Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mazku_88
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 22
    • Suomi

    #31
    M54 öljynkulutus

    Elikkäs syö aikapaljon öljyä tuo 330i.
    Voiko huohottimella olla osuutta asiaan? Jos vaikka se öljytikulle menevä putki on tukossa?
    Ja jos se on mahdollista niin miten asian pitäisi huomata?
    Luulis että sitten se separaattori ois niin tukkeessa ettei toimis ollenkaan :think

    Comment

    • stoikka
      BTCF Member
      • Jan 2014
      • 38
      • Oulu

      #32
      m54

      mitä vaatimuksia tuolta huohottimelta lähteville putkille on? Voisko noitten valmiiksi taitettujen putkien tilalle laittaan jotain elastista putkea asennuksen helpottamiseksi + solumuovi eristeeksi? Onko ihan järjetön idea? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2194 lähinnä osat 2 ja 3. :think
      135

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        #33
        Originally posted by Theme View Post
        Käykö 320d vm02 startti 320d 2000 vuosimalliin
        Originally posted by toNmbbA View Post
        Ei.



        Edit: fyysisestä istuvuudesta en tiedä, 02vm on 2.0kw kun taas 00 on 1.8kw.
        Tuo isompi tehoisuus olis vaan plussaa, mutta muuten ei tosiaan käy. Uudempi näyttää olevan 10 hampainen ja vanha 11.
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • inno.o
          BTCF Member
          • Apr 2014
          • 293
          • Salo

          #34
          Onnistuuko takajarrukilpien vaihto ilman että ottaa napaa irti?

          Comment

          • Sege
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 18
            • Helsinki

            #35
            Uskaltaako ostaa e46 325 300tkm ajettuna?

            Terve vaan kaikille,

            Ajattelin ostaa otsikon mukaisen auton, mutta epäilyttää tuo mittarilukema, että uskaltaako ostaa sellaisen melkein 300tkm ajetun e46 325, vuosimallia 2002 (facelift) auton. :think

            Autosta vissiin vaihdettu etulokasuojat ja ovia + listoja olisi hiekkapuhallettu ja maalattu.
            Mutta mitään isompaa koneremonttia ei ole tehty.

            Ymmärrän että näin paljon ajetussa autossa saattaa vaikka mitä esiintyä, mutta onko kellään henk.koht. kokemusta bemareista joilla on vähän enemmän ajettu?

            Mitä kaikkea kannattaa esim. tarkistaa ennen kauppoja?

            Ja kiitos kaikille vastanneille etukäteen vinkeistä!

            Comment

            • Pekumie
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 243
              • -

              #36
              Originally posted by inno.o View Post
              Onnistuuko takajarrukilpien vaihto ilman että ottaa napaa irti?
              Onnistuu mutta pitää sahata kilpi ohuimmasta kohdasta halki(jarrusatulan kohdalta) ja taivuttaa niin paljon että menee paikoilleen. Sitten mieluiten hitsata vielä sahaus kohdastaan.

              Navan jos irrotat niin joutuu pyöränlaakerin uusimaan..

              Comment

              • inno.o
                BTCF Member
                • Apr 2014
                • 293
                • Salo

                #37
                Originally posted by Pekumie View Post
                Onnistuu mutta pitää sahata kilpi ohuimmasta kohdasta halki(jarrusatulan kohdalta) ja taivuttaa niin paljon että menee paikoilleen. Sitten mieluiten hitsata vielä sahaus kohdastaan.

                Navan jos irrotat niin joutuu pyöränlaakerin uusimaan..
                Juu laakerihommat oki tiedossa, siksi pohdin saako vaihdettua ilman navan poisottoa. Mutta jotain vastaavaa itse päässä pyörittelinkin, mietein jopa palan pois ottamista satulan kohdalta. Jossain näin tehtävän, pelicanparts tms.

                Mutta kokeilen ensin taivuttamista ja sitten vasta palottelua. Kiitos.

                Comment

                • Vildemar
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2014
                  • 75
                  • Forssa

                  #38
                  Originally posted by Vildemar View Post
                  Nopeasti vastaus kun nyt pitäisi tilailla...

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #39
                    Tuohan se näyttää olevan, jos sinulla on 204hp versio. Varmaan huomasitkin että on tilaustavaraa(varastosaldo 0).

                    Kannattaa selvittää minne ne öljyt menee, jos auton alle pääset niin välijäähdytin ekana katsoa, voi olla turbossakin vikaa...
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6938
                      • N/A

                      #40
                      Originally posted by Sege View Post
                      Terve vaan kaikille,

                      Ajattelin ostaa otsikon mukaisen auton, mutta epäilyttää tuo mittarilukema, että uskaltaako ostaa sellaisen melkein 300tkm ajetun e46 325, vuosimallia 2002 (facelift) auton. :think

                      Autosta vissiin vaihdettu etulokasuojat ja ovia + listoja olisi hiekkapuhallettu ja maalattu.
                      Mutta mitään isompaa koneremonttia ei ole tehty.

                      Ymmärrän että näin paljon ajetussa autossa saattaa vaikka mitä esiintyä, mutta onko kellään henk.koht. kokemusta bemareista joilla on vähän enemmän ajettu?

                      Mitä kaikkea kannattaa esim. tarkistaa ennen kauppoja?

                      Ja kiitos kaikille vastanneille etukäteen vinkeistä!
                      No minulla on 198tkm ajettu 325i 2003, kts. signaturen showroomi. Kuten tuostakin jos jutun luet läpi, aika paljon on viimeisen vuoden aikana tehty. Toki olen melko pedantti ylihuoltaja.
                      Moottorista en olisi huolissani, mutta moottorin ympärillä olevat apulaitteet varmasti vaativat laittelua jos ei ole laitettu (disa, huohottimet, jäähdytysjärjestelmä, laturi, startti jne. Mitä tahansa voi sattua noilla kilsoilla.
                      Lisäksi itse autossa varmaan alkaa iskarit, puslat ja nivelet olemaan aika lopussa jos ei ole uusittu.
                      Vanoksen tiivisteitä jos ei ole vaihdettu, ne on varmasti ihan finaalissa.. se vie alaväännöt ja nostaa kulutusta.

                      Minä kyllä aika tarkkaan tutkisin sen huoltohistorian (kuittikansion?) mitä on tehty.. ja osaisi sitten varautua mitä tarvii tehdä.
                      M54 sinänsä on mielestäni yksi parhaimpia koneita, mutta tarvitsee tietyt perusjutut hoitaa kuntoon niin matkanteko on huolettomampaa.

                      Kysele ihmeessä jos haluat lisätietoja kerron mielelläni jos askaruttaa e46 hankinta.
                      Last edited by Antti O; 29-06-2015, 17:05.

                      Comment

                      • Vildemar
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2014
                        • 75
                        • Forssa

                        #41
                        Originally posted by Cunttory View Post
                        Tuohan se näyttää olevan, jos sinulla on 204hp versio. Varmaan huomasitkin että on tilaustavaraa(varastosaldo 0).

                        Kannattaa selvittää minne ne öljyt menee, jos auton alle pääset niin välijäähdytin ekana katsoa, voi olla turbossakin vikaa...
                        Juu 204hp kyseessä. Turbo tarkastettu noin 15tkm sitten ehjäksi että ei luulisi olevan hajalla, toivottavasti..

                        Comment

                        • Sege
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 18
                          • Helsinki

                          #42
                          Originally posted by Antti O View Post
                          No minulla on 198tkm ajettu 325i 2003, kts. signaturen showroomi. Kuten tuostakin jos jutun luet läpi, aika paljon on viimeisen vuoden aikana tehty. Toki olen melko pedantti ylihuoltaja.
                          Moottorista en olisi huolissani, mutta moottorin ympärillä olevat apulaitteet varmasti vaativat laittelua jos ei ole laitettu (disa, huohottimet, jäähdytysjärjestelmä, laturi, startti jne. Mitä tahansa voi sattua noilla kilsoilla.
                          Lisäksi itse autossa varmaan alkaa iskarit, puslat ja nivelet olemaan aika lopussa jos ei ole uusittu.
                          Vanoksen tiivisteitä jos ei ole vaihdettu, ne on varmasti ihan finaalissa.. se vie alaväännöt ja nostaa kulutusta.

                          Minä kyllä aika tarkkaan tutkisin sen huoltohistorian (kuittikansion?) mitä on tehty.. ja osaisi sitten varautua mitä tarvii tehdä.
                          M54 sinänsä on mielestäni yksi parhaimpia koneita, mutta tarvitsee tietyt perusjutut hoitaa kuntoon niin matkanteko on huolettomampaa.

                          Kysele ihmeessä jos haluat lisätietoja kerron mielelläni jos askaruttaa e46 hankinta.
                          Kiitos vinkeistä, täytyy käydä ensi viikolla tutustumassa autoon niin ollaan taas astetta viisampia.

                          Comment

                          • Järppä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1108
                            • Stadi, ladon takana.

                            #43
                            Originally posted by Sege View Post
                            Terve vaan kaikille,

                            Ajattelin ostaa otsikon mukaisen auton, mutta epäilyttää tuo mittarilukema, että uskaltaako ostaa sellaisen melkein 300tkm ajetun e46 325, vuosimallia 2002 (facelift) auton. :think

                            Autosta vissiin vaihdettu etulokasuojat ja ovia + listoja olisi hiekkapuhallettu ja maalattu.
                            Mutta mitään isompaa koneremonttia ei ole tehty.

                            Ymmärrän että näin paljon ajetussa autossa saattaa vaikka mitä esiintyä, mutta onko kellään henk.koht. kokemusta bemareista joilla on vähän enemmän ajettu?

                            Mitä kaikkea kannattaa esim. tarkistaa ennen kauppoja?

                            Ja kiitos kaikille vastanneille etukäteen vinkeistä!
                            Originally posted by Antti O View Post
                            No minulla on 198tkm ajettu 325i 2003, kts. signaturen showroomi. Kuten tuostakin jos jutun luet läpi, aika paljon on viimeisen vuoden aikana tehty. Toki olen melko pedantti ylihuoltaja.
                            Moottorista en olisi huolissani, mutta moottorin ympärillä olevat apulaitteet varmasti vaativat laittelua jos ei ole laitettu (disa, huohottimet, jäähdytysjärjestelmä, laturi, startti jne. Mitä tahansa voi sattua noilla kilsoilla.
                            Lisäksi itse autossa varmaan alkaa iskarit, puslat ja nivelet olemaan aika lopussa jos ei ole uusittu.
                            Vanoksen tiivisteitä jos ei ole vaihdettu, ne on varmasti ihan finaalissa.. se vie alaväännöt ja nostaa kulutusta.

                            Minä kyllä aika tarkkaan tutkisin sen huoltohistorian (kuittikansion?) mitä on tehty.. ja osaisi sitten varautua mitä tarvii tehdä.
                            M54 sinänsä on mielestäni yksi parhaimpia koneita, mutta tarvitsee tietyt perusjutut hoitaa kuntoon niin matkanteko on huolettomampaa.

                            Kysele ihmeessä jos haluat lisätietoja kerron mielelläni jos askaruttaa e46 hankinta.
                            Komppaan Antin tekstiä. Itselläni 276tkm mittarissa ja shöwroomista löytyy juttua mun kikottimesta.
                            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                            Top Gear review

                            Comment

                            • brembo928
                              Newbiemmer
                              • Mar 2013
                              • 4
                              • turku

                              #44
                              -99 320D 100kw ongelmaa, 4 ja 5 vaihteella kone ei anna kiertää loppuun asti, vaan rupeaa moottorijarruttamaan aina samassa kohtaa (5. vaihde n.140km/h) vikakoodia antaa suuttimen neulan asentoanturista. johtoja ei vielä katottu.
                              Mutta onko samallaista ongelmaa ollut?

                              Comment

                              • Jesse93
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 940
                                • Mustio

                                #45
                                Mikä lambda antureista on bank 2 sensor 2 m52b25tu? http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...probe_fixings/ nro 2?
                                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎