Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesse93
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 938
    • Mustio

    #91
    Originally posted by Antti O View Post
    Justiinsa purettiin yhdestä 262tkm ajetusta N46 jakopää, osissa ei ollut mitään vikaa. Aiemmin päivitetty kiristin uudempaan malliin. Ei ne jakopäätkään kaikista hajoa.
    En tarkoittanut että ihan jokanen kummiskaan mutta aika suuri määrä suhteessa M5x moottorisiin
    E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

    Comment

    • eekolmekyssine
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 49
      • finland

      #92
      Semmosta kyselisin että Mitä kaikkea joutuu purkaan kun ois oikean taka jarruputken vaihto edessä. auton alla kun katsoin niin on todella ahdasta vetää abs yksikköön auton konehuoneeseen. Jarruputki menee myös vasemman tankin sivusta. Auto siis e46 320 touring vm 2001. Muitakin vinkkejä voi kertoa esim onko muut vetäny jatkoliitintä johonkin väliin?

      Comment

      • Bimmeri46
        Newbiemmer
        • Jul 2018
        • 1
        • Tampere

        #93
        E46 320d -03

        Moro, tarvis viisaampia ku Ostin vuoden seisseenä kyseisen auton ja tehtyjä on jo, imusarjan jja egr putsaus ja läppien poisto, imamassaanturi nopeasti putsartu, saavutus loppui ja käynti tasaantui, nyt jäljellä sähkövikoja. Eli takalasi aukeaa itsekseen ja jarruvalot palaneet välillä ja välillä ei, mutta lisäjarruvalo toimii kokoajan ja sumuvalo palaa yhtäkkiä jarruvalona, mistä vikaa etsisi. Leima 2vkon päästä.

        Sekä toinen kysymys. Uskaltaako laatikko öljyt vaihtaa enään 399tkm ajettu eikä huoltokirja mukaan vaihdettu, mutta vanhan omistajan mukaan on vaihdettu, eli olettaen että ei ole vaihdettu, laatikko ei luista mutta pienen nykäyksen 3-4, muuten toimii, ja kaasua painaessa enemmän vaihtaa kuin unelma isoilla kierroksilla.

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #94
          Originally posted by Bimmeri46 View Post
          Moro, tarvis viisaampia ku Ostin vuoden seisseenä kyseisen auton ja tehtyjä on jo, imusarjan jja egr putsaus ja läppien poisto, imamassaanturi nopeasti putsartu, saavutus loppui ja käynti tasaantui, nyt jäljellä sähkövikoja. Eli takalasi aukeaa itsekseen ja jarruvalot palaneet välillä ja välillä ei, mutta lisäjarruvalo toimii kokoajan ja sumuvalo palaa yhtäkkiä jarruvalona, mistä vikaa etsisi. Leima 2vkon päästä.

          Sekä toinen kysymys. Uskaltaako laatikko öljyt vaihtaa enään 399tkm ajettu eikä huoltokirja mukaan vaihdettu, mutta vanhan omistajan mukaan on vaihdettu, eli olettaen että ei ole vaihdettu, laatikko ei luista mutta pienen nykäyksen 3-4, muuten toimii, ja kaasua painaessa enemmän vaihtaa kuin unelma isoilla kierroksilla.
          Vilkaise kontin johtosarjan kunto, se haitarikumi sitä vähän otat pois paikaltaan missä on luukun ja rungon välillä se johtonippu.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16421
            • Asikkala

            #95
            Originally posted by eekolmekyssine View Post
            Semmosta kyselisin että Mitä kaikkea joutuu purkaan kun ois oikean taka jarruputken vaihto edessä. auton alla kun katsoin niin on todella ahdasta vetää abs yksikköön auton konehuoneeseen. Jarruputki menee myös vasemman tankin sivusta. Auto siis e46 320 touring vm 2001. Muitakin vinkkejä voi kertoa esim onko muut vetäny jatkoliitintä johonkin väliin?
            Katso post #81 ja 82.

            Comment

            • katiska
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 102
              • Kemi

              #96
              Coupesta tuulilasi vaihtokunnossa ja nykynen lasi sadetunnistimella. Toiminu se tunnistin ei mun aikana ole tai sitten sitä en osaa käyttää. Tihku toimii ja pyyhkijät pyyhkii kuten ilman tunnistinta olevassa autossa.

              Kysymys kuuluukin että tuleeko jotain ongelmia pyyhkimien toiminnassa jos korvaa sadetunnistimella olevan lasin sellaiseen lasiin jossa ei tunnistinta ole? Pärjänny tähänki asti ilman tuota tunnistinta ja sen verran paljon halvemmalla saisin lasin ilman tunnistinta että jos sen siihen ilman ongelmia pystyy laittaan niin häätyy alkaa varaileen aika lasin vaihtoon. Oliko sille sadetunnistimelle esim sulaketta mikä samalla nyppässä pois?
              Nyt:
              -Bmw e46 320ci -00

              Ex:
              -Bmw e36 328 -95
              -Bmw e30 316 -88

              Comment

              • jluoma
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 685
                • Lappeenranta

                #97
                Originally posted by katiska View Post
                Coupesta tuulilasi vaihtokunnossa ja nykynen lasi sadetunnistimella. Toiminu se tunnistin ei mun aikana ole tai sitten sitä en osaa käyttää. Tihku toimii ja pyyhkijät pyyhkii kuten ilman tunnistinta olevassa autossa.

                Kysymys kuuluukin että tuleeko jotain ongelmia pyyhkimien toiminnassa jos korvaa sadetunnistimella olevan lasin sellaiseen lasiin jossa ei tunnistinta ole? Pärjänny tähänki asti ilman tuota tunnistinta ja sen verran paljon halvemmalla saisin lasin ilman tunnistinta että jos sen siihen ilman ongelmia pystyy laittaan niin häätyy alkaa varaileen aika lasin vaihtoon. Oliko sille sadetunnistimelle esim sulaketta mikä samalla nyppässä pois?
                Sen sadetunnistimen voi ohjelmallisesti poistaa käytöstä, jolloin tihkukytkin toimii perinteiseen malliin. Ja ilmeisesti juuri se sinun autolle on tehtykin. Omassa sadetunnistin oli ostohetkellä aktiivinen, mutta se piti poistaa toiminnasta, koska lasi oli vaihdettu huolettomasti, jolloin tunnistimen edessä jotain kuplia, eli se ei tajua milloin sataa ja milloin ei.
                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                Comment

                • AnttiJuhani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 2056
                  • Kittilä

                  #98
                  Tarviiko 55/35 h&r jousilla (vakioiskarit) jo lyhyemmät koiranluut?
                  Last edited by AnttiJuhani; 02-08-2018, 10:58.

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1832
                    • Karjaa

                    #99
                    Originally posted by katiska View Post
                    Toiminu se tunnistin ei mun aikana ole tai sitten sitä en osaa käyttää.
                    Se pitää "aktivoida" viiksestä namiskaan koskemalla aina uudelleen sen jälkeen kun autosta käy virrat pois päältä. Ois kyllä kiva kun sen sais koodattua niin että olis aina oletusarvoisesti "päällä". :think
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      On muuten kätevää, kun Kaarinaan tuli Motonet. Se on parin kilsan päässä, ja siellä tulee kyllä käytyä
                      Vähemmän kätevää on se, että tuolla on tavaraa tosi huonosti hyllyssä. nim. aika monta hukkareissua takana. Ainakin saldot kannattaa varmistella. Tää tilanne kyllä varmaan korjaantuu ajan kuluessa.

                      Comment

                      • AnttiJuhani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 2056
                        • Kittilä

                        Originally posted by Wespa View Post
                        Se pitää "aktivoida" viiksestä namiskaan koskemalla aina uudelleen sen jälkeen kun autosta käy virrat pois päältä. Ois kyllä kiva kun sen sais koodattua niin että olis aina oletusarvoisesti "päällä". :think
                        Miten aktivoida? :think Omaan autoon on edellisen omistajan aikana vaihdettu uusi tuulilasi ja nyt ei viiksestä ekassa asennossa pelaa pyyhkimet ollenkaan, poislukien eka pyyhkäisy. Sen jälkeen ei tapahdu mitään. Muistaakseni nopeudensäätö rullaa pyörittämällä se myös pyyhkäisee kerran, mutta seuraavaa pyyhkäisyä ei vaan koskaan tule. Sitten kun laittaa kakkos asentoon niin pyyhkii tauotta ja tihkusateella äkkiä alkaa sulat narisemaan puolikuivaa lasia vasten.

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          Ei kyllä ole pitäny aktivoida mun e46 sadetunnistimia mitenkään. Tökkää ekaan asentoon vaan ja säätää rullasta sadesensorin herkkyyttä.

                          Comment

                          • AnttiJuhani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 2056
                            • Kittilä

                            Mulla on nyt neljäs e46 itselle ja sama kaava ollut kaikissa minkä Antti O mainitsi. Tässä viimeisimmässä ei vaan pelaa mitenkään.

                            Comment

                            • jluoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 685
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by AnttiJuhani View Post
                              Miten aktivoida? :think Omaan autoon on edellisen omistajan aikana vaihdettu uusi tuulilasi ja nyt ei viiksestä ekassa asennossa pelaa pyyhkimet ollenkaan, poislukien eka pyyhkäisy. Sen jälkeen ei tapahdu mitään. Muistaakseni nopeudensäätö rullaa pyörittämällä se myös pyyhkäisee kerran, mutta seuraavaa pyyhkäisyä ei vaan koskaan tule. Sitten kun laittaa kakkos asentoon niin pyyhkii tauotta ja tihkusateella äkkiä alkaa sulat narisemaan puolikuivaa lasia vasten.
                              Juuri noin se oli mullakin, mutta kun ohjelmoin sadetunnistimen pois käytöstä, niin pelaa normi tihkukytkimen tavoin. Vaikken mikään ohjelmointiguru ole, niin tuo oli helppo. BMW scanner on itellä käytössä, varmaan toisetkin ohjelmat osaa yhtä hyvin.
                              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                              Comment

                              • AnttiJuhani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 2056
                                • Kittilä

                                Originally posted by jluoma View Post
                                Juuri noin se oli mullakin, mutta kun ohjelmoin sadetunnistimen pois käytöstä, niin pelaa normi tihkukytkimen tavoin. Vaikken mikään ohjelmointiguru ole, niin tuo oli helppo. BMW scanner on itellä käytössä, varmaan toisetkin ohjelmat osaa yhtä hyvin.
                                Aivan. Täytyy harkita uutta tunnistinta ensin mutta pidetään mielessä tuokin. Turha tuo tunnistinominaisuus itselle on. Edellinen omistajakaan ei sadekeliä ehtinyt nähdä lasin vaihdon jälkeen eli varmaan on uusi tunnistin ollut viallinen. Oletan että uusi sinne laitetaan aina lasin vaihdon yhteydessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎