Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toNmbbA
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2009
    • 2329
    • Espoo

    #31
    Originally posted by MNi View Post
    Jäikö yksikarvainen kaapeli liittämättä radioon? Siihen pitäisi mennä se iso quadlock-moninapakaapeli ja antennivahvistimelta liittimelta X1143 pinni 2 tulla erikseen X01019:ään BM54 modulin alareunaan.

    Antennivahvistimen liitin X1143: pinni 1 on +12V, sulake F49, pinni 2 menee radiolle ja pinni 3 korimodulille. Täältä kuva liittimestä: KLIK.

    Näin pikaisesti WDS:stä vilkaisemalla + pientää googlea.
    Kaikki johdot laitettu takaisin samaan paikkaan mistä irroitettukin. Ihmetyttää vaan tuo että kytkemisen jälkeen toimi kerran (laitoin ovet lukkoon) mutta aamulla ei sitten toiminut. Noh, pitää purkaa kertaalleen ja katsoa ja tarkistaa nuo johdot!

    Mites jos radion boksin ostaa uuden niin pitääkö sitä koodata vai onko ihan bolt on ?
    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #32
      Kokeile ensin kauko-ohjausta takalasin oikeasta alalaidasta (sedan) tai lipan vierestä (touring). Avain siis 5 cm päähän lasista ja kokeilee avata/sulkea. Jos toimii, johtosarja korimoduli<-->antennivahvistin on ainakin kunnossa mutta antennivahvistin ei toimi, ainakaan kauko-ohjauksen osalta.

      Kauko-ohjausta varten virta tulee ilmeisesti radiolta, WDS:ssä oli parikin vaihtoehtoa johdotukseksi. Pinni 2 liittimeltä X1143 syöttää virran kauko-ohjausmoduulille antennivahvistimeen, se voi tulla joko sulakkeen 5 takaa tai radiolta. Erillisiliitin radiomoduulissa (ei se koaksiaali, se on taas antenna diversityn liitin) tai quadlockin pinni 13.

      Tarkistit varmaan että BM54:n liittimessä oleva 10A sulake on ehjä?

      Ensin lukaisisin vikakoodit radiomodulilta ja korimodulilta ennenkuin lähtisin vaihtamaan BM54:ää. Eli ensin pitää rajata vika ennenkuin hutkitaan. Tuo edellisen postaukseni linkki kertoo aika hyvin.

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        #33
        Originally posted by toNmbbA View Post
        Kaikki johdot laitettu takaisin samaan paikkaan mistä irroitettukin. Ihmetyttää vaan tuo että kytkemisen jälkeen toimi kerran (laitoin ovet lukkoon) mutta aamulla ei sitten toiminut. Noh, pitää purkaa kertaalleen ja katsoa ja tarkistaa nuo johdot!

        Mites jos radion boksin ostaa uuden niin pitääkö sitä koodata vai onko ihan bolt on ?
        Vaihdoin juuri sigun nelikutoseen antennivahvistimen, kun ei kauko-ohjaus toiminut.
        Lakkasi ensin toimimasta, vaihdoin avaimeen patterin kun ajattelin että se on loppunut.
        Patterin vaihdon jälkeen avaimen opetus autolle.
        Sen jälkeen toimi kerran niinkuin sinullakin, sen jälkeen täysin mykkä. :think

        En tiedä auttaako sinun ongelmaan, mutta oireet ainakin ihan samat.
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #34
          Originally posted by ruupanen View Post
          E46 330i facelift tehtaan xenoneilla, joten onkos nuo nyt sit ns projektori valot? Niille pitäs saaha enkelin simmut. Mitäs setteje porukka havannut hyviksi? Mitn. häiriöitä ei tartteis tulla radioon, eikä rueta herjailee polttimoista. Vieläkun sais linkkiä iibeihin, niin ois parempi ku satajänistä. Asennus näyttäs olevan aika iisi, kun sedani kyseessä.
          On projektorit
          Mulla on hyvä sarja, on kirkkaat ja ei ole mitään häiriöitä tullut.
          Kysäse nimimerkiltä jukipuki mistä ne on hankittu.

          Comment

          • Smack
            BTCF Member
            • May 2005
            • 320
            • Oulu

            #35
            Originally posted by MsG View Post
            Harkitsen auton myymistä.

            Mikä on kansan kansan mielestä realistinen arvo seuraavalle autolle, koska nettiautossa on kyllä niin suuri haitari noissa.

            E46 318i (2.0)
            Vm. 2003 facelift
            Väri: Graugrun
            Kilometrit: 87500 km

            Kaikin puolin erittäin hyvässä kunnossa. Vanteethan ei mitään merkkaa, mutta kesäkiekkoina uudenkarheat Dotz Mugellot 17".

            Ollut kakkosautona ja kilometrejä viime vuosina tullut noin 2000km/vuosi.

            Mielipiteitä saa laittaa myös liikkeiden hyvitysten mahdollisesta arvosta.
            Riippuu aika paljon varusteista ja kunnosta. Ero neekerinmallin ja hyvin varustellun m-sportin välillä on huima. Ja tietysti sekin onko autossa mitään vikaa, ruostetta, tai kupliiko maali. Neloskone rokottaa aika paljon haluttavuutta. Joten eipä se auta ku sulla itse nettiautosta tutkailla ja vertailla, kun et tarkemmin autosta kertonut. Mutta sopivan verrokin jos löydät niin sun auton pitää olla halvempi kuin lähimmäksi vastaava, tai samanhintainen ja parempi Jos siis käteisellä haluat myydä. Jos mikä vaan kelpaa vaihdossa niin eri asia ....

            Ja vielä tuosta hyvityksestä esimerkkiä. Minulla oli vähän erilainen E46. Liikkeestä aikoivat hyvittää 5000e, mutta kun hyvitystä vertasi uuden auton käteishintaan niin hyvitykseksi jäi käytännössä 3000e. Sanoivat että se menisi jobbarille ja hinnaksi 6000e. Sain siitä 7000e btcf myyntipalstan kautta. Että semmosta

            Comment

            • teemu.k
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 489
              • raahe

              #36
              Originally posted by jonsered92 View Post
              Kiitos selvennyksestä, jo minä aattelin että aika hullua koko apurunko ois tiputtaa ton takia
              Joo ei koko apurunkoa tarvitse irrottaa😃 se tukivarsi vaan irti.

              Comment

              • Jesse93
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 938
                • Mustio

                #37
                Kysymys 323ci -99 bemarin flektistä, pitäiskö lähtee pyörii kun laittaa ilmastoinnin päälle? Ilmastoinnin täyttöhuollossa äijä epäili niin ja nyt mietityttää että toimiiko se ollenkaan
                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                Comment

                • junga
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 145

                  #38
                  Originally posted by Jesse93 View Post
                  Kysymys 323ci -99 bemarin flektistä, pitäiskö lähtee pyörii kun laittaa ilmastoinnin päälle? Ilmastoinnin täyttöhuollossa äijä epäili niin ja nyt mietityttää että toimiiko se ollenkaan
                  ei pitäs
                  bmw e65 730d vm - 05

                  ex:audi a6 2.7tdi vm-06
                  ex: BMW 320d vm-05
                  ex: seat cordoba vm-00
                  ex: mb 2.6 sportline vm-91
                  ex: e36 318tds vm-97
                  ex: e36 318is vm 93

                  Comment

                  • marko l
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 192
                    • Hirvensalmi

                    #39
                    Tuleeko 328ci 00vm e46 säteilylämmitin parilla ruuvvilla kiinni?Pystyykö itse asentaa esim ponnilla?

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      #40
                      Originally posted by marko l View Post
                      Tuleeko 328ci 00vm e46 säteilylämmitin parilla ruuvvilla kiinni?Pystyykö itse asentaa esim ponnilla?

                      Parilla tai yhdellä pultilla joo. Ponilla tai millään muullakaan elävällä ei kannata. Ihan ohjeita mukaillen pulteilla/pultilla.

                      Comment

                      • toNmbbA
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2009
                        • 2329
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by MNi View Post
                        Kokeile ensin kauko-ohjausta takalasin oikeasta alalaidasta (sedan) tai lipan vierestä (touring). Avain siis 5 cm päähän lasista ja kokeilee avata/sulkea. Jos toimii, johtosarja korimoduli<-->antennivahvistin on ainakin kunnossa mutta antennivahvistin ei toimi, ainakaan kauko-ohjauksen osalta.

                        Kauko-ohjausta varten virta tulee ilmeisesti radiolta, WDS:ssä oli parikin vaihtoehtoa johdotukseksi. Pinni 2 liittimeltä X1143 syöttää virran kauko-ohjausmoduulille antennivahvistimeen, se voi tulla joko sulakkeen 5 takaa tai radiolta. Erillisiliitin radiomoduulissa (ei se koaksiaali, se on taas antenna diversityn liitin) tai quadlockin pinni 13.

                        Tarkistit varmaan että BM54:n liittimessä oleva 10A sulake on ehjä?

                        Ensin lukaisisin vikakoodit radiomodulilta ja korimodulilta ennenkuin lähtisin vaihtamaan BM54:ää. Eli ensin pitää rajata vika ennenkuin hutkitaan. Tuo edellisen postaukseni linkki kertoo aika hyvin.
                        Liittimien irroitus / takaisin liittääminen + sulakkeet käytin poissa niin lähti toimimaan. Varmaan joku kosketushäiriö jossain ollut. :think

                        Kiitos MNi:lle hyvistä neuvoista!
                        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #42
                          Hienoa että lähti pelaamaan!

                          Comment

                          • Järppä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1108
                            • Stadi, ladon takana.

                            #43
                            Originally posted by Jesse93 View Post
                            Kysymys 323ci -99 bemarin flektistä, pitäiskö lähtee pyörii kun laittaa ilmastoinnin päälle? Ilmastoinnin täyttöhuollossa äijä epäili niin ja nyt mietityttää että toimiiko se ollenkaan
                            Montako flektiä sulla siellä on, jos on yksi niin ei välttämättä lähde heti käyntiin (arvot ei täyty). Jos on kaksi eli ilmastoinnin kennolle omansa niin pitäisi samantien lähteä käyntiin.
                            Näissähän on kahta versiota yks flektisiä ja kaksi flektisiä.
                            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                            Top Gear review

                            Comment

                            • Rister
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 32
                              • Rovaniemi

                              #44
                              vaikuttaako tämä (osa nro. 13621433077) siihen lähteekö flekti päälle? Pystyykö osasta jotenkin toteamaan sen olevan rikki?

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                #45
                                Jos sulla on pelkästään sähköflektit eli ei viskoosikytkintä niin lämpötila-anturin pettäessä flektin pitäisi pyöriä täysillä, WDS sanoo:

                                The electric fan is activated by means of a power output stage directly on the fan motor. The motor control unit activates this power output stage by means of a square-wave signal with duty factors (variable pulse width) between 10 and 90 % thus controlling the various speeds of the electric fan. Pulse duty factors less than 5 % and greater than 95 % do not trigger activation but rather they are used for fault detection purposes. The power output stage features its own positive and ground supply.
                                The fan speed is influenced by the coolant temperature at the radiator outlet and the pressure in the air conditioning system. The fan speed is reduced as the vehicle speed increases.
                                The electric fan is driven at maximum speed in the event of a fault in the coolant temperature sensor at the radiator outlet.

                                INPAlla näet moottorin lämpötilan, mahdolliset vikakoodit sekä pystyt pakko-ohjaamaan flektiä. Jos ei käsin vähän auttamalla lähde liikkeelle ja releet ynnä sulakkeet ovat ehjät niin sitten se lienee rikki.

                                Salavalikosta voi myös vilkuilla jäähdytinnesteen lämpötilaa. Lämpötilan mittarin neulan näyttäessä järkeviä (nousee kylmästä lähtiessä klo 12 kohdalle) on jäähdyttinnesteen lämpötila-anturi varmasti ehjä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎