Minulla aikanaan muistaakseni samassa moottorissa tihkui termarikopan anturin juuresta nestettä ja vaihdoin tuon kopan. Maksoi n. 80€ marmorilta ja samalla vesipumpun kanssa aika helppo vaihtaa. Vesipumpuksi suosittelen metallisiipistä kolbenschmidtin pumppua (kl-varaosat). Kun vaihdat hihnoja, tutki samalla niitten rullien ja kiristimen kunto.
Jeps. Eli todennäköisesti sama vika täälläkin. Alkaa vuotamaan vasta kun kone lämmin ja järjestelmässä painetta, eli joku hiushalkeama tai muu todella pieni vika siellä on. Laittelin schmiedmannilta tulemaan uuden termarin, metallisiipisen vesipumpun ja hihnat. Täytyy ajella mahdollisimman vähän ja lyhyitä matkoja siihen saakka.
eli huoltonäyttö pitäisi saada 98 vuoden 318 e46 nollattua. näyttö sanoo että "oil service 350km" netistä lueskelin jo ja katsoin pari videotakin kuinka tuo näyttö nollatan mutta ei vain onnistu. virta pois, trippi mittarin painike pohjaan virta asentoon 1 ja kohta pitäisi ilmestyä jokin teksi joka alkaa hetken päästä välkkyä (en muista mitä tekstissä pitäisi lukea) mutta joka tapauksesa tätä kyseistä tekstiä ei tuohon minun näyttööni kyllä ilmesty. ja mitä.muutenkin olen lukenut niin saako näihin 98 vuoden vehkeisiin edes itse nollattua tuota huoltovälin osoitinta?
Morjens! Mistäs suomenpuolelta kannattaa ostaa uus turbo potilaana olis e46 330 diesel, kun vanha meni sököksi. Kaannattaako sekkaantua noihin kunnostettuihin?
eli huoltonäyttö pitäisi saada 98 vuoden 318 e46 nollattua. näyttö sanoo että "oil service 350km" netistä lueskelin jo ja katsoin pari videotakin kuinka tuo näyttö nollatan mutta ei vain onnistu. virta pois, trippi mittarin painike pohjaan virta asentoon 1 ja kohta pitäisi ilmestyä jokin teksi joka alkaa hetken päästä välkkyä (en muista mitä tekstissä pitäisi lukea) mutta joka tapauksesa tätä kyseistä tekstiä ei tuohon minun näyttööni kyllä ilmesty. ja mitä.muutenkin olen lukenut niin saako näihin 98 vuoden vehkeisiin edes itse nollattua tuota huoltovälin osoitinta?
käännä virta pois
paina ja pidä painettuna painike "A" (mittariston vasen alareuna, polttoaine ja nopeusmittarin välissä)
käännä virta-avain asentoon 1
5 sekunnin jälkeen sanat "OIL SERVICE" tai "INSPECTION" näkyvät yhdessä viestin "reset" tai "re" kanssa
vapauta painike "A". Paina jälleen ja pidä painettuna painike "A". 5 sekunnin jälkeen viesti "reset" alkaa vilkkua
vapauta painike "A". Paina ja vapauta jälleen painike "A"
Uusi huoltoväli näkyy nyt näytössä
Paina ja vapauta painike "A" Viesti "END SIA" näytössä
kytke virta pois.
eli huoltonäyttö pitäisi saada 98 vuoden 318 e46 nollattua. näyttö sanoo että "oil service 350km" netistä lueskelin jo ja katsoin pari videotakin kuinka tuo näyttö nollatan mutta ei vain onnistu. virta pois, trippi mittarin painike pohjaan virta asentoon 1 ja kohta pitäisi ilmestyä jokin teksi joka alkaa hetken päästä välkkyä (en muista mitä tekstissä pitäisi lukea) mutta joka tapauksesa tätä kyseistä tekstiä ei tuohon minun näyttööni kyllä ilmesty. ja mitä.muutenkin olen lukenut niin saako näihin 98 vuoden vehkeisiin edes itse nollattua tuota huoltovälin osoitinta?
En ole itsekään saanut vm-98 e46:sessa koskaan nollattua tuolla trippimittaritempulla. Mutta tällä ohjeella onnistuu, kunhan tekee täsmällisesti ohjeen mukaan ja mittaa sekuntikellolla ajan.
mk2 navia saiko päivitettyä uudempaan versioon softalla vai vaatiiko mk3 ? :think
Voi päivittää softan jos ei ole tuorein sisällä. Viimeisin softaversio MKII:lle on 2-1/81 eli 8.1: KLIK. Se julkaistiin softalevyllä v21 02/2003: KLIK.
Kysymys m52b25tu huohottimen vaihdosta, vanhaan huohotinventtiiliin tuli letku 11727545323 kiinni, (joka kans poikkesi: D) uudessa eristetyssä oudosti toteutettu että eristeessä ei ole reikää kyseiselle letkulle ollenkaan ja eristeen kun purkasin niin vielä tulpattu sen lähtö, miksiköhän näin?
Kysymys m52b25tu huohottimen vaihdosta, vanhaan huohotinventtiiliin tuli letku 11727545323 kiinni, (joka kans poikkesi: D) uudessa eristetyssä oudosti toteutettu että eristeessä ei ole reikää kyseiselle letkulle ollenkaan ja eristeen kun purkasin niin vielä tulpattu sen lähtö, miksiköhän näin?
Itse vaihdoin kanssa kesällä tuon järjestelmän ja ihan samanlainen oli mullakin. Ei ollut eristeessä reikää ja tuo lähtö oli tulpattu. Nykäsin tulpan pois ja laitoin eristeen välistä tuon letkun paikalleen. Jos se meni poikki niin, kun katsot sitä letkua niin varmasti on pykinyt ja aivan haprea->vaihtoon.
Itse vaihdoin kanssa kesällä tuon järjestelmän ja ihan samanlainen oli mullakin. Ei ollut eristeessä reikää ja tuo lähtö oli tulpattu. Nykäsin tulpan pois ja laitoin eristeen välistä tuon letkun paikalleen. Jos se meni poikki niin, kun katsot sitä letkua niin varmasti on pykinyt ja aivan haprea->vaihtoon.
Joo vaihdan sen. On muuten perhanan vaikee vaihtaa, moonta tuntia menny hommassa jo ja vanha vasta pois saatu mukavasti suoraan imusarjan alla
Eli oisaisko joku viisaampi kertoa mistä johtuu valojen väpättäminen sisällä sekä ulkona? Ajovalot väpättävät sekä sisällä väpättää kaikki mittariston valot ja automaatti ilmastoinnin näyttö.
Muutaman kerran tehnyt et välähtää luistonesto sekä ajonvakautuksen / abs:n valo kun antaa kierrosta, sekä mankka sammunut pari kertaa kesken ajon ja käynnistyy uudelleen.
Useamman kerran mankka tehnyt sen et se katkaisee kuuluvuuden ja kohta kuuluu uudelleen.
Vikakoodit luettu ja mitään vakavaa ei löytynyt, sekä latausjännite katsottu ja tyhjäkäynnilläkin antaa sen 14v.
Olisiko laturi tulossa tiensä päähän? Taikka joku diodi mennyt laturista? Vai joku korimoduuli?
Ei kehtaisi lähteä arpomalla vaihtelee noita osia kun ne nyt ei halpoja kuitenkaan ole..
Asensin tos ahtopainemittarin bemariin ja asennuksen jälkeen paine laskee aluks hetkeksi n.1,5s vaakkumille jonka jälkeen nousee 0.2 bar max kierroksilla kun kierrättää.. Noh laitoin sit testeriin ja se näyttää 2100mbar ei taida olla normaalia? Paljonko pitäs vakiona olla?
autoon vaihdettiin gt2260v ahdin ilman sähköistä servoa.
noh, sitten ohitin ahtopaineen säätimen niin että johto irti ja säätimelle menevät letkut yhteen niin mittarilla joka imusarjassa paine nousee pumppaamalla 0.55bar mut testeri näyttää edelleen sen 2100mbar.
edit: Hmm,, voihan syynä tietysti olla vakiota isompi cooleri.. pitääpä huomenna koittaa vetää coolerin tilalle suora putki ja katsoa mitä tapahtuu..
Asensin tos ahtopainemittarin bemariin ja asennuksen jälkeen paine laskee aluks hetkeksi n.1,5s vaakkumille jonka jälkeen nousee 0.2 bar max kierroksilla kun kierrättää.. Noh laitoin sit testeriin ja se näyttää 2100mbar ei taida olla normaalia? Paljonko pitäs vakiona olla?
autoon vaihdettiin gt2260v ahdin ilman sähköistä servoa.
noh, sitten ohitin ahtopaineen säätimen niin että johto irti ja säätimelle menevät letkut yhteen niin mittarilla joka imusarjassa paine nousee pumppaamalla 0.55bar mut testeri näyttää edelleen sen 2100mbar.
edit: Hmm,, voihan syynä tietysti olla vakiota isompi cooleri.. pitääpä huomenna koittaa vetää coolerin tilalle suora putki ja katsoa mitä tapahtuu..
Ei ainakaan minun edellisessä ahdetussa autossa mittari noussut paikallaan polkiessa juuri yhtään, mutta ajossa sitten toimi ihan normaalisti. Tiedä sitten toimiko oikein, mutta näin minulla.
Joo vaihdan sen. On muuten perhanan vaikee vaihtaa, moonta tuntia menny hommassa jo ja vanha vasta pois saatu mukavasti suoraan imusarjan alla
Aika vmäinen homma tuo oli, mutta youtubesta löytyy hyvä video tuohon vaihtoon. Itse vaihdoin samalla tuon huohotuksen, kun öljysuodattimen jalan tiivisteen.
Comment