Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ozzy #69#
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1642
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Antti O View Post
    Minulla aikanaan muistaakseni samassa moottorissa tihkui termarikopan anturin juuresta nestettä ja vaihdoin tuon kopan. Maksoi n. 80€ marmorilta ja samalla vesipumpun kanssa aika helppo vaihtaa. Vesipumpuksi suosittelen metallisiipistä kolbenschmidtin pumppua (kl-varaosat). Kun vaihdat hihnoja, tutki samalla niitten rullien ja kiristimen kunto.
    Jeps. Eli todennäköisesti sama vika täälläkin. Alkaa vuotamaan vasta kun kone lämmin ja järjestelmässä painetta, eli joku hiushalkeama tai muu todella pieni vika siellä on. Laittelin schmiedmannilta tulemaan uuden termarin, metallisiipisen vesipumpun ja hihnat. Täytyy ajella mahdollisimman vähän ja lyhyitä matkoja siihen saakka.
    G20 330e M-Sport sunset orange

    Comment

    • eeneljäkuus46
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 37
      • suomi

      huoltonäytön nollaus

      eli huoltonäyttö pitäisi saada 98 vuoden 318 e46 nollattua. näyttö sanoo että "oil service 350km" netistä lueskelin jo ja katsoin pari videotakin kuinka tuo näyttö nollatan mutta ei vain onnistu. virta pois, trippi mittarin painike pohjaan virta asentoon 1 ja kohta pitäisi ilmestyä jokin teksi joka alkaa hetken päästä välkkyä (en muista mitä tekstissä pitäisi lukea) mutta joka tapauksesa tätä kyseistä tekstiä ei tuohon minun näyttööni kyllä ilmesty. ja mitä.muutenkin olen lukenut niin saako näihin 98 vuoden vehkeisiin edes itse nollattua tuota huoltovälin osoitinta?

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by _odin View Post
        Morjens! Mistäs suomenpuolelta kannattaa ostaa uus turbo potilaana olis e46 330 diesel, kun vanha meni sököksi. Kaannattaako sekkaantua noihin kunnostettuihin?
        turbolader.net:iä on kehuttu foorumilla.

        Comment

        • Jesse93
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 940
          • Mustio

          Originally posted by eeneljäkuus46 View Post
          eli huoltonäyttö pitäisi saada 98 vuoden 318 e46 nollattua. näyttö sanoo että "oil service 350km" netistä lueskelin jo ja katsoin pari videotakin kuinka tuo näyttö nollatan mutta ei vain onnistu. virta pois, trippi mittarin painike pohjaan virta asentoon 1 ja kohta pitäisi ilmestyä jokin teksi joka alkaa hetken päästä välkkyä (en muista mitä tekstissä pitäisi lukea) mutta joka tapauksesa tätä kyseistä tekstiä ei tuohon minun näyttööni kyllä ilmesty. ja mitä.muutenkin olen lukenut niin saako näihin 98 vuoden vehkeisiin edes itse nollattua tuota huoltovälin osoitinta?
          käännä virta pois
          paina ja pidä painettuna painike "A" (mittariston vasen alareuna, polttoaine ja nopeusmittarin välissä)
          käännä virta-avain asentoon 1
          5 sekunnin jälkeen sanat "OIL SERVICE" tai "INSPECTION" näkyvät yhdessä viestin "reset" tai "re" kanssa
          vapauta painike "A". Paina jälleen ja pidä painettuna painike "A". 5 sekunnin jälkeen viesti "reset" alkaa vilkkua
          vapauta painike "A". Paina ja vapauta jälleen painike "A"
          Uusi huoltoväli näkyy nyt näytössä
          Paina ja vapauta painike "A" Viesti "END SIA" näytössä
          kytke virta pois.

          näillä sain ite nollattua
          E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

          Comment

          • maukka86
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 490
            • Pirkanmaa

            Originally posted by eeneljäkuus46 View Post
            eli huoltonäyttö pitäisi saada 98 vuoden 318 e46 nollattua. näyttö sanoo että "oil service 350km" netistä lueskelin jo ja katsoin pari videotakin kuinka tuo näyttö nollatan mutta ei vain onnistu. virta pois, trippi mittarin painike pohjaan virta asentoon 1 ja kohta pitäisi ilmestyä jokin teksi joka alkaa hetken päästä välkkyä (en muista mitä tekstissä pitäisi lukea) mutta joka tapauksesa tätä kyseistä tekstiä ei tuohon minun näyttööni kyllä ilmesty. ja mitä.muutenkin olen lukenut niin saako näihin 98 vuoden vehkeisiin edes itse nollattua tuota huoltovälin osoitinta?
            En ole itsekään saanut vm-98 e46:sessa koskaan nollattua tuolla trippimittaritempulla. Mutta tällä ohjeella onnistuu, kunhan tekee täsmällisesti ohjeen mukaan ja mittaa sekuntikellolla ajan.

            f22 220i

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2329
              • Espoo

              mk2 navia saiko päivitettyä uudempaan versioon softalla vai vaatiiko mk3 ? :think
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by toNmbbA View Post
                mk2 navia saiko päivitettyä uudempaan versioon softalla vai vaatiiko mk3 ? :think
                Voi päivittää softan jos ei ole tuorein sisällä. Viimeisin softaversio MKII:lle on 2-1/81 eli 8.1: KLIK. Se julkaistiin softalevyllä v21 02/2003: KLIK.

                MKII:n voi päivittää MKIII tai MKIV:hen: KLIK.

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 940
                  • Mustio

                  Kysymys m52b25tu huohottimen vaihdosta, vanhaan huohotinventtiiliin tuli letku 11727545323 kiinni, (joka kans poikkesi: D) uudessa eristetyssä oudosti toteutettu että eristeessä ei ole reikää kyseiselle letkulle ollenkaan ja eristeen kun purkasin niin vielä tulpattu sen lähtö, miksiköhän näin?

                  E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • Rider
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 211
                    • Tampere

                    Originally posted by Jesse93 View Post
                    Kysymys m52b25tu huohottimen vaihdosta, vanhaan huohotinventtiiliin tuli letku 11727545323 kiinni, (joka kans poikkesi: D) uudessa eristetyssä oudosti toteutettu että eristeessä ei ole reikää kyseiselle letkulle ollenkaan ja eristeen kun purkasin niin vielä tulpattu sen lähtö, miksiköhän näin?

                    Itse vaihdoin kanssa kesällä tuon järjestelmän ja ihan samanlainen oli mullakin. Ei ollut eristeessä reikää ja tuo lähtö oli tulpattu. Nykäsin tulpan pois ja laitoin eristeen välistä tuon letkun paikalleen. Jos se meni poikki niin, kun katsot sitä letkua niin varmasti on pykinyt ja aivan haprea->vaihtoon.

                    Comment

                    • Jesse93
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 940
                      • Mustio

                      Originally posted by Rider View Post
                      Itse vaihdoin kanssa kesällä tuon järjestelmän ja ihan samanlainen oli mullakin. Ei ollut eristeessä reikää ja tuo lähtö oli tulpattu. Nykäsin tulpan pois ja laitoin eristeen välistä tuon letkun paikalleen. Jos se meni poikki niin, kun katsot sitä letkua niin varmasti on pykinyt ja aivan haprea->vaihtoon.
                      Joo vaihdan sen. On muuten perhanan vaikee vaihtaa, moonta tuntia menny hommassa jo ja vanha vasta pois saatu mukavasti suoraan imusarjan alla
                      E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                      Comment

                      • hazard
                        Newbiemmer
                        • Jan 2009
                        • 29
                        • Savonlinna

                        Valot väpättävät / sisällä sama

                        Moro!! Auto on e46 330d -03 ajettu n. 270tkm

                        Eli oisaisko joku viisaampi kertoa mistä johtuu valojen väpättäminen sisällä sekä ulkona? Ajovalot väpättävät sekä sisällä väpättää kaikki mittariston valot ja automaatti ilmastoinnin näyttö.

                        Muutaman kerran tehnyt et välähtää luistonesto sekä ajonvakautuksen / abs:n valo kun antaa kierrosta, sekä mankka sammunut pari kertaa kesken ajon ja käynnistyy uudelleen.

                        Useamman kerran mankka tehnyt sen et se katkaisee kuuluvuuden ja kohta kuuluu uudelleen.

                        Vikakoodit luettu ja mitään vakavaa ei löytynyt, sekä latausjännite katsottu ja tyhjäkäynnilläkin antaa sen 14v.

                        Olisiko laturi tulossa tiensä päähän? Taikka joku diodi mennyt laturista? Vai joku korimoduuli?

                        Ei kehtaisi lähteä arpomalla vaihtelee noita osia kun ne nyt ei halpoja kuitenkaan ole..

                        Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!!

                        Comment

                        • Styroxi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 384
                          • Vaasa

                          330d ahtopaine

                          Asensin tos ahtopainemittarin bemariin ja asennuksen jälkeen paine laskee aluks hetkeksi n.1,5s vaakkumille jonka jälkeen nousee 0.2 bar max kierroksilla kun kierrättää.. Noh laitoin sit testeriin ja se näyttää 2100mbar ei taida olla normaalia? Paljonko pitäs vakiona olla?
                          autoon vaihdettiin gt2260v ahdin ilman sähköistä servoa.
                          noh, sitten ohitin ahtopaineen säätimen niin että johto irti ja säätimelle menevät letkut yhteen niin mittarilla joka imusarjassa paine nousee pumppaamalla 0.55bar mut testeri näyttää edelleen sen 2100mbar.

                          edit: Hmm,, voihan syynä tietysti olla vakiota isompi cooleri.. pitääpä huomenna koittaa vetää coolerin tilalle suora putki ja katsoa mitä tapahtuu..
                          Last edited by Styroxi; 18-12-2014, 19:35.

                          Comment

                          • Rider
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 211
                            • Tampere

                            Originally posted by Styroxi View Post
                            Asensin tos ahtopainemittarin bemariin ja asennuksen jälkeen paine laskee aluks hetkeksi n.1,5s vaakkumille jonka jälkeen nousee 0.2 bar max kierroksilla kun kierrättää.. Noh laitoin sit testeriin ja se näyttää 2100mbar ei taida olla normaalia? Paljonko pitäs vakiona olla?
                            autoon vaihdettiin gt2260v ahdin ilman sähköistä servoa.
                            noh, sitten ohitin ahtopaineen säätimen niin että johto irti ja säätimelle menevät letkut yhteen niin mittarilla joka imusarjassa paine nousee pumppaamalla 0.55bar mut testeri näyttää edelleen sen 2100mbar.

                            edit: Hmm,, voihan syynä tietysti olla vakiota isompi cooleri.. pitääpä huomenna koittaa vetää coolerin tilalle suora putki ja katsoa mitä tapahtuu..
                            Ei ainakaan minun edellisessä ahdetussa autossa mittari noussut paikallaan polkiessa juuri yhtään, mutta ajossa sitten toimi ihan normaalisti. Tiedä sitten toimiko oikein, mutta näin minulla.

                            Comment

                            • Rider
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 211
                              • Tampere

                              Originally posted by Jesse93 View Post
                              Joo vaihdan sen. On muuten perhanan vaikee vaihtaa, moonta tuntia menny hommassa jo ja vanha vasta pois saatu mukavasti suoraan imusarjan alla
                              Aika vmäinen homma tuo oli, mutta youtubesta löytyy hyvä video tuohon vaihtoon. Itse vaihdoin samalla tuon huohotuksen, kun öljysuodattimen jalan tiivisteen.

                              Comment

                              • reisilihas
                                BTCF Member
                                • Oct 2012
                                • 66
                                • Tampere

                                Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
                                Eipä siellä kyllä lue, että sopis 330d:hen, mutta siis todellisuudessa käy?:think
                                Taisi olla niin, että bensakoneisissa EVO1010 jouset edessä ja dieseleissä kantavammat(jäykemmät) EVO1020 jouset.
                                E91 320dA -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎