Originally posted by TseiPii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko jollain jotain kuvaa mistä selkis, penkin alla olevat piuhat jotka kuuluvat airbagille?
Aikoinaan rupes valo palamaan, mutta hävis n. 2 viikkoa sitten, kun taas pari päivää sitten alkoi palamaan sen jälkeen kun olin penkkiä siirrellyt edes takas kumimattojen asennuksen takia. Joten johdoissa varmaaan vikaa?:think
Sitten ne jotka ovat asentaneet subbarin vakiosoittimeen, jossa ei ole RCA-ta yms. niin mihin olette herätteen laittaneet? tietysty voisin tonne navin taakse laittaa, mutta oli viimeksi kun yritin irroittaa nii jumissa/en vain saanut irti.
takavaloilta yritin ottaa herätteen, mutta ei vain toimi vaikka virtaa tuleekin kyseiseen johtoon.
Perseestä kun nyt erillinen herätekatkasija takaluukussaLast edited by Juuso Karimo96; 04-12-2014, 17:27.Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986
EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659
EX: Bmw 325i sedan 1992
Comment
-
-
Originally posted by Juuso Karimo96 View PostOnko jollain jotain kuvaa mistä selkis, penkin alla olevat piuhat jotka kuuluvat airbagille?
Aikoinaan rupes valo palamaan, mutta hävis n. 2 viikkoa sitten, kun taas pari päivää sitten alkoi palamaan sen jälkeen kun olin penkkiä siirrellyt edes takas kumimattojen asennuksen takia. Joten johdoissa varmaaan vikaa?:think
Sitten ne jotka ovat asentaneet subbarin vakiosoittimeen, jossa ei ole RCA-ta yms. niin mihin olette herätteen laittaneet? tietysty voisin tonne navin taakse laittaa, mutta oli viimeksi kun yritin irroittaa nii jumissa/en vain saanut irti.
takavaloilta yritin ottaa herätteen, mutta ei vain toimi vaikka virtaa tuleekin kyseiseen johtoon.
Perseestä kun nyt erillinen herätekatkasija takaluukussa
E: Heräte oli otettu antennivahvistimelta ainakin tässä topicissa:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=124074 Post#10
Comment
-
-
Kysymys seuraavanlainen:
Auto 320iA vuosimallia -99 (tehtaalta liutettu tyyliin 12/98 ulos). Moottorina M52TUB20, jossa vaijerikaasu mutta kaasuläpässä iso musta mötikkä (luistonesto/cruiseen liittyvä?). Ja sitten itse kysymys:
- Ostin autoon monitoimiratin napeilla ja WDS:sästä sain käsityksen että pelkästään 3 piuhaa vetämällä saan vakkarin sekä rattinapit. Pitääkö tämä paikkansa vaikka autossa ainakin osittain vaijerikaasu?
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostKysymys seuraavanlainen:
Auto 320iA vuosimallia -99 (tehtaalta liutettu tyyliin 12/98 ulos). Moottorina M52TUB20, jossa vaijerikaasu mutta kaasuläpässä iso musta mötikkä (luistonesto/cruiseen liittyvä?). Ja sitten itse kysymys:
- Ostin autoon monitoimiratin napeilla ja WDS:sästä sain käsityksen että pelkästään 3 piuhaa vetämällä saan vakkarin sekä rattinapit. Pitääkö tämä paikkansa vaikka autossa ainakin osittain vaijerikaasu?
Yotubesta ainakin löytyy ohjeita, mutta on hieman uudempaan autoon. https://www.youtube.com/watch?v=ufYPcGdatrk
Toinen ohje: http://www.kneb.net/bmw/E46/Multifun...20retrofit.pdf
Ja vielä yksi: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=544160
Viisaammat sitten kertokoon päteekö nuo samat ohjeet tuohon uudempaan rattiin ja salmiakkirattiin?
Comment
-
-
Originally posted by mikeboo View PostAuto aika puutunut alakierroksilla, tuntuu ettei alta 2000rpm löydy juurikasn vääntöä, kone m57. Ei anna vikakoodeja, ja livedatassakaan ei mitään löytynyt.
Juuri vaihdettua:
- suuttimet
- imusarja
- hehkut
- ilmansuodatin
- ahtopaineanturi
helppo kokeilla, ota anturin piuha irti ja jos vetää paremmin, niin siinä vika.
Toimivalla anturilla vetoja on sit viellä enemmän.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
-
Tätä vikaa on jo jonkin aikaa metsästetty sigun tourinkista ja nyt jatkuu...
Alkuperäinen vika: Kylmänä ravistaa voimakkaasti ja heittää vikavalon kehiin. Toisinaan käy viidellä, ainakin siltä tuntuu. Inpalla rough arvo menee kolmospytyllä yli rajan. Tätä tekee kylmänä, lämpimänä toimii normaalisti.
Vaihdettua: Kolmospytylle puola ja kaikille pytyille tulpat NGK BKR6EQUP.
Tänään oli lopulta aikaa tehdä lisempää.
Vaihdoin kolmoselta tulpan kakkospytylle. Kolmosen puola meni ykkösen pytylle. Suutin meni kutoselle.
Tämän jälkeen auto käyntiin ja oireet on ja pysyy kolmosella.
Tullaanko tässä nyt siihen johtopäätökseen että ecu vetelee viimeisiään?
Tätä puoltaisi se että auto käyttäytyy ajoittain ihmeellisesti.
Inpalla katsottuna myös lämpimänä lambdan esilämmitykset jää päälle, jos inpaan on luottamista. Kerran heittänyt vikakoodia maf:lta. Toisinaan kierrokset jää leijumaan. Muutamia kertoja tehnyt ajossa sitä että pienellä vaihteella kierroksia n.4500rpm ohitusta kärkkyen, sitten kun pitäisi lähteä vetämään ns. urku auki, auto nykäsee voimakkaasti muutaman kerran ja sitten lähteekin ihan normaalisti.
Tässä nyt mitä tuli mieleen.
En uskoisi että olisi maf paskana koska silloinhan ilmoittelisi siitä jatkuvasti ja auto olisi tehoton (eihän tässä kyllä mitään tehoa muutenkaan ole). Eikä vain kolmos pytty valittaisi ongelmaa vaan kaiken järjen mukaan olisi sitten kaikilla pytyillä jotain häikkää.
Vai tä?
Mitähän seuraavaksi?
E: Alkaa menee niin vittumaiseks ongelmaksi että taitaa mennä tämä rottelo tilipäivän tullen korjaamolle.Last edited by |foder|; 07-12-2014, 19:00.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
N42B20, kone puutuu ja hienoisti nykii 1000-2500rpm välillä, muuten pelaa ja käy hyvin. Testerissä käytetty, ei vikakoodeja, ainoa poikkeama oli joku lambdan pitkäaikainen säätö tms. muuten lambdojen arvot kohdillaan. Puolat uusittu vajaa 10tkm sitten. Itse epäilisin että toinen lambdoista on viallinen, sillä tunnustaa että kulutuskin on kasvanut. Saako lambdojen sekä puolien toiminnan testattua livedatalla?MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
-
Originally posted by Rudenorth View PostN42B20, kone puutuu ja hienoisti nykii 1000-2500rpm välillä, muuten pelaa ja käy hyvin. Testerissä käytetty, ei vikakoodeja, ainoa poikkeama oli joku lambdan pitkäaikainen säätö tms. muuten lambdojen arvot kohdillaan. Puolat uusittu vajaa 10tkm sitten. Itse epäilisin että toinen lambdoista on viallinen, sillä tunnustaa että kulutuskin on kasvanut. Saako lambdojen sekä puolien toiminnan testattua livedatalla?
Comment
-
Comment