E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarge92
    Bimmer Rookie
    • Jul 2014
    • 35
    • -

    #76
    316I syö öljyä

    Käytän tällä hetkellä Castrolin C3 5W-40, mutta tosiaa reilu puolilitraa imee tuhannella tavaraa, tuntuu jotenkin paljolta..
    Missähän mahtaa olla vikaa, jos tuo ei ole normaalia..?

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      #77
      Onko jotain spesiaalia maalia/sprayta, millä olis hyvä käsitellä pyyhkijöiden varret? Siis ne osat, mihin pyyhkijät kiinnitetään. Pinnat ovat jo ehtineet kulua monin paikoin ruman näköisiksi ja ajattelin olisiko edullista tapaa fiksata...uudet näyttävät maksavan n. 100 €, jota en nyt pelkän paremman pinnan takia kehtaisi maksaa :think
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6947
        • N/A

        #78
        Originally posted by huppu View Post
        Onko jotain spesiaalia maalia/sprayta, millä olis hyvä käsitellä pyyhkijöiden varret? Siis ne osat, mihin pyyhkijät kiinnitetään. Pinnat ovat jo ehtineet kulua monin paikoin ruman näköisiksi ja ajattelin olisiko edullista tapaa fiksata...uudet näyttävät maksavan n. 100 €, jota en nyt pelkän paremman pinnan takia kehtaisi maksaa :think
        Mulla ois sama projekti edessä, ajattelin jos ne lasikuulapuhaltais ja maalaisi ihan mattamustalla kilikalilla. Joskus tein fordiin samanlailla ja tuli aika siistit.
        Omassakin hieman ovat kulahtaneet..

        Comment

        • nevari
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 264
          • jyväskylä

          #79
          Ongelma seuraava. Vaihdekeppi takertelee vaihteita vaihtaessa ja välillä ei meinaa pykälä mennä sitten millän silmään. Öljyä lodjussa on jne. Vikana ilmeisesti ne kuuluisat "männät" eli shift pinssit jotka takertelee. Onko jollakin työkalusarjaa tähän Vaivaan? Ei viitsisi ihan ostaa marmorilta sarjaa jos jollain ois ylimääräinen kitti. Autona e46 328i 5v lodjulla. Tämä ilmeisesti tyyppivika. Kiitän!

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6947
            • N/A

            #80
            Originally posted by nevari View Post
            Ongelma seuraava. Vaihdekeppi takertelee vaihteita vaihtaessa ja välillä ei meinaa pykälä mennä sitten millän silmään. Öljyä lodjussa on jne. Vikana ilmeisesti ne kuuluisat "männät" eli shift pinssit jotka takertelee. Onko jollakin työkalusarjaa tähän Vaivaan? Ei viitsisi ihan ostaa marmorilta sarjaa jos jollain ois ylimääräinen kitti. Autona e46 328i 5v lodjulla. Tämä ilmeisesti tyyppivika. Kiitän!
            E36 tapauksessa asia korjattiin tällä tavalla. Ensin ne korkit siitä irti, sitten lämpöä kuumailmapuhaltimella reilusti koska ne tapit oli niin jumissa laatikossa ettei tulleet pihdeillä vetämällä ulos. Sitten kun ne sieltä lopulta irtosi, hiottiin niitä liukupintoja laatikon puolelta kevyesti hiomapaperilla. Sitten sovitusta ja kun holkit liukuu pehmeästi hieman vielä rasvaa holkin ja sen liukupinnan väliin ja korkit ja lukkosokat kiinni.

            Luin tämän vinkin aikanaan foorumilta, ja teimme näin koska noita holkkityökaluja ei saanut mistään lainaan.

            Tämä tehtiin 328i m52 moottorin vaihteistoon, toimii tietääkseni edelleenkin hyvin.
            Mun edellisessä autossa kun tuo korjattiin vaihteiston toiminta muuttui todella radikaalisti, jokainen vaihde meni siististi silmään ja keppi keskitti hienosti. Lisäksi kannattaa vaihtaa ne kaikki muutkin vaihteensiirron puslat ja osat sinne kun laatikon pudottaa alas.

            Tuossa näkyy korkki ja toisesta otettu korkki pois

            Last edited by Antti O; 21-07-2015, 07:35.

            Comment

            • alpine3
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2010
              • 1277
              • Kajjjaani

              #81
              Voi vitun startin ja vaihelaatikon välinen kohistuspinni, miten nuo saa erilleen toisistaan kun pinni tuntuu jämähtäneen hyvin paikoilleen
              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

              Comment

              • nevari
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 264
                • jyväskylä

                #82
                Originally posted by BMWjunkie View Post
                Voi vitun startin ja vaihelaatikon välinen kohistuspinni, miten nuo saa erilleen toisistaan kun pinni tuntuu jämähtäneen hyvin paikoilleen
                Itse ratkaisin asian aika brutaalisti eli porasin pinnin alapuolelle reiän startin kehykseen, tämä irrotti hapettumaa sen verran että startin sai irti. Ei varmasti paras tapa mutta toiminut on laitos kohta vuoden ajan rempan jälkeen.

                Comment

                • TheJukke
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2014
                  • 83
                  • Haukipudas, Oulu

                  #83
                  Onko se totta että jos käsijarru ei oikeen tahdo pitää, niin jo pelkästään sen linkun uusimalla tulisi lisätehoa käsijarruun? Tänään käytin sen käsijarruhässäkän auki, ja käsijarrupaloissa oli hyvin pintaa (silmämääräsesti 3-4mm) ja se linkku liikkui vähän huonosti mutta rasvasin sen crcllä jonka jälkeen liikkui aika hyvin. palat oli hieman lasittuneet mutta hioin niistä lasittumat pois ja jarrulevy oli kohtuu hyvässä kunnosssa. Silti käsijarrulla saa juuri ja juuri auton pidettyä paikallaan vaikka vaijeritkin on kiristetty niinkuin kuuluukin

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6947
                    • N/A

                    #84
                    Originally posted by TheJukke View Post
                    Onko se totta että jos käsijarru ei oikeen tahdo pitää, niin jo pelkästään sen linkun uusimalla tulisi lisätehoa käsijarruun? Tänään käytin sen käsijarruhässäkän auki, ja käsijarrupaloissa oli hyvin pintaa (silmämääräsesti 3-4mm) ja se linkku liikkui vähän huonosti mutta rasvasin sen crcllä jonka jälkeen liikkui aika hyvin. palat oli hieman lasittuneet mutta hioin niistä lasittumat pois ja jarrulevy oli kohtuu hyvässä kunnosssa. Silti käsijarrulla saa juuri ja juuri auton pidettyä paikallaan vaikka vaijeritkin on kiristetty niinkuin kuuluukin
                    Säädithän käsijarrun sieltä pultinreijästä kun jarrulevy on paikallaan, eli naksuttelit siitä rattaasta jarrukengät niin lähelle rumpua että aivan hilkulla että laahaako kenkä rumpua. Sillä vaijerin säädöllä edestä säädetään sitten se miten ylös se kahva nousee vedettäessä.

                    Comment

                    • TheJukke
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2014
                      • 83
                      • Haukipudas, Oulu

                      #85
                      Joo, säädin äsken vasta toisen puolen käsijarrun noilla ohjeilla. Onkohan edes tarpeeksi tehokkaat käsijarrut jos ei saa 20kmh vauhdista rengasta lukkoon? Paikallaan jos laittaa käsijarrun päälle ja päästää kytkintä niin ei lähde liikkeelle. Mikä on hyvä keino testata onko tarpeeksi tehoa katsastusta varten?

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6947
                        • N/A

                        #86
                        No elä nyt hitossa kisko vauhdissa noita käsijarruja. ei ne ole tarkotettu siihen.
                        Minä olen pysäköinyt mäkeen ja vetänyt kässärin päälle. Jos ei valu mihinkään on aina mennyt läpi. Sen kyllä tuntee että molemmilta puolilta ottaa tasaseen.

                        Comment

                        • Lundersson
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2009
                          • 249
                          • Kerava

                          #87
                          P0343 Nokka-akselin asentotunnistin signaali liian korkea

                          Sain ulos vikakoodin P0343: Camshaft Position Sensor "A" Circuit High (Bank 1 or Single Sensor) (Powertrain, Generic).
                          Vaihdettu molemmat nokka-akselin asentotunnistimet (Febi bilstein) koska toivoin että kyse jommasta kummasta anturista. Vika ei siis korjaantunut (tulee takaisin heti nollauksen jälkeen) joten voiko nyt heittää lantin kaivoon ja toivoa löytävänsä katkennut johto vai onko kyseessä jokin muu vika?
                          Ainut mikä mietityttää on että kone käy - olen antanut ymmärtää että ECU ei anna starttilupaa ellei nokkien asennosta tule impulssia...
                          2003 316ti N42B18
                          Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                          ex 325 e30, 316ti e46

                          Comment

                          • jluoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 685
                            • Lappeenranta

                            #88
                            Tohon käsijarrun säätöön...

                            Ite olen säätäny aina semmoisen nyrkkisäännön mukaan, että kun kahvasta nostanut kaksi pykälää niin jaksaa vielä käsin pyörittää jarrulevystä (kun perä on ilmassa ja takarenkaat irti), ja kolme pykälää niin ei enää käsin pyöri. Jää ehkä hieman laahaamaan, mutta hyväksytty suoritus katsastuksessa, ja leiman saatuaan niitä voi sitten aivan hieman jopa löysätä takaisin. Kokeillut myös 3/4-pykälän taktiikkaa, mutta silloin se inssi hieman narisi, että kahva tulee liian ylös ennenkuin tarttuu.

                            Ei sen käsijarrun mahdottoman tehokas tarvikaan olla, kunhan auto pysyy paikallaan vaikka mäkeen parkkeerattuna.
                            Last edited by jluoma; 25-07-2015, 18:26.
                            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                            Comment

                            • Pmak
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 178
                              • Lahti

                              #89
                              Hei sellanen nopea- ja ennenkaikkea tyhmäkysymys, mutta meneeks siis M-sport puskuriin M3:seen mainostetut sumarit?

                              Kiitokset jo valmiiks!

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                #90
                                1998 318i m43 IHKA.

                                Tuulilasille puhaltaa vain kuumaa, puhalluksen suuntaus toimii eli voi valita kuumaa tai ei mitään. Kuumaa tulee kun automaatti haluaa lasille ilmaa tai jos manuaalisesti valitsee puhalluksen lasille.

                                Jaloille ja keskisuulakkeesta saa tulemaan monen lämpöistä ilmaa manuaalilla, automatiikka logiikkaa tuntuu sekavalta.

                                Yleisiä vikoja tai vianhaun ohjeita?

                                En ole auton luona, vikakoodit ja arvot pääsen katsomaan lauantaina.
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X