replied
    Originally posted by Nikke- View Post
    Minkäslainen homma on vaihtaa etujouset, onko jotai mitä olis hyvä tietää näin enskertalaisena? :think sen verran lukenu jo aiheesta ettei kuitenkaa paharasti pitäs olla jos vaan omistaa jousipuristimen
    Originally posted by Antti O View Post
    Hommaat kunnon puristimet ja kunnollisen tuplavasara pulttipyssyn käyttöön niin ei siinä pitäs mitään ihmeitä olla. Youtubessa on hyviä diy ohjevideoita kun haet vaikka e46 front shock replacement.
    Eipä tuota pulttipyssyä tarvi välttämättä, ihan perus lenkillä ja räikällä pystyy homman tekemään. Jousipuristimeksi ei sitten oikein riitä mikään parinmarkan halppis riitä. nimimerkillä kokemusta on.(http://www.motonet.fi/fi/tuote/80421...pari-2-kapalaa) tuollaiset ei siis riitä!

    Jotain rautalankaa/narua kannattaa myös ottaa matkaan niin voi laittaa jarrusatulan roikkumaan muuten kuin letkujensa varassa....

    Ei paha rasti ollenkaan tehdä, kunhan vähän katselee ja miettii mitä tekee

    Leave a comment:


  • inno.o
    replied
    Originally posted by stts View Post
    Onko sinulla joku näkemys miksi EGR kannattaa tulpata/eliminoida, noin yleisellä tasolla?

    Näin mututuntumalla jonkun tehonlisäys-ohjelmiston yhteydessä saattaa olla tarpeellinen toimenpide, mutta miksi vakiossa pitäisi tulpata? Nähdäkseni E46 320d ei todellakaan pahimmasta päästä jos puhutaan EGR:n aikaansaamista imukanavien ahdistuksista.

    Nimim.
    Vakio mittarissa 350tkm EGR käytössä
    Ei, siis mulla ei mitään käsitystä, mutta kun olen internetin ihmeellisessä maailmassa seikkaillut tutkien imusarjan läppien poistoa, niin lähes kaikki ovat myös EGR:n tulpanneet saman operaation aikana. Siksi tätä myös itse pohdin.

    Leave a comment:


  • Meizzel1
    replied
    Vähän triviaalimpi kysymys väliin. Muistaako/tietääkö/tietäkö mistä löytyy tieto. Millaisella halkaisijalla olevaa letkua tulee bensansuodattimen ja polttoainelinjan väliin bensamallissa nelikutosessa? sellaiset 5cm pätkät

    Leave a comment:


  • stts
    replied
    Originally posted by inno.o View Post
    Semmosta kyselen, kun hehkut menee vaihtoon, samalla imusarjan läpät veke, mikäli semmoset löytyy. Mutta kannattaako tuo egr tulpata nyt samalla ja jättääkö se jotain vikakoodia jos sen tulppaa?

    320d -02
    Onko sinulla joku näkemys miksi EGR kannattaa tulpata/eliminoida, noin yleisellä tasolla?

    Näin mututuntumalla jonkun tehonlisäys-ohjelmiston yhteydessä saattaa olla tarpeellinen toimenpide, mutta miksi vakiossa pitäisi tulpata? Nähdäkseni E46 320d ei todellakaan pahimmasta päästä jos puhutaan EGR:n aikaansaamista imukanavien ahdistuksista.

    Nimim.
    Vakio mittarissa 350tkm EGR käytössä

    Leave a comment:


  • Nikke-
    replied
    Originally posted by inno.o View Post
    Semmosta kyselen, kun hehkut menee vaihtoon, samalla imusarjan läpät veke, mikäli semmoset löytyy. Mutta kannattaako tuo egr tulpata nyt samalla ja jättääkö se jotain vikakoodia jos sen tulppaa?

    320d -02
    Sen verran muistelisin että m57 koneesta ainaki voi huoletta tulpata, mutta taas m57n uudemmasta mallista pitää myös ohjelmallisesti poistaa. Muuten syttyy moottorinvikavalo luulis että sama pätee m47 ja m47n kohalla :think viisaampi voi korjata jos muistan nyt ihan väärin

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Nikke- View Post
    Minkäslainen homma on vaihtaa etujouset, onko jotai mitä olis hyvä tietää näin enskertalaisena? :think sen verran lukenu jo aiheesta ettei kuitenkaa paharasti pitäs olla jos vaan omistaa jousipuristimen
    Hommaat kunnon puristimet ja kunnollisen tuplavasara pulttipyssyn käyttöön niin ei siinä pitäs mitään ihmeitä olla. Youtubessa on hyviä diy ohjevideoita kun haet vaikka e46 front shock replacement.

    Leave a comment:


  • inno.o
    replied
    Semmosta kyselen, kun hehkut menee vaihtoon, samalla imusarjan läpät veke, mikäli semmoset löytyy. Mutta kannattaako tuo egr tulpata nyt samalla ja jättääkö se jotain vikakoodia jos sen tulppaa?

    320d -02

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Onko näissä 5- vaihteisissa 320d vaihteistoissa jokin tyyppivika. Omassa siis sellainen, että kakkonen ja kolmonen kytkeytyy tökkien. Varsinkin kylmänä kakkonen ja kolmonen menee alussa huonosti päälle. Ei rutise, mutta keppi ei vain kohtuullisella voimalla liiku vaihteen paikalle.
    Tämä ongelma on ollut autossa minulla ollessa aina. Vakioöljyillä ilmenee noin -5 ja kylmemmissä oloissa ja tosi paha jossain -15 kylmemmässä. Nyt testimielessä laatikossa eri öljyt ( hieman paksummat). No toimi kesällä noilla suht. ok, mutta nyt menee jo nollakelissä tosi kankeeksi.
    Ihmeellisintä asiassa on se, että nelonen ja vitonen pelaa aina ok ja kakkonen ja kolmonenkin hieman lämmettyään ihan ok. Mitään rutinoita ei tosiaan kuulu, joten voiko olla synkrovikakaan.

    Sitten tuli mieleen, että mitäs tuo cdv venttiili aiheuttaa ? Kannattaako se poistaa
    Autooni on myös vaihdettu yksmassa konversio, mutta sama ongelma oli mielestäni aiemmin myös kaksoismassalla.

    Leave a comment:


  • Nikke-
    replied
    Minkäslainen homma on vaihtaa etujouset, onko jotai mitä olis hyvä tietää näin enskertalaisena? :think sen verran lukenu jo aiheesta ettei kuitenkaa paharasti pitäs olla jos vaan omistaa jousipuristimen

    Leave a comment:


  • RQQP3
    replied
    Kyseessä on bensakoneinen ja viellä toistaiseksi ei ole siis mitään erikoista toiminnassa.
    Niin mitäs tuo solenoidi vika meinaa?

    Leave a comment:


  • Malagutisti
    replied
    Ei käy ilmi onko kyseessä diesel vai bensakoneinen, mutta dieseleiden momentinmuuntimien lukoista irtoaa kitkapinnat ja romu lähtee kiertoon -> laatikko hajoaa. Jos hajonnut momentinmuunnin korjataan välittömästi oireiden ilmettyä niin ei ole syytä laatikolle tehdä ihmeempiä kuin vaihtaa öljyt+suodatin (mikäli muuten on siis toiminut normaalisti).
    Kannattaa lukaista vikakoodit myöhemmin uudelleen, saattaahan tuo johtua solenoidiviastakin tms.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Originally posted by RQQP3 View Post
    Näin mää aattelin joo tehdä kun tuo turbiini ei ihan halvin oo :/
    Mitenkäs voiko se turbiini mennessään rikki niin rikkoa laatikosta jotain muuta?
    Sillonku noin käy niin se on jokatapauksessa laatikko otettava irti ja korjaus / uuden vaihto on samanhintasta. Rohkeesti vaan ajoa, huomaat kyllä kun se on menossa rikki.

    Leave a comment:


  • RQQP3
    replied
    Näin mää aattelin joo tehdä kun tuo turbiini ei ihan halvin oo :/
    Mitenkäs voiko se turbiini mennessään rikki niin rikkoa laatikosta jotain muuta?

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Palaakos se vaihteiston häiriövalo vai oliko koodi tullut vain kerran? Toimiiko laatikko muuten moitteettomasti?

    Edit: olitkin jo kirjoittanut että toimii normaalisti. Ei aiheuta toimenpiteitä ennen kuin a) häiriövalo syttyy b) Laatikon toiminta ei ole enää normaalia
    Totta, pahoitteluni kun saunaoluessa höperöin. Uskoisin että jos muuten ei vaikuta ajoon niin kovaa ajoa vaan, kunnes rupeaa tökkimään vaihteita jne

    Leave a comment:


  • RQQP3
    replied
    Ei pala valo enkä muutenkaan olisi huomannut muutakun testeriltä.

    Jees
    Last edited by RQQP3; 14-10-2014, 21:03. Reason: Jees :D

    Leave a comment:

Working...
X