Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dabbe
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 133
    • Espoo

    Originally posted by BBBS View Post
    Tommonen löytyy varustelistasta:
    S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control

    Mutta pitkään painaessa ei syty sitä keltasta käsijarruvaloa.
    Itsellä sama merkintä, olin myös kokeillut saada sammumaan. Eilen vasta sammui ekan kerran kunnolla. Tiedä sitten miksi ei ekoilla kerroilla mennyt pois

    Comment

    • MRX
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 108
      • -

      Originally posted by Antti O View Post
      Prefacelifteissa se on ollut lisävaruste ja löytyy varustelistasta DSC III merkinnällä.
      Ajonvakautuksen parhaiten huomaa siitä jos painat pitkään dsc nappia ensin syttyy sutimisenesto varoitusvalo ja kun painat lisää sitä pohjassa syttyy keltainen käsijarrun varoitusvalo merkiksi että esp on myös pois päältä.
      Tuota pitkään painamista en ole kylläkään kokeillu, lähtee kaikki pois kun painaa kerran nopsaan :think ja kyllä siinä on oltava ajovakautus kun päällä ollessa ei anna ollenkaa männä luisuu
      Last edited by MRX; 23-11-2014, 12:13.

      Comment

      • tryffis
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 271
        • Vantaa

        Originally posted by MRX View Post
        Tuota pitkään painamista en ole kylläkään kokeillu, lähtee kaikki pois kun painaa kerran nopsaan :think ja kyllä siinä on oltava ajovakautus kun päällä ollessa ei anna ollenkaa männä luisuu
        Ilmeisesti ollut näin näissä ensimäisissä prefaceliftin dsc:issä, itsellä sama että kerralla molemmat lähtee pois mutta ei syty sitä kässärivaloa vaikka painelis kuin pitkään

        Comment

        • Rider
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 211
          • Tampere

          Mites tosta e46 saa ton sadetunnistimen päälle? Jostakin luin että pitää aktivoida päälle aina kun sammuttaa auton.

          Comment

          • Furior
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 176
            • Laukaa

            Originally posted by Rider View Post
            Mites tosta e46 saa ton sadetunnistimen päälle? Jostakin luin että pitää aktivoida päälle aina kun sammuttaa auton.
            Laitat pyyhkijät tihkuasentoon tai jos ovat jo, niin käytä pois ja takaisin tihkulle. Ja kannattaa auton käynnistyksen jälkeen vasta laittaa päälle
            -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
            ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
            ex: -05 E87 120d

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7044
              • Forssa

              Ongelma/selvittely jatkuu...

              Purin ecun pois paikoiltaan ja avasin. Ei mitään epäilyttävää. Ei hapettuneita pinnejä liittimissä. Piirilevykin näytti kuin uudelta, ei havaittavia murtumia missään juotoksissa.
              Purkki takas paikoilleen ja kerrankin oli aikaa ottaa livedataa kylmästä koneesta.
              Lisään alle vielä linkin videoon. Kuva vähän heiluu kun moottori ravisti koko autoa.
              Muuten arvot ok mutta rough arvo kolmospytyllä menee punaselle. Hieman lämmettyä arvo alkaa hivuttautumaan kohti parempaa.



              :think

              E: Soittelin edelliselle omistajalle. Kertoi että syyläri ja bensapumppu vaihdettu. Mitään muita osia normaalista huoltokierrosta poikkeavia ei ole vaihdettu hänen aikana.
              Kerroin mikä on tällä hetkellä ongelma minulla, ei kuulemma hänen aikana ole mitään tuollaista tehnyt.

              Menee jo kummalliseksi... :think
              Last edited by |foder|; 23-11-2014, 15:47.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Originally posted by |foder| View Post
                Ongelma/selvittely jatkuu...

                Purin ecun pois paikoiltaan ja avasin. Ei mitään epäilyttävää. Ei hapettuneita pinnejä liittimissä. Piirilevykin näytti kuin uudelta, ei havaittavia murtumia missään juotoksissa.
                Purkki takas paikoilleen ja kerrankin oli aikaa ottaa livedataa kylmästä koneesta.
                Lisään alle vielä linkin videoon. Kuva vähän heiluu kun moottori ravisti koko autoa.
                Muuten arvot ok mutta rough arvo kolmospytyllä menee punaselle. Hieman lämmettyä arvo alkaa hivuttautumaan kohti parempaa.



                :think

                E: Soittelin edelliselle omistajalle. Kertoi että syyläri ja bensapumppu vaihdettu. Mitään muita osia normaalista huoltokierrosta poikkeavia ei ole vaihdettu hänen aikana.
                Kerroin mikä on tällä hetkellä ongelma minulla, ei kuulemma hänen aikana ole mitään tuollaista tehnyt.

                Menee jo kummalliseksi... :think
                En oo tätä keissiä seurannu, mutta onko suuttimet jo tsekattu?
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7044
                  • Forssa

                  Originally posted by Kissvesala View Post
                  En oo tätä keissiä seurannu, mutta onko suuttimet jo tsekattu?
                  En ole vielä suuttimia käyttänyt irti.

                  Mitenhän noita suuttimia kotikonstein pääsisi testaamaan?

                  Cabrion suuttimet aikoinaan lähetin porvoon seudulle pesuun ja tarkistukseen. Ajattelin että pitäisikö nämäkin siellä käyttää mutta se reissu kestää viikon postilla niin ei ole mahdollista tällä hetkellä seisottaa autoa niin pitkään.

                  Joka aamu tällä mennään töihin, kävi kaikilla tai viidellä.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • Nikke-
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 101
                    • Toholampi

                    Onkohan ruvennu omassa autossa takapyörän laakeri oireileen ? :think
                    Kuskin puolen takarengas vollottaa/täristää ajossa ja tuntuu että jarru laahais.
                    Välillä ei mitään oireita, täsä viikon verran ajoittain ollu tämmöstä
                    e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
                    ex e36 325i Coupe -93

                    Comment

                    • dabbe
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 133
                      • Espoo

                      Originally posted by Nikke- View Post
                      Onkohan ruvennu omassa autossa takapyörän laakeri oireileen ? :think
                      Kuskin puolen takarengas vollottaa/täristää ajossa ja tuntuu että jarru laahais.
                      Välillä ei mitään oireita, täsä viikon verran ajoittain ollu tämmöstä
                      tunkkaa ilmaan ja kokeile heiluuko vanne?

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Ongelma/selvittely jatkuu...

                        Purin ecun pois paikoiltaan ja avasin. Ei mitään epäilyttävää. Ei hapettuneita pinnejä liittimissä. Piirilevykin näytti kuin uudelta, ei havaittavia murtumia missään juotoksissa.
                        Purkki takas paikoilleen ja kerrankin oli aikaa ottaa livedataa kylmästä koneesta.
                        Lisään alle vielä linkin videoon. Kuva vähän heiluu kun moottori ravisti koko autoa.
                        Muuten arvot ok mutta rough arvo kolmospytyllä menee punaselle. Hieman lämmettyä arvo alkaa hivuttautumaan kohti parempaa.



                        :think

                        E: Soittelin edelliselle omistajalle. Kertoi että syyläri ja bensapumppu vaihdettu. Mitään muita osia normaalista huoltokierrosta poikkeavia ei ole vaihdettu hänen aikana.
                        Kerroin mikä on tällä hetkellä ongelma minulla, ei kuulemma hänen aikana ole mitään tuollaista tehnyt.

                        Menee jo kummalliseksi... :think
                        Koita vaihtaa 2 ja 3 sylinterin suuttimet keskenään ja kato siirtyykö vika toiseen sylinteriin roughnessissa?
                        Tulpat ja puolat kanssa on aika nopea vaihtaa keskenään, oletko jo sitä kokeillut?
                        Last edited by Antti O; 23-11-2014, 16:42.

                        Comment

                        • walde
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 947
                          • Melkein Espoo

                          Originally posted by |foder| View Post
                          En ole vielä suuttimia käyttänyt irti.

                          Mitenhän noita suuttimia kotikonstein pääsisi testaamaan?

                          Cabrion suuttimet aikoinaan lähetin porvoon seudulle pesuun ja tarkistukseen. Ajattelin että pitäisikö nämäkin siellä käyttää mutta se reissu kestää viikon postilla niin ei ole mahdollista tällä hetkellä seisottaa autoa niin pitkään.

                          Joka aamu tällä mennään töihin, kävi kaikilla tai viidellä.
                          Moi,

                          Yritän vähän auttaa.

                          Tällainen resepti, huomioiden kertomasti asiat (ottamatta kantaa pystytkö kaikkea itse tekemään)

                          1. Suihkutusventtiilien jännite ja virtamittaus oskilloskoopilla

                          Mittauksesta nähtävissä seuraavat asiat:
                          -Maa ja pluspuolen jännitehäviöt -> jos ilmenee, jatkomitataan muodostuvatko johtosarjassa vai ohjainlaitteen sisällä -> korjataan johtosarja tai uusitaan moottorin ohjainlaite
                          -Suihkutusventtiilin mekaaninen toiminta, neulan avautuminen ja sulkeutuminen nähtävissä virta- ja jännitekuvaajista -> jos avautuminen tai sulkeutuminen epämääräistä, tai jää toisinaan kokonaan kiinni tai auki, suihkutusventtiili vaihtoon / huoltoon. Voidaan toki myös vaihtaa päittäin viereisen sylinterin kanssa, ja katsoa siirtyykö vika (voi olla myös tuotto pahasti pielessä, kannattaa varmaan kokeilla päittäin vaihtoa joka tapauksessa)
                          -Toimiiko sylinterin 3 suihkutusventtiiliä ohjaava pääteaste ylipäätään


                          2. Sytytyksen ensiövirran mittaus oskilloskoopilla

                          Mittauksesta nähtävissä seuraavat asiat:
                          -Onko sytytyspuolalla edelletykset toimia
                          Ensiövirta tulisi olla noin 7A (alle 1500rpm kolme lataustapahtumaa) -> mikäli ensiövirta ja liian pieneksi, (tai se ei kulje) mitataan ohjainlaitteen ja puolan väliset johtimet kuormittamalla -> korjataan tarvittaessa. Jos vika ei löydy johtosarjasta, mitataan ohjainlaitteen ja maadoituksen välinen jännitehäviö.
                          -Jos ensiövirta ei kulje, vaikka johtimet ovat OK, ohjainlaitteen pääteaste mahdollisesti viallinen

                          Kaikki em. tarkastukset ovat suoritettavissa noin kahdessa kolmessa tunnissa, ja pitäisivät olla autosähkömiehelle ns. pässinlihaa. (Tuskin asiallinen korjaamo tästä ihan hirveää laskua saa aikaiseksi, jos päätät pajalle viedä?) Mikäli sylinterissä 3 ei ole mekaanista ongelmaa, joka tuon vian aiheuttaa, on vika paikannettavissa edellä mainittujen tarkastusten avulla 90% varmuudella.
                          Last edited by walde; 23-11-2014, 16:48.
                          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 875
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            Mistä johtuu että E46 takavalon liitinkampa sekä takavalon pohjan pinnit sulavat? Olen jo kahdessa E46:sessa törmänny tuollaiseen ilmiöön. Jälkimmäisessä sulanut liitin ja pinni oli maajohtimen eli ruskean johdon. Autossa on myös muutama muu hassu sähköhärö; mittarivalot syttyy heti kun virrat laittaa päälle vaikka katkaisija on off asennossa (etu- tai takavalot ei tällöin syty) ja lisäksi peräkontin aukaisu (sähkönappi) ei toimi kun valot päällä. Nähtävästi vuotaa virtaa katkaisijalle rekisterikilven valoilta sillä ne himmenevät huomattavasti kun nappia painaa. "Check control" (symboolinäyttö) herjaa myös koko ajan kuskin takavalosta vaikka polttimot on ehjät.

                            Onko kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia?

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by Magirus View Post
                              Mistä johtuu että E46 takavalon liitinkampa sekä takavalon pohjan pinnit sulavat? Olen jo kahdessa E46:sessa törmänny tuollaiseen ilmiöön. Jälkimmäisessä sulanut liitin ja pinni oli maajohtimen eli ruskean johdon. Autossa on myös muutama muu hassu sähköhärö; mittarivalot syttyy heti kun virrat laittaa päälle vaikka katkaisija on off asennossa (etu- tai takavalot ei tällöin syty) ja lisäksi peräkontin aukaisu (sähkönappi) ei toimi kun valot päällä. Nähtävästi vuotaa virtaa katkaisijalle rekisterikilven valoilta sillä ne himmenevät huomattavasti kun nappia painaa. "Check control" (symboolinäyttö) herjaa myös koko ajan kuskin takavalosta vaikka polttimot on ehjät.

                              Onko kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia?
                              Tyyppivikoja kaikki E39/E46/E6X/E9X: KLIK.

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7044
                                • Forssa

                                Originally posted by walde View Post
                                Moi,

                                Yritän vähän auttaa.

                                Tällainen resepti, huomioiden kertomasti asiat (ottamatta kantaa pystytkö kaikkea itse tekemään)

                                1. Suihkutusventtiilien jännite ja virtamittaus oskilloskoopilla

                                Mittauksesta nähtävissä seuraavat asiat:
                                -Maa ja pluspuolen jännitehäviöt -> jos ilmenee, jatkomitataan muodostuvatko johtosarjassa vai ohjainlaitteen sisällä -> korjataan johtosarja tai uusitaan moottorin ohjainlaite
                                -Suihkutusventtiilin mekaaninen toiminta, neulan avautuminen ja sulkeutuminen nähtävissä virta- ja jännitekuvaajista -> jos avautuminen tai sulkeutuminen epämääräistä, tai jää toisinaan kokonaan kiinni tai auki, suihkutusventtiili vaihtoon / huoltoon. Voidaan toki myös vaihtaa päittäin viereisen sylinterin kanssa, ja katsoa siirtyykö vika (voi olla myös tuotto pahasti pielessä, kannattaa varmaan kokeilla päittäin vaihtoa joka tapauksessa)
                                -Toimiiko sylinterin 3 suihkutusventtiiliä ohjaava pääteaste ylipäätään


                                2. Sytytyksen ensiövirran mittaus oskilloskoopilla

                                Mittauksesta nähtävissä seuraavat asiat:
                                -Onko sytytyspuolalla edelletykset toimia
                                Ensiövirta tulisi olla noin 7A (alle 1500rpm kolme lataustapahtumaa) -> mikäli ensiövirta ja liian pieneksi, (tai se ei kulje) mitataan ohjainlaitteen ja puolan väliset johtimet kuormittamalla -> korjataan tarvittaessa. Jos vika ei löydy johtosarjasta, mitataan ohjainlaitteen ja maadoituksen välinen jännitehäviö.
                                -Jos ensiövirta ei kulje, vaikka johtimet ovat OK, ohjainlaitteen pääteaste mahdollisesti viallinen

                                Kaikki em. tarkastukset ovat suoritettavissa noin kahdessa kolmessa tunnissa, ja pitäisivät olla autosähkömiehelle ns. pässinlihaa. (Tuskin asiallinen korjaamo tästä ihan hirveää laskua saa aikaiseksi, jos päätät pajalle viedä?) Mikäli sylinterissä 3 ei ole mekaanista ongelmaa, joka tuon vian aiheuttaa, on vika paikannettavissa edellä mainittujen tarkastusten avulla 90% varmuudella.
                                Ei löydy ihan kaikkia mittareita/ei ihan hajua mitä ja miten mitata.

                                Ensin kokeilen vaihtaa puolan, tulpan ja suuttimen päittäin jollekin toiselle sylinterille. Jos vika seuraa niin sittenhän joku niistä on paskana.

                                Jos vika pysyy kolmosella niin täytyy sitten käydä kysymässä korjaamoilta tuota mittausta.

                                Kiitos kaikille.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎