Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MRX
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 108
    • -

    Originally posted by Vildemar View Post
    Ite mietin kans samaa. Mulla ei vilku aukastaessa eikä suljettaessa.
    Täällä oli aiemmi joku samaa miettiny ja tais olla että joku ties kertoo että olis ohjelmointi hommasta kyse.

    Comment

    • TheJukke
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 83
      • Haukipudas, Oulu

      Originally posted by Esal View Post
      On ollut pitkissä 50w xenonit ilman mitään ongelmia ihan suoraan ballastiin pitkien liittimellä. Ongelmia tullut vasta kun myös lähivaloissa 35w xenonit. Alkoi lähivalot vilkkumaan virrat kytkiessä. Vilkkuminen poistui kun pitkien ballastit irroitti. Kapasitanssin lisääminen pitkien virtajohtoihin vei ongelmat lähivaloilta. Ongelma tulee ainakin osittain tuosta palaneen lampun tunnistuksesta, vaikka muuten ei niistä herjannutkaan. Kumpikaan sarja ei siis ole mikään canbus (miten tämä canbus nimitys muuten liittyy jälkiasennus xenoneihin?).

      Ostin ja kokeilin muuten tosihalpaa 55w xenonsarjaa (kiinalainen myyjä), niillä ei nähnyt 55w halogeenin vertaa, ballasti oli ilmeisesti 35w ja polttimo mikälie. Ei mikään yllätys kun maksoi postikuluineen yhden polttimon verran koko sarja.
      Okeei! Mitenkäs noilla valoilla näki? Menikö valokuvio huonommaksi pitkissä? lyhyihin valoihin en kehtaa alkaa laittamaan xenoneja että vastaantulijat ei menetä näköä

      Comment

      • jonsered92
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 470
        • JKL

        Ai että rassaa päätä. Vaihdoin raidetangot ja koiranluut sigu autoo nii loppu kolinat. Nyt ajettu uusilla luilla about 1000km ja kuskinpuoli kolisee välillä samaan malliin. Vasemmalle kääntäes ainaki pienes vauhdis kuopissa.. Saksasta jotkut lyhkäset vakaimet ostin kun HR cup kitti alla. Ei kai noin nopeasti voi mennä vai oiskohan alapallo menossa?
        Nyt:e60 530xda herkuilla
        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Näissä kyllä pystyy ihan jokapaikka kolisemaan. Halliksen nelikutosesta alko mennä alapallo väljäks --> kauhee kolina. Jonkun aikaa pääs ja toinen iskari työnti öljyt pihalle ---> kauhee kolina siitäkin

          Oma rupes kolisemaan myös, vaihdoin muka kaikki etupäästä uuteen niin kolina vähän hiljeni --> kallistuksenvakaajan korihelat aivan väljät kun en muistanu niitä tilata samalla niin ne siellä kolisuttaa nyt

          Comment

          • jonsered92
            BTCF Member
            • Jun 2012
            • 470
            • JKL

            No iskarit ja jouset melko uuvet ja kaasumallia. Iskareiden yläpäät pitäs olla myös tikissä. Eli tukivarret ja korihelat jäljel. Vaikea saaha kädellä tms väljää haettua :S
            Nyt:e60 530xda herkuilla
            ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              Njoo, nuo helat näkee aika hyvin kun nostaa kummanki etupyörän samaan aikaan ilmaan niin vakaaja ei vänkää yhtään vastaan. 5.5€ maksaa kappale motonetissä niin ei siitä konkurssia tule vaikka vaihtaakin turhaan

              Comment

              • jonsered92
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 470
                • JKL

                Originally posted by jukkae View Post
                Njoo, nuo helat näkee aika hyvin kun nostaa kummanki etupyörän samaan aikaan ilmaan niin vakaaja ei vänkää yhtään vastaan. 5.5€ maksaa kappale motonetissä niin ei siitä konkurssia tule vaikka vaihtaakin turhaan
                Joo no vois ostaa ku nii halvat. Noi ei vissii kovi pahat oo vaihtaa edes?
                Nyt:e60 530xda herkuilla
                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  Originally posted by MRX View Post
                  Kuulrmma vilkkuu vain joko tai. Itsellä vilkkuu vaan kun laittaa lukkoo
                  Koodaamalla saa.

                  Itsellä vilkahtaa kaksi kertaa kun avaan ovet ja kun suljen vilkahtaa kerran.
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7044
                    • Forssa

                    Edellisellä sivulla tätä vikaa jo käytiin läpi mutta nyt alkaa pahenemaan päin.

                    Tänään aamulla kesken työmatkan heitti vikavalon ja tiputti jälleen 3-pytyn poissa pelistä (ainakin vikakoodi oli sieltä, sama koodi kuin aiemmin linkitin kuvana). Ei auttanut vaikka käynnisti auton uudelleen. Jouduin ajamaan töihin asti viidellä pytyllä.

                    Taasen iltapäivästä kotiin lähdettäessä toimi moitteetta.

                    Samalla huomannut että kierrokset humppaavat ja toisinaan kierrokset jäävät leijumaan. Paikallaan kierrätettäessä mittarin neula seilaa edestakas jonin verran, ei pysy vakaana.

                    Tässäpä vielä videota kuinka käyttäytyy. Valitettavasti videolla ei sitten jääneet kierrokset laijailemaan muuten kuin ihan lopussa tyhjäkäyntikierrokset jäävät liian ylös. Laittakaa sitten äänet pois jos katsotte videota, mikrofoni suoraan puhalluskanavan vieressä ja puhallin täysillä.


                    Edelleen vikakoodeja vain yksi ja sekin sama kuin aiemmin.
                    Jos tätä menoa jatkuu niin ei tolla voi mihinkään lähteä, saa aina pelätä milloin lakkaa toimimasta.
                    Inpan livedataa en ole vielä päässyt lukemaan just sillä hetkellä kun vika on päällä.

                    Mitähän tässä pystyisi tekemään, muuta kuin polttaa koko paska.
                    Last edited by |foder|; 19-11-2014, 17:24.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      Eikö tuo vois hyvin olla ecu vika jos piuhat on ok ja puola+tulppa vaihdettu?



                      Käytetyn ecun voi putsata (virginize) niin sen voi asentaa "tuoreena" vanhan tilalle niin ei tarvitse jäätävää hintaa uudesta ecusta maksaa. En tiedä onnistuuko näppärästi suomessa jossain vai pitääkö hommata käytetty ecu ja lähettää se jonnekin missä se alustetaan ja voi ottaa uudestaan käyttöön.

                      Oliko auto liikkeestä, jos oli niin ainakin on jo aineistoa osoittaa että vika oli olemassa koska ko. pytyn puola oli ainoana vaihdettu aiemmin eli ilmeisesti kuten sanoit vikaa on yritetty korjata mutta ei ole saatu kuntoon.
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7044
                        • Forssa

                        Originally posted by kani View Post
                        Eikö tuo vois hyvin olla ecu vika jos piuhat on ok ja puola+tulppa vaihdettu?



                        Käytetyn ecun voi putsata (virginize) niin sen voi asentaa "tuoreena" vanhan tilalle niin ei tarvitse jäätävää hintaa uudesta ecusta maksaa. En tiedä onnistuuko näppärästi suomessa jossain vai pitääkö hommata käytetty ecu ja lähettää se jonnekin missä se alustetaan ja voi ottaa uudestaan käyttöön.

                        Oliko auto liikkeestä, jos oli niin ainakin on jo aineistoa osoittaa että vika oli olemassa koska ko. pytyn puola oli ainoana vaihdettu aiemmin eli ilmeisesti kuten sanoit vikaa on yritetty korjata mutta ei ole saatu kuntoon.
                        Piuhoja ei ole mitattu, jos tarkoitat ecun ja antureiden välisiä piuhoja.
                        Puola ja tulpat joo vaihdettu.

                        Valitettavasti auto tuli haettua liikkeestä.
                        On kyllä edellisen omistajan nimi tiedossa. Josko yrittäisi soittaa ja kysellä tietoja, mitä auto on hänen omistuksessaan tehnyt.

                        E: Ecua yritin kattella eikä montaa ollut ebayssa. Vieläpä täytyisi etsiä kuka noita purkkeja osaa puukottaa.
                        Varmaan täytyisi saada sopimaan tälle moottorille se uusikäytetty purkki.
                        Last edited by |foder|; 19-11-2014, 18:43.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • kani
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 699
                          • Espoo

                          Jäin vain miettimään että liikkeestä ostetuillehan on jonkinlainen virhevastuu/olettama 6kk ajan, etenkin jos vika on tuollainen mikä ei silloin ilmennyt mutta vaihdetusta puolastakin päätellen on ollut autossa jo aiemmin. Olisi melkoinen sattuma ettei se liittyisi tähän vikaan.
                          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7044
                            • Forssa

                            Voisihan sinnekin päin olla yhteydessä.
                            Ensisijaisestihan auto yritetään laittaa kuntoon ja luultavimmin käskevät viedä auton johonkin paikalliseen yhteistyökumppaniinsa (jota tuskin löytyy tältä kylältä) ja silloin alkaa kustannukset nousemaan melkoisesti.
                            Kerran joutunut nojaamaan virhevastuuseen eikä silloinkaan liike maksanut koko korjausta. Tuskinpa nyttenkään, ei kiinnosta alkaa makselemaan tonneja kun ensin haetaan umpimähkään vikaa ja lopulta todetaan etteivät löytäneet vikaa.

                            Tosin enhän osaa sanoa miten lähtisivät tätä asiaa hoitamaan mutta ennakko kokemukset eivät kovin lupaavat ole.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6935
                              • N/A

                              Suosittelisin tuon hoitamaan liikkeen kanssa kuntoon. Meinasin ehdottaa että vaihtasit vaikka 2-3 puolet keskenään ja katsot että pysyykö vika edelleen 3 sylinterissä mutta jos puola on vaihdettu se tuskin auttaa.
                              On kyllä itellekin täysin outo vikakoodi ja vielä kun se on nimenomaan yhdessä sylinterissä. Tulppa on tietysti aika halpa vaihtaa. Tuo tyhjäkäynnin aaltoilu taas voisi viitata vaikka tyhjäkäyntiventtiiliin jos se jumii..?
                              Tosin oma auto itellä teki kylmänä kaikenlaista metkaa ennenkun vanosrempan siihen teki, juurikin tollain aaltoili tyhjäkäynti.
                              Jos se on hiljattain liikkeestä ostettu onhan heillä virhevastuu, otappa puhelua sinne.

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7044
                                • Forssa

                                Tosiaan puola alkuperäinen uusi bosch ja tulpat laitoin NGK BKR6EQUP Patinum (30€/kpl listahinta).

                                Auton hain 09.08.14.

                                Pistin näin ensialkuun sähköpostia liikkeeseen ja saavat pari päivää aikaa regaoida. Jos ei rupea kuulumaan mitään, soitan suoraan myyjälle.

                                Tää on niin mun tuuria, osta vaikka uusi auto liikkeestä niin hajoaa jo viikossa.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎