Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eXon91
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 56
    • Hollola

    Saako e46 320 vm.01 oilservise laskurin resetoitua ilman mittariston nappia, konehuoneessa ei ole pyöreää liitintä
    E46 330d 2002

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by eXon91 View Post
      Saako e46 320 vm.01 oilservise laskurin resetoitua ilman mittariston nappia, konehuoneessa ei ole pyöreää liitintä
      Tottakai saa INPA/DIS/ISTA jne jne. Konehuoneessa ei kuulukkaan olla pyöreää pistoketta -01:ssä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1265
        • Kajjjaani

        Originally posted by AnttiJuhani View Post
        Tarviiko 55/35 h&r jousilla (vakioiskarit) jo lyhyemmät koiranluut?
        Et ainakaan lyhyempiä
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          Originally posted by BMWjunkie View Post
          Et ainakaan lyhyempiä
          Aivan. Coileista vain lukenut että lyhyemmät tarttee, mutta niissä jousen pituuden takia sitten kiinnityskohtakin alempana. Mutta tarviiko mun varautua vaihtamaan sitten pidempiin? Madallus on suht reilu jo.

          Comment

          • eekolmekyssine
            Bimmer Rookie
            • Nov 2014
            • 49
            • finland

            Autosta räsähti tuulilasi paskaksi ja ois kiire saada uus ja autohan on e46 touring facelift vm 2001, niin käykö tuulilasi sedanista tai touringista mikä ei ole facelift?

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              Originally posted by eekolmekyssine View Post
              Autosta räsähti tuulilasi paskaksi ja ois kiire saada uus ja autohan on e46 touring facelift vm 2001, niin käykö tuulilasi sedanista tai touringista mikä ei ole facelift?
              Jep tuulilasin osalta sama lasi käy koko e46 mallisarjaan, tietysti sadesensori tai jotkut muut varusteet voi tehdä eroja, mutta hätätapauksessahan sitä ei jäädä pitkään miettimään.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1832
                • Karjaa

                Höh, olen luullut että tuo on ihan sadetunnistimen ominaisuus että tuosta: https://photos.smugmug.com/photos/421025977_femzP-L.jpg pitää tuota valintaa liikuttaa jompaan kumpaan suuntaan aina jotta tunnistin menee "päälle" sen jälkeen kun autosta on käynyt virrat pois päältä. Niin se mulla siis toimii, kun kerran tökkää jompaan kumpaan suuntaan niin sitten tunnistaa kyllä hyvin milloin sataa ja milloin ei.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • jluoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2015
                  • 685
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Wespa View Post
                  Höh, olen luullut että tuo on ihan sadetunnistimen ominaisuus että tuosta: https://photos.smugmug.com/photos/421025977_femzP-L.jpg pitää tuota valintaa liikuttaa jompaan kumpaan suuntaan aina jotta tunnistin menee "päälle" sen jälkeen kun autosta on käynyt virrat pois päältä. Niin se mulla siis toimii, kun kerran tökkää jompaan kumpaan suuntaan niin sitten tunnistaa kyllä hyvin milloin sataa ja milloin ei.
                  Kiinnostava ajatus, vaikka uskon että olisin huomannut jos olisi alkanut toimia, sen verran paljon renkutin kaikilla keksimilläni erilaisilla tavoilla. Tuulilasissa näkyy jotain liimakuplia juuri sen tunnistimen edessä, joiden uskoin vaikuttavan asiaan.
                  Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                  325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                  Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                  Comment

                  • AnttiJuhani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 2056
                    • Kittilä

                    Tänäänkin ärsyttävässä pienessä tihkussa ajelin ja kylläpä sais pelata tihkukytkin. Kerran se pyyhkäisee kun ylöspäin rullasta pyöräyttää mutta toista ei tule. Saiskos tuon sadetunnistimen inpalla pois? Entä onko jotain muuta ohjelmaa (for free) netistä saatavilla, jolla sais pieniä muutoksia autoon tehtyä?

                    Comment

                    • Letku
                      Newbiemmer
                      • May 2018
                      • 16
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by AnttiJuhani View Post
                      Tänäänkin ärsyttävässä pienessä tihkussa ajelin ja kylläpä sais pelata tihkukytkin. Kerran se pyyhkäisee kun ylöspäin rullasta pyöräyttää mutta toista ei tule. Saiskos tuon sadetunnistimen inpalla pois? Entä onko jotain muuta ohjelmaa (for free) netistä saatavilla, jolla sais pieniä muutoksia autoon tehtyä?
                      Ncsexpertillä ite tonkinut autoa nyt viikon verran ja kyllä sieltä aika paljon kaikkea löytyy. Kaveriksi vielä ncsdummy jos ei tuo saksa meinaa taipua. Ei mitään rakettitiedettä kun vähän aikaa istuu ja perehtyy asiaan.

                      Comment

                      • AnttiJuhani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 2056
                        • Kittilä

                        Dummy mulla taitaa ollakin, mutta käyttöä en ole kokeillut. Pitääpä siihen perehtyä. Kiitti vinkistä.

                        Comment

                        • jannes
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 124
                          • Koria

                          Ei sillä yksinään tee mitään, se toimii NCS Expertin rinnalla. Kannattaa lukaista jostain asennusohjeet niin saa asennettua kaiken tarpeellisen kerralla. Käytännössä INPA, Ediabas, Winkfp ja NCS Expert niin tulee toimeen. Lisäksi kannattaa tosiaan käyttää tuota NCS Dummya helpottamaan koodausta ja BMW Coding Toolsia datens-filejen helppoon asenteluun.

                          Comment

                          • AnttiJuhani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 2056
                            • Kittilä

                            Kaikki nuo löytyy kun tässä kaivelin koneen syöveteitä. Ei muutaku opettelemaan. Palataan parin vuoden päästä niin kerron miten kävi.

                            Comment

                            • jannes
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 124
                              • Koria

                              No hätä, siitä se lähtee ja apuahan saa aina kysymällä

                              Comment

                              • popelike
                                Newbiemmer
                                • Nov 2011
                                • 8
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by eekolmekyssine View Post
                                Semmosta kyselisin että Mitä kaikkea joutuu purkaan kun ois oikean taka jarruputken vaihto edessä. auton alla kun katsoin niin on todella ahdasta vetää abs yksikköön auton konehuoneeseen. Jarruputki menee myös vasemman tankin sivusta. Auto siis e46 320 touring vm 2001. Muitakin vinkkejä voi kertoa esim onko muut vetäny jatkoliitintä johonkin väliin?

                                Vaihdoin 318 Touringinn jarruputket yksiköltä taakse kun alkoi tulla nesteet läpi. Katsastusmääräysten mukaan jatkoja ei sallita, mikä sinällään on vähän liioittelua mutta minkäs teet. Kannattaa tehdä vähän tilaa konehuoneeseen löysäämällä putkien kiinnityksen ympäriltä muovikuorinen kotelo ja tietty pohjasta kaikki suojamuovit jne. Putken kiinnikkeiden muovit murenee käsiin jos autolla on ajettu Suomen talvessa joten varaudu joko kehittämään kiinnitykset jotenkin tai tilaa niitä valmiiksi. Putken taivuttelu valmiiksi auttaa (jos vanhan putken saa ehjänä suht muodossa pois), mutta jonkun verran joutuu taivuttelemaan putkea myös asennusvaiheessa mikä on ihan hanurista ja työlästä. Pohjan muotojen ja tankin kiertämisen kanssa saa puuhastella aika kiitettävästi jotta putki asettuu hyvin ja kiinnikkeet saa kiinni. Konehuoneen puolella kannattaa olla huolellinen jotta liitokset pysyy puhtaana ja kiinnitys menee oikealle kierteelle - lopuksi vuotojen tsekkaus siis ehdottomasti. Nosturipaikka olisi helmeä, itsellä ei sitä ollut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎