Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    #61
    Originally posted by TseiPii View Post
    Ite oon e46 farkkuun vaihtanut xenonien polttimot paris minuutis ilman umpion irrottelua. Vähä on ahdasta mutta kyllä sen sinne saa kunhan kattoo asennot kohilleen ja naksauttaa paikoilleen.
    Sama juttu, ihan helppo homma oli verrattuna moneen muuhun..
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

    Comment

    • Juuso Karimo96
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 292
      • Salo

      #62
      Onko jollain jotain kuvaa mistä selkis, penkin alla olevat piuhat jotka kuuluvat airbagille?
      Aikoinaan rupes valo palamaan, mutta hävis n. 2 viikkoa sitten, kun taas pari päivää sitten alkoi palamaan sen jälkeen kun olin penkkiä siirrellyt edes takas kumimattojen asennuksen takia. Joten johdoissa varmaaan vikaa?:think

      Sitten ne jotka ovat asentaneet subbarin vakiosoittimeen, jossa ei ole RCA-ta yms. niin mihin olette herätteen laittaneet? tietysty voisin tonne navin taakse laittaa, mutta oli viimeksi kun yritin irroittaa nii jumissa/en vain saanut irti.
      takavaloilta yritin ottaa herätteen, mutta ei vain toimi vaikka virtaa tuleekin kyseiseen johtoon.
      Perseestä kun nyt erillinen herätekatkasija takaluukussa
      Last edited by Juuso Karimo96; 04-12-2014, 17:27.
      Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

      EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

      EX: Bmw 325i sedan 1992

      Comment

      • Rider
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 211
        • Tampere

        #63
        Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
        Onko jollain jotain kuvaa mistä selkis, penkin alla olevat piuhat jotka kuuluvat airbagille?
        Aikoinaan rupes valo palamaan, mutta hävis n. 2 viikkoa sitten, kun taas pari päivää sitten alkoi palamaan sen jälkeen kun olin penkkiä siirrellyt edes takas kumimattojen asennuksen takia. Joten johdoissa varmaaan vikaa?:think

        Sitten ne jotka ovat asentaneet subbarin vakiosoittimeen, jossa ei ole RCA-ta yms. niin mihin olette herätteen laittaneet? tietysty voisin tonne navin taakse laittaa, mutta oli viimeksi kun yritin irroittaa nii jumissa/en vain saanut irti.
        takavaloilta yritin ottaa herätteen, mutta ei vain toimi vaikka virtaa tuleekin kyseiseen johtoon.
        Perseestä kun nyt erillinen herätekatkasija takaluukussa
        Muistelisin, että tuota herätehommaa oli joku muukin kysellyt eri topicissa ja taisivat neuvoa, että jos on h/k setti niin takaa vahvarilta oli valkoisesta piuhasta otettu....

        E: Heräte oli otettu antennivahvistimelta ainakin tässä topicissa:
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=124074 Post#10
        Last edited by Rider; 04-12-2014, 17:48. Reason: Korjaus

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          #64
          Ite otin takakajarista herätteen.

          Comment

          • marko l
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 192
            • Hirvensalmi

            #65
            Pystyykö e46 328 2000vm vaihtaa akun ilman mitää koodailuja?alkaa akku olemaan loppu ja olisi ylimääräinen kotona jonka voisi heittää kiinni.

            Comment

            • Rider
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 211
              • Tampere

              #66
              Originally posted by marko l View Post
              Pystyykö e46 328 2000vm vaihtaa akun ilman mitää koodailuja?alkaa akku olemaan loppu ja olisi ylimääräinen kotona jonka voisi heittää kiinni.
              Pystyy vaihtamaan.

              Comment

              • Magirus
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 875
                • Keski-Suomi und Sawo

                #67
                Kysymys seuraavanlainen:

                Auto 320iA vuosimallia -99 (tehtaalta liutettu tyyliin 12/98 ulos). Moottorina M52TUB20, jossa vaijerikaasu mutta kaasuläpässä iso musta mötikkä (luistonesto/cruiseen liittyvä?). Ja sitten itse kysymys:
                - Ostin autoon monitoimiratin napeilla ja WDS:sästä sain käsityksen että pelkästään 3 piuhaa vetämällä saan vakkarin sekä rattinapit. Pitääkö tämä paikkansa vaikka autossa ainakin osittain vaijerikaasu?

                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                O: E24 osasia

                Comment

                • Rider
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 211
                  • Tampere

                  #68
                  Originally posted by Magirus View Post
                  Kysymys seuraavanlainen:

                  Auto 320iA vuosimallia -99 (tehtaalta liutettu tyyliin 12/98 ulos). Moottorina M52TUB20, jossa vaijerikaasu mutta kaasuläpässä iso musta mötikkä (luistonesto/cruiseen liittyvä?). Ja sitten itse kysymys:
                  - Ostin autoon monitoimiratin napeilla ja WDS:sästä sain käsityksen että pelkästään 3 piuhaa vetämällä saan vakkarin sekä rattinapit. Pitääkö tämä paikkansa vaikka autossa ainakin osittain vaijerikaasu?
                  Itsellä on kanssa tuolla vaijerikaasulla tai ainakin sinne läpäkke tuli vaijeri, kun sitä ohimennen vilkaisin huohottimen vaihdon yhteydessä ja omasta autosta löytyy sekä rattinapit, että vakkari.

                  Yotubesta ainakin löytyy ohjeita, mutta on hieman uudempaan autoon. https://www.youtube.com/watch?v=ufYPcGdatrk
                  Toinen ohje: http://www.kneb.net/bmw/E46/Multifun...20retrofit.pdf
                  Ja vielä yksi: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=544160

                  Viisaammat sitten kertokoon päteekö nuo samat ohjeet tuohon uudempaan rattiin ja salmiakkirattiin?
                  Last edited by Rider; 06-12-2014, 17:18. Reason: lisäystä

                  Comment

                  • mikeboo
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 63
                    • Tuusula

                    #69
                    Auto aika puutunut alakierroksilla, tuntuu ettei alta 2000rpm löydy juurikasn vääntöä, kone m57. Ei anna vikakoodeja, ja livedatassakaan ei mitään löytynyt.

                    Juuri vaihdettua:
                    - suuttimet
                    - imusarja
                    - hehkut
                    - ilmansuodatin
                    - ahtopaineanturi

                    Comment

                    • JMTN
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 338
                      • Haukipudas

                      #70
                      Originally posted by mikeboo View Post
                      Auto aika puutunut alakierroksilla, tuntuu ettei alta 2000rpm löydy juurikasn vääntöä, kone m57. Ei anna vikakoodeja, ja livedatassakaan ei mitään löytynyt.

                      Juuri vaihdettua:
                      - suuttimet
                      - imusarja
                      - hehkut
                      - ilmansuodatin
                      - ahtopaineanturi
                      Ilmamassa anturi varmaankin tiensä päässä.
                      helppo kokeilla, ota anturin piuha irti ja jos vetää paremmin, niin siinä vika.

                      Toimivalla anturilla vetoja on sit viellä enemmän.
                      BMW e91 320d -08
                      ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                      ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                      ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                      Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7087
                        • Forssa

                        #71
                        Tätä vikaa on jo jonkin aikaa metsästetty sigun tourinkista ja nyt jatkuu...

                        Alkuperäinen vika: Kylmänä ravistaa voimakkaasti ja heittää vikavalon kehiin. Toisinaan käy viidellä, ainakin siltä tuntuu. Inpalla rough arvo menee kolmospytyllä yli rajan. Tätä tekee kylmänä, lämpimänä toimii normaalisti.

                        Vaihdettua: Kolmospytylle puola ja kaikille pytyille tulpat NGK BKR6EQUP.

                        Tänään oli lopulta aikaa tehdä lisempää.
                        Vaihdoin kolmoselta tulpan kakkospytylle. Kolmosen puola meni ykkösen pytylle. Suutin meni kutoselle.

                        Tämän jälkeen auto käyntiin ja oireet on ja pysyy kolmosella.

                        Tullaanko tässä nyt siihen johtopäätökseen että ecu vetelee viimeisiään?
                        Tätä puoltaisi se että auto käyttäytyy ajoittain ihmeellisesti.
                        Inpalla katsottuna myös lämpimänä lambdan esilämmitykset jää päälle, jos inpaan on luottamista. Kerran heittänyt vikakoodia maf:lta. Toisinaan kierrokset jää leijumaan. Muutamia kertoja tehnyt ajossa sitä että pienellä vaihteella kierroksia n.4500rpm ohitusta kärkkyen, sitten kun pitäisi lähteä vetämään ns. urku auki, auto nykäsee voimakkaasti muutaman kerran ja sitten lähteekin ihan normaalisti.
                        Tässä nyt mitä tuli mieleen.

                        En uskoisi että olisi maf paskana koska silloinhan ilmoittelisi siitä jatkuvasti ja auto olisi tehoton (eihän tässä kyllä mitään tehoa muutenkaan ole). Eikä vain kolmos pytty valittaisi ongelmaa vaan kaiken järjen mukaan olisi sitten kaikilla pytyillä jotain häikkää.

                        Vai tä?

                        Mitähän seuraavaksi?

                        E: Alkaa menee niin vittumaiseks ongelmaksi että taitaa mennä tämä rottelo tilipäivän tullen korjaamolle.
                        Last edited by |foder|; 07-12-2014, 19:00.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • Rudenorth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 2415
                          • Iisalmi

                          #72
                          N42B20, kone puutuu ja hienoisti nykii 1000-2500rpm välillä, muuten pelaa ja käy hyvin. Testerissä käytetty, ei vikakoodeja, ainoa poikkeama oli joku lambdan pitkäaikainen säätö tms. muuten lambdojen arvot kohdillaan. Puolat uusittu vajaa 10tkm sitten. Itse epäilisin että toinen lambdoista on viallinen, sillä tunnustaa että kulutuskin on kasvanut. Saako lambdojen sekä puolien toiminnan testattua livedatalla?
                          MB W204 C320 CDI
                          Kawasaki Ninja ZX-7R

                          Comment

                          • Rider
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 211
                            • Tampere

                            #73
                            Originally posted by Rudenorth View Post
                            N42B20, kone puutuu ja hienoisti nykii 1000-2500rpm välillä, muuten pelaa ja käy hyvin. Testerissä käytetty, ei vikakoodeja, ainoa poikkeama oli joku lambdan pitkäaikainen säätö tms. muuten lambdojen arvot kohdillaan. Puolat uusittu vajaa 10tkm sitten. Itse epäilisin että toinen lambdoista on viallinen, sillä tunnustaa että kulutuskin on kasvanut. Saako lambdojen sekä puolien toiminnan testattua livedatalla?
                            Puolista ei tietoa, mutta muistelisin, että noita lambdoja pystyy jollakintapaa testaamaan jos lambdan jännitearvoista saa jotakin tietoa toimminsta irt?

                            Comment

                            • eeneljäkuus46
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2014
                              • 37
                              • suomi

                              #74
                              iskarin yläpään laakeri!

                              auttakaas vähä! elu korkkas eestä vasemmalta iskarin yläpään laakeri. en oo muita laakereita netistä löytänyt kun noita vakio alustan. omassanihan on siis tuning art merkkinen alusta sarja ja nuo vakiothan eivät ilmeisesti siihen käy? joten mistä löydän sopivat!

                              Comment

                              • TheJukke
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2014
                                • 83
                                • Haukipudas, Oulu

                                #75

                                meneekö nuo 99 sedaniin ja pitääkö nuitten kans laittaa ne lyhemmät kallistuksenvakaajan koiranluut?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎