Olisko hyviä neuvoja mistä lähteä etsimään vikaa.
Luistoneston ja käsijarrun valo palaa keltaisena.
EPDM:n penkkipäivillä pari vuotta sitten katottiin vikakoodit ja kaikki vikakoodit poistettiin jonka jälkeen auto ei ole valitanut mistään. Nyt viimeisen pari viikkoa vika tulee ja menee pois.
Tuolloin vian aiheutti ohjauksen anturi mutta nyt en saa vikakoodia pihalle kun inpa ei anna vikakoodia, enkä pääse kiinni rungon alla oleviin juttuihin, inpa valittaa virhettä.
Ratti on vinossa hieman, voiko vaikuttaa ohjauksen anturiin? En tiedä kyllä miten on voinut ratti mennä vinoon, en ole ajanut mihkään kanttariin liian kovaa tai vastaavaa. Ratti on ollut suorassa edellisestä nelipyöräsuuntauksesta.
Vasen etu koiranluu on rikki, uudet avensiksen lyhyemmät on jo kontissa odottamassa asentajaa.
Shadow memoryssä on seuraava vikakoodit:
Ensimmäinen voi johtua siitä että nyppäsin listan ottoa ensin maf johon irti ja takas kiinni auton käydessä.
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 12/02/15 17:29:07
ECU: MS430DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS430DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 6 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
8 air flow meter
Error frequency : 4
N_32 672.00 rpm
THR 10.17 Grad TPS
ISAPWM_ISA 35.15 %
VMAF 0.00 V
---
KS--> Ground or open circuit
---
---
Error to relevant
Error debounce
Error currently not available
sporadic Error
-------------------------------------------------------------
90 TEG_UP_1
Error frequency : 0
N_32 0.00 rpm
MAF 0.00 mg/stk
TCO 97.50 Grad C
V_TEG 0.06 V
---
KS-->Ground
---
---
Error to relevant
Error not debounce
Error currently not available
stat. Error
-------------------------------------------------------------
91 TEG_UP_2
Error frequency : 0
N_32 0.00 rpm
MAF 0.00 mg/stk
TCO 97.50 Grad C
V_TEG 0.04 V
---
KS-->Ground
---
---
Error to relevant
Error not debounce
Error currently not available
stat. Error
-------------------------------------------------------------
93 TEG_DOWN_2
Error frequency : 0
N_32 0.00 rpm
MAF 0.00 mg/stk
TCO 97.50 Grad C
V_TEG 0.04 V
---
KS-->Ground
---
---
Error to relevant
Error not debounce
Error currently not available
stat. Error
-------------------------------------------------------------
63 Signal CAN environment temperature
Error frequency : 0
N_32 0.00 rpm
TAM 50.00 Grad C
T_AST 0.00 s
Motorbetriebszustand 1.00 -
---
---
Environment temperature above CAN-Bus unplausible
---
Error to relevant
Error not debounce
Error currently not available
stat. Error
-------------------------------------------------------------
52 Exhaust flap
Error frequency : 0
N_32 832.00 rpm
MAF 108.94 mg/stk
TCO 98.25 Grad C
VB 11.12 V
---
KS--> Ground or open circuit
---
---
---
Error not debounce
Error currently not available
stat. Error
Vaihdelaatikon puolelta (SMG) löytyi tämä:
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 02.12.2015 16:59:51
ECU: GS30
JobStatus: OKAY
Variant: GS30
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
51B5 Brake signal incositant with wired signal
Error counter: 3
Logistic counter: 37
1. Umweltsatz
Mileage 283688 km
Battery Voltage 13.71 Volt
Actual gear 1st gear 0-n
Nominal gear 1st gear 0-n
Rel. clutch position 672.00 0/oo
Engine speed 2827.00 rpm
2. Umweltsatz
Mileage 283704 km
Battery Voltage 11.35 Volt
Actual gear Neutral 1/2-shift path 0-n
Nominal gear Neutral 1/2-shift path 0-n
Rel. clutch position -208.00 0/oo
Engine speed 771.00 rpm
3. Umweltsatz
Mileage 283704 km
Battery Voltage 13.49 Volt
Actual gear Neutral 1/2-shift path 0-n
Nominal gear Neutral 1/2-shift path 0-n
Rel. clutch position -256.00 0/oo
Engine speed 514.00 rpm
No signal or value
Test conditions fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 51 B5 24 03 25 8A 85 7A 11 54 0B 8A 87 65 99 E6
03 8A 87 78 99 E0 02
E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)
Collapse
X
-
Jees, löysin muutaman anturin ja tilailin. Vaihdetaan. Jos noilla vika korjaantuisi niin tarviiko nollailla mitään? Ja ainakin tuossa mun autossa on sähköboksi siinä oikealla puolella hyvin edessä. Jarrunesteen paisuntasäiliön siitä varmaan joutuu ainakin purkamaan pois..Originally posted by Bimmeristi View PostKannattanee ainakin yrittää vaihtaa ne josko se vika olisi noin helposti korjattavissa.
Hintaa antureilla on n.90€/kpl suomessa. Itse ostin saksasta ja siellä n.50€/kpl.
Kohtuu helppo vaihtaa itse.
Vaihto työ kesti n.1h työkalujen metsästyksen kanssa..
Leave a comment:
-
Originally posted by mjp View PostTervehdys, Nostetaan topiccia esiin. Itsellä syttyi joulukuuseen DSC+jarru valo keltaisena. Ennen lähtenyt myös pois ja syttynyt satunnaisesti, mutta nyt kyllä palaa joka käynnistyksen jälkeen, eikä tunnu sammuvan.
Vikakoodit luettu bmw huollossa, jossa kertoivat että jarrupaine anturilta antoi
vikakoodia. Katselin, että pääsylinterissä niitä on kaksin kappalein. Onko kukaan tehnyt näiden vaihtotyötä vai kannattaako vielä miettiä muitakin vaihtoehtoja? Myös osien saatavuus ja hinta kiinnostaa...
Tuolta löysinkin jo kyllä asiasta jotain http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=592136
Autona e46 316i 2003.
Kannattanee ainakin yrittää vaihtaa ne josko se vika olisi noin helposti korjattavissa.
Hintaa antureilla on n.90€/kpl suomessa. Itse ostin saksasta ja siellä n.50€/kpl.
Kohtuu helppo vaihtaa itse.
Vaihto työ kesti n.1h työkalujen metsästyksen kanssa..
Leave a comment:
-
Tervehdys, Nostetaan topiccia esiin. Itsellä syttyi joulukuuseen DSC+jarru valo keltaisena. Ennen lähtenyt myös pois ja syttynyt satunnaisesti, mutta nyt kyllä palaa joka käynnistyksen jälkeen, eikä tunnu sammuvan.
Vikakoodit luettu bmw huollossa, jossa kertoivat että jarrupaine anturilta antoi
vikakoodia. Katselin, että pääsylinterissä niitä on kaksin kappalein. Onko kukaan tehnyt näiden vaihtotyötä vai kannattaako vielä miettiä muitakin vaihtoehtoja? Myös osien saatavuus ja hinta kiinnostaa...
Tuolta löysinkin jo kyllä asiasta jotain http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=592136
Autona e46 316i 2003.
Leave a comment:
-
Itelläni teki samaa kun akku oli tulossa tiensä päähän.Originally posted by mirrinmurkina View PostNäköjään valot sammuivat kun lähti seuraavana kerran ajamaan. Ehkä johtui kosteudesta ja pakkasesta tai sitten antoi "ennakkovaroituksen".
Seuraavaa kertaa odotellessa...
Leave a comment:
-
Käännäppä käynnissä ollessa eturenkaat ääriasentoihin, takas keskelle, ja sammuta auto ja sitten virrat päälle.Originally posted by oodelain View Postvm. 2002 e46 330xd, luistonestovalo, abs- sekä käsijarruvalo palavat yhtä soittoa. Ei enää välähdyksiä (paremmasta...)
Vikakoodina steeting angle sensor, joka antaa muuttumatonta 0-asteen tietoa.
Eli suomeksi ohjauksen asentotunnistin tms.
Ko. osan vaihtaneita? Vai onko jotain muita keinoja mittariston puhdistamiseen?
Schmiedmann osanumerohaun mukaan hintaa olisi 197e ko. anturille..
Leave a comment:
-
Itelläkin ollut nyt sitä vikaa että kun auton laittaa käytiin ja lähtee ajaa niin hetken päästä tuo DSC-valo syttyy eikä lähde pois. Mutta sitten kun sammuttaa auton, odottaa minuutin ja laittaa käyntiin ja sitten samantien lähtee kiihdyttää sataseen niin eipä syty valo enää :o
INPAlla luin jotain koodeja DSC-moduulista ja kojelautaan syttyi samaanaikaan ABS-valo ja käsijarrunvalo. Koodeja antoi kaksi: 165 pressure Sensor 1 electriacal failure ja 166 pressure Sensor 2 electriacal failure..
Missäköhän vika mahtaa olla? Keväällä ei tehnyt tuota ollenkaan että sytetytteli tuota valoa, mutta taas on ruennut tekemään...
Autona siis BMW E46 328i
Leave a comment:
-
vm. 2002 e46 330xd, luistonestovalo, abs- sekä käsijarruvalo palavat yhtä soittoa. Ei enää välähdyksiä (paremmasta...)
Vikakoodina steeting angle sensor, joka antaa muuttumatonta 0-asteen tietoa.
Eli suomeksi ohjauksen asentotunnistin tms.
Ko. osan vaihtaneita? Vai onko jotain muita keinoja mittariston puhdistamiseen?
Schmiedmann osanumerohaun mukaan hintaa olisi 197e ko. anturille..
Leave a comment:
-
Näköjään valot sammuivat kun lähti seuraavana kerran ajamaan. Ehkä johtui kosteudesta ja pakkasesta tai sitten antoi "ennakkovaroituksen".
Seuraavaa kertaa odotellessa...
Leave a comment:
-
Omassa autossa syttyi tänään ajossa palamaan luistoneston, käsijarrun ja abs:n merkkivalot. Nopeusmittari toimi normaalisti, mutta luistonesto oli pois päältä.
Äsken kävin käynnistämässä auton ja vain luistoneston ja abs:n valot jäivät palamaan.
Viittaako tuo jonkin renkaan pyörintänopeusanturin vikaan vai johonkin muuhun? Meneekö luistonesto pois päältä jos vika on etuakselin anturissa? Onko sillä väliä kun myöhemmin käsijarrunvalo ei palanut muiden kanssa vai syttyisikö se kun lähtee ajamaan?
Leave a comment:
-
kokeillut autocomia ja launch:ia,samaa vikaa pukkaa,eli pelkästään toi 5df5 Control unit internal error. täytynee käydä bullittin pajalla maanantaina.Originally posted by MNi View PostMitä vikakoodeja antaa INPAssa?
Jos ei muuta niin kannattaa ensin kokeilla josko ABS-anturi on sanonut sopimuksen irti. Suositellaan OEM-anturia.
miten sen sähköosan saa irti siitä abs mokkulasta? osassa boxeja näytti olevan torxit,tossa ei näkynyt mitään ruuveja?Last edited by arben; 25-01-2013, 22:20.
Leave a comment:
-
Mitä vikakoodeja antaa INPAssa?
Jos ei muuta niin kannattaa ensin kokeilla josko ABS-anturi on sanonut sopimuksen irti. Suositellaan OEM-anturia.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kepesjokke View PostLöytykö tähän vikaa ? oma anto saman koodin.
liityn joukkoon
eli koodi 5df5
vika oli autossa kun ostin,eilen alkoi laturi temppuilemaan. eli latausvalo paloi 4000rpm asti,siihen asti toimi abs/asc,sekä ei palaneet vikavalot,kierrokset 4000rpm yli syttyi heti valot palamaan ja latausvalo sammui :think:think
tänään vaihdoin laturin ja akun,palattiin normaaliin arkeen jolloin abs/luistonesto valot palavat koko ajan.
eli abs boxin vaihto vai onko muita mahdollisia aiheuttajia?
Leave a comment:
-
Kiitoksia !Originally posted by Rahu View PostPitää koodata niin sitten luistonestokin alkaa pelittämään.
Käytin tötterön Wetterillä, tunti työtä ja 111euroa siihen meni mutta häipy valot ja nyt saattaa takarattaatki vähän paremmin kestää ku on DSC taas pelissä
Leave a comment:
-
Pitää koodata niin sitten luistonestokin alkaa pelittämään.Originally posted by Kepesjokke View PostOonko tosiaan ainut joka haluaa korjata vian vai miksei kukaan voi kertoa että mikä helevetti neuvoksi ? :think
Nollattiin vikamuisti ja autolla on ajeltu ja aina herjas samaa ohjausyksikön sisäistä vikaa, joten nyt vaihoin abs-yksikön jossa numerot täsmäsi vanhan kanssa ja abs:t alko toimimaan mutta luistoneston merkkivalot jäi palamaan.
Eli pitääkö tuo auto käyttää Wetterillä että ne opettaa tuon auton uudelle boksille vai onkohan tuo uus boksi rikki?
Käsittääkseni volkkarissa ainaki näin pitää tehdä.
Leave a comment:
Leave a comment: